نصب موکت

آدین موکت علاوه بر خدمات فروش موکت (فروش موکت درجه یک، فروش موکت دسته دوم) و اجاره موکت ، نصب موکت نیز انجام میدهد.

پرسنل حرفه ای آدین موکت، با نصاب های کاربلدی برای این کار همکاری میکنند و در صورت نیاز به نصب موکت، میتوانند نیروهای ماهر خود را برای کمک به شما بفرستند.

به دنبال نصاب موکت حرفه ای هستید؟

هنوز موکت موردنظرتان را تهیه نکردید؟

موکت یکی از محبوب ترین کفپوش هایی است که در سال های اخیر، توسط مردم برای پوشش کف یا سقف و دیوارها مورد استفاده قرار گرفته است. موکت علاوه بر انواع طرح و رنگ های جذاب و زیبا، به نسبت فرش از هزینه های به صرفه تری برخوردار بوده و روی انواع سطوح سرامیک، چوب، سنگ، سیمان و… به راحتی مینشیند و میتواند عایق خوبی برای سرما و سرما و صدا باشد. در دیزاین و طراحی های مدرن امروزه، بشدت کاربردی و موردپسند است و مناسب تمامی محیط های اداری، خانگی، نمایشگاهی، همایشی و… میباشد. برای خرید موکت و همچنین اجاره موکت میتوانید از آدین موکت کمک بگیرید.

برای استفاده از موکت در طراحی هر محیطی، کافیست چند مرحله را پشت سر بگذارید!

  1. موکت موردنظر خود را براساس محیطی که قرار است در آن موکت نصب شود، انتخاب کنید. (برخی موکت های برای محیط هایی مثلا مانند اداره و آفیس ها مناسب تر هستند و جلوه رسمی تری دارند. برخی موکت ها نسبتا طرح تجملاتی تری دارند و میتوانند برای محیط های تجملاتی و تشریفاتی مانند تالارها و هتل ها مناسب باشند. یا برخی موکت ها برای فضاهای گسترده و یکدست نمایشگاه ها و سالن های مسابقات مناسب تر هستند) .
  2. موکت موردنظر خود را تهیه کنید. (برای تهیه موکت با هزینه مقرون به صرفه تر میتوانید کمی تحقیق کنید  و پس از مقایسه قیمت های چند فروشگاه، موکت خود را تهیه کنید. با افتخار میتوانیم بگوییم که آدین موکت در میان تمامی مشتریان به فروش موکت ارزان معروف بوده و در بین تمامی همکاران خود، با کمترین هزینه های ممکن، موکت های خود را به فروش میرساند.)
  3. موکت تهیه شده را نصب کنید. (برای نصب موکت به صورت حرفه ای و شکیل، نیاز به مهارت بالایی در این زمینه دارید. به طوری که اگر یک سانتی متر هم در برش موکت خود اشتباه داشته باشید ممکن است از زیبایی کار خود کم کنید و باعث ایجاد شکاف و حاشیه خالی در محل نصب موکت خود  شوید. حتی الامکان سعی کنید این کار را به نصاب های حرفه ای موکت بسپارید تا کار حرفه ای تحویل بگیرید.)

نصب موکت توسط آدین موکت

فروشگاه آنلاین آدین موکت، یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین و معتبرترین برندهای موکت آشنا میکند و نمونه های بسیاری از جدیدترین طرح ها را پیش روی شما میگذارد تا دستتان در انتخاب باز باشد. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

آدین موکت علاوه بر خدمات فروش موکت (فروش موکت درجه یک، فروش موکت دسته دوم) و اجاره موکت ، نصب موکت نیز انجام میدهد. پرسنل حرفه ای آدین موکت، با نصاب های کاربلدی برای این کار همکاری میکنند و در صورت نیاز به نصب موکت، میتوانند نیروهای ماهر خود را برای کمک به شما بفرستند.
آدین موکت با سال ها تجربه در زمینه موکت، در فضاهای مختلفی برای نصب موکت فعالیت داشته که میتوانید برخی از نمونه کارها را در همین صفحه مشاهده کنید.

نصاب موکت

نصب کردن موکت نیازمند دقت، حوصله و ظرافت زیادی در کار میباشد.  یک اشتباه کوچک یک سانتی متری هم میتواند جلوه کار شما را خراب کند و هم تمیزی کار شما را زیر سوال ببرد. پس از انتخاب موکت و خرید موکت، بسیار مهم است که نصب موکت به خوبی انجام بگیرد تا کار شما به ثمر بنشیند و کف خانه شما با زیبایی هر چه تمام تر به نمایش در بیاید طوری که تمامی نگاه ها به سمت کف خانه روانه باشد. اگر حس میکنید مهارت کافی در زمینه نصب موکت ندارید و یا زمان کافی برای تمرکز و دقت در مراحل نصب موکت را ندارید، بهتر است این کار را به نصاب های ماهر موکت بسپارید تا با خیال راحت کار را تحویل بگیرید. این روزها اکثر فروشگاه های موکت دارای نصابان موکت هستند که به صورت حرفه ای هر نوع موکتی را در هر سطوحی نصب میکنند و صفرتاصد کار را در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا انجام میدهند. اعتماد به نصاب های موکت و سپردن کار به آنها میتواند باعث آسودگی خاطر شما شده و یک کار حرفه ای را تحویل شما بدهد.

نمونه نصب موکت برای برنامه خودمونی صدا و سیما

در زیر تصاویری از نمونه نصب های موکت توسط نصاب های حرفه ای آدین موکت برای دکور جدید برنامه خودمونی را میتوانید ببینید.

مراحل و نکات نصب موکت

نصب موکت کار بسیار پیچیده ای نیست و معمولا نصب موکت کبریتی و نمدی بخاطر زخامت و پرزهای کوتاه و کمتری که دارند، آسان تر است. اما در هنگام برش ممکن است دقت های لازم صورت نگیرد و باعث آسیب رسیدن به دست یا خرابی موکت شود. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم که نحوه نصب موکت را به شما شرح دهیم.

 

نحوه فیکس کردن موکت ها بر روی زمین

در واقع فیکس کردن موکت بر روی زمین قواعد بسیار زیادی ندارد و شما می توانید به راحتی نحوه نصب موکت ها را قبل از خرید یاد بگیرید.

 

انتخاب یک زمان مناسب و داشتن تمرکز هنگام نصب

اگر هنگامی که قصد نصب موکت دارید، عجله دارید و یا کار مهمی برایتان پیش آمده، بهتر است این کار را به زمان دیگری موکول کنید تا بتوانید این کار را با دقت و تمرکز بیشتری انجام بدهید. زیرا نحوه نصب موکت ساده اما نیازمند دقت زیادی است. کوچکترین بی دقتی ها در هنگام برش و نصب موکت میتواند به دست شما آسیب وارد کند و یا باعث خراب شدن موکت و مراحل نصب موکت شما بشود.

 
اندازه گیری دقیق محل نصب

قبل از نصب موکت شما باید محل مورد نظر را با متری فلزی با دقت اندازه گیری نمایید و اگر موکت در ابعاد بزرگتر تهیه کرده‌اید حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از موکت خود را برش بدهید. انجام این کار باعث می شود که قبل از برش محل دقیق نصب موکت شما مشخص شود و مهارت شما در مورد نحوه نصب موکت بالاتر خواهد رفت.

 

استفاده از تیغ موکت

در هنگام نصب موکت ممکن است که ابعاد موکت نسبت به فضای مورد نظر بزرگتر باشد. در این زمان بهتر است که از تیغ های موکت بری برای جدا کردن قسمت های اضافه استفاده کنید و به راحتی تکههای اضافه موکت را برش دهید.

 

علامت گذاری با ماژیک از پشت

در زمانی که شما می‌خواهید اندازه اتاق خود را مشخص کنید یا تکه های اضافه موکت را برش دهید بهتر است که علامت های کمرنگی در پشت موکت جای بگذارید تا در هنگام برش یا جدا کردن موکت به مشکل بر نخورید.

 

برش موکت از پشت موکت

در واقع به علت بلند بودن پرز در موکت ها بهتر است که سطح صاف و بدون هیچگونه مانع ای را برای جدا کردن موکت انتخاب نمایید. در این صورت پشت موکت بهترین گزینه برای برش می باشد. شما میتوانید با پهن کردن موکت به صورت برعکس در یک سطح صاف، به راحتی قسمت اضافی موکت را با کاتر جدا کنید. استفاده از چیزی مانند یک تخته صاف عنوان خط کش در کنار تیغه میتواند یک روش خوب برای برش بهتر موکت به حساب بیاید.

 

چسباندن موکت توسط چسب موکت یا چسب های دو طرفه

همانطور که تا اینجا مطالعه کردید نحوه نصب موکت بسیار ساده می باشد و اما در آخر شما نیاز دارید که موکت ها  را به کف زمین بچسبانید. پس بهتر است که از چسب موکت یا چسب دوطرفه استفاده کنید. اگر شما در امر نصب موکت حرفه ای نیستید، بهتر است که از چسب دوطرفه ۵ سانتی برای چسباندن موکت ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که چسب های صنعتی موکت به علت اینکه هنگام ترکیب یا رقیق کردن آن، احتمال خطر آتش سوزی دارند، میتوانند باعث ایجاد دردسر شوند. پس بهتر است در هنگام نصب موکت از چسب های دو طرفه استفاده نمایید یا کار را صفر تا صد به یک نصاب حرفه ای موکت بسپارید.

هزینه نصب موکت

نصب موکت ممکن است در شرایط مختلفی صورت بگیرد و همین امر باعث میشود هزینه نصب موکت و زمان نصب موکت متغییر باشد. به صورت کلی میتوان گفت که هزینه نصب موکت یا قیمت تمام شده نصب موکت شما میتواند به موارد زیر بستگی داشته باشد.

هزینه نصب موکت به نوع موکت شما (اینکه موکت نمدی هست یا موکت پرزبلند و…) و متراژ و نوع محل نصب موکت شما (نصب موکت راه پله، نصب موکت کف، نصب موکت دیوار، نصب موکت سقف …) بستگی دارد. در واقع برش و نصب و چسباندن موکت بسته به آن که موکت شما چه نوعی هست یا محل نصب موکت شما کجاست و چه شرایطی دارد، میتواند سخت و یا آسان باشد و این میزان سختی در کار، طبیعتا روی هزینه نصب موکت هم تاثیر میگذارد.

علاوه بر این، هزینه تجهیزات بکار رفته مانند چسب یا نبشی و… در هزینه کلی نصب موکت محاسبه میشود و دستمزد نصاب های موکت نیز براساس میزان متراژ موکت نصبی، در نظر گرفته میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تخمین هزینه نصب موکت خود میتوانید با پرسنل ما تماس گرفته و  راهنمایی شوید.

نصب موکت راه پله

راه پله ها از پر رفت و آمد ترین مکان ها در یک ساختمان هستند. برای اینکه بالا و پایین رفتن از پله ها آسان تر و خوشایند تر شود، بهتر است روی پله ها با موکت پوشانده شود. البته نباید چسب زدن موکت راه پله را فراموش کنید، زیرا ممکن است هنگام رفت و آمد موکت ها زیر پا جمع شوند. قیمت نصب موکت راه پله از نصب موکت روی سطوح دیگر، کمی متفاوت است. زیرا برش موکت و چسباندن موکت بر روی سطوح مربعی ساده تر از برش موکت راه پله و چسباندن آن می باشد. برای نصب موکت راه پله می بایست از چسب مخصوص استفاده شود و چسب های دو طرفه برای این کار نامناسب هستند. توصیه می شود برای نصب موکت راه پله از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید. نصب موکت راه پله نسبت به سایر سطوح کار دشوار تری می باشد و نیازمند مهارت لازم و لوازم مناسب می باشد. برای این که موکت شما بسیار تمیز و با روش اصولی نصب شود، می توانید به آدین موکت مراجعه کنید. آدین موکت، نصاب های آموزش دیده و با تجربه ی خود را به کمک شما می فرستد‌‌.

نصب موکت روی سرامیک

چسباندن موکت روی سرامیک بسیار آسان تر از سایر کفپوش ها است. اگر سطح مد نظر ناهموار باشد و پستی و بلندی زیادی داشته باشد، به زیر سازی نیاز دارد اما برای نصب موکت روی سرامیک زیر سازی لازم نمی باشد. همچنین قیمت نصب موکت روی سرامیک از نصب موکت پالاز، نصب موکت تایل، نصب موکت نمدی و … به دلیل مصرف چسب کمتر، ارزان تر است. برای چسباندن موکت روی سرامیک می بایست از چسب ۸۸۸۸ استفاده شود.  توصیه می شود اگر مستاجر هستید و نمی خواهید رد چسب روی سرامیک باقی بماند، یا اگر می خواهید موکت را جا به جا کنید و با خود ببرید، از چسب استفاده نکنید. اما اگر این کار با دقت و مهارت کافی انجام شده و از چسب به اندازه استفاده شود، باقی مانده ی چسب روی سرامیک قابل پاک شدن است. امروزه شما می توانید با خیالی آسوده نصب موکت خود را به نصاب های ماهری که با تکنیک های نصب موکت آشنایی دارند بسپارید تا دچار مشکل نشوید.

نصب موکت روی دیوار

در چند دهه ی پیش، دیوار های منازل را با موکت می پوشاندند تا از ورود سر و صدا و سرما به منازل جلوگیری کنند و فضایی دنج را به وجود بیاورند.

گرچه امروزه نصب موکت روی دیوار منازل رایج نیست، ولی در بعضی از ساختمان ها که جلوگیری از شلوغی در آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، همواره نصب موکت بر روی دیوار رایج است. برای مثال بر روی دیوار راهروی برخی از هتل ها یا فضای بسته سینما، موکت نصب می شود. نصب موکت روی دیوار و نصب موکت در راه پله و راهرو موجب جلوگیری از انتقال سر و صدا می شود. همچنین از مزایای دیگری که نصب موکت روی دیوار دارد، می توان به این اشاره کرد که از آسیب دیدن دیوار نیز جلوگیری می کند. طریقه نصب موکت روی دیوار نسبت به نصب موکت روی کف دشوار تر و هزینه آن نیز متفاوت است. آدین موکت خدمات نصب موکت روی دیوار را با هزینه ای مناسب به شما ارائه می دهد.

نصب موکت پالاز

موکت های پالاز از موکت هایی هستند که باعث گرمی و آرامش خانه شده و حس لطافت خاصی به خانه می بخشند. همچنین به دلیل تنوع رنگی زیاد پالاز موکت، می توان از آنها برای دکوراسیون خانه استفاده کرد. اکثر موکت های پالاز پرز بلند و تافتینگ هستند، اما پالاز موکت در انواع متفاوتی مانند پرز کوتاه، لوپ و کات هم تولید می شود. شرکت پالاز موکت یکی از محبوب ترین شرکت های موکت با ۱۲ شعبه است. موکت های پالاز بهترین انتخاب برای موکت کردن اتاق کودکان و نشیمن گاه هستند. موکت های پرز بلند پس از یک مدت حالت اولیه خود را از دست می دهند، پس بهتر است از موکت های پرز بلند پالاز در مکان هایی که تردد زیادی ندارند استفاده کرد، در غیر این صورت ممکن است این موکت ها کوبیده شوند. اما بدون هیچ نگرانیی می توانید موکت های پرز کوتاه پالاز موکت را در مکان های پر تردد مانند راهرو و آشپزخانه استفاده کنید. برای نصب موکت پالاز بهتر است از چسب های کم خطر مانند چسب دو طرفه استفاده کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید و خطری تهدیدتان نکند. توصیه می شود اگر تخصصی در زمینه ی نصب موکت ندارید، این کار را به متخصصان آن بسپارید. آدین موکت خدمات نصب موکت پالاز را با کمترین هزینه برای شما فراهم کرده است.

نصب موکت تایل

امروزه یکی از محبوب ترین موکت هایی که در اتاق ها نصب می شود، موکت تایل است. موکت تایل به دلیل حمل راحت و جا به جایی آسانی که دارد مناسب کسانی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند هم می باشد. احتمالا می دانید که موکت های تایل در ابعاد و اشکال هندسی مختلف تولید می شوند، به همین دلیل طریقه نصب آنها نسبت به نصب سایر موکت ها آسان تر است. نصب موکت های تایل مانند سایر موکت های رول شونده دشوار نیست و تنها با داشتن لوازم مخصوص و مهارت کافی می توان به سادگی آنها را نصب کرد. اگر شما هم به موکت تایل علاقه مند هستید و قصد خرید و نصب موکت تایل را دارید، می توانید به پرسنل آدین موکت مراجعه کنید. تیم نصاب آدین موکت با تجربه ای درخشان به کمک شما خواهند آمد و در کمترین زمان و با کمترین هزینه نصب موکت تایل شما را انجام می دهند.

نصب موکت پرزبلند یا تافتینگ

هنگام نصب موکت های پرزبلند یا تافتینگ باید بسیار حواس جمع باشیم تا پرز های روی موکت باعث ایجاد خطای دید نشود و خط برش ما را کج نکند. پیشنهاد میشود هنگام برش، از پشت موکت که پرز ندارد، اقدام به برش کنید. برای اینکه لبه های موکت پرزبلند ریش ریش نشود بهتر است از نبشی های چوبی یا فلزی استفاده کنید و آن را بین پارکت و موکت خود قرار بدهید. اما اگر نصب موکت چرزبلند شما به صورتی است که دور تا دور محیط را کاملا پوشش میدهد و با دیوار تداخل دارد، میتوانید از نبشی استفاده نکنید.

نصب موکت باتوجه به اینکه در چه مکانی انجام میگیرد میتواند متفاوت باشد. نصب موکت در کف با نصب موکت بر روی سقف یا دیوار یا پله متفاوت است.”

از تجهیزات مهمی که به کار میرود میتوان به چسب ها اشاره کرد. در برخی موارد نیاز به نبشی و موادی برای زیرسازی کف ها نیز استفاده میشود

برای نصب حرفه ای موکت بطوری که کار تمیز و سریع پیش برود بهتر است از نصاب های حرفه ای موکت کمک گرفته شود. یک نصب خوب جلوه کار شما را چندین برابر بهتر میکند

هزینه نصب موکت به نوع و متراژ موکت، محل نصب موکت، تجهیزات بکار رونده و همچنین دستمزد نصاب موکت بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با آدین موکت تماس بگیرید

فیلم نصب موکت