امروزه کفپوش ها به یکی از اساسی ترین المان های زیبایی یک خانه ی شیک تبدیل شده اند و انتخاب یک نوع کفپوش مقرون به صرفه و شیک از بین آن ها کار سختی شده است. بسیاری از افراد پارکت را به عنوان کف پوشی شیک و زیبا انتخاب می کنند اما پارکت ها علاوه بر هزینه ی گرانی که دارند، به سختی نصب می شوند و برای نصب آن ها باید از یک متخصص حرفه ای این زمینه کمک گرفت بنابراین اگر شما هم علاقه مندید که کف پوش منزلتان پارکت یا کف پوشی شبیه به آن باشد، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله درمورد موکت طرح پارکت یا موکت پارکتی صحبت می کنیم اما قبل از آن بهتر است که کمی درمورد موکت اطلاعات داشته باشیم.

موکت طرح پارکت چیست؟

موکت طرح پارکت عرضه شده در بازار ایران از جنس پروپیلن ساخته شده و ضخامت پنج میلی لیتری دارد. این موکت ها به صورت تک لایه و در رنگ های قهوه ای، مسی، کرم، بادامی، شکلاتی و رنگ های فانتزی مانند سورمه ای موجود است. موکت طرح پارکت به صورت طرح های از تخته ی چوب های درخت راش، توسکا و ماهور تولید و در بازار عرضه شده است.

نکات خرید موکت طرح پارکت

اگر قصد خرید موکت طرح پارکت را دارید به دو روش حضوری و اینترنتی می توانید آن را تهیه کنید اما قبل از خرید موکت بهتر است راهنمای جامع زیر را مطالعه کنید:

  • مهم ترین نکته ای که باید بدانید کیفیت موکت است. هرچه بافت موکت متراکم تر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است در نتیجه ماندگاری و دوام آن نیز طولانی است بنابراین قبل از خرید موکت حتما آن را به پشت برگردانید و بافت آن را بررسی کنید.
  • موکت طرح پارکت موجود در بازار بسته به نوع کیفیت و الیافی که در آن به کار رفته از متری 25 هزارتومان وجود دارد تا متری 345 هزارتومان. بهتر است بودجه ی مد نظر خود را کمی بیشتر کنید تا بتوانید کیفیت بهتری را تهیه کنید البته این مطلب به این معنی نیست که هرچه موکت گران تر باشد کیفیت آن هم بهتر است.
  • به دکوراسیون مکانی که می خواهید در آن از موکت استفاده کنید، توجه کنید. اگر در مکان مورد نظرتان رفت و آمد زیاد است، سعی کنید از موکتی استفاده کنید که پرز دار باشد یا اگر موکت طرح پارکت می خواهید، رنگی تهیه کنید که تیره باشد تا آلودگی و کثیفی ها نمایان نشود. همچنین برای محیط های کوچک از رنگ های روشن و برای محیط های بزرگ از رنگ های تیره استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید موکت با یک طراح دکوراسیون مشورت کنید.
  • شرایط سنی و سلامت اعضاء خانواده را در نظر بگیرید و قبل از خرید حتما با فروشنده ای مجرب مشورت کنید.
  • آب و هوای محل سکونتتان نقش مهمی در انتخاب موکت ایفا می کند. در نظر بگیرید که اگر در شهرهایی سکونت دارید که آب و هوای مرطوبی دارند، هیچگاه موکت های پشمی خریداری نکنید چون پس از مدتی دچار کپک زدگی می شوند. می توانید موکت هایی بخرید که از الیاف پلی استر و پلی پروپیلن ساخته شده اند. همچنین اگر در محیط های گرم و خشک زندگی می کنید از انتخاب موکت های الیاف پلی پروپیلن خودداری فرمایید چون در مجاورت آفتاب به سرعت دچار آتش سوزی می شوند.
  • پارکت و دیوارهای روشن موجب بزرگ‌تر و پرنورتر دیده شدن فضا می‌شود. اما لازم است المان‌های دیگر رنگ‌های غیر روشن باشند تا خانه بی روح به نظر نرسد.
  • سقف روشن با پارکت و دیوارهای تیره موجب می‌شود که نور فقط از بالا بیاید و حس بودن در زیرزمین داشته باشد.
  • پارکت های بژ و کرم فضا را روشن‌تر و شادتر نشان می‌دهند.
  • پارکت فندقی و قهوه‌ای فضا را صمیمی‌تر نشان می‌دهند. مشاوره خرید رایگان پارکت می‌تواند شما را کمک کند تا مناسب‌ترین رنگ قهوه‌ای را انتخاب کنید.
  • پارکت خاکستری جلوه‌ای شیک و آرامش‌بخش به فضا خواهد بخشید.
  • به طور کلی پیش از اقدامک به خرید پارکت بهتر است از مشاوره خرید رایگان پارکت کمک بگیرید تا هم بتوانید رنگ مناسب دکوراسیون خود را بیابید و هم پارکتی با کیفیت و قیمت مناسب به شما پیشنهاد داده شود.