یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار پارکت‌ها می‌باشند. این کفپوش‌ها علاوه بر اینکه عایق بسیار خوبی برای سرما و صدا می‌باشند، زیبایی و جلوه‌ی خاصی نیز به دکوراسیون منزل و یا محل کار شما می‌بخشند. با استقبال زیاد مردم از این کفپوش‌ها، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از پارکت‌ها وارد بازار شدند. با وجود طرح‌های شیک و مدرن‌تر پارکت موجود در بازار، هنوز بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از پارکت ساده برای کفپوش کردن فضای مورد نظر خود استفاده کنند. پارکت‌های ساده معمولا برای خانه‌هایی که دکوراسیون شلوغ‌تری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا در جنس چوب‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پارکت ساده، مزایای پارکت و همچنین نکاتی در ارتباط با انتخاب و خرید پارکت مناسب با شما در میان بگذاریم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید کفپوش و موکت ارزان قیمت است که انواع موکت و فرشینه و کفپوش را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید. برای مشاهده تمامی محصولات و اطلاع از قیمت ها میتوانید از طریق همین سایت، اقدام کنید.

پارکت ساده چیست؟

پارکت‌ها معمولا دارای طرح و رنگ چوب‌های متنوعی می‌باشند که در بعضی موارد همین طرح چوب‌ها می‌توانند با سایر اجزای دکوراسیون همخوانی داشته باشند و جلوه‌ی ویژه‌ای به فضا بخشند. برخی از مردم اما ترجیح می‌دهند از پارکت ساده و بدون طرح برای کفپوش کردن خانه و یا محل کار خود استفاده کنند.

بدیهی است که کفپوش‌ها و موکت ساده منجر به بزرگتر دیده شدن فضای مورد نظر شما خواهند شد. همچنین پارکت ساده می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای خانه‌هایی باشد که دکوراسیون شلوغ داشته و یا اثاثیه زیادی دارند. سادگی این نوع از پارکت‌ها موجب می‌شود که شلوغی زیاد خانه کمتر به چشم بیاید و شلوغ‌تر از چیزی که هست، دیده نشود.

استفاده از پارکت برای زمین، می‌تواند از بروز هرگونه سرما از کف زمین جلوگیری کرده و همچنین مانع انتقال سر و صدای شما به سایر طبقات ساختمان شود. به هنگام خرید دقت داشته باشید که از برندهای شناخته شده‌تر در این حوزه خرید کنید و پارکتی را انتخاب کنید که ضمانت پس از خرید داشته باشد. ضمانت پارکت‌ها یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در کیفیت و حتی قیمت پارکت‌ها می‌باشند.

مزایای پارکت ساده چیست؟

استفاده از پارکت به عنوان کفپوش می‌تواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، پارکت‌ها عایق بسیار خوبی برای صدا و حرارت می‌باشند. به طوری که در فصل‌های سرد از بروز هرگونه سرما از کف زمین به داخل خانه جلوگیری می‌کنند و مانع انتقال سر و صدا به واحدهای دیگر ساختمان می‌شوند. البته به حقیقت پیوستن نکات گفته شده به کیفیت و جنس پارکت مورد استفاده نیز مرتبط خواهد بود و ممکن است پارکت ساده با کیفیت پایین انتظارات شما را از یک پارکت برآورده نکند.

از دیگر مزایای پارکت‌ها راحتی و نرمی این نوع از کفپوش‌هاست. علاوه بر راحتی و نرمی، پارکت‌ها باعث جلوگیری از ضربه‌های شکننده در برخورد با اجسام و انسان می شوند. همین راحتی پارکت‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها موجب گشته که راه رفتن روی پارکت‌ها لذت‌بخش‌تر باشد.

سبک بودن این نوع از کفپوش‌ها نسبت به کاشی و سرامیک موجب گشته که بسیاری از مهندسین از آن‌ها در ساخت خانه‌ها استفاده کنند. زیرا در حال حاضر استفاده از مصالح سبک‌تر، که از تحمیل بار به ساختمان جلوگیری کند، یکی از دغدغه‌های اصلی مهندسین می‌باشد.

سرعت نصب پارکت نسبت به برخی دیگر از کفپوش‌ها از جمله سنگ و سرامیک، بیشتر بوده و در مدت زمان کمتری آماده تحویل می‌شود.

از دیگر مزایای مهم پارکت‌ها می‌توانیم به سادگی تمیز کردن آن‌ها اشاره کنیم. پارکت از آن دسته کفپوش‌هایی است که تنها با کشیدن یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود و حتی برق میفتد. همین مزیت نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب مردم به پارکت می‌باشد.

امکان باز و بسته کردن پارکت از دیگر مزایای این کفپوش به حساب می‌آید. بدین معنی که شما به هنگام جا به جایی، قادر به باز کردن پارکت و بردن آن به جای جدید خواهید بود. همچنین می‌توانید پارکت خود را باز کرده و به عنوان پارکت دست دوم به فروش برسانید.

پارکت ساده به نسبت کیفیت و دوامی که دارد و جذابیتی که به دکوراسیون می‌بخشد، قیمت نسبتا مناسبی نیز دارد که این خود موجب جذب مشتری می‌شود.

نکات خرید پارکت ساده

پیش از خرید پارکت ساده بهتر است نکانی را در ارتباط با آن بدانید تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

هنگام خرید پارکت، اولویت اصلی خود را کیفیت پارکت قرار دهید. فراموش نکنید که پارکت‌های بی کیفیت در مدت زمان کوتاه خش برداشته و یا کثیف می‌شوند.

سعی کنید پارکتی را انتخاب کنید که رنگ آن با سایر اجزای دکوراسیون خانه یا محل کار شما همخوانی داشته باشد.زیبایی دکوراسیون انرژی بسیار خوبی را برای انسان‌ها رقم می‌زند.

ضخامت پارکت از دیگر عواملی است که در کیفیت و دوام پارکت تاثیر بسیاری دارد و معمولا برای مکان‌های پر تردد از پارکت ساده با ضخامت بیشتر استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که ضخامت پارکت در مکان‌های مسکونی، ۸ سانتی‌متر می‌باشد و این مقدار استاندارد می‌باشد.

پارکت‌های رنگ روشن، علاوه بر اینکه موجب بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند، روشنایی زیادی نیز به محیط می‌بخشند. سعی کنید پارکت‌های رنگ تیره را با مبلمان و یا سایر اجزای دکوراسیون ترکیب کنید.

پارکت‌های رنگ طوسی معمولا جوی مدرن به فضا می‌بخشند در حالی که پارکت‌های با رنگ طبیعی و طرح چوب محیط را گرم و صمیمی‌تر نشان می‌دهند.

به هنگام خرید از ضمانت پس از خرید آن اطمینان حاصل کنید. پارکت با کیفیت باید دارای ضمانت پس از فروش باشد تا اعتماد را به خود چلب کند. کمترین مدت ضمانت ۵ سال می‌باشد.

قیمت پارکت ساده 

از آن جایی که پارکت‌های ساده نیز خود در جنس و رنگ می‌توانند تنوع بسیاری داشته باشند، نمی‌توانیم قیمت مشخص و دقیقی از پارکت ساده در اختیار قرار دهیم. اما قیمت پارکت ساده می‌تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد:

  • برند پارکت
  • جنس پارکت
  • ضمانت پارکت
  • طریقه نصب پارکت
  • رنگ پارکت

به هنگام خرید پارکت ساده، بودجه خود را با فروشنده در میان بگذارید تا او پیشنهادات متناسب با بودجه‌تان را به شما دهد. فراموش نکنید که پارکت‌های با کیفیت که قیمت بالایی دارند، می‌توانند نوعی سرمایه گذاری بلند مدت به حساب آیند. زیرا برای مدت طولانی نیازی به تعویض پارکت نخواهید داشت. مگر در صورتی که از سادگی آن خسته شده باشید.

پارکت ساده یا موکت طرح پارکت ساده؟!

موکت پارکتی، موکت هایی هستند که کاملا شبیه به پارکت تولید و طراحی میشوند و طرح های پارکت ساده و پارکت سرامیکی و… دارند. موکت های طرح پارکت ساده، به نسبت خود پارکت هم هزینه های سبک تری در بر دارند و به راحتی میتوان آنها را از فروشگاه های موکت تهیه کرد.

نحوه استفاده درست از موکت طرح پارکت

استفاده درست از موکت جدید طرح پارکت به شما کمک می کند طراحی و دکوراسیون منزل و محل کار خود را کاملا زیبا و مناسب کنید. به عنوان مثال اگر فضای منزل و محل کار شما کوچک بوده و شما قصد دارید داخل آن را به نحوی کف پوش کرده و بچینید که فضای آن بزرگتر از اندازه واقعی به نظر بیاید بهتر است از موکت طرح پارکت طوسی برای کف پوش کردن منزل خود استفاده کنید. همچنین موکت طرح پارکت طوسی یکی از گزینه های ایده ال جهت کف پوش کردن اتاق کودک و همچنین اتاق ها و فضاهایی که کم نور هستند می باشد.

اما برای کف پوش کردن اتاق پذیرایی و سالن موکت جدید طرح پارکت گزینه بهتری است زیرا دکوراسیون منزل را شیک تر و به روز تر نشان می دهد.

نکته ای که ذکر آن در اینجا خالی از لطف نمی باشد این است که پرداخت هزینه بیشتر و خرید موکت های گران قیمت برند خارجی به غیر از دور ریختن پول و سرمایه هیچ نفع دیگری به حال شما ندارد. زیرا با توجه به قدمت طولانی تولید موکت در ایران نه تنها متریال و تکنولوژی ساخت موکت های ایران دست کمی از موکت های برند معرف خارجی ندارد بلکه در بسیاری از موارد موکت های ایران در بازارهای جهانی مورد تایید تر می باشند.

خرید موکت پارکت ساده با قیمت ارزان

در مطالب قبلی در رابطه با برتری این نوع کف پوش نسبت به کف پوش های رایج این روزها صحبت کردیم، اما حرفی در رابطه با تغییر قیمت و تفاوت فاحش هزینه های آن ها با هم سخنی نگفتیم. به همین دلیل در اینجا لازم دیدیم که به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که موکت جدید طرح پارکت علی رغم داشتن کیفیت بالا دارای یک ویژگی مثبت دیگر بوده که مرتبط با قیمت آن می باشد

با همه مزیت های که موکت طرح پارکت دارد از لحاظ اقتصادی یک کف پوش مقرون به صرفه به شمار می رود که شما می توانید با صرف هزینه ای به مراتب بسیار کمتر از پارکت و لمینت کف منزل خود را با آن طراحی کنید.

خرید موکت جدید طرح پارکت با قیمت ارزان و مقرون به صرفه از نمایندگی های فروش مستقیم و بی واسطه این امکان را برای شما فراهم می آورد که  بهترین و مرغوب ترین نوع موکت پارکت طرح جدید را با قیمتی بسیار ارزان در مقایسه با بازار خریداری کنید.

با یک بار خرید موکت طرح پارکت تا سالیان سال شما از تغییر و دستکاری منزل خود بی نیاز خواهید شد. زیرا این گونه کف پوش بر خلاف قیمت مناسب از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی بهره مند است.