امروزه برای پوشاندن کف خانه حتی با وجود تعدد کف پوش های مدرن و امروزی هنوز هم موکت محبوب ترین کف پوش در بین آن هاست. برای خرید موکت آنلاین شما نیازمند داشتن اطلاعاتی درمورد انواع موکت ها و کاربرد آن ها به تناسب نیازی که از خرید موکت دارید می باشید.

خرید موکت آنلاین که بهترین کفپوش برای اتاق خواب خانه ، اتاق کودکان و عایق صدا و سرما و گرما می باشند، بسیار آسان شده و شما میتوانید با تماس و انتخاب نوع و متراژ مورد نظر خود، قادر به خرید موکت هستید.

در هنگام خرید آنلاین، شما باید به تناسب رنگ آمیزی دیوار های اتاق و دکوراسیون مبلمان منزل از طرح های مختلف موکت مانند کبریتی، چمن مصنوعی، ساده، طرح دار، پرزبلند، پرزکوتاه و غیره استفاده کنید، مخصوصا برای خرید آنلاین این محصول باید که در ابتدا در مورد نوع مختلف موکت و مورد استفاده ی هرکدام به نسبت فضای منزل اطلاعات کافی را بدست بیاورید.

اگر شما در منزل خود نوزاد دارید و می خواهید از موکت برای کف اتاق نوزاد خود استفاده کنید وبه صورت آنلاین خرید کنید باید بدانید که هیچگاه از موکت های با پرز بلند استفاده نکنید چرا که پرزهای بلند این نوع موکت ها به راحتی قابل جدا شدن و ممکن است نوزاد شما آن را در دهان گذاشته و باعث دردسر شما شود.

برای این منظور خرید بهترین موکت قابل استفاده، موکت های پرز کوتاه و طرح دار است و میتوانید با انتخاب و سفارش آنلاین طرح های فانتزی و کارتونی کودکانه فضایی شاد و دلنشین را برای اتاق نوزاد دلبندتان فراهم آورید.

موکت،کفپوش و فرشینه دقیقا چیست؟

کلمه موکت واژه ای از زبان فرانسوی است و در اصل نوعی فرش کرک دار و پشمی یا از الیافی پشم گونه بود.

موکت یک نوع کف‌پوش است. این محصول از مواد اکریلیک و پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از آنها ساخته می‌شود. از فرشینه می‌توان هم به عنوان یک پوشش استفاده نمود و هم به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی. موکت به عنوان پوشش کف اتاق و راه‌رو در ساختمان، اتومبیل، هواپیما، قطار و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد دیگر نظیر صحنه نمایش تئاتر نیز از فرشینه استفاده می‌گردد.

خرید آنلاین انواع موکت و کفپوش

خرید انواع موکت های به صورت آنلاین برای شما مخاطبان عزیز بسیار ساده شده است؛ شما میتوانید با استفاده از مقالاتی که در زمینه مزایا و معایب خرید هر نوع و مدل از موکت، خرید نوع مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس با استعلام قیمتی از سایت های مختلف، به خرید آنلاین بپردازید که آسانترین شیوه خرید موکت میباشد. آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه آنلاین است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.

موکت با طرح چمن مصنوعی

ظاهر این موکت‌ها شبیه چمن و رنگشان هم سبز چمنی است. جدای از اتاق‌ها برای کف سالن‌های ورزشی، بالکن یا تراس‌های سقف دار هم قابل استفاده هستند. انتخاب این موکت با رنگ سبزش فضای اتاق را شاد و متفاوت جلوه می‌دهد.

اگر شما در منزل خود پسر بچه ی نوجوان دارید، بهترین نوع موکت برای ساختن یک فضای شاد و ورزشی برای فرزند خود خرید موکت با طرح چمن مصنوعی می باشد.

به جز این مورد، برای پوشاندن کف تراس و ساختن فضایی با دکوراسیون طبیعت و همچنین کف سالن های ورزشی از این نوع موکت میتوانید به صورت آنلاین و تنها با دادن متراژ مورد نیاز خریداری کرده و استفاده کنید.

 

موکت با پرز کوتاه

این نوع موکت به دلیل ضخامت بالا و راحتی شستشو، بیشتتر قابل استفاده در کف ادارات و لابی هتل ها میباشد.

همچنین برای خانه هایی که عایق کف آن ها ضعیف تر میباشد برای نفوذ کمتر سرما و گرما از موکت با پرز کوتاه استفاده می شود.

 

موکت با پرز بلند

اگر دوست دارید که فضای خانه ی شما دارای کف پوش هایی متنوع و در عین حال طرفدار نرمی و ضخامت بالای فرش هستید، موکت با پرز بلند بهترین انتخاب برای شما می باشد، این نوع موکت ها برای کسانی که در مناطق سردسیر سکونت دارند و میخواهند که در زمستان کف منزلشان گرم باشد بهترین پیشنهاد برای خرید آنلاین موکت بدون زحمت و خستگی و ترافیک های روزانه ی برای رفت و آمد و دیدن طرح های مختلف آن می باشد.

 

موکت های طرح دار

این نوع موکت ها با طرح های متنوع و مختلفی که دارند متناسب با فضاهای بزرگ خانه و ترکیب رنگ های مناسب با دکوراسیون خانه، هارمونی خاصی را به فضای منزل می بخشند و همچنین فضای خانه را بزرگ تر نشان می دهند.

 

موکت کبریتی 

موکت های کبریتی هنوز هم ارزان ترین نوع موکت برای کسانی ست که نمیخواهند

هزینه ی زیادی برای کف پوش انجام دهند می باشد، اماخب این نوع موکت های قدیمی هنوز هم کیفیت پایین تری نسبت به بقیه ی موکت ها دارند به دلیل زبری زیاد و ضخامت کمتر و تمیز شدن با دردسری که دارند.

الیاف موکت

فرشینه ها جنس های مختلفی دارند که این اجناس در مواد سازنده آنها میباشد؛ در این بخش جنس مختلف موکت هارا برای شما بیان میکنیم، پس با دقت مطالعه نمایید.

پلی آمید

این جنس از الیاف بهترین گزینه در بین نخ های مورد استفاده برای تولید موکت می باشد. ویژگی های این الیاف حالت ارتجاعی بسیار عالی، مقاومت پیچ خوردگی های الیاف در برابر بازشدن، قابلیت تمیز شوندگی عالی، مقاومت زیاد در برابر کثیف شدن، قابلیت پنهان سازی کثیفی و چرک، مقاومت در برابر سایش، حداقل پرزدهی. تمام این خصوصیت های عالی باعث می شوند که موکت های تولید شده با نایلون برای استفاده در خانه و مکان های تجاری و اداری، بهترین گزینه باشند. فرشینه و کفپوش های مجموعه اداری معمولاً دارای الیاف پلی آمید می باشند.

تنها نکته منفی این نوع الیاف تولید الکتریسیته ساکن می باشد که آن نیز با استفاده از مواد شیمیایی و فرآیند مخصوص، به حداقل ممکن کاهش پیدا میکند. از انواع پر مصرف الیاف نایلون می توان  پلی آمید 6.6 و پلی آمید 6 را نام برد که هر یک از آنها دارای خصوصیت منحصر به فردی هستند.

هر دو نوع نایلون 6 و 6.6، دارای کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن یکسانی هستند و تنها تفاوت آنها در ساختار ترکیبی مونومرهای آنهاست. برای سالیان سال، پلی آمید 6.6 به عنوان الیاف نایلونی برتر شناخته می شد اما پیشرفت های تکنولوژی، تفاوت بین این دو نوع الیاف را به حداقل رسانده است. با این حال، همچنان پلی آمید 6.6  جایگاه برتر خود را نسبت به الیاف دیگر موکت حفظ کرده است.

پلی استر

تا زمانی که آن را با نایلون مقایسه نکنیم، انعطاف پذیری و مقاومت خوبی در برابر لکه دارد. پلی استر رنگها و طرح های زیاد و خوبی را به ما پیشنهاد می کند. پلی استر ضد حساسیت است، در برابر رطوبت، بید و کپک زدن مقاوم و ارزانتر از پشم و نایلون میباشد. تا زمانی که از لکه های روغنی محافظت شود، قابلیت تمیز کردن و نظافت خوبی دارد و همچنین با شامپو و دیگر تمیز کننده های موکت نیز بسیار خوب عمل میکند.

پلی پروپیلن

این الیاف در مقابل لک و کثیفی مقاوم هستند و قیمت موکت بافته شده از این الیاف ارزان تر از انواع دیگر الیاف میباشد. این نوع از الیاف به صورت Solution Dyed رنگرزی می شوند.

با این حال، این الیاف حالت ارتجاعی ضعیفی دارند. مدل های موکت ارزان از این الیاف می باشند. دارای قابلیت های مقاومت در برابر آب و رطوبت، لکه، فشار زیاد و الکتریسیته ساکن می باشد. پلی پروپیلن برخلاف دیگر الیاف، آب را به خود جذب نمی کند. جنس موکت ها امکان دارد که ترکیبی از پلی آمید و پلی استر یا پلی استر و پلی پروپیلن باشد.

الیاف پشم

گرانترین و بهترین الیاف تولیدی برای موکت، از پشم تولید می شوند. لطافت، نرمی و احساس خوبی که این نوع الیاف به شما می دهند، بي نظير است. استقامت و انعطاف پذیری این الیاف بسیار بالاست اما از طرف دیگر قیمت موکت آن دو برابر نایلون میباشد.

حتی بهترین الیاف تولیدی نیز نمی توانند تمام خصوصیت ها و مزایای پشم را در خود جای دهند. الیاف آن دسته از مدل های موکت هتلی که طراحی اختصاصی می شوند اغلب از این نوع الیاف هستند. این نوع الیاف بسیار راحت تمیز میشوند اما برای نگهداری مناسب از آنها باید روش های مخصوص آن را نیز فرا بگیرید تا طول عمر آن را افزایش دهید.

خرید انواع موکت های به صورت آنلاین برای شما مخاطبان عزیز بسیار ساده شده است؛ شما میتوانید با استفاده از مقالاتی که در زمینه مزایا و معایب خرید هر نوع و مدل از موکت، خرید نوع مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس با استعلام قیمتی از سایت های مختلف، به خرید آنلاین بپردازید که آسانترین شیوه خرید موکت میباشد. آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه آنلاین است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.

 

کفپوش و موکت خانه

مزایای پوشاندن خانه با موکت

موکت از منظر زیبایی شناسی و روانشناختی نقش به مراتب مهمتری را ایفا میکند. انتخاب طرح موکت برای سالن پذیرایی منزل یا اتاق خواب یک کودک، دفتر یک شرکت خصوصی یا تالار همایش های یک موسسه می تواند به طور مستقیم بر طراحی داخلی آن فضا تاثیر گذار باشد. در ادامه مواردی را برشمرده ایم که قطعاً در انتخاب شما تاثیر گذار خواهند بود.

بافت های متفاوت، فضاهای متفاوت

موکت های مرغوب دارای بافت های متفاوتی هستند. از جمله بافت ساکسونی، فریز، بِربِر، کات و لوپ، هر کدام از این بافت ها میتوانند ظاهر فوق العاده ای داشته باشند. استفاده از موكت جهت پوشش تمام فضا یا استفاده از آن در کنار متریال های دیگر میتواند به بهبود فضای شما کمک کند.

راحتی موکت و کفپوش

تا به حال حتماً متوجه صدا‌های ناملایم پارکت و لمینت بعد از مدتی استفاده  شده‌اید. نکته هایی اساسی وجود دارد که موکت به خودی خود آنها را در هر حالتی حل کرده است. به علت انعطاف پذیری الیاف این مشکل به راحت ترین شکل ممکن حل میشود. حس راحتی که فرشینه میتواند برای افراد بزرگسال و یا نوزاد ایجاد کند، قابل مقایسه با هیچ کدام از کفپوش های دیگر نیست.

موکت، عایق گرما و سرما

موکت یک عایق حرارتی عالی به حساب می آید. در فصول گرم یا سرد سال حس مطلوبی را در محیط فراهم می کند. دمای مطلوب به معنای جلوگیری از هدر رفت انرژی و صرفه جویی در مصرف آن در تمام طول سال میباشد.

معضل کثیف شدن

استفاده از کفپوشی مانند موکت نیاز به توجه به مسائلی چون کنترل رفت و آمد و مراقبت همیشگی دارد. کسانی که به درستی از فرشینه استفاده کنند می توانند از مزایای آن لذت ببرند، اما کسانی که بدون داشتن اطلاعات درست تصمیم به استفاده از موکت می‌گیرند، نیاز است که نحوه استفاده از کفپوش را به مرور باد بگیرند.

کاهش آلرژی

بحث آلرژی‌زا بودن یا نبودن موکت و کفپوش‌های دیگر، سال‌هاست که مورد توجه است و افراد با ترس از اینکه ممکن است موکت موجب تشدید آلرژی شود مواجه بوده‌اند. اما  بر اساس تحقیقات انجام شده جواب درست این است که آلودگی روی کفپوش های سخت مهار نمی‌شود، و به عبارتی معلق می‌ماند. در صورتی که موکت های مرغوب از معلق ماندن گرد و غبار و آلودگی های آلرژی زا در هوا جلوگیری می‌کنند و میزان عوامل تشدید آلرژی را به حداقل می‌رسانند.

آرامش

میدانیم که خاصیت آکوستیک موکت موجب به حداقل رسیدن صدا های اضافی محیط می‌گردد. امروزه فضا‌های شهری ما مملو از صدا‌ها و آلودگی‌های صوتی مختلف میباشد. به این فکر کنید که با استفاده از موکت قسمت بسیار زیادی از صداهای ناخواسته محیط را می توان کاهش داد.

محیط امن تر با موکت

برای کسانی که دارای نوزاد هستند یا خانواده‌ هایی که افراد مسن در بین اعضای خانواده دارند، موکت بودن کف فضا یا حداقل اتاق ها میتواند بهترین گزینه باشد. به این علت که این افراد نیازمند توجه بیشتری هستند و قطع به یقین موکت می تواند حوادث ناشی از بی احتیاطی در محیط خانه را به حداقل برساند.

قیمت کفپوش یا فرشینه

قیمت موکت و هزینه استفاده از انواع کفپوش های مرغوب در برخی موارد حتی بیشتر از سایر کفپوش ها تمام شود. اما صرف در نظر گرفتن هزینه اولیه خرید موکت نمی تواند ملاک انتخاب قرار گیرد، به این علت که ملاک انتخاب درست میزان کیفیت یک کالا و عملکرد آن در دراز مدت است.

رنگ انواع موکت

  1. رنگ از اصلی‌ترین موارد دکوراسیون هر فضایی به حساب می‌آید.
  2. کفپوش بخش بسیار زیادی از یک فضا را می‌پوشاند، بنابراین در زمان انتخاب موکت باید اصول مربوط به انتخاب رنگ مناسب را در نظر گرفت و رعایت کرد.
  3. رنگ موكت زمانی که پس از خریداری به خانه آورده می‌شود، روشن‌تر از زمانی‌ست که همان موکت در مغازه بوده است. همیشه رنگی که در مغازه می‌بینید، تیره‌تر از رنگی است که در خانه خواهید دید. این یک نوع خطای دید طبیعی است و شما هنگام انتخاب رنگ کفپوش رول باید حتما آن را در نظر بگیرید.
  4. رنگ موکت چگونه در مقیاس یک اتاق خودنمایی می‌کند و چه تاثیری بر فضای کل اتاق دارد. برای مثال، موکت‌هایی با رنگ روشن، فضای اتاق را بازتر می‌کند.
  5. موکت‌های تیره باعث می‌شود دیوارها نزدیک‌تر به هم به نظر برسند و یک نوع احساس صمیمیت و راحتی را در محیط القا می‌کنند.
  6. رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای رنگ کفپوش هستند، زمانی که می خواهید به سادگی با دیگر وسایل اتاق هماهنگ شوند.

راهنمای خرید موکت

از موکت های پرز کوتاه و کبریتی برای پوشاندن فضاهایی که تردد در آن زیاد است استفاده کنید.

خرید موکت های پرز بلند هیچگاه مناسب فضاهایی که کودک در آن رفت و آمد دارد نیست، چراکه خیلی زود کثیف شده و به راحتی گرد و غبار اطراف را به خود جذب می کنند و به آسانی هم قابل تمییز شدن نیستند.

امروزن آنلاین خرید کردن این نوع محصول هیچ تفاوتی نسبت به خرید حضوری نداشته و حتی مزیت هایی هم دارد، مانند تنوع بیشتر طرح ها و موکت ها در فضای مجازی نسبت به حضور در یک فروشگاه خرید موکت و همچنین هزینه های جانبی ای که برای رفت و آمد به فروشگاه های در سطح شهر باید پرداخت کنید.

خریدن موکت ها به صورت اینترنتی وآنلاین برای شما مخاطبان عزیز بسیار ساده شده است؛ شما میتوانید با استفاده از مقالاتی که در زمینه مزایا و معایب خرید هر نوع و مدل از موکت، خرید نوع مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس با استعلام قیمتی از سایت های مختلف، به خرید آنلاین بپردازید که آسانترین شیوه خرید موکت میباشد. آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه آنلاین است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.