امروزه تکنولوژی به کمک جهان آمده و بستری را فراهم کرده تا همه ی افراد بتوانند به راحتی کالاهای خود را بفروشند یا کالاهای مورد نیازشان را تهیه کنند. دیگر هیچ نیازی نیست که برای خریدن یک وسیله مسیر طولانی را طی کنید و از چندین فروشنده قیمت بخواهید تا کالای مد نظرتان را با قیمت به صرفه تهیه کنید. تنها کافیست که در شبکه های اجتماعی و سایت های معتبر کالای خود را جست و جو کنید و قیمت های مختلف را ببینید تا از بین آن ها گزینه ی مناسب تری را انتخاب کنید. می توانید به راحتی هر کالایی را که بخواهید از خوراک و پوشاک تا لوازم خانه مانند کف پوش و موکت را سفارش دهید. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم نکات خرید موکت اینترنتی را جمع آوری کنیم و در اختیار شما قرار دهیم تا خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید. بهتر است قبل از ارائه نکات خرید موکت اینترنتی درمورد مزایا و معایب خرید اینترنتی صحبت کنیم:

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

مزایای خرید اینترنتی موکت

  • دسترسی 24 ساعته و بدون محدودیت مکانی به فروشگاه های اینترنتی: می توانید در هر زمانی که بخواهید وارد فروشگاه اینترنتی مورد نظر شوید و موکت مورد نظر خود را سفارش دهید.
  • امکان مقایسه ی موکت های چند فروشگاه همزمان: می توانید چندین فروشگاه را همزمان مقایسه کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید.
  • جست و جوی آسان موکت: به راحتی می توانید موکت مد نظر خود را جست و جو کنید و آن را ببینید.
  • امکان خواندن نظرات کاربران دیگر: اگر از سایت فروشگاه اینترنتی مطمئن نیستید می توانید نظرات کاربران آن سایت را مطالعه کنید یا اگر در انتخاب موکت سردرگم شده اید با مقایسه موکت ها و خواندن نظرات کاربرانی که آن را خریده اند می توانید گزینه های اشتباه را خط بزنید و به راحتی موکت ایده آلتان را انتخاب کنید.
  • دوری از شلوغی و ترافیک: بدون طی کردن کوچکترین مسافتی در هر کجایی که هستید می توانید موکت خود را سفارش دهید.
  • آگاهی از تخفیفات و طرح های جدید: فروشگاه های اینترنتی برای جلب توجه مشتریان بیشتر در مناسبت های متفاوت روی کالاهای خود تخفیف می گذارند یا آن ها را حراج می کنند تا همه ی افراد بتوانند آن محصولات را در اختیار داشته باشند. شما به راحتی می توانید از این تخفیفات مطلع شوید.

 

معایب خرید اینترنتی

خرید اینترنتی علاوه بر مزایای زیادی که دارد معایبی هم به همراه دارد که در ادامه آن ها را ذکر کرده ایم:

  • برخی سایت های سودجو اطلاعات جعلی را در سایت خود قرار می دهند و تله هایی را برای کلاهبرداری از مشتریان طراحی می کنند و با گذاشتن اطلاعات اشتباه، اغراق در ویژگی های مثبت یک محصول و تاکید بر بی نقص بودن آن مشتریان را وادار به خریدن محصول می کنند در نهایت با جعل شماره کارت وارد شده در مبدا پرداخت فروشگاه حساب آن ها را هک می کنند.
  • برخی از فروشگاه های معتبر نیز اطلاعات خود را به روز رسانی نمی کنند و منجر به بی نظمی در خرید های اینترنتی از آن سایت می شوند.

 

نکات خرید موکت اینترنتی

اکنون با دانستن معایب و مزایای خرید اینترنتی، مجموعه ای از نکات خرید موکت اینترنتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا با اطمینان خرید های خود را انجام دهید و از کلاهبرداری افراد سودجو در امان باشید:

  1. یکی از مهم ترین نکات خرید موکت اینترنتی که باید بدانید این است که حتما اطمینان حاصل نمایید فروشگاه مورد نظرتان دارای نماد اعتماد الکتریکی است. تمام سایت های معتبر نمادی را مبنی بر نشان اعتماد الکتریکی دریافت می کنند که برای هرکدام از این سایت ها منحصر به فرد است. این نماد حتما باید در انتهای صفحه ی سایت قرار داشته باشد و با کلیک بر روی آن باید به صفحه ی معتبر و رسمی ENAMAD.IR وارد شوید. در این سایت اطلاعات فروشگاه نوشته شده است.
  2. دومین نکته ای که باید بدانید این است که از خواندن نظرات کاربران دیگر غافل نشوید. خواندن نظرات آن ها می تواند اطلاعات مهمی نظیر نحوه ی ارسال محصول، زمان ارسال، مسئولیت پذیری آن ها، بسته بندی درست و استاندارد، ارسال محصول در زمان معین شده، گارانتی و نحوه ی برخورد پشتیبانان را به شما بدهد.
  3. برندهای معتبر و رسمی زیادی در حوزه ی خرید و فروش موکت وجود دارد که با کمی جست و جو و تحقیق می توانید آن ها را بیابید و خرید بی دغدغه ای را داشته باشید.
  4. از مهم ترین نکات خرید موکت اینترنتی که باید بدانید نحوه ی تشخیص سایت جعلی از سایت معتبر است که با در نظر داشتن ترفند های زیر ممکن است:
  • بسیاری از وب سایت های جعلی از نام برندهای معتبر استفاده می کنند مانند salmonshop.com باید بدانید که اگر برندی سایت داشته باشد تنها نام تجاری خود را به عنوان دامنه انتخاب می کند مثلا www.salmon.com
  • برخی از سایت های جعلی وجود دارند که اطلاعات تماس خود را قرار نمی دهند. هر برندی که سایتی را برای به اشتراک گذاشتن محصولات و اهداف خود می سازد حتما اطلاعاتی مانند منطقه جغرافیایی آن برند، شماره تماس، شماره فکس، آدرس شبکه های اجتماعی دیگر و ایمیل خود را قرار می دهد.
  • اگر یک سایت جعلی اطلاعات خود را از سایت برند اصلی بردارد در اکثر مواقع آن را به زبان انگلیسی می نویسد که با کمی دقت می توانید اشتباهات گرامری و غلط های املایی زیادی را در آن پیدا کنید.
  • برای اطمینان از معتبر بودن سایت مورد نظر، دامنه ی سایت را در سایت زیر جست و جو کنید:

www.webnames.ca/whois

  • اگر سایت جعلی اطلاعات تماس داشت حتما آن را بررسی کنید و با آن تماس حاصل کنید.
  • آدرس یک سایت به صورت نرمال و استاندارد باید به صورت زیر نوشته شود:

https://www.

اگر وارد سایتی شدید که ابتدای آدرس با این کلمه شروع شده بود http مطمئن باشید سایت جعلی است.

  • هنگامی که به صفحه ی پرداخت مبلغ (معمولا سایت شاپرک است) وارد شدید در قسمت کد امنیتی یک بار آن را به روز رسانی کنید، در صورت تغییر کد به کد جدید آن سایت معتبر و در غیر این صورت از پرداخت مبلغ پرهیز کنید.

نکات ذکر شده در مطلب بالا تنها قسمتی از نکات خرید موکت اینترنتی بود، بهتر است برای داشتن خریدی امن و بی خطر با کمی جست و جو اطلاعات خود را در جهت تشخیص سایت های جعلی از سایت های معتبر کامل کنید و آن ها را به روز رسانی کنید.

 

جمع بندی:

  • سعی کنید برند های معتبر موکت را پیدا کنید و سایت آن ها را جست و جو کنید.
  • با افراد مجرب و فروشندگان موکت مشورت کنید یا با کسانی که تجربه ی خرید اینترنتی موکت را داشته اند صحبت کنید.
  • سعی کنید سایتی را برای خرید انتخاب کنید که تسهیلات زیادی را به شما ارائه دهد مثلا هزینه ی موکت را قسط بندی کند یا حراج و تخفیفات زیادی بگذارد و پشتیبانی و خدمات با کیفیتی را به شما ارائه دهد.
  • از سایت هایی خرید کنید که امکان خرید حضوری و بازگشت محصول را به شما بدهد و خدماتی مبنی بر خدمات پس از فروش مانند نصب موکت را ارائه دهد.
  • فروشگاه های اینترنتی را انتخاب کنید که به روز رسانی روزانه و لحظه ای داشته باشند تا شما بتوانید از موجود یا ناموجود بودن محصول مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید. همچنین باید ویژگی های موکت را همراه عکس هایی با کیفیت از جنس، طرح، رنگ و بافت موکت و ابعاد آن در اختیارتان قرار دهد. در نظر داشته باشید که اهمیت عکس های با کیفیت در این است که ممکن است رنگ خود موکت با رنگی که در عکس نشان داده می شود تفاوت داشته باشد یا ویژگی های ظریف آن را به خوبی نتوانید ببینید.

کلام آخر این است که در این مقاله سعی کردیم راه های اطمینان از خرید اینترنتی را بیان کنیم. امیدواریم با کمک این مقاله خرید مطمئن و راحتی را تجربه کنید و از موکتتان با نهایت لذت استفاده کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.