کف پوش ها یکی از مهم ترین المان های یک خانه ی شیک و مدرن تبدیل شده اند که محبوب ترین نوع رایج آن ها در بازار نیز موکت ها هستند که با تنوع رنگ و طرح و الیاف های مختلف به بازار عرضه شده اند. به طور کل موکت ها قیمت با صرفه ای دارند اما تفاوتی که در قیمت آن هاست به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. همچنین ارزان ترین موکت ها را نیز به شما معرفی می کنیم.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

دلایل تفاوت در قیمت موکت ها

تفاوت قیمت در موکت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر چند مورد مهم آن ها را بررسی می کنیم:

  1. الیاف سازنده ی موکت ها:

موکت ها به طور کل از چهار نوع الیاف ساخته می شوند: الیاف پلی آمید، الیاف پلی استر، الیاف پلی پروپیلن، الیاف پشم. نحوه ی تولید موکت از این الیاف ها، قیمت اولیه ی خرید الیاف ها و قابلیت های آن ها در قیمت نهایی موکت تاثیر به سزایی می گذارد مثلا موکت هایی که از الیاف پشم ساخته می شوند به دلیل نرمی و لطافتی که دارند بسیار گران اند در حالی که موکت هایی که از الیاف پلی پروپیلن ساخته می شوند جزو ارزان ترین موکت ها حساب می شوند.

  1. میزان عرضه و تقاضا در بازار:

قطعا میزان محبوبیت یک نوع بخصوصی از موکت در تغییرات قیمت تاثیر می گذارد. محبوبیت یک موکت می تواند میزان عرضه و تقاضا را بالا ببرد و در این صورت قیمت آن موکت بیشتر از قبل می شود.

 

ارزان ترین موکت ها

قیمت کلی موکت ها از متری 18 تومن می باشد تا متری 400 تومن اما گاهی ممکن است بین طرح های ساخته شده و رنگ ها از یک مدل موکت نیز اختلاف قیمت به وجود آید. در ادامه ی این مطلب ارزان ترین موکت ها را به شما معرفی می کنیم:

  • موکت های پارس طرح های هاله بادامی، هاله سبز و هاله قرمز با قیمت متری 16200 تومان در سطر لیست ارزان ترین موکت ها قرار گرفته اند.
  • موکت طرح شقایق و کبریتی نیز با متری 18500 تومان در رده ی دوم لیست ما قرار دارند.
  • موکت پارس طرح جلفا با متری 19700 تومان و موکت ظریف مصور طرح مینا 1241 نیز با قیمت متری 19900 تومان جزو ارزان ترین موکت ها قرار گرفته اند.

این سه مورد تنها بخش کوچکی از لیست ارزان ترین موکت ها بودند که به دلیل نگنجیدن مطلب از ذکر همه ی موارد خودداری می کنیم اما به طور کل رنج قیمتی ارزان ترین موکت ها از متری 16 تومن وجود دارد تا متری 30 هزار تومان که بسته به مدل، نوع کیفیت، رنگ بندی، الیاف سازنده ی آن می توانید هرکدام از موکت های دلخواهتان را انتخاب کنید.

همچنین از ارزان ترین الیاف های سازنده ی موکت در بازار می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  1. موکت های ساخته شده از الیاف پلی آمید
  2. موکت های ساخته شده از الیاف پلی استر
  3. موکت های ساخته شده از الیاف پلی پروپیلن
  4. موکت های ساخته شده از الیاف نمد

لازم به ذکر است که موکت های ساخته شده از الیاف نمد و پلی پروپیلن به ترتیب جزو ارزان ترین موکت ها در بازار شناخته می شوند.

 

نکاتی درمورد انتخاب موکت ارزان

  • درست است که قیمت موکت از اساسی ترین پارامترهای خرید آن به حساب می آید اما هیچگاه نباید کمیت را فدای کیفیت کرد. تا جایی که می توانید سعی کنید موکتی که می خرید علاوه بر قیمت به صرفه و ارزان با کیفیت نیز باشد. کیفیت یک موکت را می توانید از بافت های متراکم و گره های نزدیک به هم رشته های الیاف تشخیص دهید تنها کافیست در هنگام خرید موکت را به پشت برگردانید و بافت آن را ملاحظه کنید.
  • در هنگام خرید موکت ارزان موارد زیر را فراموش نکنید:

-سن اعضای خانواده

-محل سکونتتان

-جنس الیاف و ضد حساسیت بودن آن

-نگهداری آسان و قابلیت شست و شوی آن

 

جمع بندی

به طور کلی قیمت موکت و کیفیت آن از مهم ترین و اساسی ترین پارامتر های انتخاب آن است که نباید هیچکدام را فدای آن یکی کرد. باید به یاد داشت که انتخاب موکت در حفظ سلامتی خانواده نیز تاثیر به سزایی دارد. می توانید با کمی جست و جو و مشورت با افراد مجرب لیستی از بهترین موکت های با کیفیتی که از نظر قیمت ارزان محسوب می شوند را تهیه کنید سپس با مراجعه ی حضوری به یکی از فروشگاه های معتبر فروش موکت و بررسی موکت ها بهترین و ایده آل ترین موکت متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید را انتخاب کنید. در کنار اهمیت ارزان بودن قیمت آن هیچگاه نکاتی اعم از تناسب موکت با دکوراسیون را فراموش نکنید. اهمیت انتخاب موکت متناسب با دکوراسیون و چیدمان خانه به این دلیل است که می توانید با انتخابی درست خانه ی خود را بزرگتر یا کوچکتر از اندازه ای که هست نشان دهید و هماهنگی شیک و مدرنی بین کف پوش با لوازم خانه و رنگ دیوارها برقرار کنید.

همچنین شرایط محل سکونتتان را نیز در نظر بگیرید چراکه بعضی از موکت های ساخته شده در کنار قیمت ارزان و به صرفه ای که دارند مناسب همه نوع آب و هوایی نیستند و در صورت قرار گرفتن در گرما یا محیط مرطوب ممکن است دچار آتش سوزی و کپک زدگی شوند.

در نظر داشته باشید که موکت مورد نظرتان باید قابلیت شست و شو و نگهداری آسان را داشته باشد و به نحوی نباشد که مدام مجبور باشید آن را بشورید چون شستن بیش از حد موکت در پایین آمدن طول عمر و ماندگاری آن تاثیر به سزایی دارد.

لازم به ذکر است که بهتر است از فروشنده هایی خرید کنید که تجربه ی کافی را در این زمینه دارند و به صورت منصفانه می توانند قیمت بدهند یا می توانند تسهیلاتی مانند قسطی کردن مبلغ و تخفیف را در اختیارتان قرار دهند.

به هرحال ما در این مقاله قصد داشتیم که ارزان ترین موکت ها را به شما معرفی کنیم و به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید یک موکت ارزان و با کیفیت را تهیه کنید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و بتوانید خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.