به لطف پیشرفت هنر در صنعت فرش، در کنار فرش های دستباف کلاسیک، امروزه انواع مختلفی از فرش ، موکت وکف پوش های منزل وجود دارد که به شما امکان می دهد تقریباً همان میزان کیفیت را در کاربرد و استفاده از آنها داشته باشید، اما با هزینه بسیار کم و مقرون به صرفه. شاید شما هم جزو کسانی باشید که می خواهید با راهنمای خرید موکت ارزان قیمت هزینه های مصرفی خود را کاهش دهید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

ما در این مقاله به شما راهنمایی خرید موکت ارزان قیمت را ارائه خواهیم داد، بنابراین اگر شما هم به دنبال خرید یک موکت با کیفیت ولی با قیمت ارزان هستید ما را در این مقاله دنبال کنید.

واقعیت این است که فناوری های مدرن اطلاعات مربوط به مدل سازی و استفاده از تنوع گسترده ای از الگوها را بر روی محصولات کارخانه های موکت ، ترکیب رنگ ها و سبک های متنوع فراهم می کند.

موکت ها انواع رایجی دارند که هر کدام کاربرد و قیمت خاص خود را دارد. شناخت ویژگی های آنها قبل از خرید موکت بسیار مهم است در اینجا ما به بررسی چند مدل از رایج ترین انواع موکت خواهیم پرداخت تا شما را در خرید موکت ارزان قیمت راهنمایی کنیم:

 

رایج ترین انواع موکت

موکت‌های راحت و پر تراکم

از مهم ترین ویژگی های موکت های پر تراکم راحتی است که به وضوح قابل رویت است. موکت های پر تراکم گرمای بیشتری نیز به کف پاها انتقال میدهد این نوع موکت ها کمی گران تر اما با کیفیت تر و با ویژگی های مورد علاقه زیاد است.

از قدیمی ترین نسل موکت ها موکت‌ های کبریتی

 از جمله موکت های در دست خرید فروش که به دلیل قیمت بسیار مناسب هنوز هم به راحتی به فروش می رود. البته که این موکت ها به دلیل ارزانی کیفیت چندان جالبی ندارند اما میتوان برای زیر قالی ها از آنها استفاده کرد. اما اگر به دنبال خرید موکت ارزان با کیفیت بالا هستید هرگز به سراغ این دسته نروید.

موکت‌ های مصنوعی طرحدار

 از جمله مشکلات والدین شوق وشیطنت کودکان و علاقه آنها به دکور کردن اتاقشان با موکت های طرحداری مثل چمن مصنوعی هستند که بسیار شبیه به واقعیت طراحی و مناسب اتاق کودکان اند و همچنین طرح های متنوعی دارند با وجود این دسته از موکت ها حل می شود. جدای از آن به دلیل شباهت بسیار به واقعیت  گاه برای ورزشگاه ها و حیاط خانه ها و راهرو و خیلی جاهای دیگر بسته به سلیقه استفاده میشوند.

 موکت‌های طرحدار

امروزه به دلیل تنوع تجهیزات تولید، محصولات نهایی متنوعی نیز به دست متقاضیان می رسد که نیاز مشتریانی که تنوع و طرح و رنگ به همراه کیفیت و زیبایی میخواهند را رفع میکند.

دکوراسیون منزل قهرمانان پنهانی دارد. آنها به فضا روح و رنگ می بخشند. موکت ها یکی از آن قهرمانان پنهان هستند. به همین دلیل، مهم است که بدانید کدام اتاق در خانه شما، کدام موکت را نیاز دارد و نحوه استفاده از آن چگونه است را به نحو احسنت بدانید و توجه داشته باشید که در مکان های کم رفت و آمد می توانید با خرید موکت ارزان قیمت در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همان میزان زیبایی و گرما را به فضا بدهید.

انتخاب مناسب ترین موکت برای خانه به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی همچون نوع اتاق و دکوراسیون و هدف استفاده و نور و شرایط کار و روشهای مراقبت و در آخر قیمت که گاهی اوقات مهم ترین معیار است.

 

راهنمایی خرید موکت بر اساس جنس آن

قبل از خرید هر محصولی ابتدا بهتر است تحقیق کرد برای خرید موکت ارزان نیز بهتر است راهنمایی های خرید آن را بررسی کرده و با اطلاعات کامل دست به خرید بزنیم.

 یکی از معیارهای تعیین کننده در خرید موکت ارزان، جنس موکت است : طبیعی یا مصنوعی بودن آن نه تنها در کیفیت بلکه در قیمت نیز بسیار موثر است. بنابراین بر این اساس، می توانید بهترین گزینه موکت را برای یک اتاق خاص تعیین کنید. حال بیایید با انواع جنس الیاف موکت ها آشنا شویم:

پشم

پشم  یک فیبر طبیعی از موی حیوانات است. که از برخی پستانداران (به ویژه گوسفندان، بزها ، شترها   (نشات گرفته است. به دلیل گرم نگه داشتن آن در تولید انواع فرش و موکت می شود. الیاف پشم از طریق گوسفندان به روشهای مختلف و معمولاً با بریدن از حیوانات زنده بدست می آید.

نایلون

در بین تمام  موکت هایی که با الیاف مصنوعی تولید میشوند موکت های تولید شده از الیاف نایلونی کیفیت بهتری دارند. که از ویژگی هایی چون انعطاف پذیری و تنوع و رنگ پذیری بالایی برخوردار است.

پلی استر

تولید شده از الیاف طبیعی که بسیار نرم و در تنوع رنگبندی بسیار بالا ارائه میشود.

پلی پروپیلن

نوعی الیاف پلیمری و مصنوعی که شبیه به پشم است. این نوع موکت هم مانند تمام محصولات و انواع موکت ها مزایا و معایب خودش را دارد که موضوعی که خیلی قابل توجه است قابلیت برگشت پذیری کم آن است. که میتوان گفت پس از مدتی پا خوردگی حالت خود را از دست میدهد.

اکرلیک

نوعی الیاف مصنوعی است که در برابر سایش و رطوبت مقاوم است. همچنین بسیار انعطاف پذیر است.

تریکستا

الیافی بسیار جدید که ترکیباتی شبیه به پلی استر دارد که گاه حتی با آن اشتباه گرفته می شود و از جمله ویژگی ه‍ای آن سازگاری با محیط است.

در اینجا راهنمایی خرید موکت ارزان نیمه مصنوعی که در کنار قیمت ارزان تر کیفیت بسیار بالایی نیز دارند همراه با مزایای آن را ارائه خواهیم داد.

 

ویژگی های موکت هایی با الیاف نیمه مصنوعی متشکل از پشم و پلاستیک و نخ :

 کشسانی بودن؛

سازگاری با محیط زیست ؛

 مقاومت در برابر ضربه؛

جذب آب؛ عمر طولانی؛

 استحکام  بالا؛

 سبک؛

 قیمت مناسب؛

مناسب اتاق کودک یا اتاق نشیمن؛

مراقبت آسان ؛

 با دوام ؛

شست و شو آسان ؛

تنوع در طرح و رنگبندی ؛

ظاهر لوکس و مدرن ؛

گرم ؛

مقاومت در برابر سایش ؛

 

مواردی که قبل از خرید موکت لازم است بدانید:

 کیفیت

 طول عمر هر محصول محدود است، اما تنها کیفیت قابل اطمینان باعث می شود که طول عمر مشخص شده حفظ شود. هنگام خرید محصول را بررسی کنید به لبه ها توجه ویژه داشته باشید تا نخ ها و حلقه ها بیرون نماند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که خرید موکت ارزان همیشه هم نشان بی کیفیت بودن محصول نیست، شما می توانید با خرید مستقیم از کارخانه های معتبر یک محصول با کیفیت را با قیمت ارزان تهیه کنید.

 تزئینی بودن

 زیبایی شناسی هنگام انتخاب موکت مهم است. همه اعضای خانواده باید آن را دوست داشته باشند، با دکوراسیون اتاق مطابقت داشته باشد، با رنگ و سبک اتاق مطابقت داشته باشد و…

مقاومت در برابر سایش

یک پارامتر مهم هنگام استفاده از موکت در مکان هایی که دارای رفت و آمد بالا هستند مقاومت در برابر سایش است. برای این مکان ها خرید موکت ارزان که کیفیت پایینی دارد اصلا توصیه نمی شود، بنابراین محصولی تهیه کنید که کیفیت برتری نسبت به باقی محصولات موجود داشته باشد.

 بو

به بوی موکت توجه کنید. مشخص کنید به چه روشی پردازش می شود. شدت رایحه می تواند کیفیت محصول را نشان دهد.

تراکم

هنگام خرید موکت ارزان قیمت اگر می خواهید میزان کیفیت آن را بسنجید به تراکم آن دقت کنید هر چقدر تراکم بیشتر باشد، کیفیت محصول بالا تر است. اگر اعداد خاصی در توضیحات محصول مشخص نشده است، خودتان آن را محاسبه کنید. برای انجام این کار، مقطعی از 10 × 10 میلی متر را اندازه گیری کنید، تعداد گره ها را بشمارید، نتیجه را در 100 ضرب کنید. او مدت طولانی عمر نخواهد کرد بنابراین از خرید آن صرف نظر کنید.

احساسات لمسی

 یک موکت خوب برای پاها راحت است. این موضوع یرای موکت هایی که برای خانه ها خریداری میشوند بسیار مهم است. پشم طبیعی ظریف ت، طبیعی و نرم است. اما برای خرید موکت ارزان قیمت موکت های ساخته شده از مواد مصنوعی نیز وجود دارند که با وجود دارا بودن قیمت مناسب، تقریبا به همان اندازه ظریف و نرم هستند.

بهداشت

 موکت تهیه شده با الیاف  طبیعی با اشباع ضد عفونی کننده عدم وجود کپک در زیر موکت و … را تضمین می کند.

مراقبت

 نحوه شست و شو نقش مهمی دارد. اگر محصولی با رنگ روشن را انتخاب کردید، آماده باشید که تمام وقت را به تمیزکاری اختصاص دهید. بلافاصله به نحوه تمیز کردن ، شستشو و خشک کردن فرش فکر کنید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.