اگر  به دنبال خرید موکتی ارزان قیمت هستید اما کیفیت نیز برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در این مقاله با ما همراه شوید چرا که امروز ما تصمیم داریم تا شمارا با بهترین موکت های ارزان قیمت موجود  بازار آشنا کنیم.

روند استفاده از فرش های ایرانی خصوصا برای پوشاندن سر تا سر منازل، سالن و کفپوش ها ،این روز ها بسیار کمرنگ شده است . شاید با خودتان فکر کنید فرشی که هنر دست ایرانیان است به چه علت از قیمت های بسیار گزاف برخوردار شده و کم تر در خانه های ما ایرانیان به چشم میخورد؟ در جواب باید گفت که علت استفاده از نخ های خارجی  و وارداتی است. علاوه بر آن بافت فرش کاری دشوار و پر زحمت است و به همین دلیل فرش ایرانی همیشه کالایی لوکس و گران قیمت بوده و تهیه آن برای عموم مردم کار آسانی نیست. بنابراین امروزه فرش ها و قالیچه های ایرانی جای خود را به موکت ها داده اند.

مزایای استفاده از موکت

-موکت ها، کف پوش هایی هستند که در رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلف در دسترس هستند.
عرض آن ها غالباً بین چهار تا شش متر می باشد و طول آن بسته به انتخاب متقاضی متغیر است.
-موکت ها عایق صدا و حرارت هستند. معمولا منازل و مکان هایی که در  پوشش کف آن ها از موکت استفاده شده است، گرما و حرارت بالا تر است و در اپارتمان ها و مساکن طبقاتی، صدای طبقه های بالایی که از موکت استفاده کرده باشند، کمتر به طبقات پایینی می رسد.

-از موکت ها برای جلوگیری از حرکت فرش ها روی کف خانه استفاده می شود که برای این منظور استفاده از  موکت هایی که دارای پرز ریز هستند توصیه می شود.

– علاوه بر حرکت فرش ها، مبلمان خانه نیز ممکن است بر روی سرامیک کف خانه حرکت کند و علاوه بر ناراحتی و زحمت فراوان در جا به جایی، در گذر زمان می تواند باعث ایجاد خط و خش شود که استفاده از موکت این اتفاق جلوگیری می کند.

-موکت ها در نظافت خانه شما موثر هستند. کثیفی، لک و پرز های مو، بر روی سرامیک خیلی بیشتر به چشم می خورد و تمیز کردن آن هم سخت تر است در حالی که نظافت موکت ها  بسیار ساده و سریع است و میتوانید به سرعت با استفاده از جارو برقی با مکش بالا کف منزلتان را تمیز کنید.

– موکت ها در زیبایی محل زندگی شما نقش بسزایی دارند. میتوانید سر تا سر کف مخانه را به وسیله آن پوشش دهید و یا از موکت های طرح دار یا سه بعدی برای زیبایی قسمتی از منزل استفاده و رنگ آن را با مبلمان و سایر وسایلتان هماهنگ کنید.

بهترین موکت های ارزان قیمت

موکت تایل

از محبوب ترین انواع موکت است که با طرحی مربعی در ابعاد و رنگ های متفاوت وارد بازار میشود و جلوه ی خاصی به فضا میبخشد. از این نوع بیشتر در اداره ها یا امکان رسمی استفاده میشود. نصب این موکت ها بسیار ساده و راحت است و به دلیل تکه تکه بودن موکت کمتری در هنگام نصب هدر میشود.  اگر شما در شهر های گرم و شرجی کشور زندگی میکنید باید بگوییم که  موکت تایل میتواند برایتان بهترین گزینه باشد چرا که لیاف به کار رفته در آن به گونه ای است که در محیط های گرم و مرطوب مقاومت داشته باشد و به کپک زدگی دچار نشود.

موکت کبریتی

موکتی بسیار قدیمی اما کلاسیک که هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد و در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. موکت کبریتی طرحی بسیار ساده دارد و اغلب برای پوشاندن کف یک اتاق مورد استفاده قرار میگیرد. اگر قصد خرید این نوع موکت ها را دارید باید به شما بگوییم که این نوع بافتی بسیار سخت دارند و مانند انواع دیگر چندان لطیف نیستند اما همین ویژگی باعث شده است تا در برابر وسایل سنگین و کشیده شدن آن ها مقاوم باشد و پاره نشود. استفاده از این نوع در تمام فضاها کاربرد دارد و به جرئت باید آن را یکی از بهترین موکت های ارزان قیمت در سطح جهانی دانست. از آن جایی که این موکت ها طرح ساده ای داشته و بشدت مقاوم هستند بیشتر از آن ها در راهرو های پر تردد و کف هتل ها استفاده میشود و به همین دلیل در بازار گاهی ان ها را موکت هتلی هم مینامند.

موکت نایلونی

به دلیل ماندگاری بالا و قیمت مناسب این موکت را باید به عنوان یکی از بهترین موکت های ارزان قیمت معرفی کنیم.نایلون (پلی آمید) پر کاربرد ترین ماده در تولید الیاف موکت است. این نوع موکت ها اگر چه که مقاومت موکت های کبریتی را ندارند اما در برابر پارگی و کشیدگی اشیاء سنگین مقاوم هستند و تقریبا بین 12 تا 15 سال ماندگاری دارند.

موکت های ایرانی

موکت هایی که در ایران تولید می شوند کیفیت بالاتری از موکت های خارجی دارند و درواقع باید آن ها بهترین موکت های ارزان قیمت دانست. اگر قصد خرید موکت برای منزلتان  را دارید پیشنهاد میکنیم از نوع ایرانی و باکیفیت آن استفاده کنید و به دنبال اجناس بی هویت و فاقد کیفیت خارجی نروید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موکت

موکت ها بسته به نوع، جنس و الیافی که در آن ها استفاده می شود قیمت های مختلفی دارند اما اغلب موکت های موجود در بازار  از الیاف پلی پروپلین تولید شده اند. همانطور که قبلا هم گفته شد موکت های کبریتی از بهترین و ارزان ترین نوع می باشند که علاوه بر ظاهر شیک و ساده خود، بسیار سبک وزن هستند و به همین جهت شست شوی راحتی دارند.

معمولا موکت هایی که سبک تر هستند و وزن کم‌تری دارند، به دلیل استفاده از الیاف کم تر در ساختشان از قیمت کم تری بر خوردار هستند. اگر موکت را برای محلی که رفت و امد در ان زیاد نباشد تهیه می کنید، یک موکت سبک و ارزان برای شما به صرفه و مناسب است. این موکت ها غالباً از پرز های کوتاه قد و با تراکم کم تر تهیه می شوند. شما می توانید برای تهیه  بهترین موکت های ارزان قیمت به نمایشگاه های موکت مراجعه کنید که به صورت انلاین یا حضوری است و برای خرید و اطلاع از قیمت ها با مشاوران در ارتباط باشید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.