پارکت‌ها در انواع مختلفی با قیمت‌های متفاوت، تولید و عرضه می‌شوند. بهترین پارکت ارزان ویژگی‌هایی دارد که آگاهی نسبت به آن‌ها می‌تواند کمک بسیاری به شما در انتخاب پارکت مناسب نماید. بدیهی است که قیمت پارکت از تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب آن می‌باشد. معمولا افرادی که قصد خرید پارکت با متراژ بسیار بالا دارند، به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت پارکت می‌باشند. برخی نیز قصد کفپوش کردن بخشی از خانه را دارند که کیفیت یا ظاهر پارکت برایشان چندان اهمیت ندارد، این افراد نیز پارکت‌های ارزان را انتخاب می‌کنند. اما بهترین پارکت ارزان کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پارکت، عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن، انواع پارکت ارزان و ویژگی‌های بهترین پارکت ارزان با شما در میان بگذاریم.

آدین موکت از ارائه دهندگان پارکت و موکت ها این مقاله کاملا تخصصی را برای شما تهیه نموده تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب خرید پارکت مورد نظر خود را داشته باشید.

 

پارکت چیست؟

پارکت یا کفپوش چوبی، نوعی کفپوش ساخته شده از چوب درختان می‌باشد که برای کفپوش کردن منازل و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پروسه‌ی تولید پارکت، ابتدا درختان مختلف قطع شده و چوب این درختان به الوار تبدیل می‌شود. سپس این الوارها به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌شوند و قرار گرفتن این قطعات کنار یکدیگر، پارکت را به وجود می‌آورد. برخی از درختانی که برای تولید پارکت قطع می‌شوند، عبارتند از: درخت راش، درخت گردو، درخت افرا، درخت گیلاس و …

از آن جایی که پارکت‌ها تماما با استفاده از چوب درختان تولید می‌شوند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر از سایر کفپوش‌ها خواهد بود. با اعتراض فعالان محیط زیست نسبت به قطع درختان برای تولید پارکت، لمینت‌ها پا به عرصه تولید و فروش گذاشتند. این لمینت‌ها، که برخی آن‌ها را نوعی پارکت می‌دانند، با استفاده از چوب‌های مصنوعی تولید می‌شوند و معمولا قیمت پایین‌تری نیز نسبت به پارکت‌های تمام چوب دارند.

پارکت‌ها مزایای بسیار زیادی نیز دارند که برخی از اصلی‌ترین این مزایا عبارتند از: دمای مناسب آن‌ها در فصول مختلف سال، ظاهر شیک و مدرن آن‌ها، سادگی نصب، نظافت آسان پارکت‌ها، دوام بسیار بالای آن‌ها، تنوع بالای پارکت‌ها. مزایای پارکت‌ها سبب گشته که بسیاری از افراد ترغیب به خرید پارکت شوند و به دنبال بهترین پارکت ارزان باشند. طبیعی است که برخی پارکت‌ها، این مزایا را به صورت کامل‌تر و بیشتر دارند و برخی دیگر نیز ارزان‌تر بوده و بهره کمتری از این مزایا برده‌اند.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین پارکت ارزان می‌باشند. اما سوالی که ممکن است پیش از انتخاب برای این افراد به وجود آید این است که پارکت‌های ارزان چه تفاوت‌هایی با پارکت‌های گران‌قیمت‌تر دارند؟ به طور کلی عوامل بسیاری بر قیمت پارکت‌ها تاثیرگذار است. یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت پارکت، جنس چوب آن می‌باشد. بدیهی است که بهترین و گران‌ترین پارکت، از بهترین نوع چوب ساخته شده و پارکت‌های ارزان قیمت‌تر از چوب‌های معمولی‌تر ساخته شده‌اند. عوامل تاثیر گذار بر ارزان یا گران بودن پارکت منتهی به همین یک عامل، یعنی نوع چوب پارکت، نمی‌شود. برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • درجه پارکت: پارکت‌ها نیز مانند هر کالای دیگری درجه‌بندی می‌شوند و این درجه می‌تواند به نوع برش آن‌ها کیفیت چوب و … بستگی داشته باشد. پارکت‌های درجه ۱ معمولا قیمت بالاتری دارند.
  • ضخامت پارکت: ضخامت پارکت‌ها می‌تواند میزان عایق بودن آن‌ها در برابر صدا، سرما و حرارت نشان دهد. پس در نتیجه ضخامت پارکت‌ها نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
  • فرایند تولید پارکت: این که پارکت‌ها چگونه تولید می‌شوند نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. بهترین پارکت ارزان معمولا فرایند تولید بهتری نسبت پارکت‌های سطح پایین دارد.
  • کشور تولیدکننده پارکت: کشورهای مختلف، فرایندهای تولید مختلفی را در پیش می‌گیرند و کیفیت چوب هر کشور نیز متفاوت می‌باشد. پس یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت، کشور تولیدکننده پارکت می‌باشد. پارکت‌های تولید داخلی معمولا قیمت مناسب‌تری دارند و از کیفیت خوبی نیز برخوردارند. به همین خاطر می‌توانیم آن‌ها را به نوعی بهترین پارکت ارزان بدانیم.
  • ابعاد تایل پارکت: گفته می‌شود پارکت‌هایی کهتایل آن‌ها ابعاد بزرگ‌تری دارند، گران قیمت‌تر از پارکت‌های با تایل‌های کوچک می‌باشند.
  • مقاومت فرسایشی: مقاومتی که پارکت در برابر ضربه‌های مختلف نشان می‌دهد نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت پارکت می‌باشد.
  • داشتن ضمانت‌نامه: پارکت‌هایی که از فروشگاه‌های معتبر خریداری می‌شوند، معمولا دارای ضمانت‌نامه هستند و همین ضمانت‌نامه دوام و مقاومت بالای پارکت‌ها را تضمین می‌کند. معمولا پارکت‌های ارزان فاقد ضمانت‌نامه هستند، اما با خریدن بهترین پارکت می‌توانید ضمانت‌نامه دریافت کنید.

 

انواع پارکت ارزان

به طور کلی می‌توانیم لمینت‌ها را یکی از ارزان‌ترین انواع پارکت بدانیم. این کفپوش‌ها شباهت بسیار زیادی به پارکت دارند، اما به جای استفاده از چوب طبیعی از چوب‌های مصنوعی در تولید آن‌ها استفاده شده است. اگر بخواهیم انواع پارکت ارزان را معرفی کنیم، می‌توان گفت که پارکت لمینت یکی از ارزان‌ترین و درعن حال بهترین پارکت‌های موجود در بازر می‌باشد.

به طور کلی پارک‌های ارزان قیمت از طریق عواملی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، قابل شناسایی می‌باشند و انواع خاصی برای آن ها در نظر گرفته نمی‌شود. پارکت‌هایی که با چوب راش تولید می‌شوند، یکی از بهترین پارکت‌های ارزان هستند که ضخامت بالایی داشته و مقاومت آن‌ها نیز بسیار بالاست. البته لمینت‌ها معمولا قیمت پایین‌تری دارند.

 

ویژگی‌های بهترین پارکت ارزان

پارکت‌های ارزان قیمت لزوما کیفیت پایینی ندارند، بلکه در برخی موارد ممکن است کیفیت نسبتا خوبی هم داشته باشند. به طور کلی بهترین پارکت ارزان دارای ویژگی‌های به خصوصی می‌باشد که می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها بهترین پارکت را انتخاب کنید. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • بهترین کفپوش چوبی ارزان دارای ضمانت‌نامه می‌باشد.
  • بهترین پارکت ارزان ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سرامیک دارد.
  • بهترین کفپوش چوبی ارزان عایق بسیار خوبی برای سرما، گرما و حرارت می‌باشد.
  • بهترین پارکت ارزان در برابر ضربه‌ها مقاوم‌تر می‌باشد.
  • بهترین پارکت ارزان ضد آب می‌باشد.

در نظر داشته باشید که این ویژگی‌ها نیمی از ویژگی‌های بهترین پارکت ارزان می‌باشد و ممکن است بهترین پارکت ارزان ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. پارکت‌های ارزان قیمتی که هیچ نکات مثبتی ندارند را خرید نکنید، زیرا در مدت زمانی کوتاه ملزم به تغییر دادن آن‌ها خواهید بود.