انتخاب بهترین کف پوش برای منزل یکی از مهم ترین تصمیم هایی است که برای طراحی هرچه بهتر دکوراسیون داخلی منزل باید آن را در نظر گرفت، سپس باقی وسایل مانند مبلمان را بر مبنای آن انتخاب کرد. کف پوش مناسب علاوه بر زیبایی باید احساس راحتی را در زیر پاهای شما بوجود بیاورد و با شرایط جوی شهر محل سکونت شما هماهنگی داشته باشد، بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه، ما در این مقاله شما را با بهترین و جدید ترین انواع کف پوش موجود در بازار و شرایط نصب هر یک آشنا میکنیم.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

پارکت و لمینیت

پارکت و لمینیت را باید یکی از قدیمی ترین، کلاسیک ترین و صد البته یکی از بهترین کف پوش های چوبی دانست. این کف پوش ها غالبا از چوب درختانی مانند گردو و بلوط به دلیل کیفیت، استحکام ،ظاهر طبیعی و رنگ گرمی که دارند ساخته می شوند. پارکت و لمینیت در میان تمام انواع ک پوش های چوبی از محبوبیت بالاتری در بازار مصرف کنندگان برخوردار هستند. اما حتما حالا میپرسید که تفاوت این دو در چیست؟ در پاسخ باید گفت که کف پوشی که به طور کامل از چوب های طبیعی و جنگلی ساخته شده باشد پارکت و کف پوشی که از دو لایه نازک ام دی اف ساخته شده باشد لمینیت نام دارد. استفاده از پارکت و لمینیت تقریبا در هر فضایی ممکن و بلامانع است. از سالن پذیرایی گرفته تا اتاق خواب، و از تراس و بالکن گرفته تا روف گاردن و محوطه ورودی منزل، استفاده از این کف پوش ها مرسوم است.

 در انتخاب کف پوش های چوبی مثل پارکت و لمینیت توجه به نوع چوب به کار رفته در ساخت آن از اهمییت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین باید توجه داشت که پارکت ها از هزینه بالاتری برخوردار هستند و نیازمند مراقبت ویژه تری هستند. در مقابل لمینیت ها قیمت مناسب تری و همچنین نصب آسان تری دارند چرا که مانند پارکت ها به کف ساختما چسباند نمیشوند بلکه به راحتی توسط شیار هایی که در سرتاسر لمینیت تعبیه شده و کلیلک نامیده میشود، به صورت نر و ماده در یک دیگر قفل میشوند و در جای خود ثابت می مانند. اما باید توجه داشت که در صورتی که پارکت ها و لمینیت ها به درستی نصب نشوند در طول زمان اصطلاحا تاب بر میدارند و از خود صداهای آزار دهنده و جیر جیر مانندی تولید میکنند.

 

مزایای استفاده از پارکت و لمینیت چیست؟

-هیچکس نمیتواند منکر زیبایی کف پوش های چوبی شود، مخصوصا اگر این کف پوش ها از چوب های طبیعی با طرح های خاص مثل چوب بلوط یا گیلاس ساخته شده باشند

-کف پوش های چوبی مقاومت بالایی دارند و در صورت نگهداری مناسب تا سالیان سال عمر میکنند و دوام دارند

-رنگ طبیعی چوب به گونه ای است که با هر فضا و هر نوع مبلمانی متناسب است و جلوه ویژه ای به اتاق شما می بخشد

-نصب کف پوش های چوبی بسیار ساده و آسان است و به سرعت انجام میشود

-کف پوش های چوبی از سنگ و سرامیک مقرون به صرفه تر هستند و نصب ساده تری دارند

-در برابر رطوبت و ضربه مقاوم هستند و به عنوان عایق گرما و صدا عمل میکنند بنابراین استفاده از آن ها برای محیط های سرد و کوهستانی میتواند انتخاب مناسبی باشد

 

پی وی سی

حتما تا به حال بارها نام پی وی سی را بارها شنیده اید. یکی از بهترین کف پوش های موجود در بازار که با نام کف پوش وینیل نیز شناخته میشوند. به عبارت دیگیر پی وی سی مخفف واژه poly vinyl chloride   است. کف پوش های پلی وینیل کلراید یا پی وی سی بسیار انعطاف پذیر هستند و از فشرده شدن چندین لایه کامپوزیت و رزین ساخته میشوند. کف پوش های پی وی سی امروزه در طرح های بسیار متفاوتی مثل رنگی، طرح سنگ، ساده، طرح چوب و.. وارد بازار میشوند. حال به سراغ برسی مزایای استفاده از کف پوش های پی وی سی برویم:

-نگهداری از کف پوش های پلی وینیل کلراید بسیار ساده است و نیازمند مراقبت ویژه ای نیست

-نصب آن ها بسیار ساده و آسان است و نیازمند زیر سازی و چسب کاری نیستند

-کف پوش های پی وی سی ضد آب هستند و میتوان ا آن ها در کنار استخر های خانگی یا سونا استفاده کرد

-این کف پوش ها تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند

 

سرامیک

کف پوش های سرامیکی را باید یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین کف پوش های مورد استفاده در ساختمان ها دانست. سرامیک که از سفال و خاک رس ساخته میشود در دو نوع لعابدار و بدون لعاب به صورت براق و مات در بازار به دست مصرف کنندگان میرسد. این کف پوش ها در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی تولید و روانه بازار م یشوند.

استفاده از این کف پوش ها برای آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی و به طور کلی هر فضایی مناسب است اما در صورتی که فرزند شما هنوز خردسال و نو پا است پیشنهاد میشود تا کف پوش نرم تر و ایمن تری مانند موکت های پرز بلند را استفاده کنید تا از لیز خوردن و آسیب دیدن  فرزندتان جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که نصب این کف پوش ها چندان ساده نیست و احتمال شکسته شدن آن در هنگام نصب بسیار بالا است همچنین نباید فراموش کرد که سرامیک باید به صورت یک دست نصب شود و ترتیب آن در هنگام نصب شدن مهم است. اما در کنار نقطه ضعف بیایید به سراغ برسی مزایای آن برویم:

-سرامیک از دوام بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند مراقبت ویژه ای نیست

-شستشو و تمیز کردن کف پوش های سرامیکی بسیار ساده و راحت است

 

موکت و فرش

فرش ها و موکت ها یکی از کف پوش های نرم و محبوب مورد استفاده در منازل و حتی دفاتر و ادارات هستند که بسته به رنگ، طرح و مدل مورد استفاده قرار میگیرند. این کف پوش ها به عنوان عایق گرما و صدا عمل میکنند و در رنگ بندی و طرح های متفاوت و گسترده ، بسته به محیطی که قرار است در آنجا مورد استفاده قرار گیرند تولید و روانه بازار میشوند. اما مزیت استفاده از فرش و موکت چیست؟

-فرش ها و موکت ها کف پوش های بسیار نرم و راحتی هستند

-استفاده از آن ها در هر محیطی مرسوم است

-نیازمند تمیز کردن روزانه نیستند با این حال به راحتی تمیز میشوند

-با توجه به تنوع گسترده در طرح و رنگ برای استفاده در هر فضایی مناسب اند

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.