در میان قسمت های مختلف خانه، پذیرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا محل تجمع افراد خانواده است و همانطور از اسمش هم مشخص است محلی برای پذیرایی و خوش آمد گویی به مهمانان می باشد . به همین دلایل انتخاب موکت پذیرایی  بسیار مهم است و زیبایی و شیک بودن آن از مهم ترین ملاک های انتخاب می باشد. به همین خاطر قیمت موکت پذیرایی از بقیه قسمت های خانه مثل راهروها و پله ها و… بیشتر است. در این مقاله قصد داریم شما را با موکت های پذیرایی و قیمت آن ها آشنا نماییم.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

مزایای موکت

بطور کلی موکت انتخاب مناسبی نسبت به بقیه کف پوش هاست زیرا  موکت ها دارای :

–    رنگ‌پذیری بالا در کارخانه

–    تنوع زیاد در رنگ ها

–    گرم بودن کف منزل

–   ضربه‌ گیری برای کودکان و سالمندان

–    ضربه‌گیری برای شکستنی‌ های گرانبها

 

انتخاب موکت پذیرایی

در انتخاب موکت پذیرایی در ابتدا باید به نوع چیدمان و دکوراسیون توجه کنیم و اینکه ما می خواهیم قسمتی یا تمام محیط پذیرایی را با آن بپوشانیم، مطلب بعدی این است که اقلامی همانند مجسمه ، فرش ،میز و صندلی و… که می خواهید روی فرش قرار گیرد را باید مشخص کنید زیرا وقتی فرش روی موکت می اندازید، جوری نباشد که سر بخورد و در اینجاست که این نکته دارای اهمیت  است که موکتی انتخاب نماییم که مانع از سر خوردن و حرکت مداوم فرش شود و این نکته هم خدمت شما عرض کنم که باید توجه داشته باشید که آیا چیدمان خانه شما مدرن یا کلاسیک که در بخش انتخاب رنگ بخصوص مورد اهمیت است.

 

انواع موکت پذیرایی

موکت پذیرایی دارای انواع مختلفی است که در ادامه ما به بررسی ویژگی های برخی از آنها خواهیم پرداخت:

-موکت طرح سرامیک

-موکت پرز بلند

-موکت پرز کوتاه

-موکت کبریتی

-موکت طرح دار

-موکت تایل

-موکت نایلونی

-موکت اولفین

-موکت پلی استر

-موکت پشمی

-موکت تافتینگ

 

-موکت طرح سرامیک

همانگونه که از اسم این نوع  موکت پذیرایی پیداست یک طرح سرامیکی هست یعنی به همانطوری که طراحی شده اند که دارای تایل‌ های با ابعاد مشخصی می باشند. بعضی به صورت متری می فروشند ولی برخی دیگر به صورت تایل‌ هایی هستند که درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

– موکت پرز بلند

این نوع موکت ها دارای پرزهای بلندی هستند که راه رفتن بر روی آن‌ها حس نرمی و آرامشی می دهد و به خوبی پرز ها زیر پا حس می شوند به خصوص کودکان از این ویژگی خرسند می باشند.

– موکت پرز کوتاه

موکت های پرز کوتاه بر خلاف موکت‌های پرزبلند هستند و به همین دلیل سطحی صاف و یکدست به آسانی تمیز می‌شوند. همین طور به دلیل  سطح سخت و مقاومی که دارند برای کف ادارات، راهروها، لابی، سالن ها و … کاربرد بسیاری دارند.

-موکت کبریتی

 قدیمی ترین از انواع موکت ها است که به دلیل سطح سفت و سختی که دارند برای محیط هایی که تردد در آن‌ها کم است و کفپوش مناسبی ندارند انتخاب خوبی است. تمیز کردن آن نیز آسان می باشد و از لحاظ هزینه ، انتخاب این نوع موکت مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین مدل از موکت ها می باشد.

موکت طرح دار

موکت های طرح دار در طرح‌ های مختلف ساخته می‌شوند. تفاوتی ندارد که موکت طرح پارکتی است یا طرح سرامیکی. تمام موکت‌ هایی که دارای طرحی هستند در دسته موکت‌های طرحدار قرار می‌ گیرند. این مدل تنوع زیادی دارد . از جمله موکت طرح موکت طرح گلباران اسپرینگ، موکت طرح آوا  و…

-موکت تایل

یکی از بهترین  و محبوب ترین مدل های موکت هستند که الیاف موکت به صورت بافت هست و متریال متفاوتی در تولید موکت ها استفاده می شود . نخ های موکت از الیاف نایلون، پلی استر و پشم بافته شده است و این موکت ها مقاومت و پایداری زیادی دارند که به تراکم بافت و جنس الیاف آن بستگی دارد.  استحکام موکت بستگی به تراکم بافت و جنس الیاف دارد. که به صورت ابعاد مربعی  متفاوتی طراحی شده و در کنار هم چیده می شوند. این مدل از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. قیمت موکت پذیرایی  از این نوع نسبتا اقتصادی می باشد.

-موکت نایلونی

یکی از محبوب ترین نوع موکت پذیرایی برای منازل می باشد و این نوع موکت ها دارای طرح و بافت های متفاوتی است  و جنس موکت نایلونی به دلیل نرم، یکپارچگی و مقاوم در برابر پوسیدگی  از اهمیت بالایی بخصوص در هتل ها دارد. این مدل نسبت به موکت های پشمی ارزان قیمت تر هستند.

-موکت اولفین

یکی از انواع موکت هاست که محبوبیت بالایی برای استفاده در محیط های اداری هستند. در واقع اولفین را یک موکت اداری می دانند که اخیرا در مصارف خانگی نیز کاربرد پیدا کرده و جنس  این نوع موکت همانند پشم طبیعی است و مقاومت بالایی برخوردار است. موکت اولفین تنوع رنگ بالایی دارد.

-موکت پلی استر

این نوع موکت ها ضد آلرژی هستند . از آنجایی که پلی استر از مواد بازیافتی تولید می شود، این جنس موکت سازگار به محیط زیست است. از ویژگی های اصلی موکت پلی استر مقاومت رنگ آن در برابر رنگ پریدگی می باشد و همین طور این جنس در برابر وزن حساس هست و سریع  حالت خود را از دست می دهد. بنابراین انتخاب مناسبی برای فضاهای پر رفت و امد نیست و بیشتر مصرف خانگی دارد.این نوع موکت نسبت به بقیه موکت ها ارزان قیمت تر می باشد.

-موکت پشمی

یکی از موکت های  لوکس و گران قیمت است.  به دلیل جنس پشمی دارای نرمی و لطافت مطلوبی است و یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آ این است که لکه روی آن نمی ماند.

-موکت تافتینگ

این مدل موکت  دارای پرز های بلندی است  و پرزها به یک لایه زیرین بافته شده و سپس به لایه دیگری با چسب چسبانده شده اند. در اینصورت می توان گفت که موکت تافتینگ نیاز به مراقبت بسیاری دارند تا پرزها از بدنه جدا نشوند. به همین دلیل  برای جاهای پر رفت و امد  مطلوب نیستند. زیباترین موکت برای پذیرایی این نوع موکت لطیف و پرز بلند است و هیچ گونه پرز دهی ندارد. این نوع موکت ها در اندازه های استانداردی تولید می شوند. به خاطر شباهتی که با فرش دارد می تواند آن را جایگزین فرش کرد.

 

بهترین رنگ موکت پذیرایی

رنگ ها با ارزش ترین رکن در طراحی داخلی هستند. در انتخاب رنگ موکت پذیرایی باید دقت و حساسیت بیشتری نسبت به جاهای دیگه خانه داشته باشیم. درواقع باید با توجه به رنگ چیدمان و دکوراسیون مختلف تجسم کنیم در ذهنمان ببینیم چه رنگی مناسب ما هست و همان طور که خدمتتون عرض کردم باید در انتخاب رنگ موکت پذیرایی به مدرن و کلاسیک بودن چیدمان منزل توجه کنیم که معمولا کسانی سبک مدرن دارند مدل های ساده و تک رنگ و مدل هایی که کمتر دیده شدند  را پسند می کنند. یکی از راه حل‌ها که می توانیم موکت اتاق پذیرایی و در نهایت دکوراسیون آن شیک و زیبا باشد، بکاربردن تضاد رنگی با کمک رنگ های سرد و گرم می باشد. در زمینه رنگ ها برای چیدمان و دکوراسیون بسیار کابرد دارد و آبی در منتهی‌الیه قطب رنگ های سرد و قرمز در منتهی‌الیه قطب رنگ های گرم قرار می گیرد. بکار بردن رنگ های سرد و گرم در کنار هم بسیار می تواند زیبا باشد.

 

قیمت موکت پذیرایی

در هنگام خرید موکت پذیرایی اولین نکته مهم این است که چقدر بودجه دارید و معمولا هم متناسب با کیفیت و زیبایی قیمت آن ها بالاتر هست . بعضی افراد بر اساس زیبایی و شیک بودن انتخاب می کنند و برای برخی کیفیت اولویت دارد. طبیعتا هم زیبایی طرح و رنگ ، هم کیفیت و هم جنس الیاف در قیمت موکت پذیرایی تاثیر دارد. در میان موکت ها تایل و تافتینگ طرفداران بیشتری برای پذیرایی دارد. قیمت این نوع موکت ها نسبت به موکت های کبریتی و پلی استر گران قیمت تر است. البته می توان گفت لوکس ترین و گران قیمت ترین موکت ها، موکت های پشمی هستند.