امروزه کف پوش ها نقش مهمی در زیبایی یک خانه دارند و در این بین موکت به دلیل قیمت به صرفه و مناسب، تنوع طرح و رنگ و جنس، امنیت بالا و عایق حرارتی و صوتی به یکی از محبوب ترین نوع کف پوش تبدیل شده اند و از طرفی کاربران اینترنت هرروز در حال افزایش است و بسیاری از مردم خرید آنلاین را به خرید های حضوری ترجیح می دهند بنابراین در این مقاله قصد داریم چگونگی خرید موکت آنلاین را به شما آموزش دهیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

موکت

موکت ها نوعی کف پوش کرک دار و پشمی هستند که از جنس های متفاوتی مانند پلی پروپلین، پلی استر، پشم ساخته شده اند. این نوع کف پوش ها امنیت بالایی را برای افراد به وجود می آورند از این نظر که برخی دیگر از کف پوش ها پس از مدتی لغزنده و آسیب می بیند اما موکت ها این طور نمی باشند. همچنین موکت ها عایق های خوبی برای دما و صوت هستند.

 

راهنمای خرید موکت آنلاین

اگر شما هم به فکر تهیه ی یک موکت مناسب منزلتان هستید اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟ در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. در این قسمت به شما چگونگی خرید موکت آنلاین را توضیح می دهیم:

باید بدانید که یک خرید موکت آنلاین خوب باید پارامترهای زیر را دارا باشد:

  1. کیفیت عالی
  2. قیمت به صرفه
  3. امکان مشورت با فروشندگان مجرب
  4. نرمی و لطافت و راحتی موکت
  5. تنوع در طرح، رنگ و جنس موکت
  6. دانستن کاربرد درست آن

 

در ادامه این پارامترها را توضیج می دهیم:

  • کیفیت:

مهم ترین فاکتور در خرید موکت آنلاین کیفیت عالی و دوام و ماندگاری آن است. کیفیت یک موکت به عواملی چون تراکم، ضخامت، جنس فیبر و نحوه ساخت آن بستگی دارد. منظور از تراکم بالا، نرمی کمتر موکت است یعنی باید تا حدودی زمخت باشد. فیبر موکت نیز انواع مختلفی را داراست که به شرح زیر می باشد:

  1. فیبرهای پشمی
  2. فیبرهای نایلونی
  3. الیاف های پلی استری
  4. الیاف اولفین

برای تعیین کیفیت یک موکت باید این موارد را بررسی کنید و همه ی آن ها باید در حد استاندارد باشد.

  • قیمت به صرفه:

پارامتر مهم بعدی قیمت موکت است که می تواند تعیین کننده ی کیفیت آن نیز باشد. قیمت موکت معمولا به جنس آن بستگی دارد مثلا موکت هایی که از الیاف پلی پروپلین ساخته می شوند قیمت ارزان تر و موکت های پشمی به دلیل لطافت و نرمی بی همتایشان بالاترین قیمت را دارند. برای این مورد بهتر است قبل از خرید قیمت های مختلف را پرس و جو کنید و با توجه به جنس و کیفیت موکت و قیمت مد نظرتان تصمیم به خرید آن بگیرید.

  • مشورت با فروشندگان مجرب:

فروشندگان مجرب و منصف می توانند بهترین پیشنهادها را برای یک انتخاب درست و مطمئن ارائه دهند اما قبل از مشورت با فروشندگان از باتجربه بودن و منصف بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

  • لطافت و راحتی موکت:

درست است که یکی از معیارهای کیفیت عالی موکت زمخت بودن آن است اما بهتر است بدانید که باید در حد استاندارد باشد. نرمی و لطافت موکت می تواند نقش موثری در کیفیت آن داشته باشد چراکه راه رفتن، نشستن و دراز کشیدن بر روی آن می تواند به آسایش افراد کمک کند و باعث می شود تا احساس خوشایندتری را تجربه کنند.

  • تنوع در طرح و رنگ:

یکی از امتیازات موکت ها که آن ها را از انواع دیگر کف پوش ها بخصوص فرش ها متمایز می کند، تنوع بسیار آن ها در طرح، رنگ و جنس است. برای انتخاب درست طرح و رنگ موکت تنها لازم است که به فاکتورهایی مانند نور اتاق (داشتن پنجره و نور طبیعی یا نورگیر بودن آن)، فضای اتاق، مساحت، رنگ دیوارها و نوع دکوراسیون اتاق توجه کنید. بهتر است برای محیط های کوچک از موکت های ساده و رنگ روشن و برای محیط های بزرگ از موکت های طرح دار و رنگ تیره استفاده کنید.

  • کاربرد موکت:

امروزه موکت ها به یکی از مهم ترین المان های زیبایی یک خانه ی شیک و مدرن تبدیل شده اند بنابراین اگر انتخاب نادرست و نامناسبی را انجام دهید باعث می شوید که تناسب های اجزا و لوازم خانه و هماهنگی آن ها بهم بخورد. راهکار پیشنهادی ما این است که ابتدا از یک طراح دکوراسیون و داخلی کمک بخواهید تا ویژگی های موکت مناسب به محیط مد نظرتان را به شما معرفی کند و اگر موکتی را انتخاب کردید از فروشندگان بخواهید تا تکه ای از آن را به شما بدهند تا آن را به خانه ببرید و تناسب آن را با فضای خانه و لوازم بررسی کنید.

درصورتی که موکت را برای محیط های پر رفت و آمد می خواهید حتما اطمینان حاصل کنید که نوع با کیفیت و با دوام آن را انتخاب کرده باشید و برای محیط اتاق ها بخصوص محیط اتاق کودک بهتر است از موکت های نرم و لطیف استفاده کنید.

 در نظر گرفتن تمام نکات بالا برای خرید موکت آنلاین موفقیت آمیز بسیار مهم است.

 

جمع بندی و آخرین نکته ی مهم

حتما در کنار بررسی پارامترهای بالا دو عامل زیر را در نظر بگیرید:

  1. شرایط آب و هوایی منطقه ی سکونت خود را در نظر بگیرید: قبل از خرید موکت آنلاین با یک فروشنده مجرب و افراد متخصص مشورت کنید به خاطر این که بسیاری از جنس های موکت مناسب هر نوع آب و هوایی نمی باشد. مثلا در مناطق شمال کشور، بهتر است از خریدن موکت هایی از جنس پشم اجتناب کنید چون پس از مدتی دچار کپک زدگی می شود. برای محیط های مرطوب شمال کشور بهتر است موکت هایی از جنس پلی پروپیلن تهیه کنید چون این نوع الیاف ها دوام و ماندگاری بالایی دارند.
  2. به سن و سال افراد خانواده توجه کنید: اگر بچه ی کوچکی در خانه دارید از خریدن موکت های کرک دار و پرزدار پرهیز کنید چون با غلتیدن بچه و یا راه رفتنش دچار حساسیت می شود و اگر بچه های بزرگتری دارید که به شدت شیطانی می کنند موکت های پرزدار باعث می شود که صدا به طبقات پایین نفوذ نکند.

 

جمع بندی و نکته ی آخر

به یاد داشته باشید که قبل از خرید موکت آنلاین حتما اطلاعات لازم را درمورد رنگ و طرح مناسب دکوراسیونتان، کیفیت متناسب با محل زندگی تان و جنس با کیفیت آن به دست آورید تا بتوانید موکت مد نظر خود را مطابق بودجه ای که در نظر گرفته اید، انتخاب کنید و بخرید.

پس از خرید نیز از نحوه ی نگهداری صحیح از آن ها و چسباندن و نصب درست آن ها اطلاعات درست را کسب کنید و نصب آن را از متخصص این زمینه بخواهید.

امیدواریم در این مقاله مطالب مفیدی را جمع آوری کرده باشیم تا در انتخاب صحیح و خرید موکت آنلاین کمک حتی اندکی را انجام داده باشیم.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.