امروزه انواع مختلفی از فرش ها  به عنوان کفپوش در مدل‌ و انواع مختلف دیده می ‌شوند، اما در میان انواع بسیار مختلفی که وجود دارد، هنوز موکت ها از جمله بهترین ها برای انتخاب محسوب می ‌شوند که اکنون در محیط ‌هایی چون اتاق خواب از انواع مختلف آن استفاده می ‌شود. انتخاب موکت های اتاق خواب احتیاج به داشتن اطلاعات کافی در این زمینه دارد.

همانطور که گفته شد، این مدل از موکت ها در انواع مختلفی وجود دارند و هر یک از این انواع از مزیت و کاربرد های خاصی برخوردار هستند و اگر شما از این ویژگی بی اطلاع باشید، نمی ‌توانید انتخاب درستی در زمان خرید موکت اتاق خواب داشته باشید؛ از این جهت اگر تصمیم به خرید بهترین نوع موکت های اتاق خواب از موکت فروشی را دارید با ما با همراه باشید تا با انواع مختلف موکت و ویژگی‌ هایی که دارند آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

موکت ها به عنوان مناسب ترین کفپوش برای پوشاندن کف اتاق خواب هستند. انواع موکت با رنگ بندی مختلف از جمله فانتزی و شاد در دکوراسیون اتاق خواب به کار گرفته می شود که زیبایی خاصی دارد. دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب با انواع موکت های راحت و نرم، گرمای محیط را تا چند برابر افزایش می دهد. در چیدمان فضای اتاق خواب و پوشاندن کف، اغلب  موکت هایی مورد استفاده است که در رنج قیمتی  بسیار متفاوتی عرضه می شوند و با هر مقدار هزینه ای هم خوانی دارند. در این مطلب به بررسی خرید موکت اتاق خواب و نحوه انتخاب و نقش آن در طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

معرفی برخی موکت ها برای اتاق خواب‌

همانطور که گفته شد موکت ها انواع مختلفی دارند، که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند در این قسمت از مقاله دو مورد از مناسب ترین موکت ها برای اتاق خواب را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

نمدی یا کبریتی

 از قدیمی ترین انواع موکت های اتاق خواب می‌ توان به مدل نمدی یا کبریتی اشاره کرد. تولید  این موکت های اتاق خواب از زمان های گذشته تا به امروز ادامه دارد. از نظر ظاهر و طرح نسبت به انواع موکت های دیگر بسیار ساده تر هستند و بیشتر برای افرادی که به این سادگی ها علاقه مند هستند، مناسب خواهند بود. همچنین این مدل در میان انواع موکت از قیمت بسیار کمتری برخوردار است و شما می‌ توانید با هزینه‌ ی بسیار کمتری برای اتاق خواب موکت تهیه کنید. موکت کبریتی یا نمدی از بافت سخت و زبر تری در مقایسه با دیگر انواع موکت های اتاق خواب برخوردار است، به این دلیل که برای این نوع از موکت ضخامت کمتری در نظر گرفته شده است و همین موضوع می ‌تواند منجر به زبری و بافت سخت آن شود.

قیمت ارزان موکت کبریتی باعث شده تا انتخاب مناسبی برای پوشاندن مکان های بزرگتر و عمومی تر باشد. چون موکت نمدی یا کبریتی زبر و نازک است بنابراین نسبت به موکت های پرز بلند برای پوشاندن اتاق خواب مناسب نیست. فروشگاه های بسیاری انواع موکت نمدی در رنگ های بسیار متنوع را به فروش می رسانند. موکت نمدی کفپوش مناسبی برای کسانی است که قصد دارند هزینه کمتری کنند.

 

موکت پرز بلند

 اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه به راه رفتن بر روی یک سطح گرم و نرم هستید، می ‌توانید از موکت پرز بلند برای پوشاندن کف اتاق خواب خود استفاده کنید. موکت‌های پرز دار از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و این ضخامت در انواعی از مدل ‌ها به حدی می‌ رسد که این موکت ظاهری شبیه به فرش ها پیدا می ‌کند و در برخی از موارد به دلیل پرزهای نسبتا بلندی که دارد، جای پا بر روی آن می ‌ماند؛ بعلاوه این نوع از موکت مناسب برای استفاده در محیط ‌های سرد تر است و می‌تواند کف یک محیط را گرم کند.

این موکت مناسب اتاق خواب و خانواده های دارای فرزند است. نرمی موکت احساس راحتی و آرامش را در فضای داخلی ایجاد می کند و در فصل های بسیار سرد سال هم حس گرمی و راحتی لذت بخشی را ایجاد می کند. موکت پرز بلند در طرح و رنگ های بسیاری عرضه می شود.

 

مزیت‌ های استفاده از موکت در اتاق خواب

تا به اینجای متن برخی از انواع موکت را معرفی کردیم و شما می‌ توانید با توجه به نیاز و سلیقه که دارید یکی از مدل‌ های این موکت ها را تهیه کنید. هر یک از موکت ‌ها از اهمیت‌ و مزایای بسیاری برخوردار هستند، اما به طور کلی مزیت‌ هایی وجود دارد که می ‌توان از آن‌ ها به عنوان مزیت‌ های کلی موکت های ارزان اتاق خواب نام برد.

موکت ‌ها را می‌ توان عایق مناسبی برای سرما و صدا در نظر گرفت؛ از همین جهت شما می‌ توانید برای محیط‌ هایی که در معرض سرما و صدا هستند، از انواع موکت ها استفاده کنید.

استفاده از موکت باعث می ‌شود کف محیط محل زندگی یا کار شما راحت و نرم باشد.

مزیتی که برای این موکت های اتاق خواب وجود دارد، این است که در طرح‌ و انواع گوناگونی طراحی شده اند و شما می‌ توانید به سهولت طرح  و مدل  دلخواه خود که متناسب با دکوراسیون است را پیدا کنید.

استفاده از برخی موکت ‌های اتاق خواب سبب می‌ شود که محیط اتاق شما  کوچکتر و یا بزرگتر دیده شود؛ از همین رو بهتر است پیش از انتخاب موکت های اتاق خواب به این موضوع توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که مناسب برای اتاق خواب شما است.

نحوه ی تمیز کردن هر یک از انواع موکت های اتاق خواب متفاوت است؛ بنابراین لازم است قبل از اقدام به این تمیز کردن مطمئن شوید که شیوه انتخابی آسیبی به موکت های اتاق خواب شما نمی ‌رساند.

 

نکاتی که باید در زمان خرید موکت اتاق خواب به آن توجه داشته باشید!

در ادامه تصمیم داریم بعضی از نکته های کلیدی که باید در رابطه با انتخاب موکت های اتاق خواب بدانید را برای شما بیان می ‌کنیم. شما با توجه به این مسائل امکان انتخاب یک نوع و مدل مناسب از موکت های اتاق خواب را خرید خواهید داشت؛ از این جهت توصیه می کنیم  از این نکات به راحتی نگذرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

موکت اتاق خواب را بر اساس میزان استفاده انتخاب کنید:

قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید که از این موکت چه مقدار می‌ خواهید استفاده کنید، برای مثال اگر تصمیم دارید زیاد از آن استفاده کنید و برای اتاق پر تردد می خواهید باید نوع و جنسی را در نظر بگیرید که به راحتی خراب نشود و در برابر شسته شدن نیز مقاوم باشد. اگر شما برای چنین اتاق خواب هایی انتخاب مناسبی نداشته باشید، باید پس از گذشت مدت زمانی دست به عوض کردن موکت های اتاق خواب بزنید.

 

در خرید موکت‌های پرز بلند اتاق‌ خواب‌ دقت داشته باشید:

باید توجه کنید که بعضی از مدل ‌ها مناسب برای استفاده در برخی از اتاق خواب ها نیستند، برای مثال اگر شما موکت را برای اتاق‌ خواب کودک می خواهید، نباید به سراغ موکت ‌های پرز بلند بروید، به دلیل اینکه این نوع از موکت می ‌تواند آلودگی و دیگر مواد را لا به لای خود نگه دارد و کودک شما آن ‌ها را بردارد و به داخل دهان بگذارد و مشکلاتی را برای کوک شما به بار آورد؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از چنین اتفاق هایی انتخاب مناسب تری داشته باشید.

 

انتخاب مناسب رنگ موکت اتاق خواب:

تا به اینجا انواع موکت های اتاق‌ خواب‌ را برای شما معرفی کردیم، اما توجه داشته باشید که هر یک از این انوع از رنگ ‌های بسیار مختلفی نیز برخوردار هستند و شما باید برای یک انتخاب درست به این موضوع توجه کنید، چرا که شاید شما طرح مناسبتری را انتخاب کرده باشید، اما در رابطه با رنگ به درستی  نتوانید تصمیم بگیرید. اگر چنین موضوع هایی اتفاق بیفتد، امکان دارد فضای شما کوچک تر از آن چه که در واقعیت هست دیده شود. در کل بهتر است شما از رنگ ‌های نسبتا روشن استفاده کنید تا محیط بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، البته این موضوع تنها یک پیشنهاد است و شما می ‌توانید با توجه به سلیقه ی شخصی خود از رنگ ‌های تیره نیز استفاده کنید.

 

بررسی قیمت موکت‌ اتاق‌ خواب‌ تهران و سایر شهرها:

قیمت انواع موکت برای اتاق خواب متفاوت است و شما باید با توجه به برند  و نوعی که انتخاب می‌ کنید، هزینه‌ ای را پرداخت کنید. توجه داشته باشید شرکت های گوناگونی تا به حال دست به طراحی و تولید انواع مختلف موکت های اتاق خواب زده اند و برای هر یک از انواع هزینه‌ ی خاصی را در نظر گرفته اند؛ اما گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌ آید که بعضی از برند ها به صورت تقلبی کالای بی کیفیت را وارد بازار می ‌کنند و از شما هزینه‌ ی مدل اورجینال و اصل را می ‌گیرند.

در زمان خرید به این موضوع باید توجه داشته باشید و سعی کنید خرید خود را از فروشگاه ‌های معتبر انجام دهید که از کالای آن ‌ها کاملا مطمئن هستید. شما می‌ توانید با مراجعه فروشگاه های معتبر از انواع موکت ‌هایی که برای شما فراهم آورده اند، دیدن کنید و بخرید یا اینکه در صورت داشتن سایت به خرید اینترنتی موکت نیز بپردازید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.