امروزه موکت ها به یکی از محبوب ترین نوع کف پوش ها تبدیل شده اند که می توان آن ها را در همه ی فروشگاه های معتبر به صورت حضوری و اینترنتی خریداری کرد. موکت ها از الیاف های مختلفی ساخته می شوند که هرکدام بسته به نوع الیاف از ویژگی هایی مختلفی بهره مندند. اگر شما نیز در فکر خرید موکت با کیفیت و ارزان هستید این مقاله را از دست ندهید چون در این مقاله نحوه ی تشخیص، انتخاب و خرید یک موکت با کیفیت و ارزان را ارائه می دهیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

پارامتر های موکت با کیفیت و ارزان

امروزه خرید موکت با کیفیت و ارزان به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. برای شناسایی یک موکت ایده آل مانند تمامی وسایل دیگر به چند پارامتر مهم و اساسی نیاز داریم. یکی از مهم ترین شاخص ها در انتخاب موکت کیفیت آن است که به پارامتر های مختلفی نظیر الیاف و جنس اولیه، تراکم و نوع گره، وزن و غیره بستگی دارد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم:

 

  1. وزن موکت:

یکی از مهم ترین پارامتر ها در انتخاب و خرید موکت با کیفیت و ارزان، وزن آن است. یکی از راه هایی که می توانید موکت با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید سنگینی وزن آن است که نشان از دوام و ماندگاری طولانی مدت موکت دارد. در واقع وزن بیشتر موکت به معنی این است که قطر و تراکم هر رشته ی موکت نیز بیشتر است البته باید دقت داشت که همیشه وزن سنگین موکت نشان دهنده کیفیت آن نیست و این مورد یک پارامتر نسبی است که بسته به نوع الیاف سازنده ی موکت نیز دارد.

 

  1. تراکم موکت:

تراکم موکت به معنی میزان نزدیکی بافت ها و گره ها به یک دیگر است که تنها برای موکت های تافتینگ قابل سنجش و ارزیابیست. در موکت هایی که از جنس نمد ساخته می شوند، به دلیل این که به صورت رشته ای تولید و بافته نمی شوند، باید تراکم را از روی وزن موکت سنجید. در واقع هرچه تراکم یک موکت بیشتر باشد یعنی گره ها و بافت آن نزدیک به هم باشد، آن موکت از کیفیت خوبی برخوردار است که در صورت نگهداری خوب و درست آن تا طولانی مدت می تواند دوام پیدا کند.

 

  1. پیچش الیاف:

نکته ی مهم بعدی در خرید موکت با کیفیت و ارزان، تعداد پیچش رشته های یک موکت است. منظور از پیچش رشته این است که هر رشته ی موکت از به هم تنیده شدن چند رشته الیاف به وجود می آید و هر چه دفعات این پیچش و تنیده شدن الیاف ها بیشتر باشد، قطر رشته ها نیز بیشتر می شود پس وزن سنگین و تراکم بالایی خواهد داشت که نشان از با کیفیت بودن موکت می باشد.

 

  1. نوع الیاف موکت:

این مورد مهم ترین و اساسی ترین نکته در خرید موکت با کیفیت و ارزان است. به طور کلی موکت ها از چهار جنس پلی آمید، پلی استر، پلی پروپیلن و پشم ساخته می شوند که هرکدام از این الیاف ها بسته به مواد سازنده ی خودش دارای ویژگی های خاص و معینی می باشد.

 

  1. نوع بافت موکت و استایل آن:

نکته ی مهم آخر که در انتخاب و خرید موکت با کیفیت و ارزان تاثیر به سزایی دارد، نوع بافت موکت می باشد. باید در نظر داشته باشید که موکت ها به روش های گوناگونی ساخته و تولید می شوند بنابراین بسیاری از موکت براساس فرایند تولیدی که می گذارنند ممکن است ویژگی های خاصی را دارا باشند یا برای محیط و شرایط خاصی تولید بشوند. برای مثال مورد زیر را در نظر بگیرید:

موکت های تافتینگ طبق فرایند لوپ ساخته می شوند، دوام بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع موکت ها دارند اما ممکن است خیلی از افراد نرمی و لطافت موکت برایشان اولویت داشته باشد. این افراد می توانند از دیگر مدل های موکت های تافتینگ استفاده کنند که پرزهای بسیار بلندی دارد و همین دلیل نرمی و لطافت آن هاست اما دوام بالایی ندارند و خیلی زود آسیب می بینند.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در مطلب بالا می توانید یک موکت با کیفیت را انتخاب کنید.

 

جمع بندی

موکت ها یکی از انواع کف پوش ها هستند که به دلیل ایجاد عایق حرارتی و صوتی، قیمت به صرفه، تنوع در طرح و نقش به یکی از اساسی ترین المان های زیبایی دکوراسیون تبدیل شده اند. اگر به دنبال یک موکت با کیفیت و ارزان هستید می توانید موکت هایی که از الیاف پلی استر و پلی پروپیلن ساخته شده اند را در نظر بگیرید. موکت هایی که از الیاف پلی پروپیلن ساخته شده اند به نسبت بقیه ی الیاف ها ارزان تر و به صرفه ترند و موکت های الیاف پلی استر نیز دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ است که البته می توانید موکت های ترکیبی از ترکیب این دو الیاف را نیز تهیه کنید.

قبل از خرید موکت ما برای شما دو پیشنهاد داریم. پیشنهاد اول ما این است که برای خرید حتما به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنید تا موکت را از نزدیک ببینید. برای تشخیص بهتر کیفیت آن می توانید موکت را به پشت برگردانید و گره ها و بافت های آن را بررسی کنید. پیشنهاد دوم ما این است حتما به شرایط آب و هوایی منطقه سکونتتان توجه کنید چون می تواند نقش بسیار مهمی در کیفیت و دوام موکت داشته باشد. بسیاری از موکت ها برای همه ی مناطق ساخته نشده اند و هرچه قدر که با کیفیت باشند پس از مدتی دچار آسیب های فراوانی می شوند. مثلا همین الیاف پلی پروپیلن را در نظر بگیرید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که خشک و آفتابیست از خرید موکت های ساخته شده از این الیاف اجتناب کنید چون پس از مدتی که در مجاورت آفتاب قرار بگیرند دچار آتش سوزی می شوند.

در نهایت ما در این مقاله قصد کردیم که با ذکر روش هایی به شما کمک کنیم تا خرید موکتی لذت بخش را تجربه کنید و امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

 

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.