از موکت ها امروزه برای کف منازل و اتاق ها ، وسایل نقلیه ی عمومی ، کف سالن های بزرگ و … استفاده می گردد . در زمان های گذشته استفاده از موکت ها در ایران بسیار مرسوم و متداول بود تا این که پس از مدتی مردم به خرید کف پوش هایی هم چون پارکت ها و سرامیک ها روی آوردند و برای منازل خود استفاده کردند ، اما چند سالی است که به دلیل تنوع بسیار بالا در تولید این محصولات و طرح و نقش های بی نظیر آن ها طرفداران خرید موکت ها زیاد شده است. یکی از موارد پر طرفدار، خرید موکت داغی است که ما قصد داریم در این مقاله شما را با آن ها آشنا سازیم ، پس اگر قصد خرید موکت دارید ، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

موکت های داغی یا حرارتی به چه موکت هایی گفته می شود ؟

موکت های داغی یا حراتی به موکت هایی گفته می شود که از زیر نمد هستند و معمولا از الیاف های پلی آمید در ساخت آن ها استفاده می شود . این موکت ها به وسیله ی دستگاه های داغی تولید می گردند . این دستگاه ها طرح های متفاوتی بر سطح خود دارند و حاوی روغنی هستند که وقتی داغ می گردد طرح ها به زیبایی بر سطح موکت نقش می گیرند . این موکت ها در نمونه و طرح های مختلف امروزه توسط بسیاری از تولید کنندگان معتبر موکت ارائه می شود. از جمله ارائه دهندگان این موکت ها شرکت های آرتا ، ظریف مصور ، ترنج اصفهان ، صبا ، پارس رشت و … می باشند. خرید موکت داغی از هرکدام یک از این برندها به سلیقه و بودجه ی شخصی شما بستگی دارد .

 

کاربرد های موکت های حرارتی :

این موکت ها هم چون سایر مدل ها به عنوان کف پوش در مکان های مختلفی استفاده می شوند هم چون :

  • کف خانه ها و اتاق های منازل
  • مکان های اداری
  • سالن های ورزشی
  • سالن های بزرگی هم چون سالن همایش ، آمفی تئاتر ، سینما
  • لابی ساختمان ها
  • کف هتل ها و مسافر خانه ها
  • وسایل نقلیه ی عمومی مانند قطار ها ، اتوبوس ها و هواپیما ها
  • نمازخانه ها و برخی مساجد و زیارتگاه ها

 

مزایای خرید موکت داغی :

خرید موکت داغی به دلیل مزیت های بسیاری که دارد توصیه می گردد. همان طور که اگر شما قصد خرید موکتی داشته باشید و به یکی از مراکز فروش آن بروید ، یکی از گزینه های پیشنهادی کارکنان آن جا خرید این نوع از موکت ها می باشد . مزیت های این موکت شامل موارد زیر است :

  • مواد پلی آمید بسیار با دوام هستند که در تولید این موکت ها استفاده می گردند . به همین دلیل این موکت ها عمر طولانی مدتی دارند و تا سالیان سال خراب نمی شوند .
  • این موکت ها به راحتی قابل شستشو می باشند . اگر بعد از خرید موکت داغی آن ها لک شوند به راحتی با یک شوینده ی مناسب قابل شستشو هستند و اثری از لک بر آن ها باقی نمی ماند .
  • این موکت ها نسبت به فرش ها سبک ترند و قابلیت حمل و جا به جایی ساده تری دارند .
  • قابلیت نصب آسان این موکت ها یکی از مهم ترین مزیت آن ها می باشد ، به نحوی که هر فردی بدون تخصص خاصی می تواند آن را با چسب های مخصوص موکت نصب نماید . نکته ی مهم در استفاده از این چسب ها این است که بوی تندی دارند و حاوی مواد مضری می باشند ، پس افرادی که سابقه ی بیماری های ریوی و تنفسی دارند از آن ها استفاده نکنند و افراد معمولی نیز برای چسباندن آن ها از ماسک های سه لایه استفاده نمایند .
  • نرمی و راحتی موکت های حرارتی بسیار زیاد است و آن ها را می توانید با خیال راحت برای اتاق کودکانتان استفاده نمایید .
  • این موکت ها عایق حرارتی خوبی در مقابل سرمای هوا می باشند و در زمستان خانه ی شما را بسیار گرم نگه می دارند .
  • موکت های داغی هم چون عایق سر و صدا عمل می کنند و با نصب آن ها در خانه می توانید تا حد زیادی از سر و صدای آزار دهنده ی محیط اطراف خود بکاهید .

 

معایب خرید موکت داغی :

همان طور که این موکت ها مزیت های بسیاری دارند که سبب می شود شما را به سمت خرید آن جذب کند ، معایبی هم دارند که قبل از خرید موکت داغی بهتر است از آن آگاه باشید مانند این که هنگام ایجاد طرح بر روی این موکت ها ، محل طرح ها را می سوزانند و داغ می کنند به همین دلیل این محل ها کمی فرو رفته تر از دیگر نقاط موکت هستند و همین باعث شده تا با افتادن آشغال های ریز بر روی آن در این محل گیر کنند و تمیز کردن آن ها کمی سخت تر از موکت های دیگر باشد و برداشتن آشغال ها با دست امکان پذیر نیست. پس بهتر است در هنگام تمیز کردن آن از مکش جارو برقی برای قسمت های طرح دار استفاده نمایید .

 

از کجا می توانیم موکت های حرارتی را بخریم ؟

خرید موکت داغی یا حرارتی فرقی با سایر موکت ها ندارد. تمامی موکت ها را می توانید از فروشگاه های معتبر فروش موکت در سراسر کشور تهیه نمایید . این فروشگاه ها شامل نمایندگی های رسمی برند های موکت در سراسر کشور ، فروشگاه های فروش فرش و سایت های فروش اینترنتی معتبر می باشند .

برای خرید موکت داغی از مراکز فروش آن ، کافی است به نزدیک ترین فروشگاه فروش موکت در شهر خود مراجعه نمایید و با انتخاب طرح و نقش دلخواه خود ، آن را خریداری نمایید . این نوع از خرید می تواند مطمئن تر از روش های اینترنتی باشد ، علاوه بر آن با خرید حضوری می توانید کیفیت نمونه های مختلف موکت را از نزدیک ببینید و حتی در خصوص خرید آن ها از فروشندگان فروشگاه مشاوره بگیرید .

خرید های اینترنتی اگر از سایت های معتبر و یا فروشگاه های آنلاین معتبر انجام شود ، می توانند به اندازه ی خرید حضوری مطمئن باشند. بسیاری از فروشگاه ها و یا نمایندگی های فروش برند های موکت ، امکان خرید موکت داغی از راه دور را برای مشتریان خود فراهم کرده اند . با مراجعه به آدرس های الکترونیکی این فروشگاه ها می توانید تمامی محصولات موجود آن را ببینید و قیمت و طرح ها را با هم دیگر مقایسه کنید و زمانی که کاملا از خرید خود مطمئن بودید ، از هر جایی که هستید به راحتی با پرداخت اینترنتی آن را خریداری نمایید و چند روز بعد درب منزل تحویل بگیرید .

 

نتیجه گیری نهایی :

موکت های حرارتی از جمله موکت های پر طرفدار در میان خریداران موکت می باشند . دلیل این نامگذاری آن است که برای طرح و نقش دادن آن ها ، محل هایی را که می خواهند نقش بگیرد می سوزانند ؛ البته این کار به وسیله ی دستگاه های خاص انجام می شود . این موکت ها امروزه به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته اند و خرید موکت داغی از طریق فروشگاه های مختلف امکان پذیر شده است .