انواع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، از محبوب‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند. موکت‌ها مزایای بسیار زیادی دارند که یکی از اصلی‌ترین مزایای آن‌ها هزینه ارزان و قیمت مناسب آن‌هاست. موکت نمایشگاهی یکی از انواع موکت می‌باشد که مناسب پوشاندن کف زمین در مکان‌های پر تردد و شلوغ است. موکت‌های نمایشگاهی علاوه بر به فروش رسیدن قابل اجاره کردن برای مدت زمان مشخص نیز می‌باشند. بسیاری از افراد ممکن است خرید موکت نمایشگاهی ارزان را به اجاره کردن آن ترجیح دهند. اما خرید موکت نمایشگتاهی ارزان نیاز به آگاهی نسبت به نکاتی را دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با موکت نمایشگاهی، مزایای موکت نمایشگاهی، خرید موکت نمایشگاهی ارزان و قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

 

موکت نمایشگاهی چیست؟

پیش از شروع نمایشگاه‌ها، طراحان داخلی نمایشگاه اقدام به تهیه موکت نمایشگاهی می‌کنند تا با آن کف سالن نمایشگاه را پوشانده و جلوه‌ای خاص و زیبا به نمایشگاه بخشند. این موکت‌ها معمولا از زمان افتتاح نمایشگاه تا پایان آن در کف نمایشگاه قرار دارند و پس از اتمام نمایشگاه جمع می شوند.

یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از موکت‌ها و به خصوص موکت‌های نمایشگاهی در کف نمایشگاه‌ها این است که موکت ها از زمان قدیم موجب گرم‌تر و صمیمی‌تر دیده شده محیط می‌شدند و طرفداران زیادی داشته‌اند. البته فضای داخلی نمایشگاه نیز باید طوری طراحی شود که حس صمیمیت را به بازدیدکنندگان نمایشگاه القا کند.

موکت‌های نمایشگاهی همچنین تاثیر به سزایی در بالابردن شخصیت نمایشگاه دارند. بدین معنا که موکت‌های نمایشگاهی مناسب با کیفیت بالا، نمایشگاه را معتبرتر و جدی‌تر نشان می‌دهد. طبیعی است که استفاده از موکت نامناسب برای نمایشگاه، برازنده یک نمایشگاه معتبر و تخصصی نیست. پس لازم است طراحان داخلی نمایشگتاه‌ها دقت بسیاری در انتخاب موکت نمایشگاهی داشته باشند.

استقبال صاحبان نمایشگاها از موکت نمایشگاهی باعث شد که این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار شده و به فروش برسند. طرح و رنگ موکت باید بسته به نوع نمایشگاه و نوع کسب و کاری که در آن برگزار می‌شود انتخاب شود. برای کفپوش کردن راهروها و سالن نمایشگاه معمولا از موکت نمایشگاهی رولی استفاده می‌شود.

 

مزایای موکت نمایشگاهی

موکت‌های نمایشگاهی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب فضاهای رسمی و تخصص نمایشگاه‌ها می‌باشند و همین ویژگی آن‌ها یکی از مزایای اصلی این نوع از موکت‌ها است. از دیگر مزایای موکت‌های نمایشگاهی می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • موکت‌های نمایشگاهی عایق خوبی برای صدا هستند و از تمام صداهای ناشی از رفت و آمد و تررد بازدیدکنندگان جلوگیری می‌کنند.
  • موکت نمایشگاهی گرد و خاک را به خود جذب می‌کند و مانع از پخش آلودگی‌ها و گرد و غبار در محیط می‌شود. به واسطه خمین مزیت گرد و خااک ناشی از تردد افراد مختلف به حداقل می‌رسد و در فضا نیز پخش نمی‌شود.
  • این نوع از موکت‌ها عایق حرارت هستند. زیرا نمایشگاه‌ها به دلیل تردد و تجمع افراد معمولا محیطی گرم دارند، اما موکت نمایشگاهی مانع از ورود گرما و بالا رفتن درجه حرارت می کند.
  • طرح و رنگ این نوع از موکت‌ها بسیار است و افراد می‌توانند بسته به نوع کسب و کار نمایشگاه و همچنین رنگ سایر اجزای نمایشگاه، موکت نمایشگاهی مناسب را انتخاب کنند.به هر حال رنگ کف زمان در نمایشگاه‌ها تاثیر به‌سزایی در ظاهر کلی نمایشگاه خواهد داشت.
  • موکت‌های نمایشگاهی می‌توانند ساده و یا طرح‌دار باشند. اگر قصد خرید موکت نمایشگاهی ارزان را داشته باشید، موکت‌های ساده گزینه بهتری برای شما هستند.
  • امکان قرار گرفتن طرح لوگوی شرکت و کسب و کار بر روی موکت نمایشگاهی که البته گزینه مناسبی برای کسانی که قصد خرید موکت نمایشگاهی ارزان را دارند، نمی باشد.
  • امکان اجاره موکت نمایشگاهی به جای خرید آن برای مدت محدود
  • فیکس شدن موکت‌های نمایشگاهی روی زمین و جلوگیری از سر خوردن موکت به هنگام تجمع و تردد زیاد افراد

 

خرید موکت نمایشگاهی ارزان

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، دو را برای تهیه موکت نمایشگاهی وجود دارد. راه اول این است که موکت نمایشگاهی را به مقدار و متراژ لازم از فروشگاه‌های موکت برای مدت زمان معین اجاره نمایید.

راه دوم خرید موکت نمایشگاهی ارزان است. برای خرید موکت نمایشگاهی ارزان می‌توانید اقدام به خرید موکت‌های نمایشگاهی دست دوم که پیشتر در نمایشگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، نمایید. به هنگام خرید موکت دست دوم دقت داشته باشید، که موکت نمایشگاهی آسیب ندیده باشد و بیش از حد استفاده نشده باشد.

قیمت موکت‌های دست دوم بسیار کمتر از موکت‌های نو می‌باشد، اما خریدن آن نیز دشواری‌های منحصر به خود را دارد. به هنگام خرید موکت نمایشگاهی ارزان دست دوم باید دقت داشته باشید که موکت انتخابی با دکوراسیون داخلی و کسب و کار نمایشگاه شما همخوانی داشته و مناسب آن باشد.

موکت‌های نمایشگاهی بدون گارانتی دومین گزینه برای کسانی است که قضد خرید موکت نمایشگاهی ارزان را دارند. موکت‌های بدون گارانتی معمولا توسط شرکت‌های نامعتبرتر تولید و عرضه می‌شوند و جنس و کیفیت آن‌ها نسبت به موکت‌هایی که گارانتی دارند، ضعیف‌تر است. به همین خاطر معمولا نهایتا پاسخگوی روزهای محدود نمایشگاه هستند و پس از آن قابل استفاده و یا فروش نخواهند بود. مگر اینکه تردد و رفت و آمد بسیار کمی روی آن‌ها صورت گیرد و موکت‌ها کاملا سالم بمانند.

از آن‌جایی که موکت‌های نمایشگاهی تنها چند روز کاربرد داشته و بعد از آن به کار کسی نمی‌آیند، خرید موکت نمایشگاهی ارزان یا گران چندان به صرفه به نظر نمی‌رسد و معمولا اجاره موکت نمایشگاهی گزینه منطقی‌تری است. مگر اینکه بخواهید موکت شما طرح و لوگوی مخصوص خودتان را داشته باشد که البته در این صورت هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

قیمت موکت نمایشگاهی ارزان

موکت‌های نمایشگاهی معمولا به صورت متری به فروش می‌رسند و قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر موکت‌ها دارند. به هر حال اگر اقدام به خرید موکت نمایشگاهی ارزان دست دوم نمودید، حتما پیش از خرید آن را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. موکت‌های دست دوم و موکت‌های بدون گارانتی معمولا ارزان‌ترین قیمت‌ها را نسبت به سایر موکت‌های نمایشگاهی و نو دارند. به یاد داشته باشید که موکت‌های نمایشگاهی تاثیر به سزایی در جلوه‌ی کلی نمایشگاه در دید بازیدیدکنندگان خواهد داشت و بهتر است که بهترین جنس و بهترین رنگ انتخاب شود.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.