موکت های نمایشگاهی، موکت هایی هستند با متراژ بالا که برای کفپوش کردن کف نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای آنکه فضای نمایشگاه تخصصی تر به نظر بیاید، می توان این موکت ها را به گونه ای سفارش داد که نام و یا لوگوی شرکت میزبان بر روی آنها چاپ شود.در این مقاله قصد داریم شما را با روش های خرید موکت نمایشگاهی آشنا کنیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

موکت چیست؟

قبل از آنکه به روش های خرید موکت نمایشگاهی بپردازیم، بهتر است بدانیم که اصلا موکت چیست و چه انواعی دارد. موکت یک نوع کفپوش است که ساخته شده از مواد اکریلیک و پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از آنهاس.

موکت ها از جمله کفپوش ها هستند که از جمله کاربردهای آن استفاده در منازل، بخصوص اتاق خواب، دفتر کار خانگی، اتاق بازی کودکان و پلکان است. البته ممکن که فکر کنید موکت ها فقط در منازل کاربرد داشته باشند؟ خیر.  در اغلب اتاق های ادارات و میهمانی و هتل ها  کاربرد فراوانی دارند. همچنین نمایشگاه ها نیز از جمله مکان هایی هستند که برای ایجاد جلوه ای رسمی در آنها از موکت ها استفاده می شود.

 

انواع موکت

*  موکت‌ طرح دار

*  موکت پرز بلند

*  موکت پرز کوتاه

*  موکت کبریتی

*  موکت چمن مصنوعی

*  موکت با نخ پلی پروپیلن و پلی استر

*  موکت در رنگ‌های مختلف

 

موکت نمایشگاهی چیست؟

موکت نمایشگاهی به موکتی گفته می شود که به مدت زمان یک هفته یا بیشتر کف نمایشگاه ها پهن می کنند تا به آنها فضایی رسمی و تخصصی ببخشند. در واقع قبل از اینکه نمایشگاه شروع شود، اقدام به خریداری موکت نمایشگاهی می کنند.

موکت های نمایشگاهی در انواع بسیار تمیز و ساده و مقرون به صرفه و در رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند. یکی علت های اصلی استفاده از موکت‌ های نمایشگاهی در کف نمایشگاه ‌ها این است که موکت ها از گذشته موجب گرم ‌تر و صمیمی تر دیده شدن محیط می ‌شدند و طرفداران بسیاری داشته‌ اند.  فضای درونی نمایشگاه نیز باید جوری  طراحی شود که حس صمیمیت و گرمی را به محیط نمایشگاه و برای ملاقات کنندگان ایجاد کند.

از آنجایی که برای خرید موکت نمایشگاهی، به متراژ های بسیار بالا احتیاج داریم، روش های خرید موکت نمایشگاهی، حتما باید به گونه ای باشد که کمترین میزان هزینه را داشته باشد. مثلا برای کفپوش کردن راهروها و سالن نمایشگاه اغلب  موکت نمایشگاهی رولی کاربرد دارد.

 

ویژگی های موکت نمایشگاهی

 موکت های نمایشگاهی در زیبایی ظاهر، شیک و تخصصی تر نشان دادن نمایشگاه خیلی موثر هستند. اون دسته از نمایشگاه هایی که درجه پایین تری دارند از موکت های کم کیفیت تر ارزان قیمت تر استفاده می کنند به همین دلیل خدمت شما عرض می کنیم که موکت های نمایشگاهی نشان دهنده میزان تخصصی بودن نمایشگاه می باشد و باید با  روش های خرید موکت نمایشگاهی کاملا آشنا باشید و بهترین گزینه را متناسب با نوع نمایشگاه انتخاب کنید. برخی از ویژگی های موکت نمایشگاهی عبارتند از:

۱.مانع پخش گرد و خاک در فضا می‌ شوند

یکی از مهم ترین مزایای این موکت ها این است که باعث جذب گرد و خاک فضا می شوند. با توجه به این نکته که نمایشگاه ها نیز محیطی پر رفت و آمد هستند و این رفت و آمد ها می تواند گرد و خاک زیادی را  وارد فضای داخلی نمایشگاه نماید و در نتیجه موجب شود که این آلودگی ها در فضا پخش شود، استفاده از موکت ها به عنوان کفپوش در این مکان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

۲. تنوع رنگ بالایی دارند

موکت های نمایشگاهی رنگ های متنوعی دارند و با توجه به محیط و دکوراسیون نمایشگاه، رنگ موکت ها را انتخاب می کنند. با استفاده از روانشانسی رنگ ها می توان به سراغ گزینه هایی رفت که فضای گرم و صمیمی تری را برای بازدید کنندگان ایجاد کنند.

۳. عایق خوبی برای صدا هستند.

در نمایشگاه به دلیل رفت و آمد زیاد سر و صدای بسیاری در فضا ایجاد می شود. بنابراین از آنجایی که موکت ها عایق های خوبی برای صدا هستند، استفاده از اینگونه موکت ها از ایجاد این سر و صدا ها جلوگیری می کند و آرامش بیشتری را برای ملاقات کنندگان نمایشگاه فراهم می کند.

۴. عایق حرارت

موکت ‌های نمایشگاهی عایق حرارت هستند و این نکته از آن جهت اهمیت دارد که نمایشگاه ‌ها به علت رفت و آمد و تجمع اشخاص اغلب محیطی گرم دارند، اما موکت نمایشگاهی از ورود گرما و بالا رفتن درجه حرارت جلوگیری می کند.

5. امکان اجاره ی موکت نمایشگاهی

یکی از روش های خرید موکت نمایشگاهی که کمترین میزان هزینه را دارد اجاره کردن آنهاست. برای موکت های نمایشگاهی این امکان وجود دارد که به جای خرید از جایی برای مدت زمان محدودی ، آنها را اجاره کرد.

6. امکان قراردادن لوگو روی موکت نمایشگاهی

  می توان لوگو نمایشگاه و کسب و کار بر روی این موکت ها حک شود، البته هزینه خرید آنها افزایش میابد.

7. نصب ساده‌ ای دارند

این موکت ها توسط چسب ‌های مخصوصی نصب می‌شوند و البته  که نصب آن ‌ها بسیار ساده و سریع می باشد.

8. قیمت مناسب

همانطو ر که گفته شد به دلیل استفاده از آنها در مدت محدود و متراژ بسیار بالا، موکت های نمایشگاهی قیمت مناسب تری نسبت به بقیه نوع موکت ها دارند.

9. این نوع موکت مانع از سر خوردن هنگام رفت و آمد ها می شود.

می توان گفت مهم ترین ویژگی موکت نمایشگاهی که موجب استفاده از آن در اکثر نمایشگاه های شلوغ می شود همین است که مانع از سر خوردن بازدید کنندگان هنگام رفت و آمد ها می شوند.

 

طرح موکت های نمایشگاهی

اکثرا موکت های نمایشگاهی در طرح های ساده ولی در رنگ های متنوع  وجود دارند. طرح های ساده فضا را اداری و تخصصی تر نشان می دهند، همچنین از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. در اکثر نمایشگاه ها از ترکیب چند رنگ موکت نیز استفاده می شود.

 

قیمت موکت های نمایشگاهی

یرای بسیاری از افراد قبل از خرید موکت نمایشگاهی مهم ترین فاکتوری که در نظر گرفته می شود، قیمت آنهاست.

اغلب موکت‌های نمایشگاهی متری فروخته می شوند و همان گونه که در ابتدای مقاله نیز توضیح داده شد، این موکت ها قیمت ارزان ‌تری نسبت به بقیه موکت‌ ها دارند.

یکی از ارزان ترین روش های خرید موکت نمایشگاهی،  خرید موکت دست دوم است. در هر صورت اگر قصد خرید موکت نمایشگاهی دست دوم دارید، با دقت قبل  از خرید آن را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. موکت‌های دست دوم و موکت‌های بدون گارانتی قطعا از قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های نو برخوردار هستند. بطور کلی  موکت‌های نمایشگاهی در دید ملاقات کنندگان تاثیر بسیاری دارد و مطلوب است که با کیفیت ترین جنس و رنگ انتخاب شود  در واقع انتخاب  روش خرید موکت نمایشگاهی بستگی به این دارد که چقدر ظاهر نمایشگاه برای شما مهم است و حاضرید بابت آن چقدر هزینه پرداخت کنید. از یک طرف هم از اونجاییکه نمایشگاه ها به مدت چند روز بر پا هستند لازم نیست هزینه گزافی برای آنها صرف کرد.

 

روش های خرید موکت نمایشگاهی

می توان روش خرید موکت نمایشگاهی را به چهار دسته کلی تقسم نمود .

  • روش اول این هست که برای مدت زمان محدود موکت نمایشگاهی را از فروشگاه های موکت اجاره کرد. این روش انتخاب افراد بسیاری است، چرا که معمولا مدت استفاده از موکت ها در نمایشگاه بین یک تا 7 روز بیشتر نیست و بعد از آن کاربردی برای آن ها ندارد .
  • روش دوم خرید یک موکت نو ار مراکز خرید است.
  • روش سوم برای کاهش هزینه، خرید موکت نمایشگاهی دست دوم است، البته موقع خرید باید خیلی دقت کرد.منطقی ترین روش خرید موکت نمایشگاهی همین روش می باشد.
  • راه دیگر تهیه این موکت ها این هست که موکت های نمایشگاهی بدون گارانتی را خریداری کنیم، که اینگونه موکت ها معمولا توسط شرکت های نوپا و نا معتبر که کیفیت و جنس موکت هم کمتراست تولید می شوند و از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردارند.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.