همه ی ما با کاربرد های کف پوش ها و به خصوص موکت ها آشنایی داریم . امروزه تنوع در تولید این محصول سبب گشته تا محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان پیدا کند . یکی از متنوع ترین نمونه های موکت ، موکت های چاپی هستند که این تنوع ، موکت های چاپی را به یکی از پر فروش ترین کف پوش ها تبدیل کرده است . موکت چاپی از محصولاتی است که به دلیل قیمت پایین و ارزان بودن آن مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است ، به همین علت بسیاری از مردم خرید موکت چاپی را نسبت به خرید دیگر موکت ها ترجیح می دهند. این محصول ، امروزه با طرح های زیادی در فروشگاه های فرش و نمایندگی های فروش موکت در دسترس عموم قرار گرفته است.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

موکت چاپی چیست ؟

 نوعی از موکت است که به وسیله ی دستگاه های چاپ و به روش های متفاوت طرح های مختلفی را روی آن ها چاپ می کنند. یکی از روش های چاپ طرح به این صورت است که در ابتدا موکت تولید می شود، سپس روی موکت را با طرح های متفاوت و جذاب چاپ می زنند. به این روش رنگرزی الیاف گفته می شود. این طرح ها می تواند نقش هایی هم چون گل ها و یا طرح های کلاسیک دیگری مثل نقش پارکت ها باشد.

 

درباره ی خرید موکت چاپی :

موکت از جمله کف پوش های مورد استفاده ی ایرانیان است که در زیبایی محیط زندگی و محل کار ما بسیار موثر می باشد . به همین دلیل افراد و به خصوص بانوان حساسیت بالایی نسبت به انتخاب آن در هنگام خرید از خود نشان می دهند. در زمان گذشته مردم به اجبار ناچار بودند از طرح ها و مدل های ساده و محدود موکت استفاده کنند که بیشتر آن موکت های کبریتی بود. موکت های کبریتی دارای بافتی خشن و پرز هایی کوتاه بودند و اغلب طرح های بسیار ساده ای داشتند ، هم چنین برای زیر فرش ها به کار می رفتند . رفته رفته طرح ها و نمونه های جدیدی از موکت ها راهی بازار شدند که اغلب پرزهای بلند تری نسبت به موکت های کبریتی دارند و برای مکان های مختلفی که قادر به استفاده از فرش نمی باشیم مناسب هستند . موکت های چاپی یکی از انواع آن ها می باشند که امروزه فروش بسیاری در ایران دارد .

امروزه با پیشرفت علم در صنعت ، تولید کنندگان موکت نیز رشد چشمگیری در تولیدات خود داشته اند و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به روز ، طرح های بسیار زیبایی را به بازار ارائه می دهند تا در دسترس عموم قرار بگیرد. یکی از این پیشرفت ها موکت هایی با طرح چاپی هستند که به موکت های چاپی معروفند. طراحی بی نظیر این موکت ها هر فردی را به خرید موکت چاپی وادار می کند .

 چیزی که در موکت های چاپی بسیار مهم است ، ماندگاری و کیفیت طرح چاپ شده روی آن می باشد به همین دلیل تولید کننده های این نوع موکت ها تمام تلاش خود را در جهت تولید محصول با کیفیت  که دارای ضخامت مطلوب هم باشد می گذارند و توجه بسیاری را به خرید موکت چاپی جلب کرده اند .

 

موکت های چاپی در طرح های زیادی به مردم ارائه می شود ولی برخی از طرح ها طرفداران بیشتری داشته که نام تعدادی از آن ها را در زیر برای شما آورده ایم :

  • موکت های چاپی اتاق کودک
  • موکت های چاپی انیمشین
  • موکت های چاپی گل دار
  • موکت های چاپی طرح قلب
  • موکت های چاپی طرح پارکت
  • موکت های چاپی طرح انتزاعی

 

نحوه ی چاپ طرح بر روی موکت های چاپی :

به طور کلی موکت هایی که حداقل 70 درصد از مواد پلی آستر در ساختار خود دارند، قابلیت چاپ طرح بر سطحشان هم دارند . معمولا طرح و نقش ها را با روش مستقیم و با استفاده از دستگاه فلت بد چاپ می کنند . در این روش چاپ ، طرح ها پس از چاپ با استفاده از نور یو وی به سرعت خشک می شوند ؛ پس این نمونه از چاپ ها ماندگاری بسیار بالایی دارند و پاک نمی شوند به همین دلیل نگران این مورد در هنگام خرید آن ها نباشید . برای برخی از موکت ها پس از استفاده از جوهر و خشک کردن آن، از یک لایه وارنیش استفاده می کنند تا دوام چاپ چندین برابر گردد . البته این مورد بیشتر برای سفارشات درخواستی امکان پذیر می باشد و به وسیله ی بسیاری از کارگاه های چاپ در سراسر کشور انجام می پذیرد .

 

مزایای خرید موکت چاپی :

انتخاب مناسب کف پوش برای محل زندگی یا کار دغدغه ی بسیاری از ما به شمار می رود. یکی از بهترین نوع کف پوش ها انواع موکت ها هستند. انتخاب موکت ها باید بر اساس المان های ساختمان ما باشد تا بتوانند با هم دیگر هم خوانی داشته باشند. امروزه مردم نسبت به خرید موکت چاپی بیشتر  تمایل دارند.  چندی از قابلیت های ویژه درخصوص موکت های چاپی به صورت زیر می باشد :

  • قیمت این موکت ها نسبت به نمونه های دیگر بسیار مناسب تر است و به عبارتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد .
  • موکت های چاپی به سادگی نصب می شوند. نحوه ی نصب آن ها با استفاده از چسب های مخصوص موکت است . برای این کار نیازی به تخصص خاصی نیست و هر فردی می تواند به راحتی آن را انجام دهد.
  • حمل و نقل راحت موکت های چاپی برای جا به جایی در اسباب کشی منزل و یا شستشو .
  • موکت های چاپی عایق حرارتی مناسبی برای سرمای هوا می باشند .
  • شست و شوی آسان آن ها از مهم ترین مزیت خرید موکت چاپی می باشد .
  • ایجاد محیطی امن برای کودکان با موکت های چاپی. با توجه به نرمی و راحتی این موکت ها گزینه ی مناسبی برای اتاق کودکان می باشند.
  • موکت های چاپی نسبت به سایر موکت ها آلرژی کمتری ایجاد می کنند پس برای افرادی که نسبت به الیاف های موکت حساسیت دارند مناسب هستند.
  • ایجاد محیطی شاد برای کودکان در صورت خرید موکت چاپی با طرح های بچه گانه .

 

معایب موکت های چاپی :

 شستن موکت های چاپی نیاز به دقت بالایی دارد و باید از شوینده هایی که خود تولید کننده، آن را پیشنهاد داده است استفاده کنید چرا که در غیر این صورت و استفاده از شوینده ی نامناسب  به طرح و رنگ موکت چاپی آسیب بسیاری می رساند و ممکن است طرح ها را پاک کند.

 

نتیجه گیری :

موکت های چاپی امروزه طرفداران زیادی دارد به همین دلیل تولید کننده های بسیاری در جهت تولید این نوع موکت ها در رنگ و طرح های متفاوت و گوناگون اقدام کرده اند. این کار توسط پیشرفته ترین دستگاه ها و در کوتاه ترین زمان انجام می پذیرد.  بنابراین گزینه ی مناسبی جهت انتخاب و خرید افراد با سلیقه می باشد . خرید موکت چاپی از طریق بسیاری از نمایندگی های تولید کننده ی این موکت ها به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر می باشد . اگر طرح خاصی برای چاپ بر روی موکت خود می خواهید می توانید به یکی از مجموعه های طراحی و چاپ در سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.