قیمت موکت یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کفپوش به حساب می‌آید. البته محاسبه قیمت موکت به عوامل بسیاری بستگی دارد و قیمت انواع موکت‌ها با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر پیش از اقدام به خرید لازم است اطلاعاتی در ارتباط با نحوه محاسبه حجم موکت و متراژ موکت در دست داشته باشید و سپس با آگاهی کامل و پس از محاسبه قیمت کفپوش، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی که در این باره موردنیاز هستند، در اختیارتان قرار دهیم.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.

 

محاسبه اندازه موکت

یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید، مقدار و اندازه‌ی کالایی است که قصد خرید آن را دارید. برای محاسبه اندازه‌ی هر کالایی به اطلاعاتی در ارتباط با روش‌های محاسبه اندازه آن نیاز خواهید داشت. اندازه‌گیری موکت نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای محاسبه‌قیمت و اندازه آن نیاز به اطلاعاتی خواهید داشت.

 

عرض موکت‌ها معمولا مقداری ثابت یعنی ۳ و یا ۴ متر است به همین خاطر برای محاسبه قیمت موکت لازم است عرض محیط را هم راستا با عرض موکت و طول محیط را موازی و هم راستا با طول موکت قرار دهیم.

 

پس اگر عرض اتاق ۳ متر باشد باید موکتی با عرض ۳ متر و طولی برابر با طول محیط، مثلا ۱۰ متر در نظر بگیرید. پس اندازه موکت شما ۳ در ۱۰ و یا ۳۰ متر مربع خواهد بود. فراموش نکنید که محاسبه قیمت موکت به متراژ موکت مرتبط است و متراژ موکت بر مبنای عرض موکت می‌باشد و معمولا ضریبی از عدد ۳ می‌باشد. دلیل این که متراژ موکت‌ها ضریبی از عدد ۳ هستند، این است که موکت‌ها معمولا عرض ثابت ۳ متر را دارند.

 

اگر سر رشته‌ای در زمینه محاسبه قیمت کفپوش ندارید، بهتر است برای محاسبه اندازه موکت و محاسبه قیمت موکت از یک کارشناس متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا انتخابی صحیح و کامل داشته باشید.

 

حجم موکت چیست؟

به فاصله‌ی تارهای سازنده یک موکت، حچم موکت گفته‌می‌شود. دقت داشته باشید که دو عبارت «حجم موکت» و «وزن موکت» کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. وزن ظاهری موکت در واقع همان وزن الیاف موجود در هر متر مربع از موکت است و مفهومی کاملا متفاوت با حجم موکت دارد. البته هر دوی این عبارات در محاسبه قیمت موکت تاثیرگزار خواهند بود. حجم بالای موکت بدین معنی است که فاصله تارهای سازنده یک موکت کمنر بوده و موکت نرم‌تر است. به همین خاطر قیمت موکت با حجم بالا بیشتر از موکت با حجم پایین است.

 

برای محاسبه حجم موکت در هنگام محاسبه قیمت کفپوش باید وزن ظاهری موکت را در 36 ضرب کنید و حاصل ضرب را بر ارتفاع پرزهای موکت تقسیم کنید. عدد حاصل شده حجم موکت مورد نظر شما در هر متر مکعب را بر واحد اونس نشان می‌دهد.

دقت داشته باشید که ارتفاع پرزهای موکت باید به صورت کسری از اینچ و با عدد اعشاری در فرمول مورد نظر قرار گیرد. به طور مثال ارتفاع نیم اینچی پرزها به صورت 0.5 نوشته شود. پس برای موکتی که وزن ظاهری‌اش 50 اونس و ارتفاع پرزهایش نیم اینچ باشد، حجم آن در هر متر مکعب برابر 3600 اونس خواهد بود.

 

یک موکت ایده‌آل باید حداقل حجمی برابر با 3000 اونس داشته باشد. ولی بهتر است برای مکان‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند از موکت‌هایی با حجم 5000 و یا بیشتر استفاده کنید.

 

دقت داشته باشید که حجم موکت تنها عامل تاثیرگذار در محاسبه‌قیمت موکت نیست و محاسبه قیمت موکت به عوامل دیگری از جمله طرح، اندازه، جنس و … نیز بستگی دارد. موکت با حجم بیشتر راحت تر و البته با دوام‌تر است پس طبیعی است که در هنگام محاسبه قیمت‌موکت ای گزینه تاثیرگذار بوده و با توجه به آن موکت قیمت‌گذاری شود.

 

دیگر عوامل تاثیرگذاردر محاسبه قیمت موکت

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم محاسبه قیمت کفپوش به عوامل بسیاری بستگی دارد که به بررسی دو عامل مهم و تاثیرگذار در بین آن‌ها یعنی متراژ موکت و حجم موکت پرداختیم. باید دقت داشته باشید که این دو عامل تنها عوامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت موکت نیستند و ممکن است شما موکتی با حجم و متراژ پایین را به قیمت بالایی خریداری کنید. این قیمت بالا نشان می‌دهد که در محاسبه قیمت کفپوش عوامل دیگری به جز حجم و متراژ دخیل بوده‌اند. برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت موکت به شرح زیر هستند:

 

ضخامت موکت

از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در محاسبه قیمت‌ کفپوش ضخامت آن است. بدیهی است که موکتی با ضخامت بالا به دلیل داشتن طول عمر بیشتر، قیمت بالاتری خواهد داشت. پس به هنگام محاسبه‌رقیمت موکت توجه به ضخامت آن را فراموش نکنید. اگر قصد خریدن موکت برای فضاهای پر رفت و آمد را دارید از موکت‌های با ضخامت بیشتر که دوام بالاتری دارند استفاده کنید.

 

جنس الیاف موکت

اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت کفپوش جنس الیاف آن موکت می‌باشد. موکت‌ها با الیاف‌های گوناگون برای فضاهای گوناگون تولید می‌شوند. برخی از این الیاف‌ها مناسب مکان‌های پر رفت و آمد بوده و برخی دیگر برای مکان‌های نه چندان شلوغ و کم رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها ساده‌تر شسته می‌شوند و شستشوی برخی از آن‌ها دشوارتر است. برخی از آن‌ها در برابر آلودگی‌ها مقاوم‌تر هستند و برخی زودتر کثیف می‌شوند. تمام این نکات به جنس الیاف موکت بازمی‌گردد و جنس الیاف موکت تاثیر به سزایی در محاسبه قیمت کفپوش خواهد داشت.

 

طرح موکت

طرح مورد استفاده در موکت طرح دار نیز می‌تواند بر محاسبه قیمت آن تاثیر بگذارد. موکت‌هایی که تراکم طرح بیشتری دارند معمولا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. بدیهی است که موکت‌های بدون طرح نیز قیمت کمتری نسبت به موکت‌های طرح دار داشته باشند اما موکت ساده با الیاف با کیفیت می‌تواند قیمت بالاتری داشته باشد و همین موضوع نشان می‌دهد که طرح موکت نیز تنها عامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت موکت نیست.

 

برند موکت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت موکت، برند موکت است. بدیهی است که موکت‌های برندهای معروف قیمت بالاتری نسبت به برند‌های جدید خوااهند داشت. پس هنگام محاسبه قیمت موکت برند آن را نیز درنظر بگیرید و انتخابی آگاهانه و دانسته داشته باشید.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.