برای انتخاب رنگ موکت مناسب، معیارهای مختلفی وجود دارند که با توجه به آنها می توانید موکت مناسب اتاق خود را انتخاب و خریداری کنید. شایان ذکر است که رنگ موکت باید بر اساس سلیقه شما انتخاب شود. پس از در نظر گرفتن سلیقه، می توانید بودجه خودتان را نیز در نظر بگیرید. چون به هر حال ممکن است رنگ دلخواه شما فقط در برخی از مدل های موکت وجود داشته باشد که قیمت بسیار بالایی نیز دارند. در نهایت پس از اینکه رنگ دلخواه و بودجه موجود خود را تعیین کردید، نوبت به آن می رسد که به سراغ انتخاب رنگ موکت بر اساس معیارهایی که در انتخاب موکت باید به آن دقت کنیم بروید.

برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل لازم نیست یک دکوراتور حرفه ای باشید با یک نگاه خلاقانه به اطراف می توانید بهترین ایده ها را پیدا کنید قبل از خرید موکت در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ موکت مناسب همسایه، دوست و … لزوما برای طراحی منزل شما، ایده آل و مناسب نیست.

فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ موکت و اصول انتخاب آن

برای انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق پذیرایی و سایر اتاق های خانه، باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از :

در نظر گرفتن سبک دکوراسیون: برای انتخاب رنگ مناسب موکت توجه به دکوراسیون داخلی بسیار مهم است . هر کدام از سبک های دکوراسیون داخلی مانند مدرن، مینیمال و کلاسیک رنگ های مخصوص به خود را دارند. بهترین رنگ موکت برای فضاهای مدرن و مینیمال، رنگ های خنثی در طیف روشن مثل شیری و نخودی هستند. در صورتی که برای فضاهای کلاسیک، بهتر است از رنگ های سلطنتی و درباری مانند آبی لاجوردی، زرشکی و قرمز تیره استفاده شود.

در نظر گرفتن فضا: این موضوع که موکت قرار است در کدام قسمت از خانه نصب شود، اهمیت زیادی در انتخاب رنگ آن دارد. معمولاً رنگ موکت اتاق خواب با اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن متفاوت است. برای موکت اتاق خوابی با ابعاد بزرگ، می توانید از رنگ های شاد استفاده کنید.

هماهنگی رنگ موکت با وسایل خانه: اگر نمی خواهید در انتخاب رنگ موکت خود را به چالش بکشید، بهترین رنگ برای شما رنگ های خنثی هستند. رنگ های خنثی به راحتی با تمامی رنگ ها هماهنگ می شوند و در محیط هارمونی ایجاد می کنند. برای ست کردن موکت با فرش و مبلمان، می توانید به سراغ رنگ های مکمل بروید. به این ترتیب هیجان بیشتری در محیط ایجاد می شود. همچنین می توانید برای ایجاد کنتراست در محیط، از رنگ های متضاد استفاده کنید. در صورت روشن بودن دیوارها، می توانید موکت در تناژ تیره تر نصب کنید.

انتخاب رنگ مناسب موکت با توجه به ابعاد اتاق

متراژ محیطی که قرار است نصب موکت در آنجا انجام شود، یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب رنگ موکت است. قبل از خرید و نصب موکت،حتماً ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. برای اتاق های کوچک برا اینکه فضا کمی بزرگتر به نظر برسد معمولاً از رنگ های روشن و خنثی مانند خاکستری، کرم، سفید، سبز و آبی کمرنگ استفاده می شود. رنگ های روشن، فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهند و جلوه خاصی به اتاق می دهند. برای اتاق هایی با ابعاد بزرگ تر می توانید از رنگ های تیره مثل طوسی ، قرمز، آبی تیره و قهوه ای استفاده کنید.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای موکت

تا به حال برای شما پیش آمده است که به یک محیطی بروید و از رنگ موکت های آن محیط خوشتان نیاید؟ ولی واقعیت این است که اگر رنگ خوبی برای موکت انتخاب نشود، کل دکوراسیون یک مکان تحت تاثیر قرار می گیرد. پس اگر به سبک دکوراسیون منزل، محل کار و یا هر مکان دیگری اهمیت می دهید، حتما به رنگ انتخابی خود برای موکت توجه داشته باشید.

پس انتخاب بهترین رنگ موکت هم می تواند باعث متحول شدن دکوراسیون یک مکان شود، هم طول عمر موکت را افزایش دهد. بنابراین، با انتخاب بهترین رنگ برای موکت، می توانید در هزینه های خودتان نیز صرفه جویی کنید.


موکت طرح فرش جدید


چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

یکی از عوامل مؤثر در انتخاب بهترین رنگ موکت، در نظر گرفتن ابعاد استاندارد موکت برای محیط مورد نظر است. قبل از انتخاب و تهیه موکت، لازم است در ابتدا مشخص کنید برای چه بخشی از محیط منزلتان قرار است موکت بخرید .حتماً به متراژ اتاق‌ها دقت داشته باشید. به طور معمول، برای اتاق‌های کوچک از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌شود، مانند:

  • سفید
  • کرم
  • خاکستری
  • آبی
  • و سبز ملایم

استفاده از این رنگ‌ها باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای مورد نظر می‌شود و جلوه زیبایی به اتاق می‌بخشد.

این در حالی است که برای اتاق‌هایی که فضای بزرگ‌تری دارند، لازم است از رنگ‌های تیره استفاده کنید، مانند:

  • قهوه‌ای
  • موکت مشکی ساده
  • نوک مدادی
  • آبی
  • قرمز

 استفاده از این رنگ‌ها، فضای بزرگ را مقداری طبیعی و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

سه نکته مهم برای انتخاب بهترین رنگ موکت

آیا می‌خواهید موکت را با سایر مبلمان موجود در اتاق هماهنگ کنید؟ بنابراین بهتر است به رنگ آن، با توجه به ابعاد فضا، نوع دیوار و حتی دکوراسیون دقت داشته باشید.

موکت مورد نظر را قرار است برای فضای خلوت خریداری کنید یا فضای شلوغ و پر رفت و آمد؟ آیا قرار است در مکان مورد نظر کودکان باشند و یا اینکه شما از آن دسته از افرادی هستید که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید؟ یادتان باشد همه این موارد را در نظر بگیرید. میزان هزینه مد نظر برای پرداخت، سعی کنید یک موکت با کیفیت خریداری کنید که سال‌های سال نیاز به تعویض آن نداشته باشید.

درنظرگرفتن این سه نکته مهم به شما کمک می‌کند که انتخاب درست و مناسبی داشته باشید و در نتیجه فضای شما گرم‌تر و حتی مجلل‌تر خواهد شد.


قیمت موکت ساده ارزان


بر اساس سبک دکوراسیون داخلی رنگ موکت انتخاب شود

بهتر است قبل از خرید موکت، سبک دکوراسیون خانه نیز مشخص شود تا مطابق با آن بتوان رنگ مناسبی برای موکت انتخاب کرد.

سبک صنعتی:

در این سبک، از وسایل قدیمی و چوبی برای دیزاین منزل استفاده می شود. معمولا در سبک صنعتی از رنگ های قهوه ای، کرمی، شکلاتی، خاکی و نخودی استفاده می شود.

سبک مینیمال:

یکی از سبک هایی که در طراحی داخلی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و یکی از بهترین انتخاب رنگ موکت، سبک مینیمال است. در این سبک اولویت به کارگیری رنگ های خنثی است.

برای کاهش ظرافت ها و جزئیات محیط از موکت های بدون طرح و ساده استفاده می شود. طرح هر چقدر زرق و برق فضا کمتر باشد، زیبایی و درخشش طراحی بیشتر به چشم می آید.

سبک اسکاندیناوی:

در سبک اسکاندیناوی تمامی وسایل منزل به رنگ سفید یخی است و غالبا از رنگ های گرم و تیره استفاده نمی شود. موکتی که برای این سبک مناسب است باید به رنگ سفید یا استخوانی باشد تا با محیط، هماهنگی ایجاد کند.