موکت‌ها کفپوش‌های پرطرفداری هستند که با تنوع بسیار زیادی در بازار موجود می‌باشند. تنوع طرح و رنگ انواع موکت در بسیاری از موارد موجب سردرگمی خریداران می‌شود و حتی در برخی موارد ممکن است موجب شود که انتخاب درستی نداشته باشند. پیش از اقدام به خرید موکت بهتر است با انواع موکت و قیمت انواع موکت آشنا شوید و سپس با آگاهی کامل نسبت به نیاز خود به موکت و بودجه‌ای که برای خرید موکت در نظر گرفته‌اید، انتخابی متناسب با نیازتان داشته باشید. در ادامه این مطلب با شما هستیم تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع موکت و قیمت آن‌ها با شما در میان بگذاریم.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.

 

انواع موکت و قیمت آن‌ها

به طور کلی می‌توان گفت موکت‌ها از لحاظ طرح به دو نوع ساده و طرحدار تقسیم می‌شوند و از لحاظ اندازه پرز به دو نوع موکت پرز بلند و موکت پرز کوتاه تقسیم می‌شوند که هر یک از این انواع بسته به شرایط متفاوتی قیمت‌های متغیری دارند.

 

موکت ساده

موکت ساده در واقع به موکت‌هایی گفته می‌شود که رویشان طرحی وجود نداشته باشد. موکت‌های کبریتی که از زمان‌های بسیار قدیم رایج بودند و طرفداران خاص خود را داشتند، نوعی از موکت‌های ساده به حساب می‌آیند. اگرچه بسیاری فکر می‌کنند که دوران این نوع از انواع موکت‌ها به پایان رسیده، اما به هیچ وجه اینطور نیست و برای برخی از مکان‌ها موکت‌های ساده کبریتی بهترین نوع به حساب می‌آیند.

 

قیمت انواع موکت ساده

معمولا قیمت انواع موکت ساده و کبریتی بسیار کمتر از موکت‌های طرح‌دار می‌باشد، اما قیمت آن‌ها می‌تواند بسته به جنس الیاف موکت ساده متفاوت باشد. در صورتی که در تولید موکت ساده از الیاف طبیعی و خوب استفاده شده باشد، به طبع قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت. قیمت انواع کفپوش ساده یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نوع از موکت‌ها نزد مردم، پس از گذشت چندین سال از اولین تولید آن‌هاست.

 

موکت طرح دار

موکت‌های طرح دار تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارند و همین موضوع سبب شده که محبوبیت بسیار زیادی نیز در بین مردم به دست آورند. طرح و رنگ‌های متنوع موکت‌های طرح دار می‌تواند برای هر خانه‌ای با هر دکوراسیونی مناسب باشد و هر انسانی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. اگر قصد خرید موکت طرحدار دارید، سعی کنید طرح‌های موجود در موکت را با یکی از المان‌های دکوراسیون‌تان ست کنید تا موکت طرح دار جلوه زیباتری به خانه‌ی شما بیفزاید.

 

قیمت انواع موکت طرح دار

موکت‌های طرحدار بسته به طرح‌های روی آن‌ها و همچنین کیفیت الیاف آن‌ها می‌توانند قیمت‌های متنوعی داشته باشند. موکت‌هایی که تراکم طرحی بیشتری دارند معمولا قیمت بیشتری نیز داشته و همچنین قیمت انواع موکت طرح دار با الیاف طبیعی بالاتر از موکت طرح دار با الیاف مصنوعی می‌باشد. دقت داشته باشید که کیفیت الیاف تاثیرگذارترین عامل در تعرفه انواع موکت می‌باشد.

 

موکت پرز بلند

موکت‌های پرزبلند معمولا شستشو تمیز کردن سخت‌تری دارند به همین خاطر استفاده از آن‌ها در مکان‌ای پر تردد توصیه نمی‌شود. از طرفی این نوع از موکت‌ها به دلیل داشتن پرزهای بلند از راحتی و همچنین مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. تا جایی که بسیاری از افراد از موکت پرزبلند به عنوان فرش نیز استفاده می‌کنند.

 

هزینه موکت پرزبلند

موکت‌های پرزبلند به دلیل داشتن مقاومت بالا قیمت بالاتری نیز دارند، اما خرید این نوع از موکت‌ها، به دلیل داشتن مقاومت بالا، به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آید.

 

موکت پرز کوتاه

این نوع از موکت‌ها به نسبت موکت‌های پرز بلند مقاومت و راحتی کمتری دارند، اما در عوض نظافت و شستشویی این نوع از موکت‌ها ساده‌تر بوده و استفاده از آن‌ها در مکان‌های پر تردد توصیه می‌شود. پس اگر قصد خرید موکتی مناسب خانه‌ی پرجمعیت با فرزند کوچک را دارید، بهتر است موکت‌های پرز کوتاه را انتخاب کنید.

 

هزینه موکت پرز کوتاه

موکت‌های پرز کوتاه مقاومت کمتری نسبت به موکت‌های پرز بلند دارند و همین موضوع سبب گشته که قیمت انواع موکت پرز کوتاه کمتر باشد. طول پرز موکت‌ها تاثیر به‌سزایی در قیمت انواع موکت دارد.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت موکت

قیمت انواع موکت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. اصلی‌ترین عوامل به شرح زیر می‌باشند:

 

طرح موکت

طرح موکت یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع‌موکت‌ می‌باشد. موکت‌های طرح دار از موکت‌های بدون طرح و ساده قیمت بالاتری دارند و از سویی موکت‌هایی که تراکم طرحی آن‌ها بیشتر است از موکت‌های طرح دار با تراکم طرحی پایین گرانتر هستند.

 

جنس موکت

جنس الیاف موکت‌ از دیگر عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت انواع موکت‌ می‌باشد. موکت‌هایی که از الیاف طبیعی تولید می‌شوند، مانند موکت‌های نمدی، معمولا قیمت گرانتری نسبت به موکت‌های با الیاف مصنوعی دارند.

 

اندازه موکت

اندازه موکت عامل مهم دیگری است که در تعیین قیمت انواع موکت تاثیرگذار است. طبیعی است که هرچه اندازه موکت موردنیاز شما بزرگتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

طول پرز موکت

طول پرز موکت تاثیر بسیار زیادی در راحتی و همچنین مقاومت موکت خواهد داشت. هرچقدر طول پرز موکت بلندتر باشد، مقاومت و راحتی آن بیشتر بوده و قیمت بالاتری خواهد داشت.

 

برند موکت

برند موکت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع موکت می‌باشد. بدیهی است که موکت‌هایی که از برندهای شناخته شده تولید موکت هستند، قیمت گرانتری نسبت به برندهای ناشناخته موکت‌ها خواهند داشت. از سویی خرید موکت از برندهای شناخته شده می‌تواند شما را از درست بودن انتخاب خود مطمئن سازد.

 

ضخامت موکت

انواع موکت‌های با ضخامت بیشتر، مقاومت بالاتر و همچنین قیمت بالاتری نیز نسبت به انواع دیگر موکت‌ها خواهند داشت. معمولا از موکت‌ها ضخیم‌تر برای مکان‌های پر تردد استفاده می‌شود. اگر قصد خرید موکت برای مکانی پر تردد را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که با در نظر گرفتن قیمت انواع موکت و همچنین آگاهی نسبت به مقاومت بالای موکت‌های با ضخامت بیشتر، این موکت‌ها را برای کفپوش کردن انتخاب کنید.

 

به طور دقیق نمی‌توان گفت که تاثیرگذارترین عامل در تعرفه انواع موکت کدام است، اما کیفیت و جنس موکت معمولا بیشترین تاثیر را در قیمت انواع موکت دارد. البته در برخی موارد ممکن است شما موکتی با کیفیت پایین و طرح شلوغ و خاص را با قیمت بسیار بالایی خریداری کنید، این بدان معناست که جنس موکت تنها عامل تاثیرگذار بر قیمت انواع کفپوش نمی‌باشد.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.