موکت ها از جمله محبوب ترین کف پوش ها نزد ایرانیان هستند. بانوان ایرانی با توجه به حساسیت ها و وسواس هایی که دارند ترجیح می دهند کف خانه های خود را با کفپوش ها بپوشانند. علاوه بر آن بسیاری از افراد ایرانی هم چنان عادت نشستن بر روی زمین دارند و به همین دلیل استفاده از موکت ها و فرش ها احساس بهتری در هنگام نشستن به آن ها می دهد. موکت ها را می توانید از انواع فروشگاه خرید موکت در سراسر کشور و یا مراکز فروش فرش و نمایندگی های رسمی برند های تولید کننده ی موکت تهیه نمایید .

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

انواع موکت در فروشگاه خرید موکت :

موکت ها را با توجه به خصوصیات مختلفی که دارند دسته بندی می کنند. اگر از نظر ظاهری بررسی کنیم به صورت زیر طبقه بندی می گردند :

 

موکت های پرز بلند :

این نوع از موکت ها از پر طرفدار ترین نمونه های موکت در چند سال اخیر هستند . آن ها پرز های ضخیم و بلندی دارند که باعث نرمی و راحتی بسیار زیاد آن ها شده است. بیشترین کاربرد این نمونه از موکت ها در منازل و اتاق ها می باشد. با توجه به بافت آن ها جایگزین مناسبی برای فرش ها هستند . اگر قصد خرید فرش برای روی موکت ندارید ، موکت های پرز بلند بهترین گزینه برای شما می باشند. هم چنین با توجه به نرمی آن ها گزینه ی مناسبی برای اتاق کودکان می باشد زیرا احتمال ایجاد صدمه با برخورد آن ها به زمین کمتر می گردد. موکت های پرز بلند در دو نوع لوپ و کات تولید می شوند که موکت های لوپ بافت گرد دارند و کات ها شبیه فرش هستند .

 

موکت های کبریتی :

جزء اولین و قدیمی ترین نمونه های موکت هستند. آن ها را تا چندین سال پیش در هر خانه ای می توانستید ببینید. پرز های بسیار کوتاهی دارند و در مقایسه با نمونه های دیگر بسیار خشک اند. اگر در منزل خود می خواهید از این نوع موکت ها استفاده نمایید بایستی بر روی آن فرش پهن کنید. بیشتر برای سالن های ورزشی و یا بالکن ها و تراس های خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

موکت های طرح دار :

 از نظر نوع بافت مابین موکت های کبریتی و پرز بلند قرار دارند یعنی پرزهای آن نه به بلندی دسته ی اول است و نه به کوتاهی نمونه های کبریتی . آن ها بیشترین استفاده را در میان موکت ها دارند. این نوع از موکت ها دارای طرح های مختلفی بر روی خود هستند که با توجه به دیزاین محیط خود می توانید آن ها را انتخاب و خریداری کنید . خرید این نوع از موکت ها هم چون نمونه های دیگر از طریق فرشگاه خرید موکت امکان پذیر است. کاربرد این موکت ها بیشتر در سالن های بزرگی هم چون سالن های کنفرانس، همایش و آمفی تئاتر ، لابی ساختمان ها و هتل ها می باشد .

طبقه بندی دیگری که برای موکت ها می توان انجام داد با توجه به الیاف آن هاست که به سه گروه موکت های پلی پرپیلن ، پلی آمید و پشمی دسته بندی می شوند .

 

مزایای خرید موکت :

  • موکت ها با توجه به بافت نرمی که دارند محیطی امن تر را برای شما و کودکانتان در برابر آسیب های احتمالی از برخورد به زمین می سازند.
  • تا حدی عایق سر و صدا و شلوغی های اطراف هستند و صوت های آزاردهنده ی محیط بیرون را می کاهند.
  • چون موکت ها کف زمین را می پوشانند در نتیجه محیط خانه را گرم تر می کنند و برای استفاده در مناطق سردسیر بسیار مناسب هستند . به عبارتی موکت ها هم چون عایق حرارتی عمل می کنند .
  • زیبایی دو چندانی به محیط شما می بخشند و طراحی محیط را جذاب تر می کنند، خصوصا برای محیط هایی که دکور ساده تری دارند .
  • برای مکان های کوچک، استفاده از موکت های ساده سبب می گردد تا محیط شما بزرگتر از آن چه هست جلوه نماید.
  • برای کسانی که نسبت به پود های قالی و فرش آلرژی دارند ، استفاده از موکت مناسب تر است و آن ها را کمتر دچار حساسیت می کند. البته خرید موکت های نامرغوب در این امر به شما کمک چندانی نمی کند. پود موکت های بی کیفیت پس از مدت کوتاهی از بافت آن جدا می شود و در هوا معلق می ماند. این پودها به شدت آلرژی زا هستند و برای افرادی که سابقه ی بیماری های ریوی دارند مضر می باشند. پس در هنگام خرید سعی کنید از معتبرترین فروشگاه خرید موکت اقدام به خرید نمایید.
  • موکت ها نسبت به سایر کفپوش هایی همچون فرش راحت تر تمیز می شوند. پس از ایجاد لک بر روی سطح آن به وسیله ی یک شامپوی فرش قوی می توانید به راحتی آلودگی ها را از سطح آن پاک نمایید. هم چنین با توجه به وزن کمتر آن ها جابجایی راحت تری دارند.

 

نحوه ی خرید موکت از فروشگاه خرید موکت :

اگر قصد خرید موکت دارید ، شاید برایتان سوال باشد که این کالا را از کجا می توان خریداری کرد ؟

بیش از هزاران فروشگاه خرید موکت در سراسر کشور با ارائه ی انواع موکت ها در طرح و نقش های گوناگون به فعالیت می پردازند . این فروشگاه ها شامل نمایندگی های رسمی برند های معتبر ایرانی و خارجی تولید کنده ی موکت در تمامی شهر ها می باشند . از دیگر فروشندگان موکت مراکز فروش قالی و فرش ها هستند که در کنار فروش فرش، کف پوش هایی از جمله موکت هم به فروش می رسانند و به متقاضیان ارائه می دهند. برای خرید از فروشگاه خرید موکت دو راه وجود دارد : اولین روش، مراجعه ی حضوری به نزدیک ترین مرکز فروش مورد نظر در شهر شماست. با حضور در این فروشگاه ها و مقایسه ی طرح و نقش و بافت هر موکت با نمونه های دیگر می توانید با اطمینان خاطر بیشتری خرید نمایید. فروشنده های این مراکز، اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در رابطه با جنس هر موکت و نمونه ی مورد نیاز محیط شما در اختیارتان قرار می دهند.

دومین روش برا خرید از فروشگاه خرید موکت به صورت آنلاین و غیر حضوری می باشد. در این روش می توانید به راحتی از هر مکانی که هستید به سایت های معتبر فروش موکت مراجعه نمایید و با مقایسه ی قیمت ها در سایت های مختلف ، اقدام به خرید نمایید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در این زمینه با پشتیبانی 24 ساعته آمادگی پاسخگویی به سوالات و درخواست های شما هستند. این روش نسبت به روش قبل راحت تر و سریع تر می باشد .

 

نتیجه گیری :

همه ی ما ایرانی ها به وجود نوعی کف پوش در منزل عادت کرده ایم. ترجیح بانوان ایرانی برای انتخاب کفپوش، فرش ها می باشد اما اگر با جایگزینی از فرش ها آشنا شوند که همان راحتی و کارایی فرش ها را داشته باشد و در عین حال دارای قیمت مناسب تری هم باشد ، گزینه ی دوم را ترجیح می دهند. موکت ها با قیمتی بسیار مناسب تر نسبت به انواع کفپوش ها، جایگزین مناسبی برای فرش ها می باشدن. شما می توانید موکت ها را در طرح و نقش های مختلف از فروشگاه خرید موکت تهیه نمایید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.