بستگی به جنس و نوع الیاف و تکنولوژی تولید آن دارد. صنعت موکت  بافی در کشور ما همچون فرش و قالی بافی یک صنعت کهن بوده و دارای پیشینه تاریخی بلندی هست. با گذشت مدت زمان طولانی از قدمت این حرفه نه تنها صنعت موکت بافی از رونق نیفتاده بلکه امروزه یکی از صنایع پر درآمد در کشور نیز به شمار می رود. در این مقاله با ما همراه شوید تا با تعریف موکت و همچنین قیمت انواع موکت ساده در بازار شناخت بهتری پیدا کنید.

 

موکت چیست؟

در یک تعریف ساده، می توان گفت موکت شامل کف پوشی است که از اغلب در منازل مسکونی جهت پوشش دادن کف منازل استفاده می شود. اما از آنجایی که این تعریف در بردارنده اطلاعات دیگری نظیر جنس و مواد تشکیل دهنده آن نیست چندان تعریف جامع و کاملی به نظر نمی رسد.

بنابراین جهت ارائه یک تعریف جامع و کاملتر از موکت باید بگویم که موکت نوعی کفپوش نرم و لطیف و یا نوعی فرش کرک دار پشمی است که به واسطه ابزار و فناوری های حاصل از تکنولوژی روز با استفاده از مواد اولیه همچون اکرلیک، پلی پروپلین، پشم، پلی آمید و پلی استر تولید و به مردم عرضه می گردد.

امروزه تنوع موکت ها در بازار بسیار بالا بوده و دست مردم برای مصارف گوناگون در انتخاب باز هست. منتهی قیمت انواع موکت ساده

و طرح دار با یکدیگر متفاوت بوده و شهروندان می توانند بر اساس سلیقه و بودجه موکتی مناسب را انتخاب کرده و خریداری کنند.

 

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

مهمترین کاربردهای موکت

امروزه استفاده از موکت ها بسیار متنوع است و همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم مهمترین کاربرد موکت پوشاندن کف منازل و اماکن مسکونی می باشد. حتی در برخی موارد به دلیل مقرون به صرفه تر بودن قیمت انواع موکت ساده

نسبت به فرش مردم خرید و استفاده آن را به فرش ترجیح می دهند.

اما نا گفته نماند که استفاده از انواع موکت فقط خلاصه در پوشاندن کف منازل مسکونی نیست بلکه، امروزه استفاده از موکت بسیار فراتر رفته ودر صنایع دیگر همچون صنعت خودرو سازی جهت پوشاندن کف انواع خودرو سبک و سنگین نیز کاربرد دارد.

همچنین استفاده از این نوع کفپوش در هواپیماها نیز بسیار رایج بوده و به منظور  پوشش دادن و نرم کردن کف هواهواپیما از آن بهره برده می شود. البته ناگفته نماند که استفاده از موکت در این صنایع تنها به دلیل پوشش دادن و نرم کردن کف آن ها نیست. بلکه فلسفه اصلی آن عملکرد موکت به عنوان عایق حرارتی و صوتی هست که او را در این جایگاه قرار داده است.

علاوه بر موارد ذکر شده از این فرش پشمی کرک دارد در اماکن زیارتی، مراکز آموزشی، نمازخانه، مسافرخانه، و خلاصه هر جایی که نیاز به یک کفپوش قیمت مناسب و با کیفت باشد می توان استفاده کرد. البته تنوع قیمت انواع موکت ساده نیز یکی از دلایل مهم استفاده زیاد از انواع موکت است.

 

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

ویژگی های انواع موکت ساده

موکت ها دارای ویژگی های متعددی هستند که برخی از این ویژگی های خاص دسته ای مشخص از آن هست و برخی دیگر نیز شامل ویژگی های مشترک بین تمام موکت می شود. به عنوان مثال برخی از موکت ها دارای قابلیت شستشو بوده و برخی دیگر نیز از این قابلیت بی نصیب هستند. برخی از موکت ها قابلیت استفاده در مکان های پر تردد را دارند و برخی دیگر فاقد این ویژگی می باشند.

اما به طور کلی برخی از ویژگی های مشترک بین تمام انواع موکت سبک بودن و داشتن مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت هست. در واقع بافت و ساختار موکت ها به نحوی است که قرار گرفتن آن ها در مجاورت نم و رطوبت مانند فرش ها سبب پوسیده گی بافت آن ها نمی شود. به همین دلیل است که موارد کاربرد انواع موکت بسیار بیشتر از سایر کف پوش و زیر انداز می باشد.

دیگر ویژگی مشترک بین تمام موکت ها این می باشد که از قابلیت طرح و رنگبندی بسیار بالایی برخوردار هستند. به نحوی که مردم می توانند به راحتی رنگ و طرح مناسب با دکوراسیون منزل خود را خریداری کنند. به جرات می توان گفت که این ویژگی و قابلت در بین سایر کفپوش های رایج نسبت به موکت ها بسیار پایین بوده و هیچ کف پوشی به اندازه موکت ها طرح و رنگبندی متنوع و جذابی ندارد.

 

قیمت انواع موکت ساده

بر اساس طرح و رنگ چندان تفاوت اساسی نداشته و مردم قادر هستند فارغ از دغدغه قیمت طرح و رنگ مورد علاقه و متناسب با دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنند.

 

رابطه انواع موکت با محیط مجاور خود

موکت یکی از ابزار بسیار مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون منازل هست که نقش غیر قابل انکاری در زیبای محیط زندگی ایفا می کند. همچنین طرح و رنگ موکت از جمله مواردی هست که بطور مستقیم با روحیه افراد خانواده در ارتباط بود و هر اندازه رنگ و طرح موکت انتخابی زیبا و شاداب باشد به طبع روحیه افراد خانواده نیز شادتر خواهد بود.

البته نباید فراموش کرد انتخاب طرح و رنگ و موکت نیز باید با محیط مورد نظر همخوانی داشته باشد. امروزه تولید کنندگان بزرگ موکت در کشور انواع و اقسام موکت با کاربری های مختلف به بازار عرضه می کنند که مردم باید با توجه به نوع کاربردی که مد نظر دارند موکت مناسب را بخرند.

به عنوان مثال موکت های مخصوص تالار و هتل را با رنگ های کاملا شاد و مناسب به بازار عرضه کرده اند که بکار بردن آن ها در طراحی و دکوراسیون داخلی این اماکن تاثیر چشمگیری در جذابیت و شادابی آن ها دارد.

البته به دلیل مناسب و مقرون به صرفه بودن قیمت انواع موکت ساده و طرح دار مردم قادر هستند هر زمان که اراده و تمایل داشته باشند جهت تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود و ایجاد فضای جدید و متنوع اقدام به تغییر موکت منزل خود کنند.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

قیمت انواع موکت ساده در بازار

قیمت انواع موکت ساده در بازار نیز همچون سایر موارد موجود دستخوش نوسان شدید بوده و متاسفانه طی همین چند سال اخیر قیمت این محصول در تا چندین برابر افزایش یافته است. این مشکل نه تنها برای خریداران بلکه برای تولید کنندگان نیز با مشکلات زیادی به همراه بوده و آن ها را با چالش های مختلفی از جمله فراهم کردن مواد اولیه مرغوب و با کیفیت جهت تولید محصول درجه یک با قیمت مناسب و در کنار آن کسب بازار فروش مناسب جهت سرپا نگه داشتن چرخه تولید خود مواجه ساخته است.

اما با تمام این مشکلات برخی از تولید کنندگان موکت در کشور ما تلاش کرده اند در کنار حفظ منافع خود به فکر جیب مردم و مشکلات اقتصادی آن ها نیز بوده و همواره قیمت انواع موکت ساده و طرح دار را تا حد توان با قیمتی مناسب و عادلانه به مردم عرضه کنند.

مجموعه ما یکی از مجموعه های فعال در عرصه تولید موکت است که انواع و اقسام موکت ساده و طرح دار را با قیمت های به مراتب مناسب و مقرون به صرفه به بازار عرضه می کنند. شما هموطنان عزیز قادر هستید در سراسر کشور جهت خرید از ما به صورت عمده و خرد از طریق پل های ارتباطی موجود همین حالا با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کرده و خرید خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.