قیمت موکت ارزان یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که می خواهند موکت های منازل خود را به هر دلیلی تعویض کنند یا مکان جدیدی در اختیار دارند که برای آن نیاز به کف پوش دارند. تا چند سال پیش موکت ها را بیشتر برای استفاده در زیر فرش ها به کار می بردند. موکت های آن زمان، اغلب دارای پرزهای کوتاه و بافتی خشن بودند که استفاده از آن ها به تنهایی کمی آزاردهنده بود. امروزه طرح های متنوعی از موکت ها توسط تولیدکنندگان مختلف تهیه و عرضه می گردد که قابلی استفاده بدون فرش را دارند . در این مقاله سعی داریم شما را با انواع موکت ها ، ویژگی ها و کاربردهای آن آشنا سازیم تا در انتخاب بهترین موکت به شما کمکی کرده باشیم.

 

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

موکت چیست ؟

موکت همچون قالی و فرش نوعی از کف پوش است. کف پوش ها را همان طور که از نام آن ها پیداست برای پوشاندن کف مکان های مختلفی مانند منازل ، مساجد و زیارتگاه ها ، اتومبیل های شخصی، اتوبوس ها و قطار استفاده می کنند . با توجه به زیبایی که موکت به محیط شما می بخشد، استفاده از آن در هر محیطی لازم است. به دلیل افزایش قیمت فرش در چند سال اخیر، متقاضیان و طرفداران موکت رشد چشمگیری داشته اند، به همین دلیل مسئله ی قیمت موکت ارزان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. اما چه نوع موکتی می تواند مناسب محیط شما باشد؟

 

انواع موکت ها با توجه به ساختار آن ها :

با توجه به الیاف استفاده شده در ساخت موکت ، آن ها را به نمونه های زیر دسته بندی می کنند :

 

موکت های پلی آمید : این نوع موکت ها از الیاف پلی آمید تشکیل شده است. پلی آمید نوعی نایلون یا پلاستیک است که معروفترین نوع آن پلی آمید 6 و 6.6 است. پلی آمید ها را به دلیل استحکام و دوام بالای این ماده، در تولید بسیاری از محصولات از جمله موکت به کار می برند ، پس موکت های پلی آمیدی از نظر استقامت از دیگر نمونه ها برترند. هم چنین این نمونه از موکت ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ساییدگی دارند.

 

موکت های پلی پرپیلن : از الیاف پلی پرپیلن تهیه می شوند. ساختار مواد پلی پرپیلن به نحوی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر لکه شدن دارد. از مهم ترین مزیت این موکت ها نسبت به نمونه هایی با الیاف دیگر قیمت بسیار مناسب آن هاست.

 

موکت های پشمی : از الیاف های پشمی تهیه می گردند که با توجه به قیمت بالاتر الیاف های پشمی نسبت به سایر الیاف ها، این موکت ها گران ترند. موارد استفاده ی آن ها در مکان های مجلل هم چون سالن های همایش و هتل ها می باشد . این موکت ها ساختار نرم و انعطاف پذیری دارند و نزد افراد با سلیقه بسیار محبوبند.

 

کاربردهای موکت :

از موکت ها به عنوان کف پوش در مکان های مختلفی استفاده می شود همچون :

  • کف منازل
  • راهروی قطار ها، هواپیما ها و اتوبوس ها
  • سالن های بزرگ و هتل ها

 

مزایای خرید موکت :

  • موکت ها به محیط شما زیبایی می دهند. استفاده از آن ها خصوصا در منازل سبب ایجاد محیطی دلنشین تر برای زندگی می شود.
  • شاید تعجب آور باشد اما موکت ها عایق خوبی برای صدا هستند و تا حد زیادی میزان صدای محیط اطراف را کم می کنند .
  • موکت ها تا حد زیادی محیط خانه را گرم می کنند و به نحوی عایق حرارتی مناسبی برای سرما هستند .
  • از دیگر مزیت های موکت این است که محیطی امن تر برای شما و خانواده تان می سازد. در صورت استفاده نکردن از موکت، احتمال لیز خوردن شما بر روی زمین بیشتر می شود، کودکان با افتادن بر زمین آسیب جدی تری می بینند و وسایل و ظروف در برخورد با زمین می شکنند.
  • قیمت موکت ها در مقایسه با فرش ها کم تر است، پس قیمت موکت ارزان دلیل خوبی برای جایگزین کردن خرید موکت ها به جای خرید فرش می باشد.

 

نحوه ی خرید و استعلام قیمت موکت ارزان :

نمایندگی های فروش فرش ، یکی از اصلی ترین مکان ها برای خرید این محصولات می باشند، آن ها علاوه بر کالاهایی همچون فرش، قالیچه و تابلو فرش ها، اقدام به فروش انواع موکت ها در تمامی رنگ ها و طرح ها می نمایند. با مراجعه به این فروشگاه ها می توانید از کیفیت محصولات و قیمت موکت ارزان مطلع شوید. علاوه بر آن ها بسیاری از تولیدکنندگان موکت، نمایندگی های اختصاصی جهت فروش محصولات خود در سراسر کشور و شهر های گوناگون دارند. شما می توانید با مراجعه به این نمایندگی ها ، اقدام به خرید موکت دلخواه خود نمایید. علی رغم انتخاب مطمئن تری که در خرید های حضوری وجود دارد ، بسیاری از افراد دوست دارند در حالی که در منزل خود نشسته اند، کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایند. همچون دیگر کالاها ، بسیاری از تولیدکنند گان و فروشگاه های معتبر فروش فرش و موکت ، از طریق سایت ها و شبکه های مجازی خود، محصولات را به متقاضیان ارائه می نمایند . با جستجوی آدرس الکترونیکی این فروشگاه ها در اینترنت، می توانید قیمت موکت ارزان را استعلام نمایید و با دیگر مراکز فروش مقایسه کنید.

 

نکات مهم در هنگام خرید موکت :

اگر از جمله افرادی هستید که قصد خرید موکت دارید به نکات زیر توجه کنید :

  • موکت ها را با توجه به مکان مورد نظر خود خریداری کنید. اگر آن را برای استفاده در زیر فرش می خواهید، بهتر است از نوعی باشد که پرزکوتاهی دارد و یا اگر می خواهید از آن به تنهایی استفاده کنید ، موکت هایی با پرز های بلند برای شما مناسب ترند.
  • اگر قصد خرید موکت برای مکان های تشریفاتی دارید و قیمت آن چندان برایتان مهم نیست، به سراغ موکت های پشمی بروید. موکت های پشمی به دلیل استفاده از الیاف های پشم مرغوب ترند و جلوه ی زیباتری به محیط شما می دهند.
  • اگر از جمله افرادی هستید که قیمت موکت ارزان برای شما در اولویت است ، موکت های کبریتی گزینه ی مناسبی برای شما می باشند.
  • موکت های پرز بلند انتخاب مناسبی برای افرادی است که کودکی در خانه دارند و به شدت نگران آسیب او هستند. هم چنین این موکت ها با توجه به بافت بی نظیر و زیبایی چشمگیری که دارند، جایگزین مناسبی برای فرش ها و انتخاب خوبی برای افراد با سلیقه می باشند.
  • برای مکان های اداری و هتل ها بهتر است از طرح های ساده برای انتخاب موکت استفاده نمایید.
  • برای محیط هایی همچون آشپزخانه ها که احتمال کثیف شدن موکت ها بیشتر از سایر مکان هاست از رنگ های تیره تر استفاده کنید تا اثر لکه ها بر روی آن ها نماند.
  • اگر دکوراسیون خانه شما ساده است و از رنگ های خنثی استفاده شده ، می توانید با انتخاب نمونه های طرحدار موکت و رنگ های گرم، محیط خانه ی خود را زیبا تر کنید.

 

نتیجه گیری :

موکت ها را از الیاف گوناگون همچون پشم ، پلی آمید و پلی پرپلین می سازند. از آن ها برای کف منازل و مکان های دیگر استفاده می کنند. از لحاظ ظاهری امروزه تنوع بیشتری در موکت ها نسبت به گذشته می توان دید. تا چند سال پیش استفاده از موکت های کبریتی برای منازل متداول تر بود اما نمونه های امروزی دارای پرز های بلند تر و ضخیم تری هستند به نحوی که از آن ها به تنهایی و بدون هیچ فرشی در کف محیط استفاده می کنند. موکت ها اغلب با چسب های مخصوص به کف زمین چسبانده می شود. نمایندگی های اختصاصی برند های موکت و فروشگاه های فرش از مهم ترین مکان ها برای اطلاع از قیمت موکت ارزان هستند که به راحتی در دسترس می باشند.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.