برای خرید هر محصولی ابتدا لازم است که اطلاعات کاملی از آن داشته باشید و با آگاهی کامل در رابطه با طرح مورد نظر، رنگ مورد علاقه، کیفیت، مواد سازنده و قیمت خرید انجام شود. تا بسته به نیاز و هزینه دلخواه و مناسب در عین مقرون به صرفه بودن کاربردی ترین محصول خریداری شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را از قیمت موکت در تهران مطلع سازیم و عواملی که این فاکتور مهم خرید به آنها وابسته ات را مورد بررسی قرار دهیم.

موکت ها فرش هایی سبک، زیبا و لطیف هستند که به کمک آنها می توان تمام کف اتاق ها را بپوشانید. برای خرید موکت در جذاب بسیاری از مردم حتی از شهرستان ها، تولیدی های تهران را انتخاب می کنند به دو دلیل، اول اینکه به دلیل وجود تعداد زیادی تولیدی تنوع طرح و رنگی موکت ها در تهران بسیار زیاد است و شما می توانید هر طرح و رنگی را که مد نظر داشته باشید به آسانی پیدا کنید. و دلیل دوم که یک فاکتور بسیار مهم برای همه است کمتر بودن قیمت موکت در تهران نسبت به سایر شهرستان هاست.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

قیمت موکت در تهران بسته به طیف رنگ

موکت های مدرن امروزی بیشتر در رنگ های خنثی موجود می باشند (البته می توانند در هر طیف رنگی که مد نظر مشتریان باشد تولید شوند) در عین حال، تولید کنندگان همچنان از رنگ های کلاسیک نیز استفاده می کنند رنگ هایی مانند: آبی ، سبز ، قهوه ای، قرمز یا بژ.

شما می توانید موکت های سفید، سیاه، نارنجی، بنفش، صورتی با نقش و نگار برای هر سلیقه ای پیدا کنید. اشباع رنگ می تواند از پاستیل های کم رنگ تا تیره های عمیق و نئون های روشن باشد.

با توجه به رنگ، موکت ها می توانند تک رنگ، با چندین سایه از همان رنگ و یا ترکیبی از چند رنگ باشند.

هنگام انتخاب گزینه مناسب، به خاطر داشته باشید که رنگ های روشن فضای اتاق را از نظر بصری بیشتر می کنند، اما در عین حال نیاز به نگرش دقیق تری دارند زیرا به سادگی لکه می شوند و تمییز کردن آنها نیز دشوار است.

رنگ های تیره و کدر کاربرد بیشتری دارند، اما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یا مراقبت های نامناسب، به ویژه به دلیل تمیز کردن با محصولات نامناسب، با گذشت زمان کمرنگ می شوند. بهتر است هنگام انتخاب این تفاوت های ظریف را در نظر گرفت، تا بتوان مناسب ترین گزینه را برای فضای مورد نظر انتخاب کرد.

تنوع رنگبندی و کیفیت مواد رنگبندی در موکت های تولید شده در تهران را بسته به طیف رنگبندی و تنوع به دو دسته تقسیم میکنند: ارزان و گران. خب مسلم است که قیمت موکت در تهران بر اساس کیفیت مواد رنگبندی متفاوت است، هر چقدر کیفیت مواد بالاتر باشد قیمت نیز بالاتر است.

البته که قیمت موکت در تهران، اگر خرید شما به صورت مستقیم از تولیدی ها صورت گیرد، به صرفه تر است.

قیمت موکت در تهران بسته به تنوع الگوها

تولیدکنندگان موکت های کلاسیک در تهران الگوهایی از گل، هندسی و انتزاعی تهیه می کنند که می توانند متقارن یا نا متقارن باشند.

باید در نظر داشت که برخی الگوها ممکن است با سبک های مختلف دکوراسیون اتاق ترکیب نشوند. به عنوان مثال، یک موکت لوکس شرقی در فضای داخلی مینیمالیستی بیگانه به نظر می رسد، در حالی که یک موکت چهارخانه ساده و محتاط ممکن است در یک اتاق نشیمن کلاسیک نامناسب به نظر برسد.

یک موکت با طرح جذاب به خودی خود وجود ندارد بلکه مکمل طراحی اتاق است، بنابراین باید با آن مطابقت داشته باشد.

برخی از طراحان از روش جالبی برای ترکیب الگو و بافت اصلی استفاده می كنند: آنها نخ هایی از انواع مختلف را در بافت موکت ترکیب می كنند.

مینیمالیسم در این زمینه نوعی روند جهانی است. به دلیل تمایل مردم به ایجاد یک فضای داخلی شیک و راحت با حداقل هزینه ها ظاهر شده است. البته این بدان معنا نیست که سایر جهت ها از محبوبیت کامل برخوردار شده اند.

قیمت موکت در تهران با الگو های مختلف چندان هم اختلاف قیمت ندارد. این جمله به این معناست که قیمت موکت به نوع الگو بستگی ندارد. بنابراین، شما در درجه اول باید بر فضای داخلی تمرکز کنید، زیرا پیدا کردن یک الگوی متناسب با فضای مورد نظر که از قیمت مناسبی نیز برخودار باشد، چندان هم کار سختی نیست.

کاهش قیمت با استفاده از مواد مصنوعی با کیفیت بالا

هنگام انتخاب موکت، لازم است نوآوری در زمینه تولید را در نظر گرفت. به عنوان مثال، برخی از تولید کنندگان برای مقرون به صرفه تر شدن قیمت موکت در تهران از مواد ارزان تر اما با کیفیت بالا استفاده می کنند.

اکریلیک و پلی پروپیلن می توانند جایگزین پشم شوند، زیرا از نظر بافت مشابه هستند و گرما را به خوبی حفظ می کنند. علاوه بر این، هر دو ماده ضد حساسیت هستند. اکریلیک ارزانتر از پشم طبیعی است اما گرانتر از پلی پروپیلن است.

پلی پروپیلن انواع مختلفی دارد: BCF ارزانترین آن هاست، اما بیش از سه سال دوام نخواهد داشت و از چنین بافت مطبوعی برخوردار نیست.

ویسکوز در تولید موکت امروزه جایگزین شناخته شده ای برای ابریشم گران قیمت و محبوب است. که برای کاهش قیمت موکت در تهران نقش مهمی داشته است. الیاف ویسکوز دارای درخشش نجیب و ابریشمی هستند، هم به عنوان یک ماده مستقل و هم به عنوان یک ماده اضافی همراه با پشم، اکریلیک، پلی پروپیلن استفاده می شود.

در سالهای اخیر، ابریشم بامبو اغلب نقشی مشابه داشته است، که اگرچه نوعی ویسکوز محسوب می شود، اما به طور فزاینده ای با نام خود ظاهر می شود.

سورونا یک ویسکوز است که طبق یک فن آوری خاص پردازش شده است، و در برابر رطوبت مقام است. همچنین لکه های تازه چنین فرشی را می توان به راحتی با یک پارچه مرطوب معمولی از بین برد. شنیل دارای خواص مشابهی است که به دلیل بافت اصلی و تنوع در ترکیب الیاف قابل توجه است.

اگر بدنبال جایگزینی نیستید، نایلون (پلی آمید) و میکروفیبر (الیاف پلی آمید و پلی استر) را در نظر بگیرید. فرش های نایلونی از نظر ظاهری جذاب و مقاوم در برابر سایش هستند و از مناسب ترین قیمت موکت در تهران برخوردار هستند، در حالی که فرش های میکروفیبر دارای استثنایی بسیار دلپذیر هستند و از رطوبت زیاد نمی ترسند.

زیر اندازها به عنوان یک راه حل ابتکاری در ساختار موکت ها در نظر گرفته می شوند. آنها از نوع لاتکس ضد لغزش یا لاستیک ضد آب هستند.

موکت با پشتی لاتکس ضد لغزش است و نیاز به فیکساسیون اضافی ندارد. این خاصیت به ویژه در مناطقی که دارای رفت و آمد بالا هستند و در خانه هایی که کودکان، افراد مسن و حیوانات خانگی وجود دارد بسیار مفید است. اما اگر موکتی که انتخاب کرده اید مجهز به پشتی ضد لغزش نیست، می توانید با در نظر گرفتن ابعاد محصول، آن را جداگانه خریداری کنید.

موکت پشت لاستیکی معمولاً در قسمت درب قرار می گیرد. پشت لاستیکی گرد و غبار، خاک و رطوبت را به خوبی نگه می دارد. ماندگاری محصول بیشتر خواهد بود و کف زیر آن در برابر آلودگی محافظت می شود.

قیمت انواع موکت در تهران

همانطور که گفتیم موکت‌ها جنس و طرح‌های متنوعی دارند، اما به طور کلی این کفپوش‌های محبوب به 4 دسته موکت پرز بلند، موکت طرح دار، موکت ساده(کبریتی) و موکت چمن مصنوعی تقسیم می‌شوند.

قیمت موکت پرز بلند

موکت‌های پرز بلند مناسب ترین انتخاب برای مناطق سردسیر کشور می‌باشند. این نوع از موکت‌ها به دلیل داشتن پرزهای بلند معمولا عایق خوبی برای سرما هستند. ضخامت برخی از انواع موکت‌های پرز بلند به حدی است که شباهت زیادی به فرش ماشینی دارد. پس اگر به دنبال یک کفپوش مناسب برای جلوگیری از بروز سرما از کف زمین به خانه و یا محل کارتان هستید، پیشنهاد ما به شما این نوع از موکت هاست. پرزهای بلند این نوع از موکت‌ها همچنین موجب نرمی موکت می‌شوند و راه رفتن، نشستن و خوابیدن روی آن‌ها بسیار لذتبخش خواهد بود.

این نوع از موکت‌ها به دلیل داشتن ضخامت بالاتر نسبت به سایر انواع موکت، می‌توانند به عنوان فرش نیز مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به همین موضوع می‌توان گفت که قیمت موکت پرز بلند بسیار مقرون به صرفه تر از فرش بوده و انتخاب بسیار مناسبی است.

البته توجه داشته باشید که هزینه موکت پرز بلند بسته به جنس، رنگ و نوع آن‌ها می‌تواند متنوع باشد و همینطور بر حسب کیفیت و یا اندازه آن قیمت‌گذاری شود. میزان بلندی پرزهای این نوع از موکت نیز تاثیر به سزایی در قیمت موکت خواهد داشت.

قیمت موکت ساده یا کبریتی

صبا موکت و فیروزه یزد طرح کبریتی
قیمت موکت ساده در تهران

موکت کبریتی که معمولا با نام موکت ساده نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین انواع موکت است. این نوع از موکت‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی بوده و در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موکت ساده به دلیل داشتن ضخامت کم معمولا گزینه منسبی برای کفپوش کردن اتاق کودکان نیست. موکت ساده و کبریتی همچنین بسیار زبر بوده و چندان برای نشستن و یا خوابیدن مناسب نیست. ضخامت کم این نوع از موکت‌ها نیز گواه بر این است که موکت‌های ساده کمتر از موکت‌های پرز بلند عایق سرما و حرارت هستند.

موکت ساده یکی از ارزانترین و مقرون به صرفه‌ترین موکت‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. پس اگر قصد دارید کف زمین را با هزینه‌ای منسب کفپوش کنید، بهترین گزینه برای شما موکت ساده می‌باشد. البته این نوع از موکت‌ها می‌توانند بسته به کیفیت قیمت های متنوعی داشته باشند اما به طور کلی می‌توان آن‌ها را از ارزانترین نوع کفپوش‌ها به شمار آورد.

قیمت موکت طرح دار

رامون موکت طرح خزان1
قیمت موکت طرح دار در تهران

موکت‌های طرح دار با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و شیک از پرطرفدارترین موکت‌های موجود در بازار هستند. موکت‌های ساده معمولا برای خانه‌هایی که دکوراسیون شلوغ و متراژهای پایین‌تری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا ساده و یک رنگ بودن کفپوش می‌تواند در بزرگتر نشان دادن خانه تاثیر شگرفی داشته باشد. در مقابل موکت ساده موکت‌های طرح دار برای خانه‌های بزرگ با دکوراسیون‌های خلوت و ساده‌تر مناسب هستند، تا شلوغی و طرح‌های موکت جلوه‌ای خاص به خانه بخشد.

موکت طرح دار معمولا به صورت وارداتی از کشورهای بلژیک و یا ترکیه وارد بازار ایران می‌شود. البته طرح‌ها و نقش و نگار موکت طرح دار ایرانی نیز زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

هزینه موکت طرح دار به نسبت موکت‌های ساده بیشتر است اما بسته به جنس و طرح آن‌ها قیمت‌های متنوعی دارند. موکت ها با طرح‌های ساده‌تر معمولا قیمت پایین‌تری به نسبت موکت‌های پرنقش دارند. از آن‌جایی که موکت طرح دار می‌تواند جلوه‌ای ویژه به دکوراسیون شما بخشد و خانه شما را خاص‌تر کند، هزینه موکت طرح دار حتی اگر هزینه‌ای بالا باشد، منطقی خواهد بود.

قیمت موکت چمن مصنوعی

موکت‌های چمن مصنوعی معمولا برای سالن‌های ورزشی، اتاق‌های بازی کودکان، لابی و حیاط ساختمان، تراس و یا روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرند و این نوع از موکت‌ها چندان در دکوراسیون داخلی منازل کاربرد ندارند. البته در برخی موارد ممکن است پسر بچه‌هایی که به فوتبال علاقه دارند از پدر و مادر خود بخواهند که اتاقشان را با موکت چمن مصنوعی کفپوش کنند. این نوع از موکت‌ها نیز طرفداران خاص خود را دارند و در موارد خاص کاربرد زیادی داشته و بسیار و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی هزینه موکت چمن مصنوعی به چند شاخصه کلی بستگی دارد. اولین شاخصه برای تعیین هزینه موکت چمن مصنوعی شرکت سازنده این نوع موکت است. دیگر شاخصه‌هایی که در هزینه موکت چمن مصنوعی تاثیر گذارند عبارتند از:

  1. جنس موکت چمن مصنوعی
  2. ارتفاع موکت چمن مصنوعی
  3. تراکم موکت چمن مصنوعی
  4. وزن موکت چمن مصنوعی

هزینه کفپوش چمن مصنوعی نسبت به هزینه کفپوش ساده بیشتر است اما از آنجاییکه موکت چمن مصنوعی ضخامت بیشتری دارد معمولا بیشتر از موکت ساده عایق سرماست و از طرفی ظاهر زیباتری داشته و به همین خاطر در مکان‌های پر رفت و آمد کاربرد بیشتری دارد. پس بالاتر بودن هزینه آن منطقی است.

نکاتی کلی در ارتباط با قیمت موکت

پیش از اقدام به خرید موکت بهتر است نکاتی در ارتباط با آن داشته باشید:

برای مکان‌های پر رفت و آمد از موکت بادوام و ضخیم استفاده کنید

هرچقدر کفپوش ضخامت و دوام بیشتری داشته باشد هزینه کفپوش نیز بیشتر خواهد بود. اگر از موکت‌های کیفیت پایین با ضخامت کم برای مکان‌های پر تردد استفاده کنید در زمانی کوتاه مجبور به تعویض موکت خواهید شد. پس فراموش نکنید که موکت باکیفیت درواقع یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما به حساب می‌آید.

گران بودن موکت نشان دهنده با کیفیت بودن آن نیست

اگر قصد خرید موکت از برندی مشهور را دارید، دقت داشته باشید که موکت مورد نظر خود را حتما از نمایندگی برند تهیه کنید و فراموش نکنید اگر هزینه موکن مورد پسند شما بالاست حتما دلیل بر کیفیت بالای آن نیست.

مشورت با فروشنده در هنگام خرید را فراموش نکنید

از آن‌جایی که ممکن است انتخاب موکت مناسب برای شما کمی دشوار باشد، پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید از فروشنده مکت کمک بگیرید. این افراد در زمینه کفپوش و موکت تخصص بیشتری دارند و می‌توانند شما را در داشتن انتخابی با هزینه کفپوش مناسب راهنمایی کنند.