قیمت موکت متری معمولا بر اساس جنس و کیفیت موکت محاسبه می شود. بنابراین نمی توان قیمت تمام انواع و اقسام موکت های موجود در بازار را با یک نرخ محاسبه کرد. بنابراین هنگامی که شما تصمیم به خرید موکت دارید باید دقت کنید با توجه به دکوراسیون منزل و یا محل مورد نظر خود جنس و کیفیت مناسب را انتخاب کرده و سپس بر اساس آن قیمت موکت متری را مورد محاسبه قرار دهید. در این مقاله ما تصمیم گرفته ایم به طور کلی مهمترین موارد تاثیر گذار بر قیمت موکت متری را مورد بررسی قرار بدهیم. به شما نیز پیشنهاد می دهیم جهت خرید بهتر و اقتصادی تا انتهای مطالب با همراه شوید.

 

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

مهمترین موارد تاثیر گذار بر قیمت موکت متری در بازار

بی شک همه ما می دانیم که موکت ها پرکاربردترین، متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین کف پوش بوده که نقش پررنگ آن ها در دکوراسیون داخلی منازل هرگز قابل چشم پوشی نبوده و نخواهد بود.

امروزه طرح و رنگبندی موکت ها نیز بسیار مناسب بوده و شما قادر هستید براحتی رنگ و طرح مورد نظر خود را در بازار یافته و آن را بخرید. مهمترین ویژگی خاص موکت ها در این است ک هیچ محدودیتی از لحاظ سایز و اندازه نداشته و شما می توانید به میزان پوشش دادن محیط مورد نظر خود از آن ها خریداری کنید. البته عرض موکت های اغلب در متراژهای ۳ یا ۴ متری در بازار موجود بوده اما اندازه طول آن ها محدودیت خواصی ندارد.

اما یکی از مهمترین دغدغه های خرید موکت، قیمت موکت متری است. مخصوصا این روزها که مشکلات اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت ها مردم را کلاف کرده است. خریداران این محصول چه به صورت متراژ کم و چه به صورت عمده دغدغه پرداخت قیمت ارزان و مقرون به صرفه را دارند.

بطور کلی موارد و گزینه های زیادی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت موکت متری تاثیرگذار هستند که برخی از مهمترین گزینه های آن به شرح زیر می باشد.

 

۱- رابطه ابعاد محل با قیمت متری موکت:

ابعاد موکت یکی از اصلی ترین و مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت موکت متری هست. به هر حال شما باید به اندازه ابعادی که قصد پوشش دادن آن با کف پوش موکت دارید را، موکت بخرید. از آنجایی که قیمت موکت به صورت متری محاسبه می گردد، پس هر چقدر ابعاد مورد نظر بیشتر باشد به متراژ بیشتر موکت نیاز داشته و در نتیجه هزینه خرید شما بالاتر خواهد رفت.

باید متذکر شویم که توجه به نمای کلی مکان مورد نظر هنگام محاسبه ابعاد آن بسیار مهم بوده و باید برای کسب اندازه و ابعاد مناسب به شومینه، ستون ها راهروها، سکوها و غیره توجه شود تا ابعاد موکت خریداری شده کم و یا زیاد نباشد.

 

۲- رابطه متراژ موکت با قیمت آن به صورت متری:

متراژ موکت خریداری شده نیز یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت خرید است. به عبارت دیگر هر چقدر متراژ موکت بیشتر باشد  قیمت متری آن نیز بیشتر خواهد شد.

بنابراین قیمت موکت متری با متراژ آن رابطه ای کاملا مستقیم دارد.

البته نباید فراموش کرد که متراژ موکت علاوه بر تاثیر داشتن بر قیمت متری موکت در هزینه نصب آن نیز موثر هست. زیرا هر چقدر متراژ بیشتر باشد هزینه دستمزد نصب و مواد مورد نیاز برای نصب آن نیز بیشتر می شود.

 

۳- بررسی رابطه کیفیت متریال موکت با قیمت اصلی آن:

کیفیت و نوع موکت از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت موکت متری بوده و هر چقدر درصد کیفیت متریال اولیه برای تولید موکت بیشتر باشد به طبع قیمت نهایی محصول نیز بیشتر خواهد شد. امروزه موکت ها از انواع و اقسام الیاف های مصنوعی و طبیعی به صورت خالص و یا ترکیبی تولید می شوند و چقدر درصد متریال مورد استفاده در تولید موکت طبیعی تر باشد کیفیت موکت بیشتر و در نتیجه قیمت نیز بالاتر خواهد رفت.

بنابراین اگر انتخاب شما یک موکت با کیفیت و تولید شده از مواد اولیه مرغوب و طبیعی باشد مجبور هستید هزینه بیشتری بابت موکت کردن محل مورد نظر خود پرداخت کنید.

 

۴- بررسی رابطه ضخامت موکت با قیمت متری آن:

ضخامت موکت یکی از گزینه های مهم جهت خرید است. زیرا اغلب افراد ترجیح می هند موکت هایی را انتخاب کنند که دارای ضخامت بیشتر بوده که استفاده و نشستن بر روی آن علاوه بر حفظ سلامت بدن موجب القای احساس راحتی به آن ها شود. همچنین موکت داری ضخامت مناسب نرمی و لطافت بیشتری داشته که همواره این مورد نیز از نظر خریداران جزو فاکتورهای مورد اهمیت می باشد.

از آنجایی که تولید موکت های ضخیم نیاز به صرف مواد اولیه بیشتر دارد، قیمت موکت متری ضخیم نیز به مراتب بیشتر از موکت های نازک خواهد بود.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که رابطه ای مستقیم بین قیمت و ضخامت موکت بوده و هر چقدر ضخامت موکت بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

۵- بررسی طرح موکت با قیمت متری آن:

همانطور که مستحضر هستید: امروزه تنوع طرح موکت ها بسیار بالا رفته و با مراجعه به مراکز فروش انواع موکت، می توان با دنیایی از طرح و رنگ از موکت های روبه رو شد. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که در انتخاب نوع طرح و رنگ بسیار آزادانه تر تصمیم گیری کنید.

اما باید به این نکته اشاره داشته باشیم که امکان دارد قیمت موکت متری بر اساس نوع رنگ و طرح یکسان نبوده و شاید شما مجبور شوید برای خرید طرح و رنگبندی مورد نظر خود پول بیشتری خرج کنید.

به عنوان مثال موکت های طرح کبریتی نوعی طرح جدید بوده که نسبت به موکت های ساده تر گران قیمت تر بوده و حتی رنگبندی آن ها نیز دارای اختلاف قیمت هست.

 

مناسب ترین قیمت موکت متری درجه یک

با توجه به مواردی که در مطالب قبلی عنوان شد به راحتی مشخص می شود که قیمت موکت متری با توجه به موارد گوناگونی محاسبه می گردد و هر کدام از گزینه های ذکر شده در مطالب بالا به نوبه خود در قیمت نهایی محصول خریداری شده تاثیرگذار هستند.

حال ما می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم بهترین موکت را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنیم. به هر حال با یک گشت ساده در بازار شهر و حتی پرس جو در سایت های فروش آنلاین مشخص می شود که بازار از یک رنج ثابتی برخوردار نبوده و هر کدام از فروشنده ها بنابر دلایلی حتی غیر منطقی یک نرخ خاصی را به مشتری ارائه می دهند.

همین موضوع سبب شده است که اکثر اوقات ما برای خرید دچار سردرگمی شده و نتوانیم تصمیمی مناسب و منطقی بگیریم. به هر حال هر قیمت پایینی دلیل بر قیمت مقرون به صرفه بودن نیست بلکه در کنار قیمت باید به عامل کیفیت نیز توجه کرده و محصولی مرغوب را انتخاب کنیم تا در مدت زمان کوتاه دوباره مجبور به تعویض و صرف هزینه بابت اینکار نشویم.

از دیدگاه ما مناسب ترین قیمت موکت متری زمانی به دست خواهد آمد که ما موفق شویم محصول به درد بخور در ازای خرید آن پرداخت کنیم. بنابراین بهتر است برای این منظور یک مرکز فروش مناسب و قابل اعتماد انتخاب کرده تا از پیامدهای خرید خود احساس خرسندی داشته باشیم.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.