پارکت در خانه های ما به عنوان کفپوش روز به روز محبوب تر می شود. می دانید که چگونگی محاسبه قیمت پارکت روش خود را دارد. سبک بودن، ظرافت و همچنین مدرنیته و فانتزی بودن پارکت، دلیل محبوب تر شدن آن است.

در گذشته، کفپوش چوبی حق کسانی بود که نمی توانستند سنگ مرمر یا سرامیک گرانبها را خریداری کنند؛ با این حال، امروزه، پارکت یک ماده تصفیه شده و مرسوم است. در هر صورت، برای پوشاندن کفهای قدیمی اکنون تخریب شده یا برای ساختن طبقه های جدید، از پارکت استفاده می شود؛ که زیبایی خاصی می بخشد و اتاقهایی را که در آن نصب شده است را تزئین می کند. این ویژگی به خوبی برای متخصصان این بخش شناخته شده است که استفاده از پارکت را حتی در اتاقهایی که قبلاً تصور نمی شد، یعنی آشپزخانه و حمام، ترویج کنند. علاوه بر این  کفپوش چوبی با رنگ های جدید و دکوراسیون جدید پوشیده شده است، که ترکیبی از وسایل فناوری و الهام بخش آوانگاردهای هنری جدید است.

قیمت پارکت

خرید پارکت امروزه به یک کشف هیجان انگیز از دنیای جدید و جذاب تبدیل شده است. برای حرکت در این بازار، علاوه بر آگاهی از انواع پارکت های موجود و تزئینات و رنگ های زیاد، محاسبه قیمت پارکت های مختلف نیز ضروری است. دانستن و ارزیابی این جنبه های فردی برای آگاهی از قیمت نهایی که قرار است برای کفپوش خانه خود تعیین کنید، براساس کاربردی است که می خواهید از آن استفاده کنید.

بنابراین، با در نظر گرفتن همه این عوامل که به تدوین تعریف کمک می کند. با استفاده از چوب، می توان نقشه ای را برای محاسبه قیمت پارکت جداگانه ترسیم کرد.

قیمت پارکت بسته به چه چیزی است؟

پارکت‌ها آن دسته از کفپوش‌هایی هستند که از چوب طبیعی ساخته می‌شوند. برای ساختن این کفپوش‌ها ابتدا درختان قطع می‌شوند، سپس چوب درختان مختلف به الوار تبدیل می‌شوند و در مراحله بعد این الوار به قطعات کوچک پارکت تبدیل می‌شوند که ی‌توانند به شکل‌های مختلفی روی زمین کنار یکدیگر قرار گیرند. از آن جایی که برای تولید این نوع از کفپوش‌ها درختان متعددی قطع می‌شوند، بسیاری از فعالان محیط زیست به تولید پارکت‌ها معترض شده‌اند. همین موضوع سبب گشت که پارکت‌های لمینت با درصد چوب به کار برده شده بسیار کم در آن‌ها وارد بازار شوند. پارکت‌های لمینت تمام ویژگی‌های پارکت‌های تمام چوب را دارا بودند و قیمت به صرفه‌تری نیز نسبت به آن‌ها دارند. برخی دیگر از عوامل موثر بر قیمت انواع پارکت به شرح زیر می‌باشند:

نوع چوب پارکت

همانطور که گفتیم پارکت‌ها از چوب درختان مختلفی ساخته می‌شوند. قیمت انواع پارکنت بسته به نوع چوبی که پارکت از آن ساخته شده است می‌تواند متفاوت باشد. چوب درختانی مانند گردو، راش، افرا و گیلاس برخی از چوب‌های مورد استفاده در تولید پارکت‌ها می‌باشند که قیمت هر یک می‌تواند متفاوت باشد.

متریال پارکت

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند تاثیر بسزایی در محاسبه قیمت پارکت داشته باشد این است که پارکت از چه مواد و متریالی ساخته شده است. بدیهی است که پارکت‌های تمام چوب قیمت بیشتری نسبت به پارکت‌هایی که درصد کمتری چوب طبیعی در آن‌ها به کار رفته و متریال غالب آن‌ها چوب‌های مصنوعی مانند ام دی اف هستند، داشته باشند.

درجه AC پارکت

درجه AC یا مقاومت فرسایشی پارکت از دیگر عوامل موثر بر محاسبه قیمت پارکت می‌باشد. هرچه پارکت در برابر ضربه، حرارت، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی مقاومت بیشتری داشته باشد، در AC آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه پارکت قیمت بیشتری خواهد داشت.

ضخامت پارکت

ضخامت پارکت‌ها موجب می‌شود که این کفپوش‌های چوبی عایق بسیار خوبی برای صدا، سرما و حرارت باشند. هرچه ضخامت پارکت‌ها بیشتر باشد، پارکت عایق بهتری خواهد بود و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. عکس این موضوع نیز برقرار است و هرچه ضخامت پارکت کمتر باشد، پارکت میزان عایق بودن کمتری دارد و در نتیجه قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. پس ضخامت پارکت یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت پارکت می‌باشد.

گارانتی پارکت

خرید پارکت از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر، داشتن گارانتی پارکت را به همراه خواهد داشت. بدیهی است که پارکتی که دارای گارانتی یا ضمانت‌نامه می‌باشد دوام و مقاومت بیشتری نسبت به پارکت‌های بدون گارانتی دارد. پارکت‌هایی که گارانتی دارند، اگرچه قیمت بالاتری دارند، اما پرداخت هزینه برای خرید آن‌ها بدون شک برای طولانی مدت برایتان به صرفه‌تر خواهد بود.

ضد آب بودن پارکت

از آن جایی که پارکت‌ها از چوب ساخته می‌شوند، حساسیت بسیاری در برابر رطوبت دارند. پارکت‌های ضد آب برای حل این مشکل به وجود آمدند. این پارکت‌ها قیمت بالاتری نسبت به پارکت‌های معمولی دارند، اما گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌باشند.

لیستی از انواع اصلی چوب مورد استفاده برای پارکت

گیلاس که یک چوب سبک است و دارای رگه های بسیار ظریف و سختی متوسط ​​است.

راش با سایه روشن و سختی متوسط ​​مشخص می شود.

بلوط، با رنگ زرد عسلی، جوهر بسیار ارزشمندی است.

چوب ونگو که با رنگ تیره شدید مشخص می شود، چوبی بسیار سخت و مقاوم است.

علاوه بر این، انواع مختلفی در بازار وجود دارد که ترکیب جوهر را طبقه بندی می کند. در واقع خرده فروشان انواع پارکت را با نامگذاری زیر طبقه بندی می کنند:

تجاری یا شعله ور با یک فیبر مستقیم و باریک مشخص می شود (دانه چوب بسیار نزدیک به یکدیگر است).

پارکت سنتی که کاملاً از چوب ساخته شده و در حالت خام فروخته می شود و قبل از راه رفتن نیاز به رنگ آمیزی و پرداخت دارد.

پارکت چند لایه از پیش آماده، شامل انواع مختلف چوب و تنها آخرین آن با چوب نجیب نشان داده شده است.

پارکت جامد پیش ساخته که نشان دهنده سازش خوبی بین پارکت سنتی و پارکت چند لایه از پیش آماده است.

مراحل محاسبه قیمت پارکت

جدا از قیمت خود پارکت، هزینه‌های دیگری نیز بر قیمت کلی کفپوش کردن خانه با پارکت تاثیر می‌گذارد. محاسبه قیمت پارکت پیش از خرید آن به شما کمک خواهد کرد که انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید. طی کردن مراحل زیر می‌تواند به شما در محاسبه قیمت کلی پارکت کمک کند.

۱. اندازه‌گیزی فضایی که قصد خرید پارکت برای آن دارید

پارکت را باید به اندازه‌ای که مورد نیازتان است خریداری کنید. پس پیش از اقدام به خرید باید مکان مورد نظر را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید. برای راحتی این کار می‌توانید نقشه‌ای کلی از منزل و یا هر مکانی که قصد خرید پارکت برای آن را دارید، روی برگه‌ای بکشید، سپس هر دیوار را جداگانه اندازه بگیرید و در تصویر کنار دیوار مربوطه یادداشت کنید. سپس مساحت کلی را بدست آورید.

۲. انتخاب پارکت مورد نظر

پس از اندازه‌گیری مساحت باید پارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. پارکت انتخابی شما می‌تواند بسته به رنگی که مد نظر دارید، چوب پارکت، ضخامت آن و عوامل متعدد دیگری متفاوت باشد. پس از انتخاب پارکت مورد نظر و آگاهی از قیمت هر متر مربع از پارکت انتخابی می‌توانید مساحت فضا را در قیمت یک متر پارکت ضرب کرده و قیمت پارکت را بدست آورید.

۳. محاسبه طول قرنیز

برای خرید قرنیز باید طول دور تا دور دیوارها را با هم جمع کنید و به همان اندازه قرنیز بخرید. محاسبه قیمت قرنیز هم دقیقا مانند محاسبه قیمت پارکت، با بدست آوردن قیمت یک متر از قرنیز امکان‌پذیر است.

۴. هزینه حمل پارکت

کرایه حمل اجناس از انبار نیز به عهده خریدار می‌باشد. البته این مقدار در برابر قیمت کلی پارکت چندان به چشم نمی‌آید.

۵. هزینه لوازم مورد نیاز برای نصب

چسب و سایر لوازمی که برای نصب پارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز هزینه‌ای دارند که برای محاسبه قیمت کلی پارکت، محاسبه قیمت این لوازم نیز الزامی می‌باشد.

۶. دستمزد نصب

نصاب پارکت معمولا هزینه نصب را بصورت متری دریافت می‌کند. هرچه متراژ بیشتر باشد، دستمزد نصب نیز بیشتر خواهد بود. برای مکان‌هایی که متراژ پایینی دارند دستمزد نصب بسیار پایین خواهد بود.

۷. جمع‌کردن هزینه‌ها

برای محاسبه قیمت نهایی پارکت، تمامی هزینه‌های گفته شده را با یکدیگر جمع کنید و هزینه پایانی کفپوش کردن خانه با پارکت را بدست آورید. این قیمت بسته به عوامل گفته شده برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد.

نکات خرید پارکت ارزان

اگر قصد خرید پارکت ارزان قیمت را دارید، توجه داشته باشید که پارکت انتخابی شما حداقل‌هایی را دارا باشد و کیفیت آن به نوعی نباشد که در کوتاه‌ترین زمان مجبور به تعویض آن باشید. امروزه تولیدکنندگان ایرانی پارکت اقدام به تولید پارکت‌هایی با کیفیت خوب و قیمت به صرفه‌تر نموده‌اند تا افراد بسیاری بتوانند پارکت خریداری کنند.

به طور کلی به هنگام خرید پارکت ارزان آگاهی نسبت به نکاتی می‌تواند خرید موفق‌تری برای شما به ارمغان آورد. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

تعیین بودجه خرید پارکت

پیش از اقدام به خرید پارکت ارزان، بودجه‌ای را برای آن در نظر بگیرید و بودجه در نظر گرفته شده را با فروشنده پارکت در میان بگذارید. فروشندگان پارکت می‌توانند بهترین پارکت را متناسب با بودجه شما به شما معرفی کنند.

تعیین مکانی که قصد خرید پارکت برای آن را دارید

پیش از اینکه اقدام به خرید پارکت ارزان کنید، مکانی را که قصد خرید پارکت برای آن را دارید، مشخص نمایید. به هنگام خرید هدف از خرید پارکت و مکانی که قرار است پارکت در آن نصب شود را با فروشنده در میان بگذارید تا فروشنده بهترین پارکت با هزینه ارزان را به شما معرفی نماید.

خرید پارکت ایرانی

پارکت‌های ایرانی نسبت به پارکت‌های خارجی قیمت مناسب‌تری دارند و نسبت به این قیمت بسیار مناسب از هزینه‌های ارزان و به صرفه‌ای نیز برخوردارند. بسیاری از برندهای خارجی پارکت‌ها کیفیت چندان بالایی ندارند و از گارانتی نیز برخخوردار نمی‌باشندف اما صرفا به دلیل خارجی بودن آن‌ها قیمت‌های بالاتری نسبت به پارکت‌های ایرانی دارند.

حال پس از بررسی کامل پارکت، مزایای آن و راه‌های خرید آن وقت آن رسیده که سوال «از کجا پارکت بخریم؟» را پاسخ دهیم. برای دریافت پاسخ این سوال میتوانید مقاله تخصصی آدین موکت را مطالعه نمایید.

هزینه پارکت ارزان چقدر است؟

هزینه پارکت ارزان بسته به عواملی که پیشتر به آن‌ها اشاره شد، می‌تواند متفاوت باشد. میزان سختی پارکت، ضخامت آن، رنگ پارکت و جنس چوب آن از جمله از مواردی هستند که به هنگام خرید باید آن‌ها بررسی کنید و هزینه پارکت ارزان بسته به این عوامل می‌تواند کم یا زیاد باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که اقدام به خرید پارکت‌های بسیار ارزان که کیفیت بسیار پایینی دارند نکنید. این پارکت‌ها در زمان کوتاه فرسوده خواهند شد و شما کلزم به تعویض آن‌ها می‌باشید. پس به نوعی می‌توان گفت که خرید پارکت با کیفیت به نوعی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است تا برای مدت زمان طولانی(بسته به کیفیت پارکت) از آن استفاده نمایید و نیازی به خرید پارکت جدید نداشته باشید


آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.