شاید شما هم به فکر خرید موکت مناسب و ایده آل خانه یا محل کار خود افتاده اید اما نمی دانستید ظرتان است و چگونه آن را می توانید تهیه کنید؟ ما در این مقاله مشاوره رایگان خرید موکت را ارائه می دهیم.

موکت

موکت ها نوعی کف پوش کرک دار و پشمی هستند که از جنس های مختلفی مانند پلی استر، پشم، پلی پروپیلن و غیره ساخته می شوند و به همین دلیل دارای تنوع رنگ، طرح و بافت بسیاری هستند بنابراین هماهنگ کردن آن ها با لوازم خانه و برقراری تناسب بین آن ها بسیار آسان است علاوه بر این به نسبت دیگر انواع کف پوش ها قیمت به صرفه ای دارد و نقش موثری نیز در زیبایی دکور یک خانه ایفا می کند. این کف پوش ها عایق حرارتی و صوتی هستند و از انتقال صدا به طبقه ی پایین و سرما از کف زمین جلوگیری می کنند.

 

راه های خرید موکت

از دو راه می توانید موکت را خریداری کنید:

  1. خرید حضوری: می توانید به یکی از شعب فروشگاه های موکت بروید و به صورت حضوری از موکت ها بازدید به عمل آورید.
  2. خرید غیر حضوری یا آنلاین: فقط کافیست به یکی از سایت های معتبر فروش موکت مراجعه کنید و موکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگرچه تکنولوژی امروزه به کمک ما آمده و برای خریدن اقلام مورد نیازمان دیگر نیازی به گشتن در سراسر شهر و اتلاف وقت نیست اما پیشنهاد ما این است که برای خرید موکت حتما به یکی از شعب معتبر فروش موکت سر بزنید و موکت ها را از نزدیک بررسی کنید چون بعضی از نکات ویژه و ظریف درون عکس ها نمایان نمی شود و باید آن ها را از نزدیک مشاهده کرد.

پس از این که تا حدودی با موکت آشنا شدیم بهتر است با پارامترهای یک موکت ایده آل نیز آشنا شویم. در ادامه مشاوره رایگان خرید موکت را ارائه می دهیم.

 

پارامترهای انتخاب یک موکت ایده آل

اولین بخشی که در مشاوره رایگان خرید موکت باید به آن بپردازیم، پارامترها و ویژگی های یک موکت خوب و ایده آل است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  1. کیفیت: اساسی ترین و مهم ترین پارامتر یک موکت ایده آل کیفیت آن است. کیفیت موکت را می توانید به صورت زیر بررسی کنید:

قسمتی از موکت را به پشت برگردانید و بافت و گره های آن را بررسی کنید. اگر موکت بافت متراکم تری داشت، کیفیت آن موکت بالاست. منظور از بافت متراکم موکت، گره های نزدیک به هم تار و پود است که در دوام و ماندگاری آن نقش موثری دارد.

  1. تناسب و هماهنگی در دکور:

موکت ها یکی از محبوب ترین نوع کف پوش ها از دیرباز تا به امروز اند اما امروزه تناسب و هماهنگی موکت با لوازم خانه به مهم ترین اصل انتخاب آن تبدیل شده است. یک موکت ایده آل باید متناسب با موارد زیر باشد:

  • اندازه ی خانه: اگر کمی اصول فنگ شویی بدانید یا از مباحث طراحی داخلی و دکوراسیون سر در بیاورید باید بدانید که انتخاب رنگ ها و لوازم خانه و نوع چیدمان آن ها می تواند چه تاثیر باور نکردنی در بزرگ یا کوچک نشان دادن خانه بگذارد.

مثلا اگر خانه ی کوچکی دارید و می خواهید آن را بزرگ تر نشان بدهید باید دیوارهای خانه اتان را رنگ روشن بزنید و از کف پوش های رنگ تیره تر و طرحدار استفاده کنید. خانه را با لوازم متعدد و بسیار شلوغ نکنید و از چیدمان های مینیمال بهره بگیرید آن وقت می بینید که چه تاثیر اساسی در اندازه نهایی خانه اتان می گذارد و بالعکس. اگر بخواهید خانه ی خود را کوچکتر نشان دهید باید عکس موارد بالا را عمل کنید.

  • شرایط اعضای خانواده: خانه باید یک پناهگاه گرم برای تک تک اعضای خانواده باشد. این جمله بدین معنی است که باید خانه طبق شرایط و سلیقه ی همه ی افراد یک خانواده چیده شود پس شرایط سنی افراد، مریضی آن ها و احساساتشان را در نظر بگیرید.

نکته ی مهمی که در این قسمت باید بر روی آن تاکید شود بچه های کوچکند. اگر بچه ی نوزاد یا کودکی دارید که در سنین حساسیت از انتخاب موکت های پرزدار به شدت پرهیز کنید چراکه این نوع موکت ها کثیفی ها و آلودگی ها را به سرعت جذب می کنند و پرزهای بر روی آن منجر به حساسیت کودکتان می شود.

پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام به خرید موکت حتما با فروشنده این نکات را در میان بگذارید تا در صورت لزوم در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

  1. شرایط آب و هوایی منطقه ی سکونت خود: اگر چه شما موکت را برای درون منزلتان می خواهید اما نباید از نقش آب و هوای محل زندگیتان غافل شوید و باید دقت داشته باشید که بعضی از موکت ها مناسب همه نوع آب و هوایی نیستند.

مثلا اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید از انتخاب موکت های پشمی بپرهیزید چون این نوع موکت ها اگر در مجاورت رطوبت قرار بگیرند به سرعت کپک می زنند. پیشنهاد ما این است که شرایط آب و هواییتان را نیز در اختیار فروشنده قرار دهید تا موکتی مطابق آن آب و هوا را به شما معرفی کند.

 

قسمت مهم مشاوره رایگان خرید موکت

پارامترهای بسیاری در انتخاب یک موکت ایده آل نقش دارند که ذکر آن ها در این مطلب نمی گنجد اما با یک جست و جوی کوچک می توانید از آن ها مطلع شوید. در این قسمت می خواهیم مهم ترین قسمت مشاوره رایگان خرید موکت و اساسی ترین پارامتر یک موکت ایده آل را در اختیارتان قرار دهیم و آن پارامتر چیزی نیست جز قیمت موکت.

بله، قیمت هرچیزی در انتخاب آن نقش اساسی دارد و این مسئله از کف پوش ها و موکت ها به دور نیستند. بهتر است اگر بودجه ای برای خرید موکت در نظر گرفته اید، تا جایی که می توانید بودجه اتان را افزایش دهید تا دستتان در انتخاب موکت باز باشد اما این موضوع بدین معنی نیست که هر موکت گرانی کیفیت بالا و عالی دارد البته جنس ساخته شده ی موکت نیز در قیمت آن نقش دارد مثلا اگر بخواهید یک موکت پشمی بخرید به دلیل لطافت و نرمی که در اختیارتان قرار می دهد باید پول گزافی را بدهید اما موکت هایی که از جنس پلی پروپیلن ساخته شده اند قیمت ارزان تر و به صرفه تری به نسبت بقیه ی جنس ها دارند.

 

جمع بندی و حرف آخر در مشاوره رایگان خرید موکت

اگر قصد خرید آنلاین موکت را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که اول به یک فروشگاه موکت سر بزنید و از جنس ها و رنگ های مناسب خانه اتان مطلع شوید تا انتخاب راحت تری در هنگام خرید آنلاین داشته باشید به علاوه این که خیلی از سایت های معتبر فروش موکت به شما مشاوره رایگان خرید موکت را ارائه می دهند.

دومین نکته ی مهم نیز این است که قبل از خرید موکت حتما با یک طراح داخلی مشورت کنید تا از طرح ها و رنگ های مناسب خانه اتان آگاه شوید.

اندازه ی دقیق مکان مورد نظر را داشته باشید و موکت را به همان اندازه سفارش دهید. پس از خرید موکت نیز حتما از یک تکنسین بخواهید تا آن را نصب کند.

اگر خرید اینترنتی می کنید حتما از نظرات کاربران سایت بهره بگیرید و سعی کنید از سایت های معتبر برندهای موکت خرید کنید تا از کلاهبرداری ها و سودجویی های احتمالی جلوگیری کنید.

اگر حضوری خرید می کنید حتما از فروشگاهی خرید کنید که فروشنده ی مجرب و منصفی دارد و تسهیلاتی مانند اقساط و تخفیف و حراج را در اختیارتان قرار می دهد.

در نهایت ما در این مقاله سعی کردیم پارامترهای یک موکت ایده آل را با شما در میان بگذاریم و چگونگی خریدی بهتر و آسان تر را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و تجربه ی لذت بخشی از خرید را برایتان رقم بزند.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.