پوشش کف فضای اداری: در محیط های اداری معمولا تردد بیشتر از محیط مسکونی می باشد؛ بنابر این کفپوشی نیاز است که مقاومت بالایی در برابر تردد داشته باشد، جنس کفپوش و ضخامت آن در کنار زیبایی و طرح جزو اولویت ها قرار می گیرند. بهترین گذینه ها برای پوشش کف محیط اداری و دفاتر کاری، کفپوش پی وی سی و پارکت لمینت هستند اما سرامیک هم یکی از متریال های مناسب برای این محیط به شمار می آید. در این مقاله به برسی پوشش کف فضای اداری خواهیم پرداخت.

ویژگی پوشش کف فضای اداری

کفپوش های اداری باید دوام زیادی در مقابل تردد داشته باشند. با توجه با رفت و آمد زیادی که در محیط های اداری و تجاری دیده می شود باید نظافت آن آسان و در کوتاه ترین زمان انجام شود. سعی کنید از کفپوش هایی استفاده کنید که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد.

زیبا بودن کفپوش ها نیز مهم است شیک و مدرن بودن کفپوش ها روی روحیه کارکنان و کیفیت کار آنها تاثیر می گذارد.

تأثیر کف پوش در فضاهای اداری

انتخاب کف پوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کاری، موضوع مهمی است. انواع کف پوش های متفاوتی در بازار وجود دارد که بر اساس نوع فضای کاری و کاربری آن مورداستفاده قرار می گیرند. همچنین ترندهای روز طراحی داخلی نیز بر انتخاب نوع کف پوش تأثیر گذار است و در طراحی دفاتر کار مدرن و جذاب نقش بسزایی دارند.


موکت تایلی


کف پوش های اداری بر اساس ویژگی های ظاهری و یا ویژگی های فنی طبقه بندی می شوند. انواع مختلف کف پوش از نظر ابعاد و کاربری و یا حتی طریقه نصب با هم متفاوت هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع کف پوش و تأثیر آن در فضاهای اداری بیشتر آشنا شویم.

کف پوش اداری پی وی سی

کف پوش های پی وی سی، نوعی کف پوش لاستیکی هستند که برای فضاهای اداری و ساختمان های پر رفت  و آمد بسیار مناسب هستند. از این کف پوش ها بیشتر برای پوشش ادارات، اماکن تجاری، باشگاه های ورزشی استفاده می کنند. ظاهر شکیل و زیبا و طراحی خاص این کف پوش، مقاومت زیادی در برابر ساییدگی و ترک خوردگی دارد. علاوه بر فضای داخلی برای محوطه بیرونی ساختمان های اداری نیز  مورد استفاده قرار می گیرند. کف پوش های پی وی سی نسبت به سنگ و سرامیک منعطف بیشتری دارد و موجب خستگی پا در هنگام راه رفتن طولانی روی آن نمی شود.

از مزایای کف پوش های پی وی سی جذب صدا است  که صداهای آزاردهنده صدای پا در محیط را کاهش می دهند. همچنین اصطکاک مناسب این کف پوش ها و سر نبودن حتی در هنگام خیس شدن از دیگر مزایای کف پوش است.

پوشش کف فضای اداری

کف پوش اداری اپوکسی

اپوکسی که نوعی رزین حرارتی است محصولی نسبتاً جدید به شمار می رود که بعد از اجرا به حالت سخت و جامد درمی آید و کاربری گسترده ای دارد. این کف پوش در واحدهای تجاری و اماکن اداری گرفته تا انبارهای چندمنظوره قابل  استفاده است. دوام و ماندگاری پوشش کف فضای اداری به ضخامت مایع اپوکسی بستگی دارد و قابلیت تحمل فشار و ضربه را تا حد زیادی دارد. تمیز کردن این کف پوش نیز تنها با یک تی مرطوب و بسیار راحت و آسان است.

کف پوش اداری چوبی

کف پوش ها اداری چوبی ظاهری شیک و مدرن دارند و برای طراحی یک دفتر با سبک کلاسیک انتخاب مناسبی برای پوشش کف فضای اداری هستند. کف پوش های اداری چوبی اگرچه دوام بسیار بالایی دارند اما متأسفانه در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. کف پوش های چوبی، یکی از گران ترین انواع کف پوش های اداری به  شمار می روند و هزینه نصب بالایی نیز دارند.


موکت طرح پارکت


کف پوش لمینیت

کف پوش اداری لمینت مانند مدل های کف پوش مثل سنگ و سرامیک و چوب هستند و استفاده از آنها در طراحی دکوراسیون اداری فضاهای کاری مرسوم و متداول است. لمینیت در برابر رطوبت و ساییدگی مقاوم است و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به چوب ویا کاشی دارد.

 پوشش کف فضای اداری با انواع موکت

یکی از کف پوش های مناسب برای پوشش دفاتر اداری، انواع موکت است. راه رفتن روی موکت حس خوبی دارد و فضا را صمیمانه تر نشان می دهد. از آنجایی  که الیاف موکت مانع از انعکاس می شوند، موکت ها عایق صوتی و حرارتی خوبی به شمار می روند. همچنین به دلیل عدم انتقال گرما و سرمای کف، استفاده از موکت موجب کاهش هزینه های سوخت و مصرف انرژی نیز در ساختمان می شود. موکت های اداری در دو نوع موکت تایل اداری و موکت رول در بازار موجود هستند.

موکت تایل اداری

این موکت ها به شکل قطعات کوچک و عموماً مربعی و همانند پازل هستند که در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. طراحی دکوراسیون دفاتر اداری با موکت مقرون به صرفه تر از سایر کف پوشش های دیگر است و در کوتاه ترین زمان به سادگی و راحتی نصب می شود. در صورت آسیب دیدن بخشی از موکت تایل اداری، تعویض قطعه جایگزین نیز به  آسانی انجام می شود و نیازی به تعویض تمام موکت نیست.


موکت کبریتی


موکت رول

موکت های رولی در ابعاد بزرگ تری و عرض های مختلف تولید می شوند. البته امکان سفارش موکت های رولی با عرض دلخواه نیز برای پوشش کف فضای اداری امکان  پذیر است. الیاف موکت های رول نسبت به موکت تایل اداری تراکم بالاتری دارد، از این  رو دیرتر دچار ساییدگی و فرسایش می شوند. برای نظافت موکت ها هم از ماشین های نیمه اتوماتیک استفاده می کنند. از معایب موکت های رولی می توان به عدم امکان تعویض بخشی از آن در صورت آسیب دیدگی اشاره کرد.

کف پوش اداری سرامیک

سرامیک یکی از انواع بسیار رایج کف پوش برای پوشش کف فضای اداری است. تمیز کردن و نگهداری سرامیک آسان است و دیر  دچار آسیب  دیدگی و ترک  خوردگی می شود. کف پوش اداری سرامیک قابلیت جذب صدا ندارند و همچنین به دلیل سر بودن برای مکان هایی که در آن رطوبت و آب وجود دارد گذینه مناسبی نیستند. از لحاظ قیمت نیز استفاده از سرامیک مقرون  به  صرفه است.

جمع بندی

همانطور که در بالا گفته شد موکت اداری یکی از محبوب ترین انواع پوشش کف فضای اداری محسوب می شود. فضاسازی در محیط های اداری بر اساس نوع کسب و کار انجام می شود. از اساسی ترین انتخاب ها، انتخاب کفپوش مناسب اداری با قیمت ارزان و کیفیت بالا برای ساختمان های تجاری شما یا دفتر کار تان می باشد. انتخاب های زیادی برای پوشش کف ساختمان وجود دارد. کفپوش های انتخاب شده برای محیط های اداری باید از لحاظ طراحی و نوع استفاده با فضای اداره شما تناسب داشته باشند.

از آن جایی که فضاهای اداری و تجاری دارای تردد زیادی در طول روز می باشد، در هنگام انتخاب و طراحی کفپوش این مکان ها طراحان و مهندسین توجه زیادی به عدم ایجاد صدا در هنگام تردد، و همچنین کارایی و دوام آن دارند و در انتخاب کفپوش های ساختمان های اداری و تجاری و یا دفتر کار حساسیت زیادی به خرج می دهند. در نظر گرفتن این موارد هم چنین باعث می شود تا از نظر زیبایی نیز شرایط بسیار ایده آلی برای محیط کار خود فراهم آورید.