موکت ها از جمله محبوب ترین کف پوش هایی هستند که در طول زمان خودشان را با هر فضایی تطبیق داده اند، فرقی ندارد که فضای منزل شما سنتی باشد یا مدرن، تفاوتی ندارد که شما طرفدار دکور های ساده و مینیمال هستید یا دکور های شلوغ تر و ماکسیمال را میپسندید، این که در طراحی و دکوراسیون منزلتان از چه رنگ هایی الهام گرفتید هم چندان اهمییتی ندارد چون موکت ها همواره خودشان را با تمامی این موارد تطبیق داده اند و در زیبا سازی و گرم کردن فضای خانه و یا حتی محیط کار همیشه حضور پر رنگی داشته اند. اما امروز در این مقاله ما در خدمت شما هستیم تا شما را با انواع موکت طرحدار معتبر آشنا کنیم، کف پوش های پر طرفداری که قیمتشان نسبت به پارکت و لمینیت بسیار کمتر است و نگهداری از آن ها هم چندان کار دشواری نیست. پس با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

انواع موکت طرح دار

در این بخش از مقاله ما میخواهیم تا چندتا از پرطرفدار ترین و محبوب ترین موکت های طرحدار موجود در بازار را به شما معرفی کنیم، مزایای هر یک را برسی کرده و بگوییم که هر موکت برای استفاده در چه محیطی مناسب تر است.

 

موکت تایل

از محبوب ترین انواع موکت های طرحدار معتبر موجود در بازار را باید موکت تایل دانست که طرح آن  معمولا به شکل مربع های بزرگ ( شبیه به سرامیک است)است. البته این بدان معنا نیست که موکت تایل را تنها در طرح مربعی میتوانید در بازار تهیه کنید اما این طرح بسیار پر طرفدار است. این نوع موکت ها در رنگ بندی های متفاوت ارائه میشوند و به فضای اتاق جلوه ای رنگارنگ و دل انگیز میبخشند. موکت های تایل به طرز باور نکردنی مقاوم هستند و طرح های بسیار متنوعی دارند بنابراین استفاده از این موکت ها در هر فضایی پر کاربرد است اما به دلیل مقاومت بسیار زیادی که دارند برای استفاده در محیط های پر تردد اداری مناسب ترند.

 

مزایای استفاده از موکت تایل

-نصب این موکت ها بسیار ساده و آسان است و بریدن آن ها شما را با هیچ مشکلی روبرو نمیکند

-تمیز کردن آن ها  ساده است و به راحتی به کمک جاروبرقی تمیز میشوند

-رنگ بندی آن ها بسیار متنوع است

-در برابر کپک زدگی برای استفاده در محیط های گرم و مرطوب مثل شهر های شمالی ایران مقاومند

-قیمتشان مناسب و مقرون به صرفه است

 

موکت اولفین

یکی دیگر از موکت های طرحدار معتبر محبوب و پر طرفدار موکت های پلی پروپلین اند که به نام اولفین در بازار معروف هستند. محبوبیت موکت های اولفین بیشتر برای استفاده در محیط های اداری است اما اخیرا دیده شده است که استفاده از این موکت ها برای مصارف خانگی هم مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.  درباره جنس موکت های اولفین نیز باید گفت که الیاف این موکت ها از پشم طبیعی تهیه میشود و به همین دلیل این موکت ها ضد آلرژیی هستند و مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل هم استفاده از آن ها در محیط های پر تردد مثل آمفی تئاتر ها و هتل ها توصیه میشود.

مزایای استفاده از موکت اولفین

-مقاومت بسیار بالا در برابر اشیاء سنگین و تردد

-تنوع بالا در طرح و رنگ

-به سادگی قابل تمیز شدن هستند

-نصب ساده و آسانی دارند

-قیمتشان بسیار مناسب و مقرون به صرفه است

 

موکت طرحدار پشمی

موکت های طرحدار معتبر پشمی را باید جزو گران قیمت ترین انواع موکت ها دانست. الیاف به کار برده شده در ساخت این موکت ها همان پشم طبیعی است که مواد شیمیایی و مصنوعی به آن اضافه نمیشود و به همین دلیل هم موکت های طرحدار معتبر پشمی کاملا ضد حساسیت و ضد آلرژیی هستند. اما باید توجه داشته باشید که بافت این موکت ها بسیار ظریف  است و نباید از این مدل موکت در محیط های اداری و پر تردد استفاده کرد. همچنین باید در نگهداری از آن ها کوشا باشید زیرا این مدل موکت ها در صورت عدم رسیدگی مناسب مستعد کپک زدن هستند.

مزایای استفاده از موکت پشمی

-با محیط زیست سازگار است و در صورت برگشت به طبیعت به سرعت تجزیه میشود

-در برابر احتراق و آتش گرفتن مقاوم است

-ضد آلرژیی و ضد حساسیت است

-جنس بسیار نرمی دارد

-عایق صدا و گرما است

 

در انتخاب موکت طرح دار چه مواردی را باید مد نظر قرار داد؟

موکت ها وظیفه دارند تا به عنوان کف پوش سطح وسیعی از محل زندگی یا محیط کار شما را تحت پوشش قرار دهند و بنابراین بسیار به چشم می آیند و در صورتی که انتخاب مناسبی نداشته باشید و موکت طرحدار شما با دیگر اجزا دکوراتیو همخوانی نداشته باشد فضای غیر قابل تحمل و آزار دهنده ای به وجود خواهد آمد. بنابراین در انتخاب موکت طرحدار باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1-توجه به اثاثیه

قبل از خرید موکت طرحدار باید از خودتان بپرسید که دوست دارید در نمای داخلی محل کار یا زندگیتان بیشتر موکت دیده شود یا ما بقی اثاثیه تان؟ اگر پاسخ شما اثاثیه است پس باید از انتخاب موکت طرحدار صرفه نظر کنید و موکت ساده تری را انتخاب کنید. اما اگر مبلمانی با رنگ خنثی و ساده دارید استفاده از موکت طرحداری که با وسایلتان همخوانی داشته باشد انتخاب کاملا مناسبی است.

2-رنگ و دیزاین دیوارها

اگر دیوار های اتاقی که میخواهید برای آن موکت تهیه کنید کاملا ساده است و رنگی خنثی دارد استفاده از یک موکت طرحدار میتواند فضای جذابی را به وجود بیاورد اما چنانچه دیوار ها ی اتاق شما پر از المان های تزئینی نظیر قاب عکس است و یا کاغذ دیواریتان طرح دار است در این صورت استفاده ازیک موکت ساده به عنوان کف پوش اتاق پیشنهاد میشود.

3- سبک دکوراسیون

اگر خانه ی شما سبکی مینیمال، ساده و مدرن دارد اما شما همچنان به استفاده از موکت طرحدار علاقه مند هستید پیشنهاد میشود تا از کاغذ دیواری ساده و مبلمانی ساده با رنگ های ملایم و خنثی استفاده کنید. اگربیشتر طرفدار استفاده از دکوراسیون کلاسیک باشید پیشنهاد میکنیم تا وسایل و مبلمانتان را ساده انتخاب کنید اما در انتخاب موکت طرحدارتان جسور باشید و از رنگ های تند و زنده استفاده کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.