امروزه انواع مختلفی از موکت  ها در در حال تولید می باشند که هر کدام از آنها مختص مکان های مختلف است.امروزه  موکت های در حال تولید می باشد که مختص به آشپزخانه ها ادارات اتاق خواب یا سالن‌های پذیرایی می باشند. اما در این مقاله قصد داریم که در مورد موکت مناسب آشپزخانه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم تا بتونید انتخاب درست در خرید موکت خود داشته باشید.

 

موکت چیست

در حالت اصلی کلی موکت واژه فرانسوی می باشد که نوعی فرشینه پشمی یا کرکدار شناخته شده است که این محصول از مواد پلی پروپلین پلی استر و دیگر مواد ترکیب و همچنین ساخته می شود. اما امروزه می‌توان از یک موکت به عنوان یک پوشش کلی ساختمان استفاده کرد و هم به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی که شما می توانید آنها را در کف اتومبیل ها ساختمان ها راهرو اتاق قطار هواپیما و دیگر وسایل نقلیه استفاده کنید تا کیفیت بسیار خوب آنها را در یابید اما شمبه غیراز این مکان‌ها می‌توانید موکت مناسب آشپزخانه را برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک خود خریداری کنید.

 

انواع موکت ها

امروز در دنیا موکت هایی وجود دارند که پرز آنها بسیار بلند می باشد که به آنها موکت پرز بلند گفته می‌شود. شما برای زمان‌هایی که می‌خواهید کف خانه و اتاق تا نرم و راحت باشد می‌توان از این موکت استفاده کنید که برای افرادی می باشد که در مناطق سردسیر سکونت دارند .در واقع با این نوع موکت می‌توانند اتاق و منازل خود را گرم نگه دارید.اما امروز اینقدر تنوع  برخی از موکت ها انقدر زیاد شده است که از این لحاظ به فرش های ماشینی شباهت بسیار زیادی دارد.

 

موکت های کبریتی

این موکت ها به عنوان قدیمی‌ترین نصب موکت ها به حساب می آید که هنوز در حال تولید می باشند. در واقع این موکت ها را می‌توان در فروشگاه ها به عنوان تزیین در کف آنها استفاده کنید به هر حال مهمترین ویژگی موکت های کبریتی ارزان بودن آن ها است که شما می توانید از این موکت ها در مناطق بسیار مختلف استفاده کنید.اما در مورد موکت مناسب آشپزخانه شما میتوانید موکت های کبریتی را تهیه نمایید تا هزینه کمتری نسبت به کیفیت آن ها داشته باشید.

 

موکت های چمن مصنوعی

یکی دیگر از انواع موکت ها موکت های چمنی می باشند که به چمن مصنوعی معروف هستند.این موکت ها همانند چمن رنگ سبز دارد و جدا از اتاق خواب برای کف سالن های ورزشی باشگاه ها بالکنها تراس ها و پشتیبان ها قابل استفاده می باشد. در واقع انتخاب موکت با رنگ سبز فضای بسیار شادی را برای اتاق و دیگر مکان‌های شما به وجود می‌آورد که شما می توانید از نرمی این ها در مکان‌های بسیار زیاد استفاده نمایید.

 

موکت های طرح دار

یکی دیگر از انواع موکت های طرح دار است که امروزه استفاده زیادی از آنها می‌شود. در واقع شما می توانید از موکت های طرح ها را در اتاق خواب ها در سر ها و حتی سالن‌های پذیرایی استفاده نمایید و آنها را با دکوراسیون فضای مورد مطابقت کنیم در این صورت این نوع موکت ها به عنوان موکتی مناسب اشپز خانه نیز شناخته می شوند که شما می توانید آنها را با دیزاین های مختلف و بخش خانه‌تان  ست نمایید.

 

الیاف موکت ها

پلی آمید

الیاف پلی آمدی از بهترین گزینه ها در برای تولید موکت به حساب می‌آید. ویژگی‌های این الیاف حالت ارتجاعی و بسیار عالی دارند که در برابر پیچ خوردگی و باز شدن بسیار مقابل هستند. اما شما این موکتها را می‌توان به خوبی تمیز کنید در این صورت می توان به برابر کثیف شدن مقاومت هستند و قابلیت پنهان سازی کثیفی ها را در خود جای داده اند اما تمامی این خصوصیات های بسیار خوب باعث شده که موکت های تولید شده با نایلون برای استفاده در خانه اداره و دیگر مکان ها بهترین گزینه به حساب بیایند. ولی این و موکت مناسب آشپزخانه نمی باشد و بهتر است از دیگر جنس ها برای آشپزخانه خود استفاده نمایید.

اما تنها نکته منفی این نوع الیاف تولید الکتریسیته آن می باشد که با استفاده از مواد شیمیایی و فرآیند مخصوص به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است. که با مصرف الیاف مختلف می توان به پلی آمید اشاره کرد که هر یک از آنها دارای خصوصیت های منحصر به فرد خود می باشد.

 

پلی استر

تا زمانی که این نوع الیاف را با الیاف نایلون صحبت نکنیم می توانیم بگوییم که این نوع الیاف جزئ بهترین‌ها به حساب می‌آید .انعطاف پذیری و مقاومت خوبی در برابر لکه ها دارند که در این صورت می‌توان طرح ها و رنگ های بسیار زیادی را به مشتریان پیشنهاددهد. اما این نوع موکت ها زد حساسیت می باشد و در برابر رطوبت کپک زدن بسیار مقاوم بوده اند.

 

الیاف پشم

موکت های تولید شده از الیاف پشم جزو گرانترین ها در بازار به حساب می‌آید- اما لطافت و نرمی آنها می تواند احساس خوبی را به مشتریان القا کن-د که شما می‌توانید از این موکت ها در اتاق خواب حال راه رو با دیگر مکان‌ها استفاده کنید تا کیفیت بی نظیر آنها را متوجه شود. اما این نوع موکت مناسب آشپزخانه نیستند زیرا به دلیل گران قیمت بودن آنها شما می توانید به جای آشپزخانه از اینموکت هادر دیگر مکان‌ها استفاده نمایید. در حالت کلی کیفیت این نوع موکت ها می توان بسیار بالا باشد اما به دلیل قیمت بسیار زیاد این نوع موکت ها می توانم بگویم که دو برابر موکتهای نایلون است. حتی بهترین الیاف تولیدی نیز نتوانست در تمام خصوصیات و مزایای موکتهای پشمی را در خود جای دهند.

 

تاثیر موکت ها بر محیط

موکت ها از نظر زیبایی و روانشناسی نقش بسیار مهمی را در زندگی انسانها ایفا می‌کنند. انتخاب موکت مناسب و طرح مناسب می‌تواند در یک اتاق یا فضای بسیار کوچک بسیار تاثیرگذار باشد شما می توانید برای استفاده از یک موکت در اتاق خواب کودک های بسیار نرم و طرح های کودکان را انتخاب کنید تا در روحی کودکان تاثیر بسیار زیادی را حس کنید.

 

راحتی موکتها

شاید متوجه شده باشید که صداهای ناملایم پارکت و لمینت است که باعث آزار اذیت بسیاری از افراد شود. اما نکته های بسیار اساسی وجود دارد که موکت ها در خود جای دادند و این مشکلات را حل کرداند.در وافه به علت انعطاف پذیری بسیار زیاد موکت های مختلفی مشکل در برابر لمینت و پارکت ها با قابل بوده و توانست به راحتی  جایگزین آنها شود که می تواند برای افراد بزرگسال یا حتی نوزادان ایجاد نماید.در این حالت قابل مقایسه با هیچ کدام از کفپوش های دیگر نخواهد بود.

 

عایق صدا و گرما هستند

امروزه دانشمندان عقیده اند که موکت ها یک نوع عایق حرارتی بسیار به حساب می‌آید که در فصل گرما و سرما حس بسیار خوبی را به افراد القا می کنند. دمای مطلوب به معنای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بسیار مهم می باشد که امروز با استفاده از موکت ها توانستند از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمایند که این یکی از مهم‌ترین نکته‌ای مثبت موکت ها به حساب می آید.

 

کاهش آلرژی

بحث الرژی زا بودن موکت و کفپوش ها سالیان بسیار زیادی است که مورد توجه قرار گرفته است و در هنگام خرید بسیاری از افراد با ترس ممکن است به خرید موکت های مختلف قدم بردارند.امروزه در دنیا موک های مختلف در حال تولید می باشد که الرژی زا بودن آنها کاهش پیدا کرده و افراد می‌توانند به راحتی برای خرید موکت ها قدم بردارند.

اما در آخر شما باید بدانید که موکت مناسب آشپزخانه ممکن است انواع مختلفی باشند که هر فرد نسبت به سلیقه مورد نظر خود این نوع موکت را خریداری می‌کنند اما پیشنهاد ما در مورد موکت مناسب آشپزخانه این میباشد که موکت هایی با الیاف پلاستیک با طرح های مختلف خریداری کنید تا هم جلوه زیبایی داشته باشند و هم پاک کردن لکه ها بر روی آنها راحت تر باشدو هم قیمت ها نسبت به دیگر موکت ها ممکن است کمتر باشد. اما نکته قابل توجه در مورد موکت مناسب آشپزخانه ای میباشد که موکت هایی پرز بلند برای آشپزخانه خریداری نکنید زیرا شستشوی آن‌ها در هنگام کثیف شدن بسیار سخت است.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.