موکت ها به دلیل ویژگی هایی که دارند یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین کفپوش ها به حساب می آیند که به راحتی با دکوراسیون منزل شما ترکیب می شوند و فضای زیبایی را می سازند. ممکن است انتخاب بهترین موکت خانه برای شما نیز یک دغدغه مهم باشد. تنوع بسیار بالای طرح و رنگ و حتی جنس های مختلف موکت ها انتخاب را سخت تر خواهد کرد.

برای رفع این مشکل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را انواع مختلف موکت ها و ویژگی های آن ها بیشتر آشنا کنیم، تا شما بتوانید بهترین موکت خانه را انتخاب کنید، پس لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

چند نکته که قبل از  انتخاب موکت باید بدانید!

اول از همه باید مشخص کنید که این موکت را برای کدام قسمت از منزل انتخاب می کنید مثلا اگر برای فضا های پر تردد مانند راهرو ها، پله ها و  نشیمن به دنبال موکت می گردید بهتر است از موکت های با دوام و ضخیم استفاده کنید.

اگر شما دارای خانواده پرجمعیت هستید و یا فرزند کوچک در خانه دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از موکت های پرز بلند استفاده نکنید، زیرا این امر باعث می شود که موکت شما زود تر کثیف شود و یا استحکام خود را از دست داده و شکلی بد به فضای دکوراسیون شما بدهد.

اگر خانه شما کوچک است و یا روشنایی کمی دارد ما به شما پیشنهاد می کنیم از موکت هایی با رنگ های روشن استفاده کنید، چرا که رنگ های تیره فضای خانه را تاریک و کوچک تر نشان می دهند.

 در مرحله آخر شما برای انتخاب یک موکت خوب باید طرح و رنگ آن را با فضای دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید برای این کار باید موکت را با رنگ مبلمان و دیوار ها هماهنگ کنید.

توجه داشته باشید که جنس و دوام موکت هم یکی از ویژگی هایی است که قبل از خرید بهترین موکت خانه باید به آن دقت کنید، چرا که موکت های بی کیفیت نه تنها هزینه های مصرفی را کاهش نمی دهند بلکه می توانند شما را با هزینه های بیشتری برای تعویض آن ها رو به رو کنند.

 

موکت چیست؟

پیش از آنکه به معرفی انواع موکت ها برای انتخاب بهترین موکت خانه بپردازیم، لازم است به شما بگوییم که اصلا موکت چیست؟

عمدتاً بیشتر شما می دانید که موکت چیست؟ موکت  یکی از منسوجات ضخیم و سنگین است که برای پوشاندن سطح کف ساختمان، ادارات، نمایشگاه ها و … شما استفاده می‌ شود که از الیاف مصنوعی و طبیعی ساخته شده اند.

 موکت کف پوششی ست از جنس های مختلف که برای پوشاندن سطح زمین برای جلوگیری از صدا عایق حرارتی و زیبایی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. موکت ها بر حسب رنگ طرح و جنس شان کاربرد های متفاوتی دارند و در جاهای گوناگونی قابل استفاده هستند.

برخی از انواع مختلف موکت ها عبارتند از:

موکت کبریتی

موکت نایلونی

موکت پشمی

موکت پرز بلند

موکت پرز کوتاه

چمن مصنوعی

و…

 

معرفی انواع موکت ها

برای خرید موکت اگر به بازار مراجعه کنید قطعاً با تنوع در رنگ، نقش، طرح و جنس آن ها مواجه می ‌شوید و برای انتخاب بهترین موکت خانه دچار سردرگمی خواهید شد. ما در این قسمت از مقاله شما را با انواع موکت ها آشنا می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

موکت های کبریتی

 یکی از قدیمی ‌ترین نوع موکت ها، موکت‌ های کبریتی هستند که هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند. یکی  از ویژگی‌های خوب این موکت ها قیمت مناسب و ارزان آن ها می باشد. این موکت ها زبر هستند و قطر کمی دارند و همچنین با طرح های کلاسیک و مدرن نظم خاصی در بافت خودشان دارند.

 موکت های کبریتی به دلیل اینکه سطح صفت و سختی دارد بیشتر برای فضا هایی که رفت و آمد در آن ها کم تر است و کفپوش مناسبی ندارند انتخاب مناسبی است.

به دلیل تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ از موکت های کبریتی، علاوه بر منزل در سالن های اجتماعات، لابی های هتل ها و راهرو ها، آمفی تئاتر ها و…. استفاده می کنند.

 

 موکت های طرح دار

اگر نمای داخلی پذیرایی شما ساده است و دیوار های رنگی ساده‌ ای دارد ما استفاده از موکت های طرح دار را به شما پیشنهاد می کنیم. موکت های با طرح های هندسی و یا با طرح های مدرن متناسب با دکوراسیون داخلی منزل، یک انتخاب مناسب برای داشتن بهترین موکت خانه محسوب می شوند.

 

موکت های پرز بلند

این نوع موکت ها مخصوص کسانی است که می ‌خواهند خانه ای نرم و گرم داشته باشند. از این موکت ها بیشتر در نواحی سردسیر استفاده می شود زیرا این موکت ها گرما را در خود نگه داشته و باعث حفظ گرما در منزل می شوند. بزرگترین مشکل این موکت ها این است که آشغال های خورده ریز در پرزهای آن ها باقی می مانند و جارو زدن آن ها مشکل است.

 

موکت پرز کوتاه

 این نوع موکت بر عکس موکت های پرز بلند سطحی صاف دارند که به راحتی تمیز می شوند. از این موکت ها بیشتر برای فضاهای پر رفت و آمد مانند کف ادارات، راهروها و لابی های ورودی استفاده می ‌کنند.

 

موکت طرح پارکتی

یکی از انواع بهترین موکت خانه، موکت های طرح پارکتی هستند که دارای طرح پارکت هستند. این نوع موکت ها پرطرفدار هستند که دارای طرح های متفاوت و رنگ های مختلفی هستند.

 

موکت تایلی

این موکت ها دارای جنس تایلی هستند و در قطعات مربعی با ابعاد متفاوت ساخته شده اند که با چیدن آن ها کنار هم می توان نمای زیبایی مانند پازل ساخت این موکت ها به راحتی نصب و شستشو می شوند و حمل آن ها آسان است.

 

موکت های  پلی استر

از این موکت ها برای اتاق خواب ها و اتاق کودک می توان استفاده کرد. به دلیل جنس نرم و لطیف شان  و رنگ و طرح های متفاوت شان این موکت ها دارای طرفداران بسیاری هستند.

 

موکت های نایلونی

موکت های با الیاف نایلونی به دلیل جنسی که دارند بسیار  بادوام هستند و نگهداری و شست و شوی آن ها آسان است. از این موکت ها بیشتر در محلهای پر رفت و آمد مانند راهروها و پله ها و… استفاده می شود. این موکت ها یکی از انواع محبوب و بهترین موکت خانه هستند.

 

موکت های پشمی

این نوع موکت ها دارای طرح های متنوعی هستند و به خاطر جنس خوبی که دارند طول عمر بالایی دارند که این مزایا باعث می شود که حتی با وجود قیمت بالایی که دارند محبوبیت زیادی در بین مردم داشته باشند.

 

موکت های چمن مصنوعی

 از این نوع موکت برای پوشاندن کف بالکن و یا حیاط خلوت استفاده می ‌‌شود و استفاده از این موکت ها حس طبیعت و طراوت را به فضا می بخشد.

 

مزایا و معایب موکت ها

از مزایای موکت ها می توان به: طیف رنگی گسترده و متنوع،  قیمت مناسب، عایق صوتی و حرارتی، ضربه گیر برای جلوگیری از شکستن اجسام و آسیب کودکان و سالمندان هنگام زمین خوردن و… اشاره کرد.

معایب موکت ها نیز عبارتند از:

 آفتاب باعث می‌ شود که موکت ها رنگ شان را از دست بدهند.

 موکت ها در رطوبت به سرعت قارچ و کپک میزند و آسیب جدی می ‌بینند.

 موکت ها را برای فضاهای مرطوب توصیه نمی کنیم.

 اگر موکت ها را به خوبی تمیز نکنیم با گرد و خاکی که جمع می کند باعث آلرژی به گرد و خاک و آلودگی می شود.

 

طریقه نگهداری از موکت

موکت ها گرد غبار زیادی جمع می کنند که باید آنها را حد اقل روزی یک بار با جارو برقی تمیز کرد و مطمئن شوید که پاک شده است.

باید لکه ها را به سرعت از موکت ها زدود تا جای آن ها باقی نماند.

لازم است حد اقل چند روزی یک بار زیر آن ها جارو زد و از خیس شدن آن ها جلوگیری کرد تا زیر آن ها کپک  نزند.

 

سخن پایانی

 ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین موکت خانه با طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلف آشنا کنیم. موکت ها با هزینه کم می توانند فضای خانه شما را به طور دلخواه تغییر دهد. برای هماهنگی با دکوراسیون منزل شما و سلیقه شما و هزینه ای که مد نظر دارید انتخاب این نوع کفپوش ها صورت می گیرد. هنگام خرید موکت حتما به کیفیت آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.