موکت‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار می‌باشند. اولین موکت‌هایی که به بازار آمدند، موکت‌های کبریتی بودند که دلیل عمده‌ی محبوبیت آن‌ها قیمت آن‌ها بود. با گذشت زمان، موکت‌های متنوع در طرح‌ها و جنس‌های مختلف وارد بازار شدند وهزینه این موکت‌ها نسبت به موکت‌های اولیه بیشتر بود، اما هنوز هم جزء کفپوش‌های ارزان به حساب می‌آمدند. پیش از اقدام به خرید موکت، باید انتظارات خود را از موکت مشخص کرده و بودجه خود را نیز تعیین نمایید. اگر قصد خرید موکت ارزان را دارید، لازم است ابتدا با انواع موکت ارزان آشنا شده و با آگاهی نسبت به هزینه موکت ارزان و نکات خرید این موکت‌ها اقدام به خرید نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با موکت ارزان، هزینه موکت ارزان، انواع آن و نکات آن با شما در میان بگذاریم.

خرید موکت ارزان قیمت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کسانی باشد که قصد ندارند هزینه زیادی صرف کفپوش کردن محیط مورد نظر خود کنند. شاید برایتان سوال پیش آید که کدام نوع از موکت‌ها قیمت ارزان‌تری دارند و می‌توانند گزینه مناسبی باشند؟ پاسخ این سوال را برای شما در مطلب اختصاصی آماده کرده‌ایم.   کاملا مشخص است که با آگاهی و دانش بیشتر نسبت به هر کالایی می‌توانید خرید بهتری در آن زمینه داشته باشید.

موکت ارزان چیست؟

اگرچه موکت‌ها از هر نوعی، جزء کفپوش‌های ارزان قیمت به حساب می‌آیند، اما در میان آن‌ها موکت‌های ارزان‌تر وجود دارند. موکت‌های ارزان آن دسته از موکت‌هایی هستند که به هر دلیلی اعم از جنس الیاف ضغیف، طرح ساده، ضخامت پایین، دست دوم بودن و … قیمتی ارزان‌تر از سایر موکت‌ها دارد.

افرادی که قصد خریدن موکت با هزینه کم دارند و کیفیت بالای موکت اهمیت چندان زیادی برای آن‌ها ندارد، می‌توانند با تعیین بودجه خود از هزینه موکت ارزان آگاهی یافته و در صورت تمایل اقدام به خرید موکت ارزان کنند. شاید برای بسیاری از شما سوا پیس آید که موکت‌های ارزان کدام دسته از موکت‌ها هستند و علت ارزان بودن آن‌ها چیست؟ در ادامه به معرفی انواع موکت ارزان و دلیل ارزان بودن آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

انواع موکت ارزان

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم موکت‌های ارزان به دلایل مختلفی قیمتی ارزان‌تر از سایر انواع موکت‌ها دارند و برای افرادی که قصد خرید موکت با قیمت پایین را دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب می‌باشند. انواع موکت ارزان به شرح زیر می‌باشند:

موکت ساده یا کبریتی

موکت‌های کبریتی از اولین موکت‌هایی بودند که وارد بازار شدند و از همان ابتدا قیمت ارزانی داشتند. این نوع موکت‌ها ضخامت پایینی دارند و معمولا چندان راحت نیستند. راه رفتن روی برخی از انواع موکت‌های کبریتی می‌تواند موجب تشدید پا درد، کمر درد و یا درد رماتیسم شود. یکی از علل اصلی ارزان بودن این موکت‌ها نیز همین است.

دومین دلیل ارزان‌تر بودن موکت‌های کبریتی دوام پایین آن‌هاست. ضخامت پایین موکت‌های کبریتی موجب دوام پایین این موکت‌ها می‌شود و این موکت‌ها در مدت زمانی کوتاه پوسیده می شوند.

هزینه موکت ارزان کبریتی

موکت‌های کبریتی معمولا برای جاهایی که به متراژ زیادی موکت نیاز دارید مناسب است. هزینه موکت ارزان کبریتی در هر متر ۱۰ الی ۱۵ تومان می‌باشد که بر اساس رنگ و جنس الیاف موکت کبریتی می‌تواند متفاوت باشد. پس اگر قصد خرید موکت ارزان با متراژ بالا دارید، حتما نسبت به خرید موکت کبریتی اقدام نمایید.

 

موکت نمدی

این نوع از موکت‌ها نیز در دسته موکت‌های قدیمی به حساب می‌آیند که در زمان کنونی تولید آن‌ها به نسبت قبل بسیار کمتر شده است. این موکت‌ها معمولا از الیاف طبیعی گوسفند تهیه می‌شوند و برخی بر این باورند که همین الیاف از پا درد، کمر درد و سایر دردها جلوگیری می‌کنند.

علت اصلی ارزان بودن این نوع از موکت‌ها روش تولید این موکت‌هاست که نسبتا ساده می‌باشد. پس اگر در خانه با افراد مسن زندگی می‌کنید، حتما موکت‌های نمدی را به عنوان کفپوش انتخاب و تهیه کنید.

هزینه موکت ارزان نمدی

هزینه دقیق و مشخصی برای موکت‌های نمدی وجود ندارد. در حال حاضر موکت‌های نمدی درطرح‌ها و رنگ‌هایی به فروش می‌رسند که همین موضوع موجب تنوع قیمتی این نوع از موکت‌ها شده است. اما همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، موکت‌های نمدی به دلیل داشتن ضخامت پایین و همچنین روند تولید ساده‌تر، قیمتی پایین‌تر از سایر موکت‌ها دارند. این هزینه کمتر هزینه‌ای حدود ۲ یا ۳ برابر کمتر از سایر موکت‌ها می‌باشد.

 

موکت دست دوم

حتما برایتان پیش آمده که قصد خرید کالایی را داشته‌اید، اما به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید که دست دوم این کالا را به جای نوی آن تهیه کنید. بدیهی است که موکت‌های دست دوم هزینه بسیار ارزانتری نسبت به موکت‌های نو دارند. خرید این موکت‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب است که قصد صرف هزینه زیادی برای موکت ندارند و می‌خواهند با نوع بیشتری حق انتخاب موکت داشته باشند.

با خریدن موکت دست دوم می‌توانید موکت‌ها طرح‌دار را با قیمت‌های بسیار مناسب پیدا کرده و خریداری کنید. اما به هنگام خرید موکت‌ها باید دقت داشته باشید که موکت سالم باشد تا از هزینه موکت ارزان خریداری شده اطمینان یابید. دلیل اصلی ارزان بودن این نوع از موکت‌ها همین دست دوم بودن آن‌هاست.

هزینه موکت ارزان دست دوم

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید موکت دست دوم از هر طرح یا هر رنگی را پسندیده و انتخاب کنید. به همین خاطر نیز این امکان وجود ندارد که به تمام هزینه موکت ارزان دست دوم‌ها بپردازیم و هزینه آن‌ها را بیان کنیم. به همین خاطر نیز تنها کافیست بدانید که موکت‌های دست دوم با کیفیت بالا و جنس الیاف خوب می‌توانند مفید باشند.

 

نکات خرید موکت ارزان

خریدن موکت ارزان نیاز به دقت بیشتری نسبت به موکت‌های معمولی دارد. با آگاهی نسبت به این نکات و همچنین آگاهی نسبت به هزینه موکت ارزان، قادر به اقدام برای خرید موکت ارزان خواهید بود. نکات خرید موکت ارزان به شرح زیر هستند:

  1. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به ارزان بودن موکت شود، می‌تواند نداشتن ضمانت‌نامه آن باشد. دقت داشته باشید که از خریدن موکت‌هایی که ضمانت‌نامه ندارند بپرهیزید.
  2. به هنگام خرید موکت دست دوم دقت داشته باشید که تمام موکت را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. موکت‌های کبریتی ساده گزینه مناسبی برای خانه‌های کوچک هستند، زیرا متراژ خانه را بزرگتر نشان می‌دهند.
  4. موکت‌های نمدی ضخامت بسیار پایینی دارند و گزینه خوبی برای عایق حرارت و سرما بودن نیستند.
  5. صرفا به دلیل ارزان‌تر بودن موکت، کیفیت آن را فدای ارزان بودن آن نکنید. موکت‌های ارزان قیمتی که دوام بالایی نداشته باشند به سرعت پوسیده می‌شوند و نیاز به خرید موکت جدید خواهید داشت.
  6. پیش از اقدام به خرید موکت ارزان، بودجه خود را تعیین کنید و با بررسی هزینه موکت ارزان اقدام به خرید نمایید.

 

 

  آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید.