افزایش محبوبیت موکت‌ها در میان مردم باعث شد که این کفپوش‌های با کیفیت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه شوند. همین موضوع نیز سبب گشته که خرید موکت برای کسانی که قصد خرید دارند دشوارتر شود. انواع موکت‌ها در دو نوع اصلی موکت ساده و موکت طرح دار وجود دارند. خرید موکت طرح دار، امروزه به دلیل وجود تنوع زیاد دشوارتر از خرید موکت‌های ساده می‌باشد. انواع موکت طرح دار در طرح‌های سنتی و مدرن موجود می‌باشند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار خود، که قصد خرید کفپوش برای آن را دارید، انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با موکت طرح دار، انواع آن و نکات خرید موکت طرح دار با شما در میان بگذاریم.

 

موکت طرح دار چیست؟

موکت‌های طرح دار آن دسته از موکت‌هایی هستند که روی آن‌ها طرح‌هایی به صورت برجسته و یا غیر برجسته کار می‌شود و نما و جلوه‌ای زیبا به موکت می‌بخشد. در ابتدا موکت‌های طرح دار با طرح‌های بسیار ساده در بازار عرضه می‌شدند. با افزایش درخواست برای این نوع از موکت‌ها انواع مختلفی از آن در طرح‌ها و الیاف‌های مختلف تولید و وارد بازار شدند.

طرح‌های مدرن موکت‌های طرح دار گزینه بسیار مناسبی برای خانه‌های مدرن و طرح‌های سنتی مناسب خانه‌هایی با دکوراسیون ایرانی و سنتی می‌باشند. همچنین انواع موکت‌ها با طرح‌های کارتونی و بچه گانه در بازار به فروش می‌رسند که گزینه‌های بسیار مناسبی برای اتاق خواب نوزاد و کودک می‌باشند.

موکت‌های طرح دار مزایای بسیاری را نیز با خود به همراه دارند. یکی از صالی‌ترین مزایای این نوع از موکت‌ها این است که اگر خانه‌ی شما اثاثیه کمی داشته باشد، موکت طرح دار باعث می‌شود که این خلوت بودن خانه و کم بودن اثاثیه تا حد امکان کمتر دیده شود. امکان ایجاد تناسب بین رنگ طرح‌های موکت و سایر المان‌های دکوراسیون خانه، دیگر مزیت مهمی است که می‌تواند بسیاری از افراد را ترغیب به خرید موکت طرح دار نماید.

موکت طرح دار اغلب به صورت وارداتی از کشورهای بلژیک و ترکیه وارد کشور می‌شود، اما با این حال کفپوش‌های طرح داری که در کشور خودمان تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

 

انواع موکت طرح دار

شناخت انواع موکت طرح دار برای آن دسته از افرادی که قصد خرید موکت طرح دار را دارند، خالی از لطف نیست. همانطور که گفتیم موکت‌های طرح دار در طرح‌های بسیار متنوعی به فروش می‌رسند و معرفی تمام طرح‌ها ممکن نمی‌باشد. اما برخی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین موکت‌های طرح دار به شرح زیر می‌باشند:

  • موکت طرح دار با طرح ترمه

یکی از پرطرفدارترین طرح های موکت طرح دار که در دکوراسیون‌های ایرانی و سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، موکت ترمه می‌باشد. در این نوع از کفپوش طرح دار، طرح‌های از ترمه در رنگ‌ها و جنس‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند و به هنگام خرید موکت طرح دار با طرح ترمه باید دقت کنید که تناسب لازم میان رنگ موکت با المان‌های دیگر به خوبی رعایت شود. برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین موکت ترمه با دکوراسیون خانه می‌توانید از وسایل دیگری با طرح ترمه استفاده کنید. موکت‌های ترمه در طرح‌های برجسته و غیر برجسته تولید و عرضه می‌شوند.

  • موکت طرح دار با طرح کارتونی

کسانی که اقدام به خرید موکت طرح دار برای سیسمونی نوزاد خود می‌کنند، باید بدانند که موکت‌ها یکی از مناسب‌ترین کفپوش‌ها برای اتاق کودکان می‌باشند. از آن جایی که معمولا کودکان علاقه بسیاری به شخصیت‌های کارتونی دارند، خرید موکت طرح دار با طرح کارتونی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب آن‌ها باشد.

  • موکت طرح دار نمایشگاهی

موکت‌های نمایشگاهی آن دسته از موکت‌هایی هستند که برای مدتی معلوم در کف نمایشگاه‌ها قرار می‌گیرند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود می‌باشند. طرح‌هایی که روی موکت‌های نمایشگاهی قرار می‌گیرند معمولا لوگو و یا نام شرکت میزبان نمایشگاه می‌باشند که همین موضوع می‌تواند خرید موکت طرح دار نمایشگاهی را تبدیل به گزینه مناسبی برای میزبانان نمایشگاه‌ها نماید.

  • موکت طرح پارکت

یکی از جدیدترین طرح موکت‌های طرح دار، طرح پارکت می‌باشد. این نوع از موکت‌ها که در مدت زمان کوتاه توانسته‌اند به محبوبیت در میان مردم برسند، به دلیل شباهت زادی که به پارکت‌های چوبی دارند، جلوه‌ای شیک و زیبا به خانه و یا محل کار شما می بخشند. موکت طرح پارکت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسند که می‌توانید بهترین رنگ آن را بسته به رنگ سایر اجزای خانه انتخاب نمایید.

 

نکات خرید موکت طرح دار

انتخاب طرح و رنگ مناسب موکت طرح دار کار ساده‌ای نیست. اولین نکته‌ای که پیش از اقدام به خرید موکت طرح دار باید آن را به خوبی در نظر بگیرید، دکوراسیون خانه و رنگ‌های موجود در دکوراسیون می‌باشد. به طور کلی برای اینکه بتوانید به هنگام خرید موکت طرح دار بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید نکات زیر را رعایت نمایید:

  • موکت را برای کجا می‌خرید؟

این که شما قصد خرید موکت طرح دار برای چه مکانی با چه دکوراسیونی دارید، بدون شک تاثیر به سزایی در انتخاب شما خواهد داشت. به عنوان مثال اگر قصد خرید موکت طرح دار برای اتاق خواب کودک را داشته باشید، موکت‌های طرح دار کارتونی گزینه بسیار مناسبی هستند. و برای سالن پذیرایی خانه‌هایی با دکوراسیون سنتی، موکت‌های طرح دار با طرح ترمه و سایر طرح‌های سنتی و ایرانی مناسب می‌باشند.

  • دقت به اثاثیه خانه

همانطور که اشاره کردیم نقش و نگارهای موجود در موکت طرح دار می‌تواند کم و کاستی‌های دکوراسیون را پوشش داده و باعث شوند که این کمبود اثاثیه کمتر به چشم آیند. از سویی رنگ اثاثیه منزل نیز تاثیر به سزایی در انتخاب رنگ و طرح موکت طرح دار خواهند داشت. اگر رنگ اثاثیه منزل رنگ‌های خنثی باشند، موکت‌های پر نقش و نگار با رنگ‌های غیر خنثی گزینه گزینه خوبی هستند.

  • دقت به دیوارهای خانه

اگر دیوارهای خانه و یا محل کارتان طرح و رنگ خاصی دارند، باید موکت طرح دار طوری انتخاب کنید که با طرح و رنگ دیوار همخوانی داشته باشد. به طور کلی اگر دیوارهایی با طرح‌های زیاد دارید، موکت طرح دار با نقش و نگار زیاد مناسب شما نیست.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.