قیمت بالای پارکت‌ها سبب گرایش مردم به خرید موکت طرح پارکت شده است. هزینه موکت طرح پارکت بسیار پایین‌تر از پارکت‌های چوبی می‌باشد، اما از لحاظ زیبایی می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای پارکت‌ها باشند. موکت‌های طرح پارکت در رنگ‌های مختلفی در ازار به فروش می‌رسند که می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را، با توجه به رنگ‌های موجود در دکوراسیون‌تان انتخاب نمایید. رنگ‌های روشن این موکت‌ها معمولا باعث می‌شوند که متراژ فضا بزرگ‌تر دیده شود. پیش از اقدام به خرید این نوع از موکت‌ها بهتر است نکاتی را بدانید تا بتوانید خرید موفقی داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با موکت طرح پارکت، مزایای آن، نکات خرید آن و هزینه آن با شما در میان بگذاریم.

 

موکت طرح پارکت چیست؟

موکت‌های طرح پارکت نوعی از موکت‌ها می‌باشند که با الیاف پروپیلن و پلی اتیلن تولید می‌شوند. این موکت‌ها از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به پارکت‌های چوبی دارند ولی از لحاظ جنس کاملا با پارکت‌ها متفاوت می‌باشند. از آن جایی که پارکت‌های چوبی قیمت بالایی دارند و هزینه موکت طرح پارکت مناسب‌تر می‌باشد، این موکت‌ها کاملا مناسب افرادی هستند که به خرید پارکت چوبی علاقه‌مندند، اما با محدودیت مالی مواجهند و نمی‌توانند از کفپوش‌های چوبی استفاده نمایند.

موکت طرح پارکت به گونه‌ای طراحی شده است که اگر فردی آن را ببیند، در نگاه اول آن را پارکت فرض خواهد کرد و تنها در صورت راه رفتن روی آن از موکت بودن آن آگاهی می‌یابد. الیاف نرم موکت‌ها یکی از اصلی‌ترین مزایای موکت طرح پارکت نسبت به پارکت‌های چوبی می‌باشد.

ازموکت‌های طرح پارکت هم در منازل مسکونی استفاده می‌شود و هم در ادارات و شرکت‌ها این نوع موکت‌ها بسیار مورد پسند می‌باشند. ست کردن رنگ موکت طرح پارکت با سایر اجزای موجود در دکوراسیون می‌تواند ترکیب بسیار زیبا و شیکی را ایجا نماید.

برخی از مکان‌هایی که استفاده از موکت‌های طرح پارکت در آن‌ها کاربرد بسیاری دارد عبارتند از:

  • مکان‌های پر تردد مانند مراکز تجاری
  • آمفی تئاترها، سینماها و مراکز هنری
  • پله‌های فرودگاه‌ها
  • مغازه‌ها
  • مناطق صنعتی و کارخانه‌ای
  • لابی و راه‌پله مجتمع‌ها

 

مزایای موکت طرح پارکت

به طور کلی این نوع از موکت‌ها جذابیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد به فضا ببخشند. البته مزایای موکت‌های طرح پارکت تنها محدود به همین مورد نمی‌شود و این موکت‌ها مزایای دیگری نیز دارند. برخی از اصلی‌ترین مزایای این نوع از موکت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • جنس و ساختار نرم‌تر نسبت به پارکت‌های چوبی

ساختار نرم موکت‌ها باعث می‌شود که این موکت‌ها گزینه بسیار مناسبی برای کسانی باشد که د خانه کودک دارند. این موکت‌ها باعث می‌شوند که اگر کودکان به زمین خوردند، آسیب چندانی نبینند. به نوعی می‌توان این موکت‌ها را ضربه‌گیر دانست.

  • طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در موکت‌های طرح پارکت

پارکت‌ها به دلیل اینکه از چوب ساخته می‌شوند، معمولا تنوع رنگی کمتری نسبت به انواع موکت دارند. موکت‌های طرح پارکت نیز این تنوع طرح و رنگ را دارا می‌باشند و خریداران می‌توانند با دست بازتر اقدام به خرید موکت طرح پارکت نمایند.

  • نصب ساده‌تر نسبت به پارکت‌های چوبی

به طور کلی می‌توان گفت که موکت‌ها نصب ساده‌تری نسبت به انواع پارکت دارند و این مورد را می‌توان یکی از مزایای اصلی موکت طرح پارکت دانست.

  • هزینه پایین‌تر موکت طرح پارکت

پارکت‌ها معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر کفپوش‌ها دارند. هزینه موکت طرح پارکت بسیار پایین‌تر از پارکت‌ها می‌باشد و همین امر سبب گشته که افراد بسیاری گرایش به خرید این موکت‌ها پیدا کنند. موکت‌های طرح پارکت ظاهری مشابه پارکت‌های چوبی دارند، اما ساختار آن‌ها متفاوت است و قیمتی بسیار پایین‌تر دارند.

  • زیبایی و ظاهر شیک

موکت‌های طرح پارکت جذابیت پارکت‌های چوبی را دارند و جلوه‌ای زیبا و شیک به دکوراسیون می‌بخشند. این مزیت سبب گشته که موکت طرح پارکت نسبت به سایر موکت‌ها برتری داشته باشد و طرفداران بیشتری را جذب نماید.

 

نکات خرید موکت طرح پارکت

بدیهی است که پیش از خرید هرگونه کالایی باید اطلاعاتی در رابطه با آن داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. موکت طرح پارکت نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است پیش از اقدام به خرید نکاتی را بدانید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. اصلی‌ترین نکاتی که به هنگام خرید موکت طرح پارکت باید در نظر بگیرید به شرح زیر می‌باشد:

  • بودجه خود را تعیین کنید

هزینه موکت طرح پارکت می‌تواند بسته به جنس الیاف آن، ضخامت آن، طرح و همچنین رنگ آن متفاوت باشد. بهتر است پیش از اقدام به خرید بودجه‌ای را که برای خرید موکت در نظر گرفته‌اید تعیین نمایید و بودجه مورد نظر خود را با فروشنده در میان بگذارید تا فروشنده بهترین گزینه را نسبت به بودجه معین شما پیشنهاد دهد.

  • مکانی را که قصد خرید موکت برای آن را دارید تعیین نمایید

بدیهی است که موکت طرح پارکتی که برای راه‌پله خریداری می‌شود با موکتی که برای منزل خریداری می‌شود، متفاوت است. پیش از اقدام به خرید مشخص کنید که موکت را برای چه مکانی می‌خرید و آن را با فروشنده در میان بگذارید تا بهترین پیشنهاد را به شما بدهد.

  • رنگ‌های دکوراسیون را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید موکت شما با سایر اجرای دکوراسیون همخوانی داشته باشد، بهتر است رنگ‌های موجود در فضا را در نظر بگیرید و موکتی را انتخاب نمایید که بیشترین تناسب را با دکوراسیون‌تان داشته باشد.

  • موکت رنگ روشن برای فضاهای کوچک

از آن جایی که رنگ‌های روشن موجب بزرگ‌تر دیده شدن فضاها می‌شوند، خرید موکت‌های طرح پارکت روشن‌تر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای خانه‌هایی با متراژ کوچک‌تر باشد. موکت طرح پارکت رنگ روشن همچنین می‌تواند موجب بازتاب بسیار خوب نور شود.

 

هزینه موکت طرح پارکت

همانطور که پیشتر نیز اشاره کوتاهی کردیم، هزینه موکت طرح پارکت به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توانیم هزینه مشخصی را برای آن مطرح کنیم. برخی از عواملی که می‌توانند بر هزینه موکت طرح پارکت تاثیرگذار باشند به شرح زیر هستند:

  • جنس الیاف موکت
  • طرح و رنگ موکت
  • متراژ موکت
  • برند موکت

دقت داشته باشید که موکت‌های بسیار ارزان قیمت معمولا از کیفیت پایین‌تری برخوردارند و ممکن است زودتر پوسیده شوند. پس به موکت‌هایی که هزینه مناسب‌تری و معقول‌تری دارند به چشم نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنید و انتخابی منطقی داشته باشید.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.