خرید موکت و کفپوش برای خانه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انتخاب موکت مناسب با طرح و رنگ متناسب با فضا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی فضا و همچنین کاربری آن داشته باشد. از طرفی انتخاب موکت مناسب و با کیفیت نیازمند  تخصص در زمینه دکوراسیون داخلی و البته کیفیت موکت‌هاست. پس بهتر است موکت خود را از یک فروشگاه موکت خوب و معتبر خریداری کنید.

نکته مهم خرید کفپوش پارکت از فروشگاه پارکت
ویژگی‌های یک فروشگاه موکت خوب

فروشگاه موکت معمولا متشکل از کارکنانی است که در زمینه موکت و کفپوش اطلاعات کافی و لازم را دارند و می‌توانند شما را در خرید موکت مناسب راهنمایی کنند. البته شرایط به گونه‌ای است که نمیتوانیم به هر فروشگاه موکت اعتماد کنیم و یافتن یک فروشگاه موکت خوب و معتبر نیز کار ساده‌ای نیست. پس بهترین کار این است که ابتدا خودتان اطلاعات و نکات کلی در ارتباط با خرید موکت را بدانید و سپس با آمادگی کافی اقدام به خرید کفپوش از یک فروشگاه کفپوش کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات را در اختیار شما گذاشته و ویژگی‌های یک فروشگاه موکت خوب را بیان کنیم.

 

ویژگی‌های یک فروشگاه موکت خوب

در سال‌های اخیر و با افزایش محبوبیت موکت بین مردم فروشگاه کفپوش و موکت زیادی تاسیس شده‌اند، اما تعداد فروشگاه موکت معتبر بسیار محدود است. به طور کلی یک فروشگاه موکت معتبر باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • سابقه‌ی بالای فروشگاه کفپوش و
  • قیمت مناسب موکت‌های یک فروشگاه
  • کیفیت بالای موکت‌ها و کفپوش‌های یک فروشگاه
  • برخورد صحیح و محترمانه کارکنان فروشگاه
  • مشاوره و راهنمایی کارکنان برای خرید موکت مناسب
  • داشتن ضمانت بازگشت موکت‌ها و کفپوش‌ها
  • داشتن مجوز رسمی از اتحادیه
  • تنوع طرحی و رنگی بسیار بالای موکت‌ها در فروشگاه

 

فروشگاه موکت آنلاین

شرایط کنونی و وجود ویروس مزاحم کرونا منجر گشته که بسیاری از افراد از حضور در اماکن عمومی و خرید حضوری بپرهیزند. به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها دست به فروش اینترنتی محصولات خود زده‌اند. فروشگاه موکت و کفپوش نیز مستثنا نماندند و تعداد فروشگاه‌های موکت به سرعت افزایش یافتند. فروشگاه موکت آنلاین مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • به دور ماندن از ترافیک و هوای آلوده
  • ایمن بودن در شرایط کرونا
  • امکان انتخاب و مقایسه چند محصول
  • امکان خواندن نظرات کاربران در ارتباط با هر محصول
  • امکان دریافت مشاوره آنلاین و رایگان
  • بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه کاربران فروشگاه اینترنتی
  • دریافت موکت مورد نظر در کوتاهترین زمان

 

چرا باید به  فروشگاه خرید موکت مراجعه کنیم

نکته اول: که باید قبل از مراجعه به فروشگاه خرید موکت رعایت کنید این است که اگر دارای نوزاد در خانه هستید بهتر است از موکت های پرز بلند برای پوشاندن کف اتاق استفاده نکنید و در صورت استفاده کردن چون در لابه لای بافت موکت امکان جمع شدن ذرات است امکان دارد باعث حساسیت دلبند تان شود پس به طور مکرر آن ها را تمیز کنید.

نکته دوم : به مکانی که موکت را برای آن خریداری می کنید توجه داشته باشید آیا آن مکان پر تردد است یا کم تردد، در صورت پر تردد بودن مکان از موکت هایی با  استحکام بالا و ضخیم استفاده کنید. موکت های نرم و نازک مناسب این مکان ها نیستند و به سرعت زیبایی و حالت اولیه خود را از دست می دهند.

برای کسب اطلاعات در مورد استحکام موکت به اطلاعات درج شده در پشت موکت مراجعه کنید یا از افراد متخصص در این زمینه در فروشگاه خرید موکت  کمک بگیرید.

نکته سوم: به متراژ مکانی که برای موکت کردن انتخاب کرده اید توجه کنید بهتر است برای مکان هایی با متراژ پایین از موکت هایی با تناژ رنگ روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ و دلباز تر به نظر برسد. موکت با رنگ تیره باعث می شود محیط کوچک به نظر برسد. لازم به ذکر است که بهتر است از موکت های طرح دار هم برای محیط با متراژ پایین استفاده نکنید بهترین گزینه موکت ساده با  رنگ روشن است.

درست است که موکت با تناژ گرم و طرح ساده محیط را بزرگ تر جلوه می دهد اما در صورتی که مکان مورد نظر شما به اندازه کافی بزرگ است براساس علایق خود انتخاب کرده و از انتخاب خود لذت ببرید.

نکته چهارم: لطفا در هنگام مراجعه به فروشگاه خرید موکت به این نکته توجه کنید که دکوراسیون استفاده شده در منزل شما از چه سبکی است تا هماهنگی لازم بین وسایل منزل شما و کفپوش که انتخاب کرده اید رعایت شود. اگر وسایل به کار برده در دکوراسیون مثل مبل و پرده شما تک رنگ هستند می توانید با خیال راحت هر موکت را که دوست دارید انتخاب کنید و اصلا نیاز به رعایت اصول خاصی نیست ولی اگر دکوراسیون منزل شما شلوغ و رنگی است  بهتر در انتخاب کمی سخت گیرانه عمل کرده و دقت کنید پیشنهاد ما این است که از رنگ های خنثی استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید موکت

موکت‌های متنوع با جنس و طرح‌های مختلف موجود در بازار منجر به هرچه سخت تر شدن انتخاب موکت مناسب شده است. از طرفی تعداد فروشگاه‌های موکت در سراسر کشور به سرعت در حال افزایش است و انتخاب یک فروشگاه موکت خوب و معتبر به کاری دشوار بدل شده است. توجه به نکاتی که در ادامه به آن‌ها میپردازیم، کمک می‌کند علاوه بر داشتن انتخابی خوب و با کیفیت هزینه کمتری نیز پرداخت کنیم و در خرید خود موفق عمل کنیم.

دقت به میزان تردد در محیط مورد نظر

پیش از هرچیزی بهتر است به این موضوع دقت کنید که مکانی که قصد دارید آن را کفپوش کنید فضایی پر رفت و آمد است یا خیر. اگر قصد خرید موکت برای مکانی پر رفت و آمد را دارید بیش از هرچیزی باید به دوام موکت خود توجه داشته باشد. برای مکان‌های پر رفت و آمدی مانند راهرو یا نشیمن موکت‌هایی با دوام و ضخامت بالا مناسب می‌باشند و اگر موکتی نرم با ضخامت کم برای این مکان‌ها انتخاب کنید، موکت به سرعت زیبایی و ظاهر اولیه خود را از دست خواهد داد.

دقت به تراکم موکت در فروشگاه موکت

تراکم موکت به ازدیاد رشته‌های فیبر موکت گفته می‌شود. فیبر موکت همان بافت اصلی موکت است. تراکم موکت نسبت مستقیم با طول عمر آن دارد و بدین شرح هرچه تراکم موکت بیشتر باشد طول عمر آن بیشتر خواهد بود. اگر به دنبال یک موکت با تراکم و دوام بالا هستید حتما از کارکنان فروشگاه کفپوش و موکت راهنمایی بخواهید.

در نظر گرفتن متراژ فضا برای خرید کفپوش آن

انتخاب موکت با طرح و رنگ مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در بزرگتر یا کوچکتر دیده شدن خانه و یا محل کارتان داشته باشد. اگر محیطی که قصد کفپوش کردن آن را دارید کوچک است، پیشنهاد ما این است که از موکت ساده با رنگ‌های روشن استفاده کنید. برخلاف موکت رنگ روشن، رنگ‌های تیره باعث کوچکتر دیده شدن فضا خواهند شد. با قرار دادن اطلاعات کافی درباره متراژ فضا کارکنان فروشگاه موکت می‌توانند موکتی با رنگ و طرح مناسب به شما معرفی کنند.

در نظر گرفتن متراژ فضا برای خرید کفپوش آن

انتخاب موکت با طرح و رنگ مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در بزرگتر یا کوچکتر دیده شدن خانه و یا محل کارتان داشته باشد. اگر محیطی که قصد کفپوش کردن آن را دارید کوچک است، پیشنهاد ما این است که از موکت ساده با رنگ‌های روشن استفاده کنید. برخلاف موکت رنگ روشن، رنگ‌های تیره باعث کوچکتر دیده شدن فضا خواهند شد. با قرار دادن اطلاعات کافی درباره متراژ فضا کارکنان فروشگاه موکت می‌توانند موکتی با رنگ و طرح مناسب به شما معرفی کنند.

در نظر گرفتن سن و سال و خصوصیات افراد خانواده

اگر قصد خرید موکت برای منزل خود را دارید بهتر است سن و سال دیگر اعضای خانواده را نیز در نظر بگیرید. در صورت داشتن فرزند کوچک بهتر است موکت‌های پرز دار را برای کفپوش کردن خانه انتخاب کنید. این موکت‌ها علاوه بر اینکه امنیت بالاتری برای کودکان دارند، عایق صدا نیز می‌باشند و مانع انتقال صدای کودک شما به طبقات دیگر خواهند شد.

اگر فردی مسن که به پا درد، کمر درد و یا درد رماتیسم دچار است در خانه شما زندگی می‌کند، بهتر است موکت‌هایی با الیاف طبیعی تهیه کنید. این موکت‌ها از بروز سرما به خانه تا حد امکان جلوگیری می‌کنند و به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در آن‌ها امکان پا درد را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. پس بهتر است در ارتباط با موکت مناسب اعضای خانواده نیز مشورتی با کارکنان فروشگاه موکت داشته باشید.

دقت به نرمی و راحتی موکت

راه رفتن روی یک موکت نرم و راحت می‌تواند حسی زیبا را به پاهایتان القا کند و به همان میزان راه رفتن روی یک موکت زبر ممکن است حس ناراحتی برای پاهایتان را در پی داشته باشد. پس دقت کنید که پیش از انتخاب موکت مورد نظر خود در فروشگاه موکت حتما از راحتی و نرمی آن اطمینان حاصل کنید.

توجه به قیمت موکت

هزینه‌ای که برای خرید موکت در نظر گرفته‌اید از دیگر نکاتی است که تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهد داشت. طبیعی است که قیمت موکت با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد و هرچه کیفیت بالاتر باشد قیمت موکت نیز بیشتر خواهد بود. اما این رابطه می‌تواند همیشه برقرار نباشد. بعضا ظاهر و طرح موکت می‌تواند موجب بالارفتن قیمت آن شود یعنی ممکن است شما هزینه زیادی بابت خرید یک موکت زیبا اما بی کیفیت بپردازید. بهترین راهکار این است که موکت خود را از یک فروشگاه موکت معتبر خریداری کنید که از کیفیت و قیمت موکت اطمینان کامل داشته باشید.