یکی از پرطرفدارترین کفپوش‌های موجود در بازار، پارکت می‌باشد. جلوه‌ی شیک و مدرنی که پارکت‌ها به دکوراسیون خانه‌ها می‌بخشند منجر به محبوبیت روز افزون این کفپوش‌ها در میان مردم شده است. افزایش محبوبیت پارکت منجر گشت که انواع پارکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع وارد بازار شوند. یکی از نکاتی که به هنگام خرید پارکت باید به آن دقت کنید این است که رنگ پارکت شما با سایر اجزای دکوراسیون خانه و یا محل کار شما، که قصد کفپوش کردن آن را دارید، همخوانی لازم را داشته باشد. شاید تصور شما بر این باشد که پارکت‌ها فقط در رنگ‌های قهوه‌ای و کرم که رنگ چوب هستند وجود دارند، در حالی که پارکت طوسی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های پارکت‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پارکت طوسی، کاربرد آن و قیمت آن در اختیار شما قرار دهیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان پارکت و موکت ها این مقاله کاملا تخصصی را برای شما تهیه نموده تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب خرید پارکت مورد نظر خود را داشته باشید.

 

چرا پارکت طوسی را انتخاب کنیم؟

ایجاد هارمونی بین رنگ‌ها در دکوراسیون منجر به زیباتر دیده شدن فضا می‌شود و می‌تواند محیطی زیبا و دلباز را برای شما بسازد. کفپوش طوسی از آن دسته پارکت‌هایی است که امکان ایجاد هارمونی رنگی بین آن با سایر اجزای رنگی خانه‌ها مهیا می‌باشد. به همین خاطر بسیاری از طراحان داخلی مایلند به جای استفاده از پارکت‌های رنگ چوب و قهوه‌ای از پارکت طوسی استفاده کنند.

از سویی کفپوش طوسی به دلیل داشتن رنگ روشن، منجر به بزرگ‌تر دیده شدن متراژ خانه‌ها می‌شود و همچنین گزینه بسیار مناسبی برای خانه‌هایی می‌باشد که اثاثیه زیاد دارند.

در ضمن فراموش نکنید که طوسی رنگی خنثی به حساب می‌آید و ست کردن این رنگ با سایر رنگ‌ها و همچنین ایجاد هارمونی بین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی، بسیار ساده‌تر از ست کردن رنگ‌ها با پارکت‌های رنگ چوب می‌باشد.

 

پارکت طوسی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

بسیاری از افراد ممکن است با شنیدن نام کفپوش طوسی، گمان کنند که این رنگ از پارکت گزینه مناسبی برای کفپوش خانه‌ها به حساب نمی‌آید و می‌تواند خانه را بی روح کند. در حالی که اینطور نیست و پارکت‌های رنگ روشن و یا طوسی می‌توانند در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی گزینه بسیار مناسبی بوده و زیبایی خاصی به فضا ببخشد.

خانه‌هایی که دارای دکوراسیونی از رنگ‌های خنثی مانند سفید می‌باشند، با کفپوش‌های طوسی رنگ ظاهری بسیار مدرن و سنگین به خود می‌گیرند و همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی محبوبیت پارکت طوسی می‌باشد.

استفاده ازکفپوش طوسی رنگ برای اتاق خواب‌ها نیز به شدت توصیه می‌شود. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اتاق خواب‌ها مرکز اصلی آسایش و استراحت می‌باشند به همین خاطر در دکوراسیون آن‌ها باید از رنگ‌های سرد و کم هیجان استفاده نمود.

استفاده از پارکت طوسی محدود به خانه‌ها نمی‌شود و می‌تواند انتخاب مناسبی برای دفاتر کار و شرکت‌ها باشد. رنگ طوسی به گونه‌ای است که می‌تواند به فضاهای اداری حالت رسمی بخشیده و به زیبایی اتاق‌‌های اداری و شرکت‌ها بیفزاید.

 

چه رنگ‌هایی را می‌توان در دکوراسیون با طوسی ست کرد؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، طوسی یکی از رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید که ست کردن آن با بسیاری از رنگ‌ها ممکن است و به همین خاطر نیز بسیاری آن را پادشاه رنگ‌ها می‌دانند. به طور کلی می‌توان گفت که ست کردن پارکت طوسی با رنگ‌هایی از جمله سبز، زرد، نارنجی، بنفش، قرمز، صورتی، کرم، قهوه ای و آبی هارمونی رنگی بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار شما می‌افزاید.

می‌توان گفت که این هارمونی رنگی ایجاد شده توسط شما بین پارکت و سایر اجزاء موجب هر چه زیباتر دیده شدن دکوراسیون می‌شود و همچنین زیبایی پارکت طوسی را بیشتر نمایان خواهد کرد.

 

چگونه با پارکت طوسی، دکوراسیون را متفاوت نشان دهیم؟

نوع چینش قطعات پارک طوسی در کنار یکدیگر می‌تواند متفاوت باشد. با ایجاد چینشی به خصوص و منحصر به فرد می‌توانید دکوراسیونی متفاوت با کمک پارکت چوبی به وجود آورید.

از سویی می‌توانید دیوارهای فضای مورد نظر را با رنگ‌های تیره، مانند آبی کاربنی رنگ کنید تا تضاد رنگی روشن و سفید بین کف زمین و دیوارها جلوه‌ای خاص و البته مدرن به فضای شما ببخشد.

با انداختن فرش و یا موکت روی پارکت طوسی نیز می‌توانید هارمونی و تضاد رنگی منحصر به فردی را به دکوراسیون خود بیفزایید. استفاده از موکت‌های پرز بلند که به رنگ طوسی متناسب باشند، می‌تواند گزینه بسیار وب و درستی باشد.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد تنوع در استفاده از پارکت طوسی در دکوراسیون، این است که پارکت طوسی را به صورت اوریب و ترکیبی با رنگ خاکستری نصب کنید. بدین صورت که یک ستون از پارکت طوسی و به صورت اوریب باشد و ستون بعدی پارکت خاکستری رنگ به صورت اوریب قرار گیرد.

استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی یا زرد نیز می‌توانند از سردی پارکت طوسی بکاهند و فضا را گرم و صمیمی‌تر نشان دهند. تابلوهایی با رنگ‌های گرم نیز گزینه بسیار مناسبی برای متفاوت نشان دادن دکوراسیون با پارکت طوسی می‌باشد.

 

قیمت پارکت طوسی

بدیهی است که قیمت پارکت طوسی بسته به جنس و کیفیت آن متفاوت خواهد بود. پارکت‌های تمام چوب قیمت بیشتری نسبت به پارکت‌های دیگر دارند و همچنین پارکت‌هایی که از چوب مصنوعی ساخته می‌شوند، هزینه ارزانتری دارند. به همین خاطر نمی‌توانیم قیمت دقیق و کاملی از پارکت رنگ طوسی در اختیار شما قرار دهیم.

نوع چوبی که در پارکت چوبی طوسی رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد. جنس چوب پارکت می‌تواند از جنس چوب درخا افرا، چوب درخت گردو، چوب درخت گیلاس و … باشد. طبیعتا چوب‌هایی که مقاومت بیشتری داشته و موجب دوام هرچه بیشتر پارکت می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.

پیش از خرید بودجه خود را برای خرید پارکت تعیین کنید و در صورت نیاز آن را با فروشنده نیز در میان بگذارید تا فروشند بتواند بهترین گزینه در محدوده قیمتی مد نظرتان را به شما پیشنهاد دهد.

فراموش نکنید که خریدن پارکت طوسی با کیفیت بالا، حتی اگر هزینه بیشتری نیز داشته باشد، برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. زیرا در اینصورت ملزم به تعویض پارکت در مدت زمان کوتاه نخواهید بود و پارکت با کیفیت شما می‌تواند به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت شما در خرید پارکت به حساب آید.

آدین موکت از ارائه دهندگان پارکت و موکت ها این مقاله کاملا تخصصی را برای شما تهیه نموده تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب خرید پارکت مورد نظر خود را داشته باشید.