موکت های نمایشگاهی یکی از محبوب ترین کفپوش ها هستند که برای پوشاندن کف نمایشگاه ها از آن ها استفاده می شود. از آن جایی که برای پوشاندن کف نمایشگاه احتیاج به متراژ بسیار زیاد موکت هست، افراد بسیاری ترجیح می دهند به جای صرف هزینه های گزاف خرید موکت، آن ها را اجاره کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با موکت های نمایشگاهی و همچنین مزایا و معایب اجاره موکت ها و همچنین در مورد استفاده از آنها در نمایشگاه ها بیشتر اشنا کنیم، لطفا در ادامه ما را همراهی کنید.

توضیحی در مورد موکت ها  

به طور کلی موکت ها محبوب ترین کفپوش های موجود در بازار هستند و این محبوبیت زیاد موجب این شده است که تنوع و طرح‌های جدید در بازار تولید و ارزشمند و همچنین برای استفاده موکت ها در مکان های مختلف دارای طراحی های خاص خود هستند نمونه ها موکت های نمایشگاهی از که به دلیل قیمت پایین نسبت به سایر موکت ها و همچنین دارا بودن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف گزینه خوبی است، که در مکان‌های پرتردد و شلوغ از آنها استفاده می شود. ما در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با موکت های نمایشگاهی آشنا کنیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

موکت نمایشگاهی چیست؟!

موکت های نمایشگاهی به این طور هستند که برای مدتی در  نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که زمان برگزاری نمایشگاه ها محدود و مشخص است قبل از شروع شدن نمایشگاه طراح های داخلی اقدام به خرید موکت و کفپوش های خاص برای غرفه ها می کنند.

موکت نمایشگاهی معمولا دارای  طرح ها و رنگ های بسیار زیادی می باشند و همچنین دکوراسیون داخلی هر غرفه به طور کامل مشخص شده و  متناسب با کسب و کار حرفه ای مورد استفاده قرار     می گیرد.

به طور معمول طراحان دکوراسیون داخلی برای پوشاندن کف نمایشگاه و غرفه ها از کفپوش های رنگی و برای پوشاندن راهروها و سالن از فرشینه های نمایشگاهی رونی استفاده می کنند و همچنین به طور کلی از زمان های قدیم به دلیل تمرین به محیط طرفداران زیادی را داشته و به همین دلیل موکتها گزینه بسیار خوبی هستند برای نمایشگاه ها که به افراد احساس صمیمیت و گرمی را القا کند.

 در حالت کلی می‌توان گفت که موکت های نمایشگاهی بخشی از نمایشگاه به حساب می‌آید و خوب یا بد بودن این نوع موکت ها بر  روی حسی که بازدیدکنندگان از نمایشگاه می گیرند تاثیر فراوانی می ‌گذارد.

انواع موکت های نمایشگاهی

 فرش قرمز ها: موکت های نمایشگاهی دارای انواع مختلفی هستند که یکی از این نوع فرش قرمز هستش که در پیست رقص ها و ورودی سالن های مجالس و سالن های سمینار ها مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار به ظاهر سالن ها و نمایشگاه ها زیبایی و حالت های خاصی را می بخشد حالت کلی فرش قرمز بیشتر برای نشان دادن راه در ورودی های سالن ها نمایش داده می شود و بیشتر جنبه تشریفات و مدرنی را دارد.

چمن های مصنوعی: یکی دیگر از نمونه های موکت های نمایشگاهی می‌توان به چمن های مصنوعی که برای محیط های روباز در نمایشگاه ها استفاده می شود نام برد به عنوان سنگ ها در محیط های باز و حیات های بزرگ نمایشگاه ها  مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از این نوع موکتها می تواند جلوه ای بسیار خاص و زیبایی را به محیط روباز و همچنین به غرفه ها عطا کند.

 

اجاره آنلاین موکت های نمایشگاهی

بعضی از طراحان دکوراسیون برای اجاره های نمایشگاهی به سایز های مختلف و همچنین نمایندگی مختلف به صورت آنلاین مراجعه می کنند که این کار چندین و مزیت و همچنین معایب دارد.

 یکی از مزیت های خوب اجاره آنلاین موکت نمایشگاهی این است در زمان بسیار صرفه جویی خواهد شد.

اگر بخواهیم در مورد معایب اجاره آنلاین موکت های نمایشگاهی توضیح دهیم باید گفت ممکن است کیفیت موکت ها مطلوب و قابل قبول نباشد و همانطور که در قبل گفته شد کیفیت موکت ها اهمیت بسیار زیادی در القا کردن احساس صمیمیت به بازدید کنندگان را دارد.

 

ویژگی های مهم موکت نمایشگاهی

اصلی ترین و مهم ترین ویژگی موکت های نمایشگاهی بیش از سادگی و در عین حال خوب بودن کیفیت موکت تا هست و همچنین کفپوشهای نمایشگاه ها به طور کلی در حالت های بسیار شلوغی وجود ندارند تا بتوانند فضای نمایشگاه را به صورت جدی نشان دهند.

در ادامه برخی از ویژگی های کفپوش نمایشگاهی را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

عایق صدا

از آنجایی که آلودگی صوتی در مکان های عمومی از نمایشگاه ها زیاد است و می‌تواند برای برخی از افراد آزار دهنده باشد لازم است برای کاهش هر چه بیشتر این آلودگی از کفپوش هایی به عنوان عایق صدا استفاده کنیم که یک نوع از این کفپوش ها موکت ها هستند موکت ها به طور کلی از الیاف ساخته می شود و بدیهی است که موکت هایی از الیاف طبیعی بهتر می توانند عایق صدا باشند  همچنین به غیر از اینک موکت ها عایق صدا هستند می توانند گرد و خاک را به خود جذب کند و مانع پخش شدن آلودگی ها و خیابان ها در محیط اطراف شود.

 

عایق حرارتی

در نمایشگاه ها به دلیل تجمع بسیار زیاد معمولا دمای هوای آنجا بالا می رود و اگرچه سیستم تهویه هوا در نمایشگاه آن نصب شده باشد به هر حال در جماع زیاد باعث بالا رفتن  شدید دمای هوا در مکان های نمایشگاه خواهد شد موکت های نمایشگاهی از آن دسته از کفپوش ها هستند که شما می‌توانید به عنوان قایق حرارتی از آنها استفاده کنید و به شما کمک کند که هوا یکدیگر وارد محیط نمایشگاه نشود و این و مدیریت تأثیر بسیار زیادی در بالا رفتن دما خواهند گذاشت.

 

تنوع رنگ

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در موکت های نمایشگاهی اهمیت فراوان دارد رنگ بندی و انواع رنگ های آن ها است.

 به طور کلی استفاده کردن از رنگ های تیره در فرش های نمایشگاه مرسوم نیست و همچنین باید به این نکته توجه داشت که رنگ زمینه در نمایشگاه‌ ها تاثیر زیادی بر روی غرفه‌ های نمایشگاه خواهد گذاشت.

 

احتمال وجور طرح و لوگو های مختلف روی موکت

کفپوش‌های ساده یا  طرح دار در نمایشگاه ها بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد اما بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی از مدل های ساده برای نمایشگاه استفاده می کند و این نکته لازم به ذکر است که در  موکت های نمایشگاهی این امکان وجود دارد که لوگوی شرکت میزبان بر روی موکت قرار بگیرد که به کفپوش ها شکل ویژه و خاصی را می دهد.

 

قابلیت اجاره کردن

همانطور که در مطالب قبل گفته شد برای اجرای کردن موکت های فروشگاهی این قابلیت وجود دارد نمایشگاه ها در مدت زمانی خاص و محدود برگزار می شود که شما می توانید در این مدت زمان موکت ‌ها را اجاره کنید. خرید موکت ها برای نمایشگاه هایی که زمان محدودی را دارند منطقی و مقرون به صرفه نیست به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی نمایشگاه ها موکت ها را از فروشگاه های فروش موکت و فرشینه ها را اجاره می کنند و همین موضوع منجر به صرفه جویی در هزینه نمایشگاه‌ ها خواهد شد.

نکات مهم در ارتباط با نصب موکت های نمایشگاهی

 از آنجایی که برای طراحی داخلی نمایشگاه ها اندازه کافی زمان بر است نمایشگاه باید به گونه ‌ای باشد که در کوتاه ترین زمان ممکن نصب شود از سوی دیگر به دلیل رفت و آمد های  بسیار زیاد در نمایشگاه ها باید موکت ها  به طوری به زمین فیکس شده باشند که هیچ عنوان از زمین جدا نشوند.

که می توان برای فیکس کردن موکت های نمایشگاهی در نمایشگاه از چسب موکت در چهار گوشه آن استفاده کنید که در این زمینه باید از یک نصاب ماهر برای نصب موکت ها کمک گرفته شود تا به طور کامل بر روی  زمین فیکس شوند رفت و آمد زیاد باعث چین خوردگی موکت ها نشوند.

 

قیمت موکت های نمایشگاهی

موکت های اجاره ای  نسبت به موکت های دیگر ارزان تر است و معمولا اجاره این موکت ها هزینه بسیار بالایی ندارد، البته اجاره کردن فرشینه ها برای نمایشگاه ها نسبت به فرنگ و حتی جز می تواند قیمت متفاوتی را با خود داشته باشند و همچنین اگر تنها برای کسب و کار اختصاصی طراحی و تولید شده باشند لوگوی این شرکت بر روی موکت هک خواهد شد.

 شما برای اجاره کردن موکت های نمایشگاهی می ‌توانید به شرکت‌ ها و کارخانه‌ های که موکت ها را اجاره می دهند مراجعه کنید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.