انتخاب و خرید هر نوع کفپوش نکات و راهنمایی‌های خاص خود را دارد که همین نکات می‌توانند کمک شایانی به شما در انتخاب کفپوش مناسب کنند. یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار، پارکت‌ها می‌باشند. این کفپوش‌ها از چوب ساخته می‌شوند و رنگ و کیفیت بالای آن‌ها موجب گشته که به سرعت بین مردم به محبوبیت برسند. کفپوش‌های مختلفی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و با استفاده از متریالهای مختلف در بازار کفپوش‌ها به فروش می‌رسند. شاید برایتان انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید کفپوش خوب و با کیفیت دشوار باشد و از خودتان سوال کنید از کجا پارکت بخریم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع روش‌های خرید پارکت و مزایای آن با شما در میان بگذاریم و به سوال «از کجا پارکت بخریم؟» پاسخ دهیم.

پارکت چیست؟

پارکت نوعی کفپوش چوبی است که با نام چوب فرش نیز شناخته میشود. این کفپوش‌ها به دلیل استفاده از چوب در ساختار آنها، معمولا مزایای بسیاری نسبت به سایر انواع کفپوش‌ها دارند. به کار گیری کفپوش‌های چوبی در دکوراسیون داخلی خانه ها و دفاتر اداری می‌تواند جلوه ای بسیار زیبا و شیک را به خانه بخشیده همچنین دست افراد را در انتخاب سایر اجزای دکوراسیون به خوبی باز گذارد. همچنین امروزه موکت هایی نیز با طرح و نقش پارکت به بازار آمده اند که با اسم موکت پارکتی هم آنها را میشناسیم و میتوانند بسیار جایگزین خوبی بجای پارکت ها باشند. این موکت های پارکتی به دلیل قیمت های به صرفه تری که نسبت به پارکت ها دارند، خیلی بین مردم محبوب هستند. 

پارکت‌های متنوعی با استفاده از چوب‌های مختلف تولید می‌شوند و رنگ و جنس هر پارکت می‌تواند بسته به چوب مورد استفاده در آن متفاوت باشد. برخی از چوب‌های درختان دارای رنگ روشن می‌باشند و برخی دیگر ممکن است رنگ‌های تیره داشته باشند. برای انتخاب مناسب‌ترین پارکت برای منزل و خرید آن از فروشگاه‌های معتبر و خوب پارکت می‌تواند کمی تخصصی و دشوار باشد که در ادامه با ارائه نکاتی، سوال «از کجا پارکت بخریم؟» را پاسخ می‌دهیم.

مزایای موکت

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، پارکت‌ها به دلیل چوبی بودن و ضخامت بیشتر نسبت به سایر کفپوش‌ها بسیار مورد استقبال هستند. این کفپوش، که تولید آن از طریق تبدیل چوب درختان به الوار و قطعه قطعه کردن الوارها ساخته می‌شوند، اگرچه قیمت بالاتری نسبت به کفپوش‌های دیگر ندارند، اما به جرئت می‌توان گفت که قیمت آن‌ها با توجه به کارایی و مزایای آن‌ها کاملا منطقی می‌باشد. برخی از مزایای مهم پارکت‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  1. چوب مانع از بروز سرما به داخل خانه ها یا ادارات می‌شود و انتقال صدا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
  2. پارکت‌ها سرعت نصب بالایی نسبت به کفپوش‌هایی از جمله سنگ و سرامیک دارند.
  3. امکان باز و بسته کردن و حمل پارکت‌ها از مکانی به مکان دیگر وجود دارد.
  4. پارکت‌ها بسیار نرم‌تر از سایر کفپوش‌ها از جمله سرامیک و موکت می‌باشند و در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای کسانی هستند که فرزند کوچکتر در خانه دارند.
  5. نرمی پارکت‌ها باعث می‌شود که راه رفتن روی آن‌ها لذت بیشتری نسبت به سایر کفپوش‌ها داشته باشد.
  6. تمیز کردن پارکت‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها ساده‌تر است و حتی سمباده کشیدن و جلا دادن آن‌ها با روغن‌های مخصوص باعث می‌شوند که مثل روز اول زیبا شوند.

نکات خرید موکت

حال که با انواع پارکت آشنا شدید، وقت آن رسیده که نکاتی در رابطه با خرید آن با شما در میان بگذاریم. این نکات به شما کمک می‌کنند که انتخاب درستی داشته باشید و از کیفیت پارکت مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • پیش از خرید پارکت، میزان بودجه خود را مشخص نمایید و این میزان بودجه را با فروشنده پارکت در میان بگذارید. فروشنده به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه را نسبت به میزان بودجه‌تان انتخاب نمایید.
  • مشخص نمایید که پارکت را برای چه مکانی خریداری می‌کنید. اگر مکانی که قصد خرید پارکت برای آن را دارید، در معرض رطوبت می‌باشد، حتما پارکت ضد آب خریداری نمایید.
  • رنگ پارکت را طوری انتخاب کنید که با سایر اجزای دکوراسیون همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال پارکت طوسی می‌تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال باشد.
  • ضخامت پارکت را در نظر داشته باشید. معمولا پارکت‌هایی که ضخامت بیشتری دارند، عایق بهتری برای سرما، صدا و حرارت به حساب می‌آیند.

خرید پارکت به صورت حضوری و اینترنتی

خرید پارکت مزایای گفته شده را در پی خواهد داشت، اما پیش از اقدام به خرید باید با روش‌های کلی و اساسی خرید پارکت آشنا شوید و با اطلاعات کافی اقدام به خرید پارکت کنید. به طور کلی دو روش برای خرید پارکت و بهره‌مندی از مزایای آن وجود دارد که در ادامه به معرفی هر روش و مزایای آن خواهیم پرداخت.

خرید حضوری پارکت

در پاسخ به سوال «از کجا پارکت بخریم؟» لازم است ابتدا مشخص کنید که قصد خرید حضوری پارکت را دارید یا می‌خواهید به صورت اینترنتی آن را تهیه کنید؟ خرید حضوری پارکت به معنی خرید پارکت از فروشگاه‌های پارکت می‌باشد. در این روش خرید شما قادر به بررسی پارکت‌های مختلف از فاصله نزدیک‌تر خواهید بود و می‌توانید رنگ و طرح پارکت مناسب خود را به خوبی انتخاب کنید. برخی از مزایای خرید حضوری پارکت عبارتند از:

  • امکان بررسی دقیق رنگ‌ها و طرح‌های پارکت از فاصله نزدیک
  • امکان دریافت راهنمایی از فروشندگان
  • امکان کسب اطلاعات در رابطه با پارکت‌ها از فروشندگان و متخصصان فروشگاه

خرید اینترنتی پارکت

اگر قصد داشته باشید با صرفه‌جویی در زمان، پارکت مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید، خرید اینترنتی پارکت بهترین گزینه برای شما می‌باشد. این روش به خصوص در شرایط کنونی و با وجود آلودگی و بیماری در کشور، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی خرید اینترنتی پارکت مزایای زیر را در پی خواهد داشت:

  1. صرفه‌جویی در زمان
  2. دور ماندن از بیماری‌ها و آلودگی‌ها
  3. دور ماندن از ترافیک
  4. امکان مقایسه پارکت‌های مختلف در خرید اینترنتی
  5. امکان خواندن نظرات کاربران و خریداران دیگر در سایت
  6. امکان دریافت مشاوره آنلاین در سایت‌های فروش اینترنتی پارکت

بهتره که از کجا پارکت بخریم؟

حال پس از بررسی کامل پارکت، مزایای آن و راه‌های خرید آن وقت آن رسیده که سوال «از کجا پارکت بخریم؟» را پاسخ دهیم. همان طور که گفتیم پیش از پاسخ به این سوال باید روش خرید پارکت خود را مشخص کنید زیرا پاسخ سوال در ارتباط با هر یک از روش‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

در صورت خرید حضوری پارکت، از کجا پارکت بخریم؟

در صورتی که انتخاب شما خرید پارکت به صورت حضوری بوده است، پیشنهاد ما به شما این است که از فروشگاه‌های معتبر و شناخه شده خریداری کنید و مطمئن شوید که تمام پارکت‌های فروشگاه با ضمانت‌نامه به شما فروخته می‌شوند. اگر پیشتر کسانی از نزدیکان شما از فروشگاهی، پارکت خریده و از آن راضی بوده است، می‌توانید با مراجعه به همان فروشگاه پارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسیاری از فروشگاه‌های نامعتبر، پارکت‌های بی کیفیت و ضعیف را به نام پارکت باکیفیت به مردم می‌فروشند و باید دقت کافی را در انتخاب فروشگاه مناسب به کار گیرید.

در صورت خرید اینترنتی پارکت، از کجا پارکت بخریم؟

از آن جایی که امکان کلاهبرداری در خریدهای آنلاین بسیار زیاد است، به هنگام خرید اینترنتی پارکت باید سایت و فروشگاه اینترنتی معتبر و قابل اعتمادی را انتخاب کنید. سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشند قابل اعتماد هستند و می‌توانید پارکت مناسب خود را از آن‌ها خریداری نمایید. خواندن نظرات کاربران دیگر نیز می‌تواند برای شما مفید باشد و شما را از خریدتان مطمئن سازد.