از آن جایی که موکت نسبت به لمنیت و پارکت قیمت بسیار مناسب تری دارد و همانطور که گفته شد بسیار کارآمد و مورد استقبال است، و همچنین از آن جایی که یک وسیله ی مصرفی است که تمام روز ( مخصوصا اگر برای پوشاندن کف منزل باشد) با آن در ارتباط هستید، کیفیت و شناخت انواع متنوع آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین ما امروز در این مقاله همراه شما هستیم تا شما را با انواع موکت با کیفیت و پرطرفدار موجود در بازار آشنا کنیم.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

باید اعتراف کرد که یکی از جذاب ترین و پرطرفدار ترین کف پوش ها در کنار پارکت و لمینیت  که گذر زمان در طی سال ها نه تنها  نتوانسته است از محبوبیت آن بکاهد، بلکه برعکس بر آن افزوده است “موکت” است. تنوع در رنگ و تولید طرح ها و مدل های روز افزون باعث شده است که موکت ها هنوز هم در صدر بازار رقابت باقی بمانند و ترجیح خیلی از خانواده ها برای پوشاندن کف منزل، یا حتی ترجیح خیلی از افراد برای پوشاندن کف محل کار مثل دفاتر رسمی، ادارات ویا آمفی تئاتر ها باشد.

 

انواع مدل موکت های با کیفیت ساده

موکت پرز بلند:

اگر شما از آن جمله افرادی هستید که راحتی برای شما در اولویت است و دوست دارید که کف منزلتان کف پوش گرم و نرمی داشته باشد  و همیشه زیر پاهایتان احساس راحتی داشته باشید موکت های پرزبلنند میتوانند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشند. استفاده از این موکت ها مخصوصا در محیط های کوهستانی و سرد برای گرم نگه داشتن کف منزل بسیار مناسب است. ضخامت این موکت ها گاهی به قدری زیاد است که برخی آن ها را با فرش های ماشینی زینتی اشتباه میگیرند. این موکت ها بیشتر در فضاهایی مانند اتاق خواب یا اتاق بازی کودک مورد استفاده قرار میگیرد.

موکت پرز کوتاه:

یکی از مقاوم ترین انواع موکت با کیفیت ، موکت پرز کوتاه است. این موکت ها ضخامت بسیار بالایی دارند و بر خلاف موکت های پرزبلند تمیز کردن آن ها بسیار راحت است به همین دلیل استفاده از آن ها برای کف شرکت ها و ادارات بسیار مورد استقبال است.

موکت کبریتی:

موکت کبریتی از قدیمی ترین سبک های موکت باکیفیت است که حتما همه ی شما حداقل یک بار آن را دیده اید. موکت های کبریتی طرحی ساده و کلاسیک دارند و ارزان قیمت ترین مدل موجود در بازار هستند. موکت های کبریتی بافت گره ای و سختی دارند که همین باعث شده است که در برابر اجسام سنگین و کشیده شدنشان برروی سطح موکت بسیار مقاوم باشند و دچار پارگی نشوند. استفاده از این موکت ها تقریبا در هر فضایی، مخصوصا فضاهای پر رفت و آمد مثل راهرو هتل ها و ادارات بسیار رایج است.

 

انواع موکت با کیفیت بر حسب جنس

یکی از عوامل تاثیر گذار در دوام و صد البته قیمت یک موکت با کیفیت، جنس الیاف به کار رفته در آن است. به همین جهت در این بخش ما میخواهیم انواع موکت باکیفیت موجود در بازار را بسته به جنس الیافشان مورد برسی قرار دهیم.

موکت نایلونی:

نایلون یا همان پلی آمید را باید یکی از رایج ترین مواد به کار رونده در ساخت الیاف موکت دانست چرا که نایلون بافت بسیار نرم و یک پارچه ای به موکت میبخشد که در برابر پوسیدگی و اجسام سنگین نیز بسیار مقاوم است. در اینجا باید بگوییم که تقریبا 90 درصد موکت هایی که در بازار به فروش رفته و مورد استفاده قرار میگیرند، الیافی از جنس نایلون دارند.

مزایا استفاده از موکت نایلونی:

-ماندگاری و دوام بالا

-ثبات رنگ( در برابر آفتاب دچار رنگ پریدگی نمیشود)

-قیمت مقرون به صرفه و مناسب

موکت پشمی:

موکت ساخته شده از الیاف پشمی موکت باکیفیت و در عین حال بسیار لوکس و گران قیمت است. الیاف پشم که جنسی طبیعی دارد بسیار ماندگار و بادوام و در عین حال نرم و راحت  است که در ساخت آن ها از هیچ ماده شیمیایی و مصنوعی استفاده نشده و هیچگونه ایجاد حساسیت و آلژیی در مصرف کننده بوجود نمی آورد. اما چنانچه قصد خرید این موکت را دارید باید بدانید که این موکت ها به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارند اگر به درستی از آن ها مراقبت نشود به مرور دچار آسیب شده و کپک میزنند. همچنین باید گفت که این موکت ها برای استفاده در محیط های مرطوب مثل شمال کشور اصلا گزینه مناسبی نیستند و به سرعت کپک خواهند زد.

مزایا استفاده از موکت پشمی:

-به راحتی تمیز میشود

-با محیط زیست سازگار است

-در برابر حریق و آتش گرفتن بسیار مقاوم است

موکت پلی استر

موکت با کیفیت پلی استر را باید نوع دیگری از موکت های ضد آلژیی و سازگار با محیط زیست دانست چرا که پلی استر از مواد بازیافتی تهیه میشود. همانند موکت های پشمی، موکت پلی استر هم رنگ ثابتی دارد و در برابر آفتاب خوردگی و رنگ پریدگی بسیار مقاوم است. موکت های پلی استر تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و قیمتشان در قیاس با سایر موکت ها مثل موکت های پشمی بسیار ارزان و مناسب است. این موکت ها بسیار بادوام و مقاوم هستند به طوری که اگر از آن ها به درستی مراقبت شود حتی تا بیش از 15 سال نیز عمر خواهند کرد.

مزایا استفاده از موکت پلی استر:

-قیمت ارزان

-بافت نرم

-ضد حساسیت بودن آن

-رنگ مقاوم

 

مزایای پوشاندن کف خانه با انواع موکت با کیفیت

هرچند که تا الان باید خودتان به مزایای استفاده از موکت به جای سرامیک و موزیئک پی برده باشید، با این حال ما در این بخش همراه با شما ویژگی های مثبت استفاده از موکت با کیفیت را برسی میکنیم.

-موکت را باید نوعی عایق برای صدا و حرارت دانست. استفاده از موکت برای محیط های پر رفت و آمد و پر سر و صدا یک انتخاب عالی است که تا حد زیادی جلوی ایجاد صدا و مزاحمت برای طبقات پایین تر را میگیرد.

-استفاده از یک موکت باکیفیت ساده و یک دست در صورتی که رنگ آن با وسایلتان همخوانی داشته باشد فضای اتاقتان را بزرگ تر نشان خواهد داد

-تنها به کمک یک  جاروبرقی قابل نظافت است و مانند سرامیک نیازی به تمیز شدن روزانه ندارد.

-تنوع رنگ و طرح آن زیاد است و شما به راحتی میتوانید رنگ آن را با سایر وسایلتان هماهنگ کرده و فضای زیباتری را ایجاد کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.