با وجود اینکه امروزه خرید محصولات خارجی مجبوبیت بیشتری در بین مردم دارد با این تصور که جنس خارجی مرغوبیت و کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های داخلی دارد اما باید به شما بگوئیم که این باور کاملا غلط است به خصوص در مورد فرش و موکت ها که تولید کنندگان ایرانی در این زمینه از بهترین های جهان هستند که نه تنها نیاز داخل کشور را تامین می کنند. بلکه نمونه هایی از بهترین و بت کیفیت ترین موکت های جهان را به سایر کشور ها صادر می کنند. بنابراین ما در این مقاله سعی داریم چند مورد از برند معتبر موکت ایرانی را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد دارید که ضمن خرید یک محصول با کیفیت از تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

چرا موکت ایرانی ارزان تر است؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که تصور می کنند، موکت ایرانی به دلیل ارزان تر بودن از کیفیت کمتری برخوردار است. ما در اینجا به شما خواهیم گفت که چرا موکت های تولید شده توسط برند معتبر موکت ایرانی، با وجود کیفیت بالایی که دارند از قیمت مناسب تری برخوردارند.

 اتوماسیون فرایند تولید موکت و همچنین رساندن آن به مقیاس صنعتی، امکان به حداقل رساندن هزینه محصول نهایی و حتی دستیابی به برخی مزایا نسبت به فرش دستباف را فراهم کرده است. به عنوان مثال ، موکت های پشت لاستیکی در مقایسه با موکت هایی که دارای الیاف طبیعی هستند، با وجود داشتن قیمت مناسب تر در برابر سایش به طور قابل توجهی مقاوم هستند.

همانطور که همه ما میدانیم شهرت یک محصول بی دلیل نیست با تلاش و پشت کار فراوان پرسنل تولید و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه و تجهیزات بروز و ارایه خدمات عالی بی عیب و نقص میتوان نام برند بودن و معتبر بودن را به خود گرفت که البته این کار راحتی نیست. هستند شرکت هایی که تمام تلاش و هدف آنها ارایه برترین محصولات با نازلترین قیمت ها بوده به همین سبب نیز روزانه به خریداران محصولات با کیفیت اضافه می شود. و تولید کنندگان با وجود دریافت سود کم باز هم به دلیل وجود مشتریان فراوان، از سود قابل توجهی برخوردار می شوند.

در واقع تولیدکنندگان برند معتبر موکت ایرانی، با دریافت سود کم رضایت مشتریان خود را جلب کرده و جای اینکه با گران فروشی به درآمد بالا برسند، با فروش بیشتر و جذب مشتری درآمد حلال کسب می کنند.

جنس الیاف موکت های ایرانی

از مهم ترین ویژگی های موکت با کیفیت جنس الیاف و مواد بکار برده شده در طی عملیات تولید است. موکت های ایرانی همواره از بهترین الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. برخی از الیاف به کار برده شده در کارخانه های برند معتبر موکت ایرانی عبارتند از:

موکت های پشمی

  پشم همان موادی است که از قدیم الایام فرشهای سراسر جهان از آن بافته می شده است. فرش های پشمی به درستی یکی از محبوب ترین انواع فرش ها باقی می مانند، زیرا مقاومت زیادی در برابر سایش دارند، دچار سایش نمی شوند ، کپک نمی زنند و عملاً در معرض آفتاب تغییر رنگ نمی دهند. علاوه بر این، مهم ترین مزیت فرش های پشمی طبیعی بودن موادی است که از آن ساخته شده است. که بدین ترتیب برند های معتبر موکت های ایرانی نیز طبق فرمولاسیون جدید به سبب مزایای فراوان پشم، از آن در تولید موکت استفاده فراوان می کنند.

موکت های مصنوعی

 در واقع ، آنها یک آنالوگ مصنوعی از موکت های پشمی هستند، زیرا بافت الیاف اکریلیک مانند پارچه های پشمی است. در نتیجه، موکت های اکریلیک در برابر سایش نیز مقاوم هستند، کپک نمی زنند، در معرض بسیاری از مواد شیمیایی قرار ندارند و در معرض مستقیم نور خورشید محو می شوند .

 موکت های نایلونی

 ویژگی آنها جذب کم آب است. در عین حال موکت های نایلونی در برابر لک مقاوم هستند و به خوبی در برابر سایش، رطوبت و کپک مقاومت می کنند. یکی از پرطرفدار ترین و مقاوم ترین موکت های تولید شده توسط برند معتبر موکت ایرانی، موکت های نایلونی هستند.

موکت های پلی استر

 موکت های ساخته شده از الیاف پلی استر با مقاومت کششی بالا مشخص می شوند و علاوه بر مقاومت معمول در برابر سایش مقاوم اند . قالب موکت های مصنوعی، مقاومت بالایی در برابر اثرات اسیدهای معدنی دارند. اما مقاومت الیاف با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید کاهش می یابد. در نتیجه، موکت های الیاف پلی استر به اندازه موکت های نایلونی دوام ندارند.

هر کدام از این الیاف ویژگی های خاص خود را دارند مثلا، موکت های پشم طبیعی پایدارترین گزینه هستند. استفاده از موکت مصنوعی مسلماً در مکان های عمومی با ترافیک زیاد که تمیزکاری مداوم لازم است، راحت تر و مناسب تر هستند.

موکت ها با جنس های الیاف متفاوت در کارخانه های برند معتبر موکت ایرانی، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت تولید می شوند.

مزایا و معایب انواع مختلف موکت های ایرانی

برند معتبر موکت ایرانی دارای تعدادی مزایا و معایب نسبت به سایر کفپوش ها اند. در اینجا مزایا و معایب هر کدام را ذکر خواهیم کرد:

مزیت اصلی موکت رولی افزایش راحتی اتاق است. هیچ کف پوشی همان راحتی که موکت ها به اتاق می دهند را ارایه نمیدهد . این امر با دو ویژگی مهم موکت یعنی عایق صدا و عایق حرارتی تسهیل می شود.

عایق صدا میزان صدای آزار دهنده را کاهش می دهد و به شما آکوستیک دلپذیری می بخشد.

عایق حرارتی به گرم نگه داشتن اتاق کمک می کند، به خصوص هنگام پیاده روی با پای برهنه راحت تر می شود.

یکی از مزایای قابل توجه موکت باید جذب گرد و غبار آن باشد. تولید کنندگان برند معتبر موکت ایرانی  به این خاصیت فرش بسیار افتخار می کنند و همه آن را به عنوان ایمن ترین برای سلامت انسان توصیه می کنند.

واقعیت این است که موکت گرد و غبار زیادی را از هوا می گیرد و جذب می کند. این گرد و غبار با جاروبرقی معمولی بسیار راحت جمع می شود. در نتیجه گرد و غبار بسیار کمتری در دستگاه تنفسی افراد وارد می شود.

البته که برند های معتبر موکت ایرانی نیز مانند همه ی تولید کنندگان دیگر معایب زیادی نیز دارد. بزرگترین عیب موکت ها را می توان توانایی ایجاد بوی بد در نظر گرفت.

 از معایب دیگر موکت آسیب در برابر آب است. درست است که این مسئله در مورد همه ی انواع موکت ها صدق نمی کند. برخی از نمونه های موکت ها به لطف پشتی پی وی سی عملاً نسبت به آب حساس نیستند.

برند های معتبر موکت ایرانی

در تولید هر محصولی مسلما برخی از تولیدکنندگان و برند ها از اعتبار و محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردارند. در تولید موکت نیز برخی از  برند های معتبر موکت ایرانی از دیگری به دلیل تجهیزات برتر و متخصصین متبحر تر و مواد با کیفیت تر، دارای شهرت بیشتری هستند که ما چند مورد از آنها را نام میبریم.

آرتا موکت اردبیل

کارخانه تولید موکت آرتا موکت اردبیل تقریبا یک قرن است که با قدرت به تولید بهترین ها ادامه می دهد و با کلی تجربه در حال عرضه برترین محصولات است. محصولاتی که هم کیفیت عالی دارند هم در خور لیاقت خریداران است.

این موکت ها با ویژگی شست و شو آسان، عایق آب و رطوبت، عایق صدا، عایق خاک و گرد و غبار بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

ظریف مصور اصفهان

موکت ظریف  در اولویت هدف ها رضایت مشتری و ارایه بهترین کیفیت را دارد که طبق این اصول سالهاست که در حال تولید و عرضه است. برند معتبر موکت ایرانی ظریف مصور با ویژگی های بهترین کیفیت الیاف، طراحی خلاقانه و متنوع، رنگبندی بسیار زیبا و با تنوع ، بسیار سبک و قابل حمل از جمله پر طرفداران ایران است.

پالاز موکت

از معروف ترین برند ها نیز پالاز است که بسیار موفق در تلاش به عرضه بهترین ها است.

پارس موکت

 پارس موکت نیز با ارایه محصولی با ویژگی های بسیار مفید از جمله سبکی و الیاف مرغوب همه ساله مورد استقبال خریداران موکت قرار می گیرد.