امروزه موکت ها، برای پوشاندن کف ساختمان ها متناسب با سلایق و علایق مردم به دایل زیبایی خاصی که دارند، برای دکوراسیون  های مختلف به کار می روند. و همچنین به دلیل تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی که از زمان قدیم تا حال در موکت ها صورت گرفته استقبال زیادی برای خرید بهترین انواع موکت در بازار وجود دارد. در این مقاله ما به بررسی انواع مختلف موکت ها می پردازیم تا به شما عزیزان برای داشتن یک خرید مطمئن کمک کنیم. اگر در خرید خود دچار سردرگمی شده اید و می خواهید بدانید بهترین انواع موکت کدام اند، در ادامه با ما همراه باشید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

موکت چیست؟

بیایید قبل از معرفی بهترین انواع موکت بدانیم که اصلا موکت چیست؟ موکت یک نوع کفپوش است که به عنوان پوشش و همچنین عایق صوتی حرارتی در کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت موکت قیمت مناسب آن نسبت به سایر کفپوش ها مانند، پارکت، سرامیک و … است.

موکت ها در انواع مختلف جنس، طرح و رنگ تولید می شوند که برای مکان های مختلف چون اتاق خواب، پذیرایی، اتاق نوزاد، اتاق کار و … مناسب هستند. در زمان خریداری موکت ها باید به رنگ و طرح آنها توجه لازم را داشته باشید که با طراحی دکوراسیون خانه و رنگ آمیزی آن همخوانی داشته باشد.

همانطور که گفته شد موکت ها عایق حرارتی و صدا هم می یاشند برای مکان هایی که سرد و و پر سر و صدا هستند هم می توان از موکت ها استفاده کرد.

 

معرفی بهترین انواع موکت ها

در این قسمت از مقاله به بررسی بهترین انواع موکت و کاربرد های آن ها خواهیم پرداخت:

 

موکت های پرز بلند  و پرز کوتاه:

موکت های پرز دار یکی از بهترین انواع موکت ها هستند، برای افرادی که تمایل دارند در خانه های خود از فرش ها و کفپوش های نرم استفاده کنند و همچنین برای گرم نگه داشتن محیط خانه بسیار محبوب هستند.

موکت های پرز بلند می توانند به عنوان فرش مورد استفاده قرار بگیرند و موکت های پرز کوتاه که می‌توانند در اکثر مکان های مختلف مانند: دفترها، شرکتها، ادارات و منازل مورد استفاده قرار بگیرند چرا که به راحتی تمیز می شوند و زحمت زیادی ندارند و همچنین طرفداران خیلی زیادی را در اماکن ورزشی و هتل ها دارند.

 

موکت های کبریتی :

یکی دیگر از بهترین انواع موکت، موکت های کبریتی هستند که بسیار محبوب اند زیرا قیمت مناسب تری نسبت به سایر موکت ها دارند.برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی بابت خرید موکت ها صرف کنند بسیار به صرفه هستند.

 

موکت های تایل

یکی دیگر از بهترین انواع موکت ها، موکت هایی به نام موکت  هستند که از جدید ترین مدل های موجود در بازار هستند. موکت های تایل به شکل پازل در کنار هم گذاشته می شوند و توانسته اند طی مدت زمان خیلی کم محبوبیت بسیار زیادی در بازار به دست بیاورند . این موکت ها در محیط های اداری، محیط ورزشی، فروشگاه های تجاری و حتی اتاق کودک و فضای داخلی منازل استفاده می شوند. امروزه موکت های تایل با فنآوری پیشرفته همگام با دانش روز دنیا در ایران نیز تولید می شوند و با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

از مزایای موکت های تایل می توان به: راحتی، تنوع بی نهایت رنگ و طرح، کاهش آلودگی صوتی، قابلیت نصب بر روی کف کاذب، قابلیت ترمیم و تعویض آسان، مقاوم در برابر آتش سوزی و انتشار دود، آسانی نظافت آنها و جذب ذرات معلق و ریز موجود در هوا اشاره کرد.

 

موکت های طرح یک سان

و از انواع  دیگر بهترین موکت ها می توانیم به موکت های طرح یکسان اشاره کنیم، که به دلیل وجود فیبر های تازه قند ذرت خاصیت ضد عفونی کننده دائمی دارند. موکت های طرح یکسان دارای جنس انعطاف پذیر مناسبی هستند و برای خانه هایی که پر جمعیت و پر از رفت و آمد هستند مناسب نیستن. ک همچنین این نوع موکت مقاومت خیلی خوبی در برابر لکه ها دارد و تمییز کردن آنها بسیار آسان است.

 

چمن های مصنوعی

از نمونه دیگر بهترین انواع موکت میشود به چمن مصنوعی اشاره کرد. از این نوع موکت ها برای تراس ها و فضاهای زیبایی بالکن ها و ورزشگاه ها استفاده می شود.

 

بهترین الیاف موکت ها

نخ پلی استر یا پلی پروپیلن از بهترین مواد سازنده موکت ها هستند. این نوع از الیاف به دلیل دوام بالایی که دارند بسیار پ مورد استقبال قرار گرفته اند. تمیز کردن موکت هایی با نخ های پلی استر و پروپیلن بسیار آسان است. این موکت ها  در مقابل لکه ها مقاوم هستند و به راحتی لکه نخواهند شد.

 

موکت های الیاف نمدی

یک نوع دیگر از بهترین انواع موکت، موکت هایی با الیاف نمدی و عایق حرارتی هستند.  با توجه به اینکه بعضی از محیط ها با بیرون تماس مستقیمی دارند و در فصل‌های سرد سال برای گرم نگه داشتن فضا می توان از موکت های الیاف نمدی استفاده کرد که هم عایق حرارتی خوبی هستند و هم از انتقال سرما جلوگیری می کنند.

موکت های نمدی  دولایه نیز به طور موثر تری و مانع ورود سرما به فضای اتاق می شوند و هم برای کفپوش اتاق خواب یا اتاق کودک بسیار مناسب تر بوده و همچنین از  لطافت خاصی رو برخوردارند، که خانه رو دلنشین تر می کند.

 

مزایای بهترین انواع موکت

بهترین انواع موکت ها دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر کفپوش ها هستند به عنوان مثال آنها عایق صدا و حرارتی هستند.

استفاده از آن ها موجب می شود که کف منزل بسیار نرم بوده و مکان مناسبی برای رفت و آمد کودکان باشد.

به راحتی با کمک جارو برقی و بدون نیاز به استفاده از لوازم شستشو می توان سطح آنها را تمییز کرد.

از نظر تنوع رنگ و طرح هماهنگی خیلی خوبی با دکوراسیون منزل یا مکانی که می خواهید از آنها استفاده کنید بسیار عالی هستند.

عمر مفید آنها معمولا بسیار زیاد است و به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که نسبت به سایر کفپوش ها دارند، می توان آنها را هر چند سال یکبار تعویض کرد.

 

انواع بافت بهترین موکت ها

بهترین انواع موکت ها، دارای بافت های گوناگونی هستند که در این قسمت از مقاله برخی از بهترین بافت های موکت ها را شرح خواهیم داد.

 

بافت ساکسونی :

بافت ساکسونی یکی از بهترین نوع بافت برای موکت هاست که در این نوع بافت موکت ها یه گونه ای که بافت ها به هم گره خوردند و به حالت کوفتگی درآمدند، تولید می شوند.

لوپ پایل:

یک نمونه دیگر از محبوب ترین بافت های موکت می توان به بافت لوپ پایل اشاره کرد، که این بافت هیچ قسمتش در موکت قطع و بریده نشده و تمامی پرزها سرو تهشون به موکت متصل هستند.

 

کات پایل:

این بافت معروف ترین بافت برای موکت هایی است که  در هتل ها استفاده می شود. از طریق برش های حلقوی کرک حاصل می شود و سطح بافت را یکنواخت می کند. این نوع بافت بیشتر برای موکت های پرز بلند کاربردی است.

 

بافت تار و پود:

موکت های بافته شده به این روش دارای تار و پود الیاف بوده که از آنها به عنوان لایه پشتیبانی استفاده می شود و گاهی برای افزایش استحکام یک لایه هم به آنها اضافه می شود. این روش هزینه بالا و سرعت عمل پایینی داره و عموماً برای موکت هایی از جنس پشم استفاده می شود.

 

بافت موکت های نمدی

نوعی دیگر از محبوب ترین بافت ها در موکت هایی هستند که بافته نمی شوند و در تولید آنها فرایند بافت کامل حذف شده و از اتصال الیاف به دیگری حاصل می شوند. در این روش که مخصوص موکت های نمدی است الیاف توسط چسب فشار غلتک ها در هم پیچیده می‌ شوند و لایه موکت تشکیل داده می شود.

 

سخن پایانی

از آنجایی که موکت ها دارای انواع بسیار مختلف با ویژگی و کاربرد های متفاوتی هستند در نتیجه برای خرید موکت باید توجه زیادی به نوع طرح رنگ و بافت موکت ها داشته باشیم. علاوه بر سلیقه و قیمت حتما کیفیت و کاربرد موکت را در نظر داشته باشید. ما توصیه می کنیم حتما به شرکت های معتبر برای خرید بهترین انواع موکت ها با کیفیت بالا مراجعه کرده و موکت مورد نظر خود را خریداری کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.