یکی از محبوب ترین و راحت ترین کف پوش هایی که از گذشته تا به امروز همواره مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است موکت ها هستند که حتما همه شما حداقل یک بار آن ها را مورد استفاده قرار داده اید. این کف پوش های گرم و نرم که نصب بسیار ساده و آسانی دارند، به نسبت کف پوش های چوبی مثل پارکت و لمینیت و یا کف پوش های سنگی مثل سرامیک و موزائیک قیمت ارزان تری دارند و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند به همین دلیل تولیدکنندگان هر روزه موکت ها را در طرح ها و رنگ ها و مدل های متفاوت متناسب با هر سلیقه و هر نوع سبک دکوراسیون داخلی روانه بازار میکنند که در این میان یکی از بهترین تولید کنندگان، کشور خودمان ایران است و موکت های تولید شده در ایران علاوه بر مصرف داخلی برای مصرف در خارج از کشور نیز صادر میشوند. بنابراین ما در این مقاله به معرفی و برسی  بهترین موکت های ایرانی از نظر طرح، مدل و کیفیت می پردازیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

معرفی چند مدل از بهترین موکت های ایرانی

موکت کبریتی

موکت ساده یا موکت کبریتی یکی از قدیمی ترین و البته از بهترین موکت های ایرانی است که گذر زمان در طی سال ها نه تنها از محبوبیت آن نکاسته است، بلکه به دلیل کیفیت و دوام فوق العاده بر آن افزوده است. این موکت ها که از پرزهای گره ای زبر و کوتاه ساخته شده اند در برابر اشیاء سنگین بسیار مقاوم هستند و به ندرت دچار تغییر شکل میشوند. استفاده از موکت های کبریتی علاوه بر محیط خانه، در محیط های پر رفت و آمد اداری، راهرو ها و هتل ها و سالن های آمفی تئاتر نیز بسیار مرسوم است به طوری که گاها این موکت ها را موکت های هتلی نیز می نامند. موکت های کبریتی نیازمند هیچ گونه مراقبت ویژه ای نیستند و به دلیل داشتن پرز های کوتاه تمیز کردن آن ها نیز بسیار ساده و آسان است. این موکت ها را باید جزو ارزان قیمت ترین انواع موکت های موجود در بازار دانست.

 

موکت پشمی

موکت های پشمی را نیز میتوان در لیست بهترین موکت های ایرانی قرار داد، چرا که ایران کشوری است که دام پروری در آن رونق دارد و موکت های پشمی نیز باید از پشم طبیعی و بدون استفاده از هیچ گونه ماده مصنوعی شیمیایی ساخته شوند که البته به همین دلیل هم باید گفت که موکت های پشمی کاملا ضد آلرژیی و ضد حساسیت هستند و در صورت بازگشت به طبیعت به سرعت تجزیه میشوند و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند. موکت های پشمی بافت بسیار ظریف و نرمی دارند و استفاده از آن ها تنها برای محیط های کم رفت و آمد خانگی پیشنهاد میشود. همچنین باید اشاره کرد که به دلیل استفاده از پشم طبیعی این موکت  ها مستعد رشد کپک هستند و استفاده از آن ها برای شهر های گرم و مرطوب چندان مرسوم نیست. این موکت ها نسبت به انواع دیگر موکت های موجود در بازار قیمت بالاتری دارند.

 

موکت نایلونی

یکی از پرکاربرد ترین و بهترین موکت های ایرانی موکت نایلونی است. استفاده از نایلون در ساخت این موکت ها بر دوام و طول عمرشان افزوده است به طوری که میتوان گفت موکت های نایلونی به طور متوسط حدود 15 سال عمر میکنند. این موکت ها نیازمند هیچ گونه مراقبت خاصی نیستند به همین دلیل استفاده از آن ها در هر شرایط آب و هوایی و در هر محیطی، اعم از محیط خانه یا محیط های پر رفت و آمد اداری بلا مانع است. این موکت ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید میشوند و هزینه آن ها کاملا مقرون به صرفه است.

 

ضخامت بهترین موکت های ایرانی

موکت های ایرانی به طور کلی به دلیل دوام و ضخامت بالایی که دارند در بازار مصرف کنندگان بسیار مشهور و پر طرفدارند زیرا در صورتی که ضخامت موکت بالا باشد میتوان از آن هم در محیط خانه و هم در امکان پر رفت و آمد مثل تالار ها استفاده کرد. اما از کجا میتوان ضخامت موکت را فهمید؟برای این کار باید به پشت موکت نگاه کنید و میزان فشردگی گره ها، زبر بودن و بافت آن را برسی کنید. هر قدر میزان نزدیکی گره ها و فشردگی بافت ها بیشتر باشد ضخامت آن بالاتر است و در نتیجه استفاده از آن برای امکان عمومی هیچ مشکلی را به دنبال نخواهد داشت.

 

شرایط نگهداری از موکت های ایرانی

صرفه نظر از موکت های ایرانی پشمی که بافت ظریف و حساسی دارند، باقی موکت های ایرانی کف پوش های مقاوم و با دوامی هستند که نگهداری از آن ها نیازمند شرایط خاص و ویژه ای نیست به راحتی به کمک جارو هر 2 تا 3 روز یک بار، و به کمک شامپو فرش- در صورت لک شدن-  قابل تمیز شدن هستند. همچنین باید گفت که موکت های پرز کوتاه بسیار راحت تر از موکت های پرز بلند قابل تمیز شدن هستند و تمیز نگه داشتن آن ها چندان چالش بر انگیز نیست.

 

قیمت بهترین موکت های ایرانی

قیمت موکت های ایرانی در بازار مصرف کنندگان دائما در حال نوسان است و نمیتوان قیمت ثابتی برای هیچ یک از موکت های ایرانی در نظر گرفت. با این حال اغلب برند های ایرانی با توجه به کیفیت، دوام و ماندگاری بالا و همچنین تنوع در طرح و رنگ، به نسبت برند های خارجی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. اما این را نیز باید در نظر گرفت که قیمت موکت، چه از برندی ایرانی باشد چه خارجی، با جنس الیاف به کار رفته در آن رابطه مستقیمی دارد به عنوان مثال همانطور که پیش تر هم ذکر شد موکت های پشمی به دلیل استفاده از الیاف پشم طبیعی در لیست گران قیمت ترین انواع موکت ها قرار میگیرند در حالی که موکت های کبریتی یکی از ارزان قیمت ترین انواع موجود در بازار هستند.

 

برترین برند های تولید کننده موکت ایرانی

در این بخش تعدادی از برترین برند ها و تولید کنندگان موکت ایرانی را برای شما نام خواهیم برد:

پالاز موکت

نگین مشهد

ظریف مصور

موکت سپاهان

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.