تا قبل از پیشرفت تکنولوژی معمولا پارکت ها برای مکان ها و محیط هایی که در اطراف آن ها آب و رطوبت وجود داشت مناسب نبودند، زیرا پارکت ها از چوب کامل ساخته می شوند و نسبت به رطوبت بسیار حساس هستند اما از زمان پیشرفت تکنولوژی این مشکل به طور کامل رفع شده و ما می ‌توانیم یکی از بهترین پارکت های ضد آب را برای مکان هایی که دارای رطوبت و آب هستند نصب کنیم.

پارکت ها هم مثل هر کفپوش دیگری دارای انواع مختلفی هستند و برای انتخاب و خرید یکی از بهترین و مناسب ترین های آن ها لازم است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

پارکت چیست؟

پیش از بررسی انواع پارکت ضد آب و معرفی بهترین پارکت های ضد آب آن ها بیایید ابتدا به این موضوع بپردازیم که پارکت چیست؟

پارکت ها کفپوش هایی برای پوشاندن کف منازل و محیط های شما هستند که از چوب خالص و طبیعی ساخته می شوند.

پارکت ها معمولاً بهترین کفپوش ها به شمار می روند زیر مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بودن و از نظر سلامتی برای انسان بی ضرر نیز هستند اما پارکت های ضد آب بیشتر از چوب هایی چون درخت راش درخت افرا و درخت بلوط ساخته می شوند که در اینجا به برخی از مهم ترین ویژگی های آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

چوب درخت بلوط:

چوب درخت بلوط یکی از قوی‌ ترین و محکم ترین  چوب ها است که از دیرباز در ساخت خانه ها به کار میرفت.

 

چوب درخت افرا:

درخت افرا در بسیاری از نواحی جنگلی شمال کشور رشد می ‌کند و در بسیاری از پارک ها یا باغ های شخصی که در دارای خاک اسیدی است در حال پرورش هستند. این چوب درخت در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه محصولاتی چوبی در جهان از آن ساخته می شود. انجام محصولات چوبی ابزار آلات و وسایل موسیقی چون ویولون و گیتار و همچنین ساخت پارکت ها از این چوب است.

 

چوب درخت راش:

پارکت های چوب راش علاوه بر زیبایی خاص خود دارای  گام ‌های بسیار بالایی هستند و به همین دلیل یکی از بهترین و محبوب ترین چوب ها در ساخت پارکت ها چوب راش است. زمانی که درخت راش را برش داده و چوب آن را تکه ‌تکه می‌ کنند پس از ارسال چوب به کارخانه ها آن ها را طی فرآیند خاصی در ابتدا خارج می‌ کنند و سپس چوب خشک شده را تبدیل به پارک می کند.

 

انواع پارکت ها  

شما در هنگام خرید بهترین پارکت های ضد آب یا حتی پارکت های معمولی باید به طرح‌ های آن ‌ها توجه کنید. افراد مختلف همواره طرح های مختلفی به کارخانه سفارش می‌ دهند و معمولا کارخانه ها پارکت مورد نظر مشتریان خود را تولید می کنند.

به دلیل تنوع سلیقه ها تولید کنندگان این محصول تصمیم به ساخت انواع پارکت های جدیدی را با بهترین طرح های ممکن عرضه می کنند.

پارکت های جدید معمولا متناسب با جدید ترین محصولات دکوراسیون داخلی می ‌توان آسایش و راحتی را برای شما فراهم کنند. در نتیجه کار کرد در امور روزمره را برای شما ساده تر خواهد ساخت.

 

پارک های تیکه ای

پارکت های تیکه معمولا در مکان های نصب می شود که پس از مدتی می خواهند آنها را در بیاورند و در جای دیگر به صورت مجدد نصب کند این نوع پارکت ها  یکی از بهترین پارک های ضد آب هستند زیرا به صورت پازلی در کنار هم قرار می ‌گیرند و در آخر شما برای در آوردن آنها از روی زمین می توانید به راحتی آنها را در بیاورید.

 

پارکت های یک پارچه

پارکت های پارچه نیز در بین مردم طرفداران زیادی دارند زیرا نسبت به پارکت های تیکه ای دارای زیبایی منحصر به فرد تری هستند اما این پارکت ها  دیگر قابل جابجایی نیستند و در آوردن آنها به صورت تیکه های بسیار سخت و غیر قابل انجام است.

 در آخر باید گفت که بهترین پارکت های ضد آب سبک تر  هستند و همچنین برای جابجایی آنها آسان تر است.

یکی از مزیت های مهم انتخاب و خرید پارکت این است که پارکت ها بسیار نرم و راحت می باشند و در نتیجه بر روی آن ها بدون کفش نیز می توانید حرکت کنید و احساس راحتی داشته باشید. همچنین استفاده از بهترین پارکت های ضد آب نه تنها در کف آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی بلکه در سالن های ورزشی و استخرها نیز کار گذاشته می ‌شود که از نظر تمیز کردن می ‌توانید راحت تر آن ها را تمیز کنید و در عین زیبایی بسیار منحصر به فردی که دارند از راحتی آن ها لذت ببرید.

 

کاربرد پارکت های ضد آب

یکی از مکان هایی که انسان ها علاقه به پوشاندن پارکت بر کف آن ها دارند، آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی هستند.

در زمان های قدیم به عدم دلیل پیشرفت تکنولوژی نمی‌ توانستیم پارکت ها را بر کف آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی کار کنیم زیرا به دلیل چوب خالص در تولید آن ها بسیار حساس بودند. اما بهترین پارک های ضد آب امروزی این توانایی را دارند که در برابر آب بسیار مقابل باشد.

آشپزخانه ها یکی از حساس ترین بخش های منازل هستند که همواره بیشترین نقش را در زندگی انسان و همچنین دکوراسیون منزل دارد اما همانطور که می دانید آشپزخانه مکانی است که همواره در معرض رطوبت و لکه ها قرار دارد و به همین علت نیاز به تمیز کاری بیشتری نسبت به قسمت‌ های دیگر خانه دارد.

 

خرید پارکت های ضد آب

در هنگام خرید بهترین پارکت های ضد آب دقت کنید که تمامی موارد را در خصوص و تشخیص پارکت های اصل از غیر است انتخاب کرده خرید پارکت های ضد آب به صورت اینترنتی از حساسیت ویژه ‌ای برخوردار خواهند بود باید دقت کرد که بسیاری از سایت‌ها ویژگی های بسیار اغراق آمیز در خصوص پارک های موجود در سایت خود را بیان می ‌کند که ممکن است پایه و اساس واقعی و رسمی نداشته باشد خرید اینترنتی بسیار دارای ضمانت می باشد که این امر به معنای عدم اهمیت ضمانت در خرید مستقیم از بازار نبود و شما برای خرید پارکت های ضد آب می توانید به بازارها مراجعه کنید و از مکان ‌های معتبر و غیر از سایت اینترنتی این نوع پارکت ها را خریداری کنید.

 

روش تشخیص ضد آب بودن پارکت ها

به حالت کلی روش ‌های مختلفی برای تشخیص بهترین پارکت های ضد آب وجود دارد بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که فقط با تکی کرد به حرف‌ های فروشنده نمی توان از عالی بودن پارکت ها مطمئن شد.

روش های مختلفی برای تشخیص دادن بهترین پارک های ضد آب وجود دارد مثلاً یکی از پارکت را در آن ظرف بزرگی از آب قرار دهید و بعد سریع خارج کنیم اگر بعد از چند ثانیه خارج شدن کف پوش از آب خطراتی بر روی سطح آب دیده شدن نشانه ضد آب بودن آنها است.

دیگر روش های تشخیص در برابر نور خورشید است اگر بعد از ۲۴ ساعت که در برابر نور خورشید قرار دادید و رنگ در بافت آن تغییر نکند نشانه ضد آب بودن آن است.

و در آخر لازم است که به این نکته اشاره کنم افرادی که تمایل دارند از پارکت ها به عنوان کفپوش های ساختمان خود استفاده کنند بهتر است از بهترین پارکت های ضد آب استفاده کنند و در هنگام خرید هستند به نکاتی که در بالا شد توجه کنند.

 

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.