اوضاع اقتصادی امروز به گونه ایست که برخی ها برای صرف هزینه ی کمتر و چه بسا سود بیشتر به خرید اجناس دست دوم روی می آورند. اجناس دست دوم به معنی بی مصرف بودن و یا نامناسب بودن نیست و گاهی خرید این اجناس می تواند بسیار کمک کننده و عاقلانه می باشد. موکت نیز یکی از همین اجناس است . اگر شما نیز قصد خرید موکت دست دوم دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید .

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

چرا موکت دست دوم

گاهی خرید موکت دست دوم می تواند بسیار به صرفه و مناسب باشد ، مخصوصا اگر برای دفتر کار خود یا اداره خرید می کنید. با توجه به وجود انواع موکت های دست دوم در بازار، می توانید موکت های دست دوم با قیمت نازل تر و کیفیت مناسبی را انتخاب کنید. چه بسا موکت های دست دومی را پیدا کنید به همان اندازه ی موکت های نو، سالم و دست نخورده باشند.

بسیار مهم است که قبل از خرید موکت دست دوم ، اطلاعاتی کاملی درباره ی شناخت موکت ها کسب کنید.

 

نکاتی درباره ی خرید موکت دست دوم

نکات متعددی درباره ی خرید موکت دست دوم وجود دارد که شما قبل از اینکه به فکر خرید موکت دست دوم باشید ، باید از آنها آگاه باشید. به طور کلی خرید موکت دست دوم با خرید موکت نو تفاوت چندانی ندارد و معیار های مشترکی بر آن ها حاکم است. در ادامه به شناخت این نکات می پردازیم:

 

شناسایی و ارزیابی آنچه در موکت نیاز دارید

موکت دست دوم در بسیاری از موارد قابل استفاده مجدد هستند. به کاربرد مورد نظر خود برای موکت دست دوم مثل عایق صدا، محل پوشش و … فکر کنید. کاربردی که شما در نظر دارید بر میزان تمایل شما برای خرید ، شرایط همچنین محل خرید شما تأثیر می گذارد.

 

جیب خود را در نظر بگیرید

قبل از اینکه حتی به دنبال موکت بگردید ، چند دستورالعمل وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. ابعاد موکت مورد نظر خود را بشناسید. با توجه به ابعاد مورد نیاز ، برای خرید موکت دست دوم با قیمت مناسب اقدام کنید.

 

ابعاد مورد نیاز خود را اندازه بگیرید

برای اطمینان از اینکه موکت با اندازه کافی برای محل پوشش خود دارید ، بسیار مهم است قبل از خرید، ابعاد موکت را اندازه گیری کنید. شاید فکر کنید که به راحتی و بدون اندازه گیری ابعاد موکت می توانید نیاز خود را رفع کرده و موکت مناسبی خرید کنید ، اما هنگام انجام این کار خطر خرید موکت با اندازه کم یا زیاد رو به رو می شوید.

 

موکت را به خوبی بازرسی کنید

به یاد داشته باشید که موکت را به طور کامل از هر نظر بررسی کنید. آن را از پشت برگردانید و به دنبال هر نوع لکه ، علامتی روی آن باشید. به طور مثال اگر صاحب قبلی موکت، حیوان خانگی داشته باشد که بارها و بارها روی موکت ادرار کرده است ، علائم آن روی موکت به صورت لکه به جای خواهند ماند. همچنین به یاد داشته باشد موکت مورد نظر دارای خراش یا پوسیدگی نباشد.

 

 به دنبال الیاف با کیفیت بالا باشید

دانستن سبک ها ، بافت ها و چندین چیز دیگر که باید به آنها توجه کنید ، در حین خرید موکت دست دوم شما بسیار کاربردی خواهد بود!

با توجه به شرکت تولیدی، موکت ها کیفیت و الیاف متفاوتی دارند. هرچه کیفیت موکت بالاتر و الیاف آن مرغوب تر باشد، به همان میزان قیمت و ارزش خرید آن بالاتر خواهد بود.

خرید موکت دست دوم با الیاف مرغوب تر ، انتخاب هوشمندانه تر و نیز طول عمر این موکت ها به مراتب بیشتر خواهد بود. به طور مثال اگر یک لیوان شربت روی یک موکت با کیفیت پایین بریزید ، ممکن است مجبور شوید به فکر عوض کردن آن نیز بیفتید.

 

به اصل یا تقلبی بودن دقت کنید

در نظر داشته باشید که در برند های مشهور، تقلب بیشتری صورت می گیرد.

تعیین کنید که موکت شما از چه نوع ماده ای ساخته شده باشد.

انواع مختلفی از موکت ها وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. برخی از این موارد شامل نایلون ، پلی استر و پشم است. همه آنها در مورد دوام ، مقاومت در برابر لکه ، سازگار با محیط زیست و چندین مورد دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کنار توجه به بافت موکت، به پرز های موکت ، نرمی یا زبری، تراکم و میزان ساییده شدن آنان را در نظر بگیرید. برای شناسایی میزان استفاده و ساییده شدگی ، به لبه های موکت دقت کنید.

 

به رنگ و طرح دقت کنید.

همانطور که می دانید، موکت با رنگ و طرح هماهنگ با مبلمان و دکوراسیون شما به زیبایی خانه یا اداره و یا دفتر کار شما کمک به سزایی می کند.

در نظر بگیرید که چه نوع بافتی مناسب موکت شماست. موکت ها دارای طرح ها و بافت های مختلف هستند که اینها همه برای موقعیت های ها و مکان های خاصی مناسب هستند.

همچنین تصمیم بگیرید که به دنبال کدام رنگ ها بگردید. این موضوع تا حدودی اختیاری است که باید در نظر بگیرید و ممکن است خیلی برای شما اهمیت نداشته نباشد. اما موکت های تیره تر برای مکان هایی که رفت و آمد افراد روی آن بیشتر است و احتمال ریخته شدن چیزهایی روی آن زیاد باشد، بسیار مناسب است.

موکت با رنگ روشن تر مناسب استفاده در مکان هایی می باشد که احتمال تغییر رنگ موکت در آنها کمتر است.

 

برای یافتن موکت دست دوم به نکات زیر توجه کنید:

محل خرید مناسب

محل خرید موکت بسیار مهم است. برای خرید موکت دست دوم می توانید مکان های مختلفی را جستجو کنید. خرید از یک مکان معتبر می تواند آسودگی خاطر بیشتری به همراه داشته باشد. زیرا خریداران معتبر برای کسب شهرت و حفظ آن ، اجناس مرغوب تری را به مشتریان خود عرضه می کنند.

با یک جست و جوی ساده به صورت آنلاین می توانید فروشگاه های معتبر و محل آنان را شناسایی کنید. و همینطور با یک قدم زدن ساده در بازار می توانید مکان های جالب و جدیدی را برای خرید خود پیدا کنید.

 

نکاتی درباره ی خرید اینترتی موکت دست دوم

اگر اینترنتی خرید می کنید ، مطمئن شوید که گزینه ی پس فرستادن موکت دست دوم موجود باشد. زیرا در خرید های اینترنتی ممکن است کالای خریده شده با کالایی که تحویل می گیرید متفاوت باشد. بررسی بازخورد های کاربران یک فروشگاه آنلاین می تواند راهنمای خوبی برای شما و اطمینان شما از خرید خود باشد.

 

استفاده از تجربه ی دیگران

هنگام خرید موکت دست دوم با یک فرد با تجربه یا یکی از اعضای فروشگاهی که از آن خرید می کنید، صحبت کنید. از فرصتی که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره موکت های دست دوم می توانید استفاده کنید ، غافل نشوید. اطلاعات زیادی به صورت آنلاین وجود دارد ، اما با اطلاعات دست اول شخصی با تجربه که از جزئیات دقیق تر آگاهی دارد قابل مقایسه نیست.

فردی که با او صحبت می کنید نباید لزوماً متخصص باشد، ممکن است فقط مالک قبلی موکت باشد که می تواند نظرات خود را در مورد موکت به شما بگوید.

 

اکنون آماده اید که موکت مورد نظر خود را بخرید!

 تنها کاری که اکنون برای شما باقی مانده این است که موکت دست دوم مورد نظر خود را بخرید. در هنگام خرید نکات ذکر شده را به یاد داشته باشید. می توانید با یادداشت برداری از این نکات و استفاده آن به هنگام بررسی یک موکت ، انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.