موکت‌ها یکی از قئیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار هستند که در طول سالیان توانسته‌اند مشتریان خود را به خوبی حفظ کرده و رضایت آنان را جلب نمایند. با افزایش محبوبیت موکت‌ها در میان مردم، انواع مختلفی از آن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، با اندازه پرز کوتاه و بلند، در بازر عرضه شدند. موکت پرز بلند به دلیل شبهت زیادی که به فرش‌ها داشت، به سرعت در میان مردم جا افتاد و به محبوبیت رسید. اما موکت‌های پرز کوتاه نیز مزایای منحصر به خود را دارند که باعث محبوبیت آن‌ها گشته است. خرید موکت پرز کوتاه مستلزم آگاهی نسبت به نکاتی در ارتباط با آن‌ها می‌باشد. ممکن است که خرید این موکت‌ها مناسب شما نباشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع موکت پرز کوتاه، مزایا و معایب آن و همچنین قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

 

موکت پرز کوتاه چیست؟

موکت‌ها معمولا در ارتفاع پرز نیز متفاوت می‌باشند. به آن دسته از موکت‌هایی که ضخامت کمتری داشته و پرزهای کوتاه‌تری دارند، موکت پرز کوتاه گفته می‌شود. این نوع از موکت‌ها به دلیل داشتن پرزهای کوتاه و ضخامت کمتر معمولا حس راحتی را به افراد القا نمی‌کنند و راه رفتن و خوابیدن روی آن‌ها چندان خوشایند نیست. اما همین موکت‌های پرز کوتاه با تمام معایب‌شان مزایای بسیار زیادی دارند که موجب محبوبیت آن‌ها در میان مردم شده است.

از دیگر معایب موکت‌های پرز کوتاه این است که ضخامت کمتر و پرزهای کوتاه‌تر ابن موکت‌ها سبب گشته که آن‌ها عایق چندان خوبی برای صدا، گرما و سرما نباشند. به همین خاطر خرید موکت پرز کوتاه گزینه مناسبی برای کسانی که در مناطق بسیار سردسیر کشور زندگی می‌کنند نمی‌باشد و ساکنین مناطق سردسیر باید از موکت پرز بلند، که ضخامت بیشتری داشته و عایق بهتری برای سرما می باشد، استفاده کنند.

 

انواع موکت پرز کوتاه

موکت‌های پرز کوتاه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود می‌باشند. اگر قصد خرید موکت پرز کوتاه را دارید، پیش از اقدام به خرید بهتر است با انواع مختلف موکت‌ها آشنا شوید. برخی از انواع موکت‌های پرز کوتاه به شرح زیر می‌باشند:

  • موکت کبریتی

موکت‌های کبریتی از ابتدایی‌ترین موکت‌هایی بودند که وارد بازار شده و تا همین حالا مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده اند. این نوع از موکت‌ها پرز کوتاهی دارند و همانطور که گفتیم برای راه رفتن و خوابیدن چندان راحت نیستند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موکت کبریتی این است که این موکت‌ها بسیار ارزان هستند و به صورت منری به فروش می‌رسند.

  • موکت طرح دار

موکت‌های طرح دار در برخی موارد ممکن است پرز بسیار کوتاهی داشته باشند. اگرچه موکت‌های ساده و تکرنگ گزینه مناسبی برای بزرگ نشان داده خانه‌ها می‌باشند، اما برخی از طرح‌های زیبای موکت‌های طرح دار نیز می‌توانند منجر به بزرگ‌تر دیده شدن متراژ خانه‌ها شوند.

  • موکت نمایشگاهی

از آن جایی که موکت‌های نمایشگاهی در صورت داشتن پرزهای بلند می‌توانند موجب ایجاد ناراحتی به هنگام راه رفتن با کفش بر روی آن‌ها شوند، به همین خاطر این موکت‌ها پرزهای کوتاه دارند.

 

مزایای خرید موکت پرز کوتاه

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، موکت‌های پرز کوتاه ضخامت کمی دارند و عایق خوبی برای سرما و صدا نمی‌باشند. اما این نوع از موکت‌ها بدون مزیت نیز نیستند. پیش از اقدام به خرید موکت پرز کوتاه بهتر است با مزایای آن بیشتر آشنا شوید و با رضایت و اطمینان کامل اقدام به خرید نمایید. برخی از مزایای موکت پرز کوتاه به شرح زیر هستند:

  • شستشوی آسان

موکت‌های پرز بلند معمولا شستشوی دشوارتری نسب به موکت‌های پرز کوتاه دارند و به سادگی تمیز می‌شوند. به همین خاطر نیز موکت‌های پرز کوتاه گزینه مناسبی برای خانه‌های که فرزند کوچک دارند، نمی‌باشند. این خانه‌ها به دلیل وجود کودکان در آن‌ها مدام در معرض آلودگی و کثیفی می‌باشند و بهتر است زود شستشو و تمیز شوند.

  • بزرگ‌تر شدن خانه با خرید موکت پرز کوتاه

موکت‌های پرز کوتاه باعث می‌شوند که فضای خانه‌های کوچک، بزرگ‌تر و باز تر دیده شوند. رنگ‌های روشن این نوع از موکت‌ها، بزرگ‌تر دیده شدن خانه را دو چندان می‌کنند.

  • کفپوش با دوام

موکت‌ها از هر نوعی جزء کفپوش‌های با دوام به حساب می‌آیند. اگرچه ضخامت کم موکت‌های پرز کوتاه می تواند باعث پوسیدگی زودرس موکت‌ها شوند، اما بسیاری از موکت‌های پرز کوتاه با الیاف با کیفیت در بازار موجود می‌باشند که از دوام بسیار بالایی برخوردارند.

  • ست شدن رنگ‌ها با سایر رنگ‌های دکوراسیون

از آن جایی که این نوع از کفپوش‌ها معمولا در رنگ‌های روشن مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ‌های روشن به سادگی با همه چیز ست می‌شوند و همچنین دست شما را در انتخاب دکوراسیون مناسب خود باز می‌گذارد.

  • گزینه مناسب برای ادارات و مراکز دولتی

از آن جایی که موکت‌های پرز کوتاه معمولا ضخامت پایینی دارند و جلوه‌ای رسمی به ادارات و مراکز دولتی می‌بخشند، گزینه بسیار مناسبی برای کفپوش کردن ادارات، مراکز دولتی، لابی و از این قبیل مکان‌ها می‌باشند.

 

معایب موکت پرز کوتاه

پیشتر به بسیاری از معایب اصلی موکت پرز کوتاه اشاره کردیم. اصلی‌ترین عیب آن‌ها راحت نبودن و حس ناخوشایند راه رفتن و خوابیدن روی آن‌هاست. برخی دیگر از مزایای موکت پرز کوتاه عبارتند از:

  • عدم راحتی به هنگام راه رفتن و خوابیدن روی آن‌ها
  • ضخامت پایین و میزان عایق بودن کمتر
  • کیفیت و دوام کمتر نسبت به موکت‌های پرز بلند

همانطور که می‌بینید، معایب موکت پرز کوتاه بسیار کمتر از مزایای آن می‌باشد و همین موضوع نیز خرید موکت پرز کوتاه را رایج‌تر و محبوب‌تر نموده است.

 

قیمت موکت پرز کوتاه

موکت‌های پرز کوتاه معمولا به دلیل داشتن ضخامت پایین‌تر، قیمت کمتری نسبت به موکت‌های پرز بلند دارند. اما با اینحال قیمت دقیق آن‌ها به انتخاب موکت شما در هنگام خرید موکت پرز کوتاه بستگی دارد. موکت‌های کبریتی پرز کوتاه، قیمت بسیار ارزانی دارند، اما موکت‌های طرح دار پرز کوتاه، بسته به طرح آن‌ها، تراکم طرح و رنگ طرح می‌توانند قیمت‌های متنوعی داشته باشند.

اگر قصد خرید موکت پرز کوتاه با کیفیت بالا را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که کیفیت را فدای کمیت نکنید و سعی کنید موکت پرز کوتاه با کیفیت را هرچند با قیمت گران‌تر نیز تهیه کنید. به هنگام خرید موکت پرز کوتاه، حتما نکات گفته شده را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه ارزان قیمت است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.