موکت را باید یکی از پر استفاده ترین کف پوش ها در سرتاسر دنیا دانست که گذر زمان نه تنها نتوانسته است از محبوبیت آن در میان مصرف کنندگان بکاهد، بلکه برعکس روز به روز بیشتر بر آن افزوده میشود که البته این موضوع چندان هم بی دلیل نیست؛ تنوع در رنگ، طرح، قیمت مناسب، کیفیت و راحتی باعث شده است که موکت در سرتا سر جهان و برای استفاده در دکوراسیون داخلی در هر سبک و هر محیطی مورد استقبال قرار بگیرد.  موکت ها هر روز در هزاران طرح و نقش و با انواع مختلفی از الیاف تولید و وارد بازار می شوند. امروز ما در این مقاله همراه شما هستیم تا انوع موکت ساده را به شما معرفی کرده و ویژگی های هر یک را مورد برسی قرار دهیم.

 

معرفی انواع موکت ساده

موکت کبریتی:

موکت کبریتی را باید از قدیمی ترین انواع موکت ساده دانست که حتما همه ی شما حداقل یک بار آن را دیده اید یا در گذشته به عنوان کف پوش منزلتان از آن استفاده کرده اید. موکت های کبریتی همیشه طرحی ساده دارند و به عنوان ارزان ترین و در عین حال با دوام ترین کف پوش برای پوشاندن کف اتاق مورد استفاده قرار میگیرند. این موکت  ساده که بافت گره ای و سختی دارد در مقابل اشیاء سنگین مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد و کمتر پیش می آید که در صورت کشیده شدن یک جسم سنگین بر سطحش دچار تغییر شکل شده و یا پاره شود. موکت های کبریتی در عین این که بسیار ساده هستند اما استفاده از آن ها در هر فضایی کاربردی است از جمله در مکان های پر رفت و آمد مثل راهرو هتل ها و یا آمفی تئاتر ها.

 

مزایا استفاده از موکت های کبریتی:

-طرح آن یکدست و ساده است و در هنگام برش آن دچار مشکل نخواهید شد

-مقاومت بسیار بالا

-تمیز کردنشان بسیار ساده است و برای این کار تنها به جارو برقی احتیاج دارید.

-برای فضاهای پر تردد انتخاب مناسبی هستند

 

موکت ساده نمدی:

موکت ساده نمدی که شباهت بسیار زیادی به موکت کبریتی دارد همانند موکت کبریتی یکی از قدیمی ترین نمونه های موجود در بازار است. قیمت این موکت بسیار پایین است اما به دلیل بافت سخت و زبر محکمی که دارد بسیار مقاوم است و به سادگی دچار تغییر شکل نمیشود. استفاده از این موکت ها برای محیط های پر تردد، اماکن اداری و انباری های خانگی که وسایل سنگین در آن ها نگهداری میشود توصیه میشود.

 

مزایای استفاده از موکت ساده نمدی:

-قیمت مقرون به صرفه و مناسب

-دوام و مقاومت بالا

-به راحتی قابل تمیز شدن است

 

موکت ساده پرز بلند:

موکت های پرزبلند یکی از انواع موکت ساده هستند که همانطور که از نامشان میتوان حدس زد از پرز ها ی بلندی ساخته شده اند. این موکت ها جلوه ای بسیار مدرن و زیبا دارند و در عین حال هم بسیار نرم و راحت هستند و احساس دلپذیری را در زیر پاهای شما بوجود می آورند. استفاده از این موکت ها در مناطق سرد و کوهستانی بسیار رایج است چون از هدر رفتن گرما جلوگیری کرده و با حفظ حرارت فضا را گرم نگه میدارند. استفاده از این موکت ها بیشتر برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق کودک رایج است و تنها ایرادی که میتوان به آن ها وارد کرد این است که تمیز کردنشان اندکی سخت و وقت گیر است و در صورت استفاده در محیط های پر تردد و پر رفت و آمد به زودی از بین خواهند رفت.

 

مزایای استفاده از موکت ساده پرز بلند:

-به عنوان عایق گرما و سر و صدا عمل میکند

-بسیار نرم و راحت است و برای اتاق بازی کودکان انتخاب کاملا مناسبی است

-ضخامت بالایی دارند به طوری که حتی گاهی افراد آن ها را با فرش های زینتی اشتباه میگیرند

 

موکت ساده پرز کوتاه:

موکت های پرز کوتاه یکی دیگر از انواع موکت های ساده هستند که ضخامت و در نتیجه مقاومت بسیار بالایی دارند. خرید این موکت ها برای محیط های پر رفته و آمد میتواند مناسب ترین انتخاب باشد چرا که نگهداری و تمیز کردنشان بر خلاف موکت های پرز بلند بسیار ساده است و به راحتی دچار تغییر شکل و پارگی نمیشوند. استفاده از این موکت ها بیشتر در محیط های اداری، دفاتر رسمی، سالن های همایش و آمفی تئاتر ها رایج است.

مزایای استفادخ از موکت ساده پرز کوتاه:

-مقاومت بسیار بالا

-ضخامت زیاد

-قیمت مقرون به صرفه و مناسب

-به راحتی قابل تمیز شدن است و به مراقبت زیادی احتیاج ندارد

 

انواع موکت ساده بر حسب جنس الیاف

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل بر کیفیت هر موکت و نتیجتا بر قیمت ، جنس الیافی است که در ساخت آن به کار رفته است. ما در این بخش چند الیاف بسیار محبوب و پرکاربرد در ساخت موکت ساده را به شما معرفی میکنیم.

 

موکت پلی استر:

پلی استر یکی از موادی است که  در ساخت الیاف موکت ساده از آن استفاده میشود و ضد آلرژی است چرا که از مواد بازیافتی تهیه میشود که البته به همین دلیل هم با طبیعت سازگار است و در صورت دور انداخته شدن به سرعت تجزیه میشود و به طبیعت باز میگردد. از ویژگی های مثبت این موکت ها باید گفت که رنگ ثابتی دارند و در صورت قرار گرفتن در نور شدید آفتاب دچار رنگ پریدگی نمیشوند. این موکت ها بافت بسیار لطیفی دارند و در برابر اشیائ سنگین زود دچار تغییر حالت میشوند و نتیجتا استفاده از آن ها در محیط های خانگی مناسب تر است.

 

مزایای استفاده از موکت ساده پلی استری:

-قیمت ارزان و مناسب

-عدم استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی در ساخت آن

-بافت نرم و لطیف

-مقاومت بالای رنگ

 

موکت ساده نایلونی:

نایلون  یا همان پلی آمید را باید یکی از پر کاربرد ترین مواد به کار رونده در ساخت الیاف موکت ساده دانست. نایلون بافتی نرم و یک پارچه به موکت میدهد و در برابر پوسیدگی و اشیاء سنگین مقاومت خیلی خوبی دارد. اگر شما در شهر های گرم و مرطوب زندگی میکنید استفاده از این مدل موکت ها میتواند برای شما بسیار مناسب باشد چرا که موکت های نایلونی در مقابل کپک زدن بسیار مقاوم هستند.

 

مزایای استفاده از موکت نایلونی:

-ماندگاری طولانی و دوام بالا

-قیمت مناسب

-ماندگاری رنگ

 

موکت ساده پشمی:

پشم را باید گران ترین و لوکس ترین الیاف موجود در ساخت موکت ساده دانست. موکت های پشمی ضد حساسیت و ضد آلرژیی هستند چرا که در ساخت آن ها از مواد مصنوعی و شیمیایی استفاده نمیشود پس درواقع باید آن هارا به نوعی ارگانیک دانست. موکت های پشمی بافت بسیار نرم و ظریفی دارند و به همین دلیل چندان مقاوم نیستند بنابراین توصیه میشود که از آن ها در محیط های خانگی استفاده شود. همچنین باید گفت که این موکت ها نیازمند مراقبت و توجه ویژه ای هستند، در غیر این صورت به سرعت دچار کپک زدگی میشوند.

 

مزایای استفاده از موکت ساده پشمی:

-ضد حساسیت بودن

-با طبیعت سازگار است

-بافت نرم و ظریفی دارد

-عایق گرما و صدا است

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.