هر رنگی از موکت‌ها می‌توانند برای دکوراسیون خاصی مورد استفاده قرار گرفته و جلوه‌ای ویژه به فضا بخشند. موکت مشکی ساده نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای برخی دکوراسیون‌ها باشد. معمولا موکت‌های ساده همان موکت‌های کبریتی هستند که در رنگ‌های مختلفی تولید شده و به فروش می‌رسند. موکت‌های کبریتی جزء اولین موکت‌هایی بودند که روانه بازار گردیدند و در مدتی کوتاه توانستند به محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم برسند. رنگ مشکی این موکت‌ها گزینه بسیار مناسبی برای مکان‌های پر تردد به شمار می‌رود، زیرا کثیف شدن موکت چندان به چشم نخواهد آمد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با موکت مشکی ساده، مزایای آن، نکات خرید آن و قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید کفپوش و موکت ارزان قیمت است که انواع موکت و فرشینه و کفپوش را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید. برای مشاهده تمامی محصولات و اطلاع از قیمت ها میتوانید از طریق همین سایت، اقدام کنید. 

در انتخاب موکت مشکی ساده به سن اعضای خانواده
موکت مشکی ساده

درباره موکت مشکی ساده

اولین موکت‌هایی که تولید و روانه بازار شدند، موکت‌های کبریتی بودند. این موکت‌ها علاوه بر این که تاثیر به سزایی در دکوراسیون منازل داشتند، از ورود سرما به داخل خانه نیز تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کردند. همین دلایل سبب گشتند که موکت‌های کبریتی ساده به محبوبیت در میان مردم برسند.

افزایش محبوبیت موکت‌های ساده در میان مردم، سبب گشت که موکت‌های مختلف دیگری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وارد بازار شوند. موکت‌های طرح دار به سرعت، جای موکت‌های ساده را گرفتند و به یکی از محبوب‌ترین کالاهای مورد نیاز برای خانه‌ها بدل شدند. این موکت‌ها تاثیر زیبایی زیادی بر جذابیت دکوراسیون‌ها داشتند و امکان ایجاد هماهنگی بین رنگ‌های موجود در موکت با رنگ سایر اِلِمان‌های خانه فراهم بودند.

با تمام این اوصاف، اگرچه موکت‌های طرحدار طرفداران بسیار زیادی دارند، اما موکت‌های ساده و تک رنگ نیز به نوبه‌ی خود در میان برخی مردم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. به عنوان مثال موکت مشکی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های موکت ساده کبریتی به حساب می‌آید که برای دکوراسیون‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از موکت‌های مشکی ساده برای دکوراسیون‌هایی که اجزای رنگ روشن مانند سفید دارند استفاده می‌شود و تضاد رنگی بین موکت مشکی ساده با اثاثیه سفید رنگ، زیبایی منحصر به فردی به خانه می‌بخشد. موکت مشکی ساده همچنین گزینه بسیار مناسبی برای قرار گرفتن زیر اجزای قرمز رنگ خانه می‌باشد. ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز، هارمونی بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

موکت مشکی ساده نیز مانند سایر موکت‌های ساده کبریتی از ضخامت چندان بالایی برخوردار نیست و این موضوع می‌تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد. ضخامت پایین این نوع از موکت‌ها باعث می‌شود که خوابیدن و راه رفتن روی آن‌ها با کمی ناخوشایندی روبه‌رو باشد. البته امروزه موکت‌های ساده با الیاف خوب و جنس‌های با کیفیت به فروش می‌رسند که می‌توانند حس راحتی را به افراد منتقل نمایند.

مزایای موکت مشکی ساده

به طور کلی موکت‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها از مزایای بسیار زیادی برخوردارند. به عنوان مثال موکت‌ها به دلیل بافتی که دارند، عایق بسیار خوبی برای سرما، صدا و حرارت می‌باشند. همین مزیت در کنار قیمت مناسب موکت‌ها سبب گشته که بسیاری از افراد خرید موکت را به عنوان کفپوش ترجیح دهند. موکت مشکی ساده نیز خود دارای مزایایی می‌باد که این نوع موکت را به یکی از پرطرفدارترین نوع موکت‌ها بدل کرده است. برخی از مزایای موکت ساده مشکی به شرح زیر می‌باشد:

  1. موکت‌های رنگ تیره و به خصوص موکت مشکی، مناسب‌ترین گزینه برای مکان‌های پر تردد هستند. کثیف شدن موکت‌ها در موکت‌های مشکی دیده نشده و به چشم نمی‌آیند.
  2. موکت مشکی سبک دکوراسیون را خاص و منحصر به فرد می‌کند.
  3. موکت مشکی گزینه مناسبی برای خانه‌هایی است که اثاثیه چندان زیادی ندارند. این موکت‌ها باعث می‌شوند کم بودن اثاثیه چندان به چشم نیایند.
  4. موکت‌های ساده کبریتی ضربه‌گیر هستند و به همین خاطر برای خانه‌هایی که کودک دارند، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.
  5. مشکی یکی از رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود و به همین خاطر موکت مشکی ساده به خوبی با اجزای مختلف دکوراسیون ست می‌شود.
  6. موکت مشکی ساده قیمت مناسبی دارد و به صورت متری به فروش می‌رسد. همین موضوع نیز یکی از دلایل محبوبیت این موکت‌ها به شمار می‌رود.

نکات خرید موکت مشکی ساده

پیش از خرید هر کالایی لازم است اطلاعاتی در رابطه با آن کالا و نکاتی درباره خرید آن داشته باشید تا بتوانید خریدی موفق و صحیح را تجربه نمایید. در ادامه به برخی از نکاتی که می‌توانند راهنمای شما در خرید موکت مشکی ساده باشند، اشاره کرده‌ایم:

توجه به دکوراسیون محیط:

پیش از خرید مکانی را که قصد خرید موکت مشکی برای آن دارید را مشخص نمایید و آن را با فروشنده در میان بگذارید. ممکن است موکت مشکی گزینه مناسبی برای آن فضا نباشد. پیش از خرید مکانی را که قصد خرید موکت مشکی برای آن دارید را مشخص نمایید و آن را با فروشنده در میان بگذارید. ممکن است موکت مشکی گزینه مناسبی برای آن فضا نباشد.

امروزه انتخاب درست دکوراسیون خونه به یکی از اولویت های یک خانه ی شیک و مدرن تبدیل شده است که می توانید با کمی دانش روانشناسی رنگ و چیدمان عناصر منزل هماهنگی و تناسب را بین آن ها برقرار کنید و انرژی های نهفته ی منزلتان را آزاد کنید پس اگر می خواهید موکت مشکی ساده را به عنوان کف پوش انتخاب کنید باید حتما به موارد زیر توجه کنید:

  1. اندازه ی محیط: کوچک یا بزرگ بودن محیط می تواند تاثیر به سزایی در انتخاب این نوع از موکت ها داشته باشد. توجه کنید اگر محیط کوچکی دارید انتخاب موکت مشکی ساده انتخابی اشتباه است چراکه محیط مورد نظرتان بسیار کوچکتر نشان می دهد. این طرح و رنگ از موکت تنها مناسب خانه های بزرگیست که می خواهند کوچک نشان داده شوند و در صورتی جواب گو است که رنگ دیوارها روشن باشند و وسایل به کار رفته در آن نیز طرح مینیمال و روشن داشته باشند. دقت داشته باشید که موکت مشکی می‌تواند موجب کوچک‌تر دیده شدن فضا شود. پس اگر فضایی که قصد خرید موکت مشکی برای آن را دارید، متراژ کمی دارد، پیشنهاد ما به شما این است که از موکت‌های رنگ روشن کمک بگیرید تا فضا بزرگ‌تر دیده شود. در نهایت فضایی را که قصد خرید کفپوش برای آن را دارید، اندازه گیری کنید و به متراژ مورد نیاز موکت بخرید. موکت‌های کبریتی و ولور به صورت متری به فروش می‌رسند و ساده و بدون طرح هستند و می‌توانید به اندازه نیاز آن‌ها را خریداری نمایید.
  2. تناسب رنگی بین اجزای دکوراسیون: تناسب رنگی بین اجزای دکوراسیون را در نظر بگیرید. اگر سایر اجزا نیز رنگ‌های تیره‌ای دارند، انتخاب موکت مشکی گزینه خوبی نمی‌باشد. زیرا خانه را بی روح نشان خواهد داد. سعی کنید موکت مشکی ساده را با مبلمان سفید، طوسی و یا سایر رنگ‌های روشن ترکیب کنید. البته ترکیب موکت مشکی با مبلمان قرمز رنگ نیز بسیار زیبا و خیره‌کننده خواهد بود.
  3. میزان تردد: اگر موکت مشکی ساده را برای محیط های پر تردد می خواهید باید بگویم که انتخاب درستی کرده اید. رنگ تیره ی این موکت باعث می شود که آلودگی ها و کثیفی ها کمتر دیده شوند اما بهتر است که موکتی را تهیه کنید که کمی هم پرز داشته باشد هرچند که این موکت ها برای محیط های کم تردد نیز انتخاب خوبی هستند چراکه محیط را به محیطی شیک و مدرن تبدیل می کنند.
  4. اصول فنگ شویی: اصول فنگ شویی در واقع اصولی مبتنی بر روانشناسی رنگ ها براساس فرهنگ چینی است که در آن رنگ ها را براساس انرژی که در محیط و بین لوازم درحال گردش است طبقه بندی می کنند. اصول فنگ شویی و روانشناسی رنگ درمورد این نوع موکت ها می گوید که درواقع رنگ مشکی بیانگر انرژی نور است و ابزاری بسیار قدرتمند برای مدیریت جریان و کیفیت انرژی می باشد.

برخی نمادین مشترک رنگ سیاه در فنگ شویی به عبارت زیر است:

  1. عمق ترس و شجاعت لازم برای مقابله با آن
  2. اراده و پشتکار لازم برای دستیابی به اهداف مهم زندگی
  3. اسرار زندگی و چشم انداز فلسفی لازم برای مقابله با آن ها
  4. احساس جریان و ارتباط با جهان اطراف
  1. این رنگ بیشتر برای خانه های بزرگ استفاده می شود.
  2. می توان از این رنگ برای تاکید دیگر رنگ ها استفاده کرد.
  3. می توانید از موکت مشکی ساده در اتاق هایی که در جهت شمال ( آب)، شرق (چوب) و مناطق جنوب شرقی (چوب) قرار دارند، استفاده کنید.
  4. از آنجا که رنگ سیاه انرژی فنگ شویی زمین و ثبات را به ارمغان می آورد، بهترین استفاده از آن در داخل خانه نباید زیاد از حد باشد.
  5. همچنین در اصول فنگ شویی از رنگ مشکی به عنوان رنگ آب یاد می شود که می تواند یک عامل درمانی قوی باشد بنابراین می توانید موکت مشکی ساده ی خود را در مکان هایی از خانه استفاده کنید که در مناطق شمالی قرار دارند تا باعث جذب انرژی های مثبت شود.
  6. استفاده ی متعادل از رنگ سیاه در کنار درها می تواند به شما کمک کند تا کیفیت هایی مانند شجاعت، جریان و ارتباط را در خانه اتان برقرار کنید مثلا می توانید از موکت مشکی ساده به عنوان کف پوش های جلوی در های ورودی استفاده کنید.
  7. شما می توانید از این رنگ در مبلمان استفاده کنید یا اینکه از عکس های سفید در قاب های سیاه و یا حتی از آینه (همچنین انرژی آب) با قاب سیاه استفاده کنید و به این صورت با این رنگ بازی کنید و جلوه ایجاد کنید.

اکنون برای استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون خانه به خصوص در کف آن به عنوان موکت می توانید نکات زیر را مد نظر بگیرید:

موارد ذکر شده در مطلب بالا تنها بخشی از خواص و مزایای استفاده از رنگ مشکی در اصول فنگ شویی چین باستان بود اما باید حواستان باشد که آن را در حد اعتدال استفاده کنید. می توانید نکاتی را درمورد احتیاط در استفاده از رنگ مشکی در اصول فنگ شویی مطالعه کنید. لازم به ذکر است که اصول فنگ شویی برپایه ی علم روانشناسی رنگ ها نوشته و تدوین شده است.

توجه به سن اعضای خانواده و شرایط محیطی:

دومین نکته ای در انتخاب موکت مشکی ساده باید رعایت کنید توجه به سنین اعضاء مختلف خانواده است. رنگ مشکی به دکوراسیون خانه یک نوع شیکی و مدرنیته ی جوان پسند می دهد که مناسب تمام سنین نیست چه بسا که در اکثر کشورها و فرهنگ ها نیز این رنگ به نوعی نماد غم شناخته می شود پس استفاده ی مکرر از رنگ مشکی می تواند کمی ناخوشایند باشد.

همچنین اگر در محیط های گرم و خشک زندگی می کنید باید بدانید که رنگ مشکی نور و گرما در خود نگه می دارد و محیطی گرم را در خانه می سازد. بهتر است که در این مناطق از رنگ های تیره کمتر استفاده شود و به جای آن رنگ های روشن جایگزین شود.

قیمت موکت مشکی ساده

به طور کلی موکت‌های کبریتی ساده و همچنین موکت های ولور ساده قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر انواع موکت‌ها دارند. به همین خاطر می‌توان گفت موکت ساده مشکی نیز قیمت بسیار مناسبی دارد. البته قیمت این موکت‌ها به عوامل مختلفی اعم از برند تولیدکننده موکت، متراژ موکت، فروشنده موکت و ضخامت موکت بستگی دارد. اما به طور کلی می‌توانیم این نوع موکت‌ها جزء موکت‌های ارزان قیمت بدانیم.

اما بصورت کلی میتوانیم قیمت خرید موکت ساده را در فروشگاه آدین موکت، مبلغی حدودا بین 20هزار تومان الی 40هزار تومان اعلام کرد. قیمت خرید موکت معمولا بصورت خرید متری اعلام میشود.

به هنگام خرید توجه داشته باشید که موکت مورد نظر دارای ضمانت‌نامه باشد تا در صورت پوسیدگی سریع موکت بتوانید به فروشنده مراجعه نمایید.

جمع بندی:

با تمام مطالبی که در این مقاله ذکر کرده ایم دوباره تاکید می کنیم که مشکی رنگی است که تکراری و خسته کننده نمی شود و محیط خانه را به محیطی شیک و مدرن تبدیل می کند. استفاده از رنگ های روشن مانند تابلوهای سفید، چراغ های دکوری سفید، پرده ی سفید در کنار موکت مشکی ساده می تواند به جذابیت دکورتان بیفزاید.

در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات مفیدی را راجع به انتخاب موکت مشکی ساده در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید راحت تر بین اجزای خانه تناسب برقرار کنید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.