موکت‌ها از آن دسته کفپوش‌هایی هستند که قیمت مناسبی دارند و همین موضوع منجر به محبوبیت هر چه بیشتر این نوع از کفپوش‌ها شده است. موکت‌های بسیاری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار به فروش می‌رسند. برخی از آن‌ها دارای کیفیت بالا و قیمت بالا هستند و برخی دیگر به نسبت کیفیت پایین خود، قیمت پایین‌تری نیز دارند. خرید موکت ارزان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کسانی باشد که قصد ندارند هزینه زیادی صرف کفپوش کردن محیط مورد نظر خود کنند. شاید برایتان سوال پیش آید که کدام نوع از موکت‌ها قیمت ارزان‌تری دارند و می‌توانند گزینه مناسبی باشند؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع موکت ارزان، خرید موکت ارزان و همچنین مزایای خرید آن با شما در میان بگذاریم.

آدین موکت از ارائه دهندگان پارکت و موکت ها این مقاله کاملا تخصصی را برای شما تهیه نموده تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب خرید پارکت مورد نظر خود را داشته باشید.

موکت ارزان چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، موکت‌های ارزان معمولا کیفیت پایین‌تری نسبت به موکت‌های گران‌تر دارند. البته لازم است بدانید که در تمام موارد نیز کیفیت دلیل بر گران بودن قیمت موکت نمی‌باشد. در برخی موارد ممکن است علت گران بودن موکت مواردی از جمله جنس الیاف موکت، ضخامت موکت، طرح و رنگ موکت و یا حتی برند عرضه کننده آن باشد.

موکت ارزان معمولا به دلیل داشتن کیفیت پایین‌تر برای مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تردد چندانی نداشته باشند. رفت و آمد بیش از حد روی موکت‌های ارزان می‌تواند موجب پوسیدگی و خرابی سریع‌تر موکت شود. قیمت ارزان موکت در بعضی موارد می‌تواند ناشی از ترکم طرحی پایین موکت و یا رنگ آن باشد. پس ارزانی موکت لزوما نشان‌دهنده بی کیفیت بودن آن نیست.

معمولا موکت‌ها قیمت مناسبی نسبت به سایر کفپوش‌ها دارند، اما خرید موکت ارزان می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که قصد ندارند هزینه چندانی برای خرید موکت کنند. موکت ارزان خود دارای انواع مختلفی می‌باشد که لازم است پیش از اقدام به خرید موکت ارزان ابتدا انواع آن را بررسی کنید و سپس با آگاهی و دانش کامل موکت مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

انواع موکت ارزان

شرایط اقتصادی کنونی موجب گشته که خرید موکت ارزان دشوارتر از هر زمان دیگری باشد. اما هنوز هم انواع موکت با قیمت‌های ارزان‌تر در بازار موجود می‌باشند که می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید. پیش از اقدام به خرید بهتر است با انواع موکت ارزان آشنا شوید و نسبت به مزایا و نکات خرید آن‌ها آگاهی یابید.

 

موکت ساده یا کبریتی

موکت‌های ساده که از اولین موکت‌های عرضه شده در بازار بودند، به دلیل سادگی و همچنین ضخامت پایین معمولا هزینه کمتری نسبت به موکت‌های طرح دار دارند. ضخامت کم موکت‌ها معمولا باعث می‌شود که کیفیت و دوام آن‌ها بسیار کمتر باشد. پس به هنگام خرید موکت ارزان ساده دقت داشته باشید که این موکت‌ها ضخامت کمی دارند و معمولا راه رفتن و خوابیدن روی آن‌ها حس خوشایندی برای افراد در پی دارد.

 

موکت دست دوم

موکت دست دوم می‌تواند دومین گزینه برای خرید موکت ارزان باشد. برخی از موکت‌های دست دوم هنوز کارایی خود را دارند و قابل استفاده در مکان‌های بسیاری می‌باشند. در حالی که بسیاری از موکت‌ها ممکن است عمر خودشان را کرده باشند و جلوه‌ی خوبی به محیط و دکوراسیون داخلی محیط نبخشند. پس به هنگام خرید موکت دست دوم دقت داشته باشید که اگر قصد استفاده از آن برای فضاهای به خصوصی را دارید حتما ظاهر و تمیزی آن را در نظر بگیرید.

از موکت‌های دست دوم همچنین می‌توانید برای امور دیگری از جمله ضربه‌گیر، زیر گلدانی و … نیز استفاده کنید.

 

موکت نمدی

موکت‌های نمدی پروسه تولید ساده‌تری نسبت به سایر موکت‌ها دارند. همین موضوع نیز سبب گشته که غاین موکت‌ها قیمت ارزانم‌تری نسبت به سایر موکت‌ها داشته باشند. اگر قصد خرید موکت ارزان برای خانه‌ای در مناطق سردسیر کشور دارید، خرید موکت نمدی بهترین گزینه است. این موکت به دلیل داشتن الیاف طبیعی از ابتلا به پا درد، کمر درد و درد رماتیسم پیشگیری می‌کند. موکت‌های نمدی پیشتر از تنوع بالایی برخوردار نبودند و تنها قشر خاصی از جامعه مشتری این نوع از موکت‌ها بودند، اما در بازار کنونی، موکت‌های نمدی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسند. اگر قصد خرید موکت ارزان برای خانه‌ای با افراد سالمند دارید، خرید موکت نمدی بهترین گزینه برای شماست.

 

موکت طرح دار با طرح ساده

موکت‌های طرح دار معمولا قیمت بیشتری نسبت به موکت‌های ساده دارند، اما در میان موکت‌های طرح دار، آن دسته‌ای که دارای تراکم طرحی پایین‌تری هستند و یا طرح‌های آن‌ها ساده‌تر است، قیمت ارزان‌تری دارند. برای خرید موکت ارزان طرح دار باید ابتدا رنگی که مد نظر دارید را انتخاب کنید سپس در میان طرح‌های ارزان‌تر به دنبال رنگ مورد نظر خود باشید. خرید موکت ارزان طرح دار انتخاب مناسبی برای خانه‌هایی است که اثاثیه زیادی ندارند. زیرا وجود طرح‌های موکت موجب شلوغ‌تر دیده شدن خانه شما خواهد شد.

 

دلایل ارزان بودن موکت

ارزان بودن موکت‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اینکه یک موکت قیمت ارزان‌تری نسبت به موکت دیگر دارد لزوما به دلیل کیفیت پایین‌تر آن موکت نیست. البته لازم به ذکر است که معمولا موکت‌های بی کیفیت قیمت پایین‌تری دارند، اما عکس این مطلب برقرار نیست. ارزان بودن موکت‌ها می‌تواند ناشی از دلایل زیر باشد:

  1. تراکم طرح و نقش پایین‌تر
  2. طول پرز کوتاه موکت
  3. ضخامت کمتر موکت
  4. پروسه تولید موکت
  5. دست دوم بودن موکت
  6. نداشتن ضمانت‌نامه
  7. ناشناخته بودن برند موکت

 

نکاتی که باید پیش از خرید موکت ارزان بدانید

با آگاهی نسبت به نکات زیر می‌توانید به هنگام خرید موکت ارزان، انتخاب درست‌تری داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. کیفیت موکت را فدای قیمت ارزان آن نکنید. خرید موکت با کیفیت بالا می‌تواند تا مدت‌ها نیاز شما را به موکت برطرف کند.
  2. به هنگام خرید کفپوش ارزان دست دوم حتما آن را از تمام جوانب و زوایا بررسی کنید.
  3. پیش از اقدام به خرید موکت ارزان حتما بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.
  4. از رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک‌تر استفاده کنید و از طرح‌های شلوغ‌تر برای کفپوش خانه‌هایی که اثاثیه کمتری دارند کمک بگیرید.
  5. موکت‌های کبریتی ضخامت پایینی دارند و دوام کمتری نیز خواهند داشت. از خرید موکت ارزان کبریتی برای مکان‌های پر تردد بپرهیزید.

آدین موکت از ارائه دهندگان پارکت و موکت ها این مقاله کاملا تخصصی را برای شما تهیه نموده تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب خرید پارکت مورد نظر خود را داشته باشید.