خرید کفپوش برای پوشاندن کف خانه ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد، اما انتخاب نوع کفپوش مناسب هر مکان می‌تواند امری کاملا تخصصی و نیازمند اطلاعات کافی باشد. موکت طرح‌دار یکی از موردپسندترین و پرطرفدارترین کفپوش‌ها در سال‌های اخیر بوده است. همین امر سبب گشته که تنوع این کفپوش پرطرفدار هرروز بیشتر از قبل باشد و محبوبیت خود را به خوبی حفظ کند.

به طور کلی موکت‎ها به 2 دسته ساده و طرح دار تقسیم‌بندی می‌شوند. موکت‌های ساده موکت‌هایی بدون طرح و معمولا با پرز کوتاه می‌باشند که قیمتی نسبتا ارزان داشته و البته طرفداران مخصوص به خود را دارند. موکت طرح‌دار اگرچه قیمتی بیشتر از موکت‌های ساده دارد، اما می‌توانند جلوه‌ای به مراتب زیباتر و خاص‌تر از موکت‌های ساده به فضای منزل و یا محل کار شما ببخشند.

موکت طرح دار چیست؟

موکت طرح دار همان گونه که از نامش نیز پیداست به دسته‌ای از موکت‌ها گفته می‌شود که با داشتن طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دست شما را در طراحی دکوراسیون منزلتان به میزان کافی باز میگذارد و به شما این اجازه را می‌دهد که با انتخاب یک طرح و رنگ مناسب جلوه‌ای ویژه به دکوراسیون‌تان ببخشید.

موکت طرح دار اگرچه در بعضی از خانه‌ها می‌تواند منجر به کوچکتر دیده شدن فضای خانه شود، اما به جهت طرح‌های زیبا و خارق‌العاده‌ای که همه روزه وارد بازار می‌شوند به شدت پرطرفدار و البته کاربردی هستند. کفپوش طرح دار معمولا به صورت وارداتی از کشورهای بلژیک و یا ترکیه به تهران می‌آیند. البته لازم بههع ذکر است که موکت طرحدار ایرانی نیز بسیار باکیفیت و خوش نقش و نگار است.

خرید موکت آنلاین را باید از فروشگاه های معتبر خرید آنلاین موکت انجام داد. خرید آنلاین را به طور کامل بیاموزید؛ در این نوع خرید شما نیازمند دانش خرید آنلاین هستید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید؛ مقاله تخصصی آدین میتواند راهنمای شما در زمینه خرید موکت بصورت آنلاین باشد.

انواع کفپوش طرح‌دار

تنوع موکت طرح‌دار به واسطه داشتن طیف رنگی بسیار متنوع و طرح‌های مدرن و کلاسیک بسیار بالاست، اما به طور کلی کفپوش طرح دار به دو نوع کفپوش طرح دار ساده و فرشینه طرح دار پر نقش دسته‌بندی می‌شود.

موکت طرح‌دار ساده

موکت طرح‌دار ساده معمولا رنگ و طرح‌های بسیار ملایم و خنثی دارد و چندان دقت بیننده را به خود جلب نمی‌کنند. به همین خاطر به آن فرشینه طرح دار ساده گفته می‌شود. موکت طرح دار ساده به واسطه‌ی ساده‌تر بودن و نداشتن نقش‌ها و طرح‌های زیاد موجب بزرگ‌تر دیده شدن متراژ خانه شده و همچنین باعث می‌شود دیگر اجزای خانه بسیار بیشتر از کفپوش خانه به نظر آیند. کفپوش طرح دار ساده خود به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

موکت طرح دار ساده یک دست: این نوع موکت‌ها طرح‌های هم‌رنگ با رنگ اصلی موکت دارند و طرح ساده‌ی روی موکت بسیار خنثی دیده می‌شود. در این نوع موکت‌ها معمولا بافت و گره‌های موکت هستند که طرح موکت طرح دار را به وجود می‌آورند.

موکت طرح دار با طرح رنگ پریده: طرح‌ها بر روی این نوع از موکت‌ها با رنگ‌هایی بسیار نزدیک به رنگ زمینه‌ی موکت ایجاد می‌شوند و طرح‌های این موکت‌ها معمولا هندسی می‌باشند. به همنی خاطر در دسته موکت های طرح دار ساده قرار می‌گیرند.

موکت پرنقش

انتخاب این نوع از موکت‌های طرح دار به واسطه داشتن طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کمی دشوارتر از موکت طرح دار ساده می‌باشد. انتخاب رنگ و طرحی متناسب با سایر اجزای خانه و یا اتاق خواب می‌تواند کمی دشوار باشد، زیرا انتخاب یک موکت طرح دار با رنگ و طرح اشتباه می‌تواند منجر به شلوغ و درهم نشان دادن خانه شود. در انتخاب موکت طرحدار پر نقش به این موضوع دقت کنید که حداقل یکی از رنگ‌های استفاده شده در کفپوش طرح دار با یکی از اجزا همخوانی داشته باشد.

از این نوع موکت‌ها معمولا برای دیزاین خانه‌های کلاسیک و یا فضاهایی که لازم است لوکس‌تر دیده شوندف استفاده می‌شود. اگر خانه‌ای کوچک دارید پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان از فرشینه طرح دار پرنقش استفاده نکنید. موکت طرح دار ساده می‌تواند منجر به بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه شما شود در حالی که فرشینه طرح دار پرنقش فضای شما را کوچکتر نشان می‌دهد.

راهنمای انتخاب موکت

برای انتخاب موکت طرح دار پیش از هرچیزی باید به نوع و سبک دکوراسیون منزل‌تان و یا جایی که قصد خرید کفپوش طرح دار برای آن دارید را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید. به طور کلی برای انتخاب یک فرشینه طرح دار مناسب باید نکات زیر را رعایت کنید:

به اثاثیه دقت کنید

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم موکت طرح‌دار به دو دسته ساده و پرنقش تثسیم می‌شود. اگر اثاثیه منزل شما رنگ‌هایی خنثی و ساده دارند خرید کفپوش طرح دار پرنقش بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر خانه شما و سایر اثاثیه طرح‌ها و رنگ‌هایی شلوغ دارند پیشنهاد می‌کنیم که از موکت‌های طرح دار ساده‌تر استفاده کنید تا منزل‌تان بیش از حد شلوغ به نظر نرسد.

به سبک دکوراسیون دقت کنید

اگر خانه شما سبکی مدرن داشته باشد، انتخاب موکت طرح دار با نقش‌های زیاد و جزئیات بیش از حد، مناسب خانه‌ی شما نخواهد بود. موکت طرح دار پرنقش مناسب خانه‌های کلاسیک است تا رنگ و جزئیات کفپوش طرح دار ابهت فضای کلاسیک خانه را به خوبی حفظ کند.

به دیوارها دقت کنید

اگر دیوارهای خانه و یا اتاق‌تان طرح و رنگ خاصی دارند باید دقت کنید که طرح‌های موکت طرح دار با طرح و رنگ دیوار شما همخوانی داشته باشد. از طرفی اگر دیوارهای فضای مورد نظر شما طرح‌هایی شلوغ دارند بهتر است تا حد امکان از فرشینه طرح دار ساده استفاده کنید تا شلوغی بیش از حد دیوارها و کف زمین منجر به خستگی و دلزدگی سریع شما از کفپوش طرح دار نشود.

قیمت موکت طرح دار

موکت‌های طرح دار متناسب با جنس و طرح‌های مختلف می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. به طور کلی قیمت موکت طرح‌دار از موکت ساده بیشتر می‌باشد، اما قیمت آن به نسبت جلوه‌ای که این موکت‌ها به فضای خانه می‌بخشند بسیار مناسب است. البته نمونه‌های بی کیفیت موکت طرح‌دار با قیمت ارزان نیز وجود دارند، اما پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان به سراغ موکت‌های بی کیفیت نروید. انتخاب یک موکت با کیفیت بالا، حتی اگر قیمت بالاتری داشته باشد نیز به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آیند و می‌توانید تا مدت طولانی از سالم بودن آن‌ها اطمینان داشته باشید.

از سویی بسیاری از موکت‌های طرح دار، اگر از فروشگاه‌های معتبر فروش موکت خریداری شوند، دارای ضمانت کیفیت خواهند بود و می‌توانید با اطمینان بیشتری این کفپوش پرطرفدار را خریداری کنید.

خریدن موکت ها به صورت اینترنتی وآنلاین برای شما مخاطبان عزیز بسیار ساده شده است؛ شما میتوانید با استفاده از مقالاتی که در زمینه مزایا و معایب خرید هر نوع و مدل از موکت، خرید نوع مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس با استعلام قیمتی از سایت های مختلف، به خرید آنلاین بپردازید که آسانترین شیوه خرید موکت میباشد. آدین موکت از ارائه دهندگان خرید فریشنه آنلاین است که تمامی انواع فرشینه و موکت را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیت با ما تماس بگیرید.